Auteur Topic: [Kandidaat] Hadewych is de winnares  (gelezen 266068 keer)

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #600 Gepost op: 19-02-2012, 23:24:17 »
Ben even terug gaan kijken naar het Molmailfilmpje over de verschillende molstrategieën. Op de vraag "Wat zijn de eigenschappen van een goede Mol?" antwoordt Hadewych: "Een goeie Mol zou ik vinden, iemand die heel veel vertrouwen wint en die je in je hart sluit ... en dan ondertussen stiekem zijn tactiek uitoefent. Dat lijkt mij een hele goeie Mol."

Is dat niet net wat Hadewych doet? Iedereen vertrouwt haar, sluit haar in het hart (kandidaten én kijkers) en stiekem doet ze vanalles mis. Misschien zelfs zo subtiel dat we het soms niet eens meteen doorhebben. Die joker voor € 500 is daarvan een goed voorbeeld. Ze haalt geld uit de pot, maar dat vergeeft de groep haar schijnbaar vrij snel. Dus in dat opzicht houdt ze zich perfect aan haar tactiek die zij vindt passen bij een goede Mol.

De enige die naast Hadewych nog een duidelijke strategie had was Tim, met zijn "natuurlijke onhandigheid". Liesbeths uitleg vond ik zegevieren in vaagheid, en van Anne-Marie kregen we geen uitleg ... alleen de melding dat ze altijd al heel graag naar IJsland wou trekken. Of ze wou natuurlijk haar echte molstrategie die ze ging toepassen niet uit de doeken doen.

Ik vond het gewoon opvallend dat het beeld van een goeie Mol voor Hadewych zo lijkt te slaan op zichzelf. Ze heeft er alleszins heel goed over nagedacht! :)
« Laatst bewerkt op: 19-02-2012, 23:26:04 door FenikXII »

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #601 Gepost op: 19-02-2012, 23:30:10 »

Offline peterterh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #602 Gepost op: 20-02-2012, 00:53:35 »
Net keek ik nog eens de aflevering en nu viel me op dat Hadewych bij de schilderijen opdracht zei dat ze haar slippers zelfs had uit gedaan en lekker met haar voeten in het zand zat. Maar ik zit (tegen beter weten in misschien, maar ik vind Tim tè verdacht) dan ook in een Hadewychtunneltje...  ::trots::
« Laatst bewerkt op: 20-02-2012, 10:42:03 door peterterh »

Offline Kitsune

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • GOING UNDERGROUND
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #603 Gepost op: 20-02-2012, 10:17:21 »
Het zou raar zijn als ze niet geraden word als Mol in de finale  ::rofl:: (áls ze de Mol is in ieder geval). Ik zie een finale samen met Liesbeth en Tim wel voor me dat ze op elkaar gaan stemmen  :-\\.
De Mol? Liesbeth > Hadewych > Liesbeth.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #604 Gepost op: 20-02-2012, 10:29:39 »
Het zou raar zijn als ze niet geraden word als Mol in de finale  ::rofl:: (áls ze de Mol is in ieder geval). Ik zie een finale samen met Liesbeth en Tim wel voor me dat ze op elkaar gaan stemmen  :-\\.
Dat is inderdaad nog nooit gebeurd.
En eerlijk gezegd acht ik dat ook niet erg waarschijnlijk..

Op zijn minst moeten de kijkers het idee hebben dat ofwel zij ofwel de kandidaat/ kandidaten de mol doorhad(den). (Ok liever niet te veel maar zeker ook niet geen één...).
Daardoor kon je bijvoorbeeld ook met zekerheid zeggen dat Viviënne en Regina de mol niet waren.  :)

Ik denk niet dat ze daar van af gaan wijken dit jaar, en de edit lijkt dit evenmin te suggereren.
Ook is er nog nooit een 3 zelfde-geslacht finale geweest. Al was het maar om voldoende divers publiek geboeid te houden (maar ook omdat het heel onwaarschijnlijk is) denk ik dat dat ook dit jaar niet het geval zal zijn.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #605 Gepost op: 20-02-2012, 11:25:24 »
Dat is inderdaad nog nooit gebeurd.
En eerlijk gezegd acht ik dat ook niet erg waarschijnlijk..

