Auteur Topic: [Kandidaat] Hadewych is de winnares  (gelezen 266371 keer)

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #660 Gepost op: 23-02-2012, 22:45:44 »
Heeft iemand gezien of Hadewych haar joker heeft ingezet?

Offline Kitsune

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • GOING UNDERGROUND
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #661 Gepost op: 23-02-2012, 22:46:23 »
Daar ben ik het gedeeltelijk mee eens. Tuurlijk mag de Mol wat geld inbrengen. Anders is het veel te gemakkelijk om voor ons, en de kandidaten zelf, te raden wie de Mol is. Maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat de Mol véél geld in de pot brengt. Voor Hadewych was de keus om geld te kiezen geheel open: ja of nee, gewoon beantwoorden met een simpel antwoord dat ze zou weten. Waarom zou ze daarom het geld kiezen (als ze de Mol is)? Zelfs als ze het verkeerd beantwoord had dan zou ze geen verdenkingen hebben. Ik vind het maar onlogisch.
De Mol? Liesbeth > Hadewych > Liesbeth.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #662 Gepost op: 23-02-2012, 22:50:01 »
Alleen een wieg is zelfs al voldoende hint. Of ooievaar. ::rofl::

Het schijnt dat er een ooievaar te zien was in de aflevering net? :D

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #663 Gepost op: 23-02-2012, 22:50:58 »
Ja klopt meerdere
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Celeone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #664 Gepost op: 23-02-2012, 22:54:18 »
Maar in het doolhof was er duidelijk tegen haar gezegd: "Ik doe het praatwerk, jij luistert." Dan is het toch heel opzichtig als zij iets geheel anders doet dan wat er tegen haar gezegd wordt? Liesbeth werd door Tim de verkeerde kant uit gestuurd, en Anne-Marie had het vanaf het eerste moment al een stuk lastiger omdat die bandana-man steeds in de buurt stond. Tim was eigenlijk de coördinator bij alle drie - bij één ging dit goed, bij twee niet. Maar het lag grotendeels bij Tim, die niet de Mol is. Alleen de actie van Anne-Marie was natuurlijk wat vreemd, dat het niet dood bleek te lopen, maar ik vraag me af of ze het evengoed nog gehaald had met die gast op haar hielen. Zo snel is ze niet dus dat was onnodig de aandacht op zichzelf trekken.

En met die pleinopdracht: Hadewych zorgde dat €1500 niet in de pot kwam, en €500 wel. Ze wist dat ze Anne-Marie en Liesbeth niet moest herkennen, maar ze joelde binnen een minuut na de vondst van Tim al uit: "Ha, kijk, dat zijn dan die andere twee!" Nou, goh goh, €500 dan wel... waarvan ik eigenlijk ook denk dat ze wel verdenking op zichzelf gehaald had. Ze zat nog zo uitgebreid te vertellen dat ze zoooo goed had opgelet en geteld, dan is het wel een beetje raar als vier bruggen haar niet op waren gevallen, toch? Vooral omdat bruggen nou niet per se... onopvallend zijn.

Offline Kitsune

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • GOING UNDERGROUND
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #665 Gepost op: 23-02-2012, 22:57:05 »
Als Mol weet je dat er een bonus vraag zou zijn. Dan had ze wel een beetje afwezig het pleintje afgelopen en op andere dingen i.p.v. bruggen, lijkt me.
De Mol? Liesbeth > Hadewych > Liesbeth.

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #666 Gepost op: 23-02-2012, 23:00:04 »
Maar in het doolhof was er duidelijk tegen haar gezegd: "Ik doe het praatwerk, jij luistert." Dan is het toch heel opzichtig als zij iets geheel anders doet dan wat er tegen haar gezegd wordt? Liesbeth werd door Tim de verkeerde kant uit gestuurd, en Anne-Marie had het vanaf het eerste moment al een stuk lastiger omdat die bandana-man steeds in de buurt stond.

