Auteur Topic: [Kandidaat] Hadewych is de winnares  (gelezen 266195 keer)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #460 Gepost op: 14-02-2012, 11:21:56 »
Haha, ik had eerst niet eens door dat het Heinz was  :D
Och zeuren, zwijmelen.. Heinzolang het maar met een Heinz is he?  ;D
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #461 Gepost op: 14-02-2012, 12:27:07 »
Gefeliciteerd Heinz, met je nieuwe avatar ;)
Dat was vorig jaar ook al zo. Dus dat houdt goed stand......


Wordt alleen een probleem met al die molspullen, thuis.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #462 Gepost op: 14-02-2012, 12:28:26 »
Oeps, bijna vergeten dat we ontopic moeten blijven:


Hadewych is nog steeds niet mijn mol, ze is nog steeds mijn afvaller voor aflevering 7. Moet zuur zijn om afscheid te nemen in zo'n mooie omgeving.

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #463 Gepost op: 14-02-2012, 12:28:44 »
Ergens tussen onze beide visies (ik wil graag geloven dat Hadewych de Mol zou kunnen zijn, jij wil graag dat het Tim is) zal wel de waarheid liggen. Maar ik denk dat we het er over eens kunnen zijn dat de enige die echt verdacht is bij deze opdracht William is. En niet Tim of Hadewych.

Ergens in het midden... dat is een mooi Nederlands poldercompromis. Let wel dat ik Tim absoluut niet verdedig bij deze opdracht, integendeel. Overigens is het ook niet zo dat ik per se graag wil dat Tim de Mol is, in dat geval liever Anne-Marie. Ik denk alleen dat hij het is. Verder heb ik veel sympathie voor de Hadewych 'tunnelaars'. Even los van WIDM, zwijmel gerust... niks mis mee op z'n tijd.   ::tandpastasmiley::
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #464 Gepost op: 14-02-2012, 15:51:57 »
Heeft iemand een leuke theorie over de strikjes van Hadewych?
Afl 1: Blauw strikje
Afl 2: Geen strikje
Afl 3: Wit strikje met zwarte stippen
Afl 4: Blauw strikje
Afl 5: Blauw strikje
Afl 6: Wit strikje met zwarte stippen
...óf niet!

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #465 Gepost op: 14-02-2012, 16:24:53 »
Heeft iemand een leuke theorie over de strikjes van Hadewych?
Afl 1: Blauw strikje
Afl 2: Geen strikje
Afl 3: Wit strikje met zwarte stippen
Afl 4: Blauw strikje
Afl 5: Blauw strikje
Afl 6: Wit strikje met zwarte stippen

Dit vraag ik me ook af, hier moet toch meer achter schuilgaan. In aflevering 2, tijdens de jeepopdracht, heeft ze wel haar sjaal op een vreemde manier rond haar hoofd gestrikt. Maar verder heeft daar haar haar los, en in de laatste opdracht bij mekaar gebonden, maar we krijgen er geen duidelijk shot van of ze nu ook daar een strikje heeft. Maar ze heeft duidelijk iets met blauwe en witte strikjes met stippen. Ze kan alvast Anne-Marie een hand gaan geven met haar hele zwart-witte bollen garderobe. ::tandpastasmiley::

Maar je vroeg een theorie, hier komt die dan:

'Strik' is ook wel een synoniem van 'val', hehe een mooie valstrik of laten we het in dit geval een Molstrik noemen. ;) We zagen ook al die grafsteen met 'list' op, dat doet me ook weer denken aan een valstrik.

En een strikje noemt men in het Engels ook wel 'bow tie'. Hadewych was in afl. 6 één van de boogschieters die de vrijstelling moest afpakken.
« Laatst bewerkt op: 14-02-2012, 16:30:09 door FenikXII »

Offline Tunnelbouwer

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #466 Gepost op: 14-02-2012, 16:44:17 »
Heeft iemand een leuke theorie over de strikjes van Hadewych?
Afl 1: Blauw strikje
Afl 2: Geen strikje
Afl 3: Wit strikje met zwarte stippen
Afl 4: Blauw strikje
Afl 5: Blauw strikje
Afl 6: Wit strikje met zwarte stippen

Mijn theorie: ze heeft in haar koffer 2 strikjes meegenomen, een blauwe en een witte met zwarte stippen. Hierdoor heeft ze 3 keuzes en die wisselt ze per dag af..

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #467 Gepost op: 14-02-2012, 18:32:20 »
Toevoeging:
Heeft iemand een leuke theorie over de strikjes van Hadewych?
Persdag: Blauw strikje
Afl 1: Blauw strikje
Afl 2: Geen strikje
Afl 3: Wit strikje met zwarte stippen
Afl 4: Blauw strikje
Afl 5: Blauw strikje
Afl 6: Wit strikje met zwarte stippen
Afl 7: Wit strikje met zwarte stippen
Maar ze blijkt hem ook een keer met koffietijd om te hebben gehad dus ik denk dat er geen hint in zit. :-\\
...óf niet!