Op zijn minst moeten de kijkers het idee hebben dat ofwel zij ofwel de kandidaat/ kandidaten de mol doorhad(den). (Ok liever niet te veel maar zeker ook niet geen één...).
Daardoor kon je bijvoorbeeld ook met zekerheid zeggen dat Viviënne en Regina de mol niet waren.  :)

Ik denk niet dat ze daar van af gaan wijken dit jaar, en de edit lijkt dit evenmin te suggereren.
Ook is er nog nooit een 3 zelfde-geslacht finale geweest. Al was het maar om voldoende divers publiek geboeid te houden (maar ook omdat het heel onwaarschijnlijk is) denk ik dat dat ook dit jaar niet het geval zal zijn.


Onwaarschijnlijk: ja. Onmogelijk: nee, dunkt me. Als je zou denken dat er nooit een finale zou zijn waarbij de twee kandidaten elkaar verdenken, of nooit een finale zou zijn met 3 mensen van hetzelfde geslacht, dan zou dat inhouden dat het spel (en de serie) gestoken is. Iets wat ik soms wel vrees, maar wat ik vooralsnog niet wil aannemen omdat ik het spel te leuk vind.

Dus als de finale met Tim en Liesbeth is, en zij verdenken elkaar, terwijl Hadewych (of AM) de mol is, dan zou dat zeker kunnen. Het zou ook verklaren waarom wij dit seizoen zo'n moeite hebben om de mol te vinden. Als Tim en Liesbeth het al niet kunnen?

Nogmaals, zeer onwaarschijnlijk (als een van de Usual Suspects de mol is dan is dat natuurlijk Stephen Baldwin Tim) maar niet onmogelijk. En ook niet onmogelijk dat Tim donderdag afvalt (zou wat zijn!)>

We weten het donderdag! (En de uitslag in maart!)
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Pippi

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #606 Gepost op: 20-02-2012, 11:33:49 »
Ik denk dat er best veel aanwijzingen zijn naar Hadewych als mol, maar ook genoeg acties die het tegenspreken. Ik zou het echt geweldig vinden als ze de mol is!

Alleen al omdat ze echt een fenomenale actrice is, ook in de improvisatie. Zij zou echt zonder blikken of blozen molacties uit kunnen voeren en de rest laten denken dat ze een kandidaat is, dat is maar weinigen gegeven.

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #607 Gepost op: 20-02-2012, 17:42:42 »
Moest net denken aan die gekke oorbellen die ze weer tentoonspreidde in afl. 7, omdat ze eerder al van die gitaren aan haar oren had hangen. Ik schreef het toen toe aan het feit dat ze nogal Rock 'n Roll was. Maar nu vind ik het iets te veel van het goede. Ben even terug gaan zoeken of er al iets over gezegd was, en jawel één keer werd erover gesproken.

Tijdens de biecht in dit stukje heeft zij volgens mij gitaren als oorbellen, weet niet of dat nog iets zegt?

Zoals ik al eerder postte heeft Hadewych iets met muziek (moeder is celliste, vader is fluitist en zijzelf heeft een CD opgenomen die maart 2012 uitkomt), dus zijn die gitaren als oorbellen een wellicht een toevalligheid.

Of dus een verwijziging naar de Mol (term in de muziek), vandaar ook de vele kruizen die je steeds ziet (een kruis is de tegenhanger van de mol in de muziek). De kruizen hebben dan ook geen religieuze betekenis, maar je ziet wel veel kruizen en dus 1 mol in Wie is de Mol 2012. ;-)

Deze voorgenoemde hint vind ik heel sterk! Ik vraag me al enige tijd af wat voor oorbellen ze nu droeg, die gitaar-oorbellen had ik al door ... maar in afl. 7 heeft ze die andere ook weer aan (de zwarte plaatjes). Het was me niet duidelijk wat het precies was maar na ze nu in close-up te hebben gezien weet ik eindelijk wat ze moeten voorstellen. Ze draagt hier voor de tweede keer een paar zwarte audiocassetjes. Weer een duidelijke verwijzing naar de muziekwereld. Mollen ♭ en kruisen # in de muziek, that's the way to go! Zou het, eindelijk eens een muziekhint?! Dat zou denk ik wel gepast zijn met Hadewych als Mol aangezien ze zelf die wereld als geen ander kent, haar ouders zijn muzikanten, zijzelf is zangeres en bassiste, ...