Ze had kunnen zeggen: "Ik verstond je niet/verkeerd" je gelooft het bij Liesbeth ook ;-)

En met die pleinopdracht: Hadewych zorgde dat €1500 niet in de pot kwam, en €500 wel. Ze wist dat ze Anne-Marie en Liesbeth niet moest herkennen, maar ze joelde binnen een minuut na de vondst van Tim al uit: "Ha, kijk, dat zijn dan die andere twee!" Nou, goh goh, €500 dan wel... waarvan ik eigenlijk ook denk dat ze wel verdenking op zichzelf gehaald had. Ze zat nog zo uitgebreid te vertellen dat ze zoooo goed had opgelet en geteld, dan is het wel een beetje raar als vier bruggen haar niet op waren gevallen, toch? Vooral omdat bruggen nou niet per se... onopvallend zijn.

Waarom zegt ze dan dat ze zooo goed had opgelet? dat is toch ook niet nodig? ze kon als Mol ook zeggen dat ze juist goed deed opletten op verdachte zaken zoals 3 jokers die verkleed rond liepen. Misschien vertrouwde ze Tim niet toen hij zei dat het geld koste en Tim had ook wel duidelijker kunnen zeggen: "herken verder niemand meer, dan komt het goed" maar hij bleef helaas vaag.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #667 Gepost op: 23-02-2012, 23:24:23 »
Het begint me nu (pas) duidelijk te worden dat Hadewych, die verdomd goede actrice de mol is.

- Deze aflevering kiest ze snel voor de rol van observeren en wordt (oh moet ik weg?)van de groep gescheiden. Wat ik zover dacht vind is dat ze nadat ze Tim heeft herkend en weet dat dit de groep geld kost, ze toch heel snel daarna ook Liesbeth en Annemarie ontmaskert. Tim staat erbij en verdenkt haar nog niet. Hadewych had ervoor kunnen kiezen om ze niet te herkennen zelfs als ze wist dat zij het waren. Gewoon even een foto laten maken en er werd geld verdiend.
-Oké ze haalt 500 euro binnen bij het doolhof maar daar heeft ze wel toevallig de envelop met het minste geld gepakt. Ze acteert op allerlei momenten heel goed en daardoor heb ik haar vooral als kandidaat gezien en in allerlei tunnels gezeten behalve de Hade-tunnel.
-Intussen heeft ze weinig geld in de pot gebracht. Het zou me niet verbazen als de drie blauwe kokers van Hadewych in afl.1 er twee met ijswater zijn en eentje met -500 euro.
-Het schieten ging mis (afl.1).
-ze pakt meteen een joker in plaats van een envelop+ze neemt de pot en koopt een joker voor 500 euro
-Hadewych kan bij de onderhandelingen ook anders gestemd hebben dan het lijkt, n.l. voor het doorgaan van de executie.
-In het Westerndorp pakt ze een joker maar geen geld.
-Grappig:Hadewych die naar de vrijstelling rent in afl.5 (leuker als ze de mol blijkt te zijn). Ze schiet haar pijl echt heel slecht zodat ze 100% zeker is dat ze niet voor de vrijstelling gaat vechten.
-Dat ze wel 500 euro verdient bij het abseilen is wel gek. Aan de andere kant gaat er daar ook 1500 uit de pot en maakt ze zichzelf niet verdacht. Misschien opzettelijk zichzelf fout geraden? Soms kiest ze bewust voor wat geld verdienen maar dat is meestal een laag bedrag. Zoals ze in afl. 8 ook de vraag van Art hoeveel boogbruggen er waren goed beantwoord.