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #468 Gepost op: 14-02-2012, 19:02:58 »
Heeft iemand een leuke theorie over de strikjes van Hadewych?
Afl 1: Blauw strikje
Afl 2: Geen strikje
Afl 3: Wit strikje met zwarte stippen
Afl 4: Blauw strikje
Afl 5: Blauw strikje
Afl 6: Wit strikje met zwarte stippen

Ik denk dat er in de test nog wel een vraag over komt ...

een echte strikvraag dus! :-)

Offline Rick De Molloot

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • traust enginn!
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #469 Gepost op: 14-02-2012, 19:09:45 »
Heerlijk, in het vooruitzicht naar afl 7 krijgt Hadewych de pot in handen. Nu is de pot gevaarlijk om te hebben zoals in de serie ook al gezegd word. De potbeheerder vliegt er steeds uit. En ja dat kan ook heel goed met Hadewych dit keer, 2 can play that game, zwangere hadewych telt eigenlijk voor 2!
WIDM 2012: Traust enginn!!

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #470 Gepost op: 14-02-2012, 19:12:25 »
Ik denk dat er in de test nog wel een vraag over komt ...

een echte strikvraag dus! :-)

Die strikvraag is al gepasseerd hoor, toen Hadewych aan Anne-Marie en Liesbeth vroeg of ze de Mol waren. ::pinokkio::

Dat kan serieus tellen als een dikke vette strikvraag! En ja hoor, ze heeft zoals het hoort haar strikje aan wanneer ze dit doet. ::trots:: Sneaky Molstrik! >:D

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #471 Gepost op: 14-02-2012, 21:13:14 »
Een ander momentje dat me bij herbekijken steeds hoop geeft dat Hadewych de Mol is, is het gestuntel met "Michael Phelps" en "Moskou". Hadeywch zit daar duidelijk in een melige modus met haar "Plets, Pleus, Plegs, Pleps" en "mosterd na de maaltijd".

Maar is het ook een mollige melige modus? Dat is natuurlijk maar de vraag. Het doet me wel verdacht veel aan "driefm!?" denken. ;D

Offline Ali Kanarie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #472 Gepost op: 14-02-2012, 21:27:03 »
Nouja, OF Hade heeft nu de kans om de helft van de pot kwijt te maken.. OF ze is gedoemd.. T.T

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #473 Gepost op: 15-02-2012, 09:18:56 »
In de serie "Hadewych is minder onschuldig dan je misschien zou denken": de Western-opdrachten.

In het dorpje worden drie van de zeven vragen fout beantwoord. Bij twee van die drie fouten is Hadewych direct betrokken. Ze beantwoordt haar eigen vraag fout (minnares Picasso, in het vliegtuig oppert ze eerst Alicante (maar Liesbeth wijst dit af), daarna geeft een medepassagier een fout antwoord) en die van Frits: uit welke film komt het deuntje dat de langslopende man fluit. Liesbeth zegt "The Good, the Bad and the Ugly" (correct) en William stemt in (goede actie). Hadewych en Frits (niet de Mol) denken verder. Hadewych: "Wat is die andere?" Frits: "Once upon a Time in the West". Hadewych stemt in. Dit zou weer een prachtige subtiele molactie van Hadewych kunnen zijn.

N.B. In een biecht vertelt Tim dat ze het antwoord op Hadewychs vraag op het vliegveld op internet controleerden, en dat het fout was. Goede actie, want daardoor kon Hadewych met haar foute antwoord vooraan in de rij geplaatst worden (ook al zou dat niet veel uitmaken met de andere twee foute antwoorden verderop in de rij). Of het initiatief van Hadewych of van Tim (of nog iemand anders) kwam is niet duidelijk.

Ook in het actiespel in het dorpje heeft Hadewych verschillende verdachte acties. In spel 1 schiet Hadewych meermaals zomaar op Anne-Marie die roept dat ze niks heeft. Had Hadewych raak geschoten, was het spel snel afgelopen en had ze er zeker van kunnen zijn dat er niets of weinig verdiend zou worden. In spel 2 speelt ze tegen Tim en pakt ze een joker in plaats van 500 euro. In de tijd dat Tim van hot naar her rent (zie deze prachtige analyse van Rat) drukt Hadewych hem maar één keer af en pakt ze verder niks. Tim wordt afgeschoten en Hadewych wint, maar slechts haar joker en geen geld voor de pot.

N.B. In spel 4: Anne-Marie tegen William wordt gesuggereerd dat er op William geschoten wordt. Schutters: Hadewych en Tim. Heeft een van hen echt op William geschoten? Raak schieten was een goede actie geweest: dan had Anne-Marie gewonnen en geld in de pot gebracht. Wordt hier expres een goede actie van Hadewych of Tim buiten beeld gehouden?

edit; Het is Tim die schiet en het is heel even in beeld. (Zie topic van Tim.)
« Laatst bewerkt op: 15-02-2012, 15:18:59 door Heinz »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #474 Gepost op: 15-02-2012, 09:37:30 »
EDIT> Lolz... wiens schoenen zijn dit (plaatje)? Dit komt in beeld op het moment dat Dio zegt kokers gevonden te hebben (de indruk wordt gewekt dat het Dio is)... Maar dit is de plek waar Marit een koker pakt!!!
Als Hadewych de mol is, heeft ze misschien Marit totaal naar de verkeerde plek gestuurd! (Waardoor Marion geen kokers kan vinden, omdat ze te veel naar links toe loopt.)