Daarbij maakte ze ook al eerder verwijzingen naar haar muzikaal verleden. Toen ze het eerst in beeld kwam zong ze "The hills are alive with the sound of music." Wat daarop volgt is een stel heel vreemd klinkende noten. ::rofl::

Daarna stelt zich voor als volgt:
"Ik ben Hadewych Minis, ik ben 34 jaar. Ik ben actrice bij Toneelgroep Amsterdam. Ik ben ook zangeres en bassiste. Qua acteren heb ik onder andere in Moordwijven gespeeld, in Loft, Majesteit, ik heb een paar keer Maxima gespeeld." (je hoort een stukje van haar nummer 'Invite you', de tekst die je hoort is: Spread your love, spread your heart, spread your mind, spread your skin ... )

Daarbij is zij het toch zelf die telkens een kruisje slaat. Maar eens een Mol, kan een kruis je niet redden. 't Is ofwel een Mol, ofwel een kruis. En een herstellingsteken zie ik ze niet maken. Het zou me trouwens niet veel verbazen als ze hier en daar met haar vingers gekruist staat.

Btw: Na dit bericht te typen tikte ik in google "mixtape Hadewych Minis", en heel raar (ik was maar willekeurig wat zoektermen aan het proberen) ... blij verrast trof ik haar persoonlijke mixtape aan. Ze heeft ergens een lijstje van haar persoonlijke mixtape staan. Ik zou niet weten sinds wanneer dit online staat, maar sommige titels en artiesten van die nummers in haar lijstje doen toch vragen rijzen of het niks te maken heeft met de Mol. Ik geef maar een paar voorbeelden: Fertile Ground – Spiritual War, Weldon Irvine – Music Is The Key, Fela Kuti – Water No Get Enemy, Aloe Blacc – I Need A Dollar, Smooth Jazz All Stars – Cross My Mind .... vind het allemaal nogal toevallig. Net nu ze van die cassetjes draagt als oorbellen. Al betwijfel ik wel dat we het zo ver moeten zoeken. Ik probeer gewoon zo volledig mogelijk te zijn, als ik toevallig op zoiets stoot is het minstens het vermelden waard.
Mixtape #15 With just a little bit funk in my soul (jammer dat het niet #12 is :P)

Tja, als het niks is, dan hebben we op zijn minst Hadewych weer wat beter leren kennen. Mag ik er ook even bij vermelden dat ik haar echt wel een goeie zangeres vind! Echt een multi-talent, zeker eens gaan beluisteren! ;)

Maar een muzikale hint, met mollen (♭) en kruisen (#) daar zit volgens mij toch meer achter! Denken jullie mee? Ik vond het sowieso al heel raar dat de pot net in de eerste aflevering moest verlaagd worden tot -500. Met een muzikale mol in het achterhoofd valt dat wel beter te begrijpen. En laat nu net Hadewych één van de verdachten zijn die daarvoor verantwoordelijk is.
« Laatst bewerkt op: 20-02-2012, 17:46:36 door FenikXII »

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #608 Gepost op: 20-02-2012, 18:22:41 »
Onwaarschijnlijk: ja. Onmogelijk: nee, dunkt me. Als je zou denken dat er nooit een finale zou zijn waarbij de twee kandidaten elkaar verdenken, of nooit een finale zou zijn met 3 mensen van hetzelfde geslacht, dan zou dat inhouden dat het spel (en de serie) gestoken is. Iets wat ik soms wel vrees, maar wat ik vooralsnog niet wil aannemen omdat ik het spel te leuk vind.

Een finale met alleen vrouwen of alleen mannen is trouwens niet eens zo'n hele kleine kans.

Je moet 3 finale plekken invullen. De mol, de winnaar en de verliezer. Met 10 kandidaten zijn hiervoor in totaal 10x9x8 = 720 mogelijke combinaties van verliezer, mol en winnaar.

Er doen 5 vrouwen mee. Je kunt in totaal dus: 5x4x3= 60 combinaties maken met alleen maar vrouwen.
Hetzelfde geldt voor de 5 mannen. Ook 5x4x3 = 60 combinaties.

In totaal zijn er dus 720 mogelijke einduitslagen, waarvan 120 mogelijkheden uit 3 mannen of 3 vrouwen bestaan.  De kans op een finale waarin iedereen hetzelfde geslacht heeft is dus 1 op 6.


Echter heb je natuurlijk als minderheid altijd een voordeel. Zo zal Tim de vraag 'is de mol een man of een vrouw' altijd goed hebben (Of hij is de mol en weet het, of hij is de mol niet en moet wel op vrouw antwoorden).  Ik denk dat ondermeer door dit soort nuances de kans nog ietsje kleiner is dan 1 op 6. Zodra je de enige man of enige vrouw in de groep wordt, heb je deze vraag altijd goed. Das eigenlijk gewoon een gratis joker die je ook niet kunt vergeten in te zetten.

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #609 Gepost op: 20-02-2012, 20:24:37 »
Een finale met alleen vrouwen of alleen mannen is trouwens niet eens zo'n hele kleine kans.

Je moet 3 finale plekken invullen. De mol, de winnaar en de verliezer. Met 10 kandidaten zijn hiervoor in totaal 10x9x8 = 720 mogelijke combinaties van verliezer, mol en winnaar.

Er doen 5 vrouwen mee. Je kunt in totaal dus: 5x4x3= 60 combinaties maken met alleen maar vrouwen.
Hetzelfde geldt voor de 5 mannen. Ook 5x4x3 = 60 combinaties.

In totaal zijn er dus 720 mogelijke einduitslagen, waarvan 120 mogelijkheden uit 3 mannen of 3 vrouwen bestaan.  De kans op een finale waarin iedereen hetzelfde geslacht heeft is dus 1 op 6.


Echter heb je natuurlijk als minderheid altijd een voordeel. Zo zal Tim de vraag 'is de mol een man of een vrouw' altijd goed hebben (Of hij is de mol en weet het, of hij is de mol niet en moet wel op vrouw antwoorden).  Ik denk dat ondermeer door dit soort nuances de kans nog ietsje kleiner is dan 1 op 6. Zodra je de enige man of enige vrouw in de groep wordt, heb je deze vraag altijd goed. Das eigenlijk gewoon een gratis joker die je ook niet kunt vergeten in te zetten.


Wat een omslachtige manier om dit uit te rekenen .. en volgens mij met een verkeerde conclusie. Nou heet ik geen Maarten van der Weijden, maar volgens mij zijn acht mogelijke combinaties van geslachten (nl. MMM MMV MVV MVM VVV VMV VVM VMM) en omdat er elk seizoen even veel vrouwen als mannen meedoen, zijn al deze combinaties in eerste instantie even waarschijnlijk. Twee van de acht bestaan uit drie personen van het zelfde geslacht, dus een kans van 1 op 4. Eigenlijk dus best wonderlijk dus dat het nog nooit is voorgekomen!

Edit: Toch vind ik jouw redenering ook helemaal logisch, het is me niet helemaal duidelijk wie hier nou welke denkfout maakt. Maarten Help!

Edit 2: Je hebt natuurlijk wel gelijk. De kans op mijn acht combinaties is nl. inderdaad niet even groot. Als je al twee mannen in de finale hebt, is de kans dat nummer 3 ook een man is natuurlijk kleiner (3 tegen 5). :-)
« Laatst bewerkt op: 20-02-2012, 20:33:08 door tumtum »

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #610 Gepost op: 20-02-2012, 20:28:42 »
Wat een omslachtige manier om dit uit te rekenen .. en volgens mij met een verkeerde conclusie. Nou heet ik geen Maarten van der Weijden, maar volgens mij zijn acht mogelijke combinaties van geslachten (nl. MMM MMV MVV MVM VVV VMV VVM VMM) en omdat er elk seizoen even veel vrouwen als mannen meedoen, zijn al deze combinaties in eerste instantie even waarschijnlijk. Twee van de acht bestaan uit drie personen van het zelfde geslacht, dus een kans van 1 op 4. Eigenlijk dus best wonderlijk dus dat het nog nooit is voorgekomen!
Wie weet heb je eerder de Mol door als die van het andere geslacht is of zo...
Trouwens, nauwelijks mannelijke verliezers in al die jaren: maar 2 van de 12!
...óf niet!

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #611 Gepost op: 20-02-2012, 20:32:23 »
Wat een omslachtige manier om dit uit te rekenen .. en volgens mij met een verkeerde conclusie. Nou heet ik geen Maarten van der Weijden, maar volgens mij zijn acht mogelijke combinaties van geslachten (nl. MMM MMV MVV MVM VVV VMV VVM VMM) en omdat er elk seizoen even veel vrouwen als mannen meedoen, zijn al deze combinaties in eerste instantie even waarschijnlijk. Twee van de acht bestaan uit drie personen van het zelfde geslacht, dus een kans van 1 op 4. Eigenlijk dus best wonderlijk dus dat het nog nooit is voorgekomen!

Als de eerste finalist een man is, is de kans dat de 2e finalist ook een man is op dat moment automatisch kleiner.

De kans op MMV is groter dan de kans op MMM. Je hebt namelijk al 2 van de 5 M's gebruikt, waardoor je de 3e M nog maar op 3 manieren in kan vullen. De V kun je echter nog op 5 manieren invullen.


Er zijn idd 8 opties, maar de kans dat ze voorkomen is niet van alle 8 gelijk.  