Ik heb nog eens goed naar de schoenen gekeken en dit zijn wel degelijk de schoenen van Dio. Weet je zeker dat het de plek is waar Marit kokers pakt? Met het vergelijken van beelden (hoopjes lava) kom ik er niet uit.
« Laatst bewerkt op: 15-02-2012, 09:58:28 door Heinz »

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #475 Gepost op: 15-02-2012, 09:59:53 »
[...] en die van Frits: uit welke film komt het deuntje dat de langslopende man fluit. Liesbeth zegt "The Good, the Bad and the Ugly" (correct) en William stemt in (goede actie). Hadewych en Frits (niet de Mol) denken verder. Hadewych: "Wat is die andere?" Frits: "Once upon a Time in the West". Hadewych stemt in. Dit zou weer een prachtige subtiele molactie van Hadewych kunnen zijn.

Dit is iets wat ik terug zou willen zien in de ontknoping. Het is typisch iets van William dat hij meegaat met wat een andere kandidaat oppert (hij ging b.v. ook mee met Hadewychs Allicante), deze keer met Liesbeth. Maar William zie ik er ook voor aan om vervolgens twijfel te zaaien met "Of is het die andere western?". En dat de regie nou net dat er uit heeft geknipt. En dan lijkt ineens Hadewych verdacht.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #476 Gepost op: 15-02-2012, 10:06:00 »
Ik heb nog eens goed naar de schoenen gekeken en dit zijn wel degelijk de schoenen van Dio. Weet je zeker dat het de plek is waar Marit kokers pakt? Met het vergelijken van beelden (hoopjes lava) kom ik er niet uit.
Ik ben er vrij zeker van. Ik zal vanavond even twee screenshots naast elkaar plakken.

Als ik het goed voor ogen heb, kan je het zien aan twee zwarte stukjes rots die net achter de kloof zitten waar ze naast staan. In het plaatje van de benen van Dio zie je één van die rotsjes, maar volgens mij zie je ze allebei in het totale screenshot. Voor Marit geldt hetzelfde. Ik heb de screenshots op zich thuis al klaar liggen.

Offline GeeDeeZet

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #477 Gepost op: 15-02-2012, 10:14:48 »
Ze beantwoordt haar eigen vraag fout (minnares Picasso, in het vliegtuig oppert ze eerst Alicante (maar Liesbeth wijst dit af), daarna geeft een medepassagier een fout antwoord)
Vind het dan juist weer geen mol-actie om door het vliegtuig heen te gaan lopen en aan passagiers te vragen wat de naam is... Eerder een slimme actie van een goede kandidaat... Of zie jij hier een vooropgezette regie-actie in?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #478 Gepost op: 15-02-2012, 10:24:41 »
Vind het dan juist weer geen mol-actie om door het vliegtuig heen te gaan lopen en aan passagiers te vragen wat de naam is... Eerder een slimme actie van een goede kandidaat... Of zie jij hier een vooropgezette regie-actie in?

Ik zie daar ook wel een goede actie in. (Maar het zou wel prachtig zijn als inderdaad blijkt dat die jongen al eerder als hulpmol benaderd was. Maar daar ziet ie er toch wat te verrast voor uit als hij wordt aangesproken. ;D)

@Rat: ik wacht je screenshots wel af dan. ::ok:: En aangezien jij het hele Western-dorpje vast nog regelmatig in je dromen langs ziet komen ;): wie denk jij dat er op William geschoten heeft (goede actie)? Op jouw kaartje zie ik dat William vlak voorbij Tim loopt, maar daar tegenover stond Hadewych...
« Laatst bewerkt op: 15-02-2012, 22:54:31 door Heinz »

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #479 Gepost op: 15-02-2012, 10:43:12 »
@Rat: ik wacht je screenshots wel af dan. ::ok:: En aangezien jij het hele Western-dorpje vast nog regelmatig in je dromen lang ziet komen ;): wie denk jij dat er op William geschoten heeft (goede actie)? Op jouw kaartje zie ik dat William vlak voorbij Tim loopt, maar daar tegenover stond Hadewych...
Voor zo ver ik het zo een, twee, drie weet heeft Hadewych tijdens het laatste duel geen kandidaat langs zien komen. Zij zit in de andere straat. Het enige moment waarop zij William gezien kan hebben is onder de afdak door waar de koets onder staat. Dat is vanuit de start positie van William het derde dak rechts vanuit William gezien. Of Tim op hem heeft geprobeerd te schieten weet ik niet, maar William rent op zijn minst 2 keer over de driesprong voor Tim.