« Laatst bewerkt op: 20-02-2012, 20:34:15 door Qper »

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #612 Gepost op: 20-02-2012, 20:33:41 »
Als de eerste finalist een man is, is de kans dat de 2e finalist ook een man is op dat moment automatisch kleiner.

De kans op MMV is groter dan de kans op MMM. Je hebt namelijk al 2 van de 5 M's gebruikt, waardoor je de 3e M nog maar op 2 manieren in kan vullen. De V kun je echter nog op 5 manieren invullen.


Er zijn idd 8 opties, maar de kans dat ze voorkomen is niet van alle 8 gelijk.  


Je hebt gelijk, zie mijn laatste edit hierboven. Ik kwam er net achter :-)

Offline Ali Kanarie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #613 Gepost op: 20-02-2012, 22:30:13 »
2 * (5/10 * 4/9 * 3/8) = 16,6% kans op een finale met alleen maar mannen of alleen maar vrouwen..
De kans op plaats een een man is namelijk 5/10, de kans op plaats twee nog een man is dan 4/9 en de kans op plaats drie nog een man is dan 3/8.. Omdat deze kans precies hetzelfde is voor vrouwen (omdat er net zoveel vrouwen als mannen zijn in het beginstadium), kun je deze kans gewoon met twee vermenigvuldigen. Dus de statistische kans is 16,6%.
Dus eigenlijk zouden er al een of twee seizoenen moeten zijn (na deze) die uit allemaal vrouwen of allemaal mannen in de finale bestaat.
Echter is deze statistische kans gebaseerd op het feit dat iedereen de test "random" zou invullen en net zo veel/weinig kans heeft om door te gaan als de ander.
En als de mol een man is (dit staat namelijk voor het spel al vast) kan de finale alleen nog maar uit mannen bestaan als er drie mensen van hetzelfde geslacht in de finale moeten staan. De kans op een eengeslachtige finale is dan ook weer kleiner geworden.

Wss dat 't daarom gewoon eigenlijk nooit voorkomt XD

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #614 Gepost op: 20-02-2012, 22:51:52 »
Ben in de rekenhoek verder gegaan. Met Hadewych heeft dit niet zoveel meer te maken :)

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #615 Gepost op: 21-02-2012, 21:27:18 »
Als ik sommige hints voor Tim zie, wil ik ook nog wel een poging wagen voor Hadewych.

WAARSCHUWING: Dit is wellicht vergezocht!

Hint: 3 - 1 = 2

Daar valt sowieso op dat daar -= (Minis) in zit.

312 graden in het rond (Arts nul) is 52 minuten op de klok, dat is 8 voor een heel uur (1 AM). De achtste letter is H, de H van Hadewych.

En staat hier nou toevallig de kleine wijzer op minuut 52?




Ja het is vergezocht, maar ik probeer toch nog wanhopig verbanden te vinden naar Hadewych. (En iets met tijd/klok/uur)
« Laatst bewerkt op: 21-02-2012, 21:37:24 door Avogadro »

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #616 Gepost op: 21-02-2012, 21:43:12 »
En ook nog heel flauw (zal ook al wel door iemand anders zijn opgemerkt): Minis, min is, dat zijn drie streepjes, - één, en = twee.
:P

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #617 Gepost op: 21-02-2012, 22:13:42 »
312 graden in het rond (Arts nul) is 52 minuten op de klok, dat is 8 voor een heel uur (1 AM). De achtste letter is H, de H van Hadewych.

En staat hier nou toevallig de kleine wijzer op minuut 52?

Nee. De kleine wijzer is meestal voor de uren, en de grote voor de minuten.  ;D
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #618 Gepost op: 21-02-2012, 22:31:15 »
Nee. De kleine wijzer is meestal voor de uren, en de grote voor de minuten.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Pippi

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #619 Gepost op: 21-02-2012, 22:45:47 »
@Avogadro, dat verhaal van die minuten gaat mijn pet te boven, maar ik heb er nog wel eentje voor Hadewych. Al vind ik 'm zelf niet zo heel sterk. De hint zou een stuk sterker zijn als 'ie in meer afleveringen terug zou komen.

In aflevering 5 zie je 2 keer heel duidelijk 88 in beeld, bij de westernopdracht in de dubbel oo van 'Saloon'. Het woord Saloon is een keer overgeschilderd en de 0-tjes hebben de vorm van 2 achten. Later, bij de kruizentocht staat Art bij de uitleg schuin voor een balkonnetje waarin ook 88 staat. Hadewych begint met de 8ste letter van het alfabet en bestaat ook uit 8 letters.