Het punt is dat ik bij Marit, William, Frits en Tim ook goede punten had waardoor ik een mol in ze zag. Ik vind 5 verschillende mollen in één serie wel genoeg! :P

Het feit dat Hadewych ontbreekt in de titel van afl.8 is ook opmerkelijk, slaat waarschijnlijk op opdr.1 maar is toch raar. Ik heb toch van Annemarie en Liesbeth meer onmolse dingen gezien dan bij Hadewych.Zou het leuk vinden als ze het was (voor mijn pool maakt het niets meer uit). Moet weer oude afleveringen gaan kijken voor het allerlaatste oordeel.
« Laatst bewerkt op: 24-02-2012, 00:20:29 door Lonneke4263 »

Offline hoihoi123

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #668 Gepost op: 23-02-2012, 23:28:10 »
Hadewych is niet de mol. Gaat in de finale verliezen.

Offline loving*widm

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #669 Gepost op: 23-02-2012, 23:36:34 »
van een paar x 500 euro extra in de pot zal ze als mol echt niet wakker liggen.
ten eerste omdat ze het ook weer eigenhandig eruit haalt, maar ook omdat de pot dramatisch laag is dus waarom de verdenking extra op je richten als je dit met een paar x 500 euro in de pot kan vermijden.

tweet van de mol:
IkBenDeMol: Nu kijken: ik zet je (niet voor het eerst dit jaar) op een dwaalspoor! En niet alleen omdat we in een labyrint rondhollen. #widm Ned 1.

is het geld dat ze binnenbrengt een dwaalspoor?? ik ben overtuigd van wel.

ik blijf lekker knus in het hade-tunneltje zitten
en weer ondergronds......

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #670 Gepost op: 23-02-2012, 23:38:35 »
van een paar x 500 euro extra in de pot zal ze als mol echt niet wakker liggen.
ten eerste omdat ze het ook weer eigenhandig eruit haalt, maar ook omdat de pot dramatisch laag is dus waarom de verdenking extra op je richten als je dit met een paar x 500 euro in de pot kan vermijden.

tweet van de mol:
IkBenDeMol: Nu kijken: ik zet je (niet voor het eerst dit jaar) op een dwaalspoor! En niet alleen omdat we in een labyrint rondhollen. #widm Ned 1.

is het geld dat ze binnenbrengt een dwaalspoor?? ik ben overtuigd van wel.

ik blijf lekker knus in het hade-tunneltje zitten

Tja het kan, maar we hebben nou al 10 keer wellus -nietus gezegd dus we komen er niet uit  ;D althans niet deze week. Zou het overigens wel leuk vinden als Hade de Mol is, leuker dan Liesbeth

Offline loving*widm

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #671 Gepost op: 23-02-2012, 23:46:36 »
Tja het kan, maar we hebben nou al 10 keer wellus -nietus gezegd dus we komen er niet uit  ;D althans niet deze week. Zou het overigens wel leuk vinden als Hade de Mol is, leuker dan Liesbeth

ik zou het ook heel leuk vinden ;)
en weer ondergronds......

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #672 Gepost op: 23-02-2012, 23:48:31 »
Right on! ::boogie::

Hadewych lives on! ::trots::

Superblij! ::tandpastasmiley:: Een finale zonder Hadewych was nooit een optie ... ;)

Offline avonasac

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik kwam, ik zag en ik molde
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #673 Gepost op: 24-02-2012, 00:30:48 »
Tunnel in, Tunnel uit, Tunnel in, Tunnel uit. Maar ik zal je krijgen, jij Molletje

Offline EMIBH

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #674 Gepost op: 24-02-2012, 01:08:23 »
Alleen is dit een labyrint (zoals je zelf ook al zegt) en was het in Spanje een doolhof...
臥底 是 谁?

Offline jumper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #675 Gepost op: 24-02-2012, 01:40:55 »

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #676 Gepost op: 24-02-2012, 01:48:14 »
Fantastisch gevonden ::ok:: Geen twijfel meer.

meen je dat nou werkelijk? Na het lezen kan ik het verband tussen beiden alinea's niet eens aantonen. volgens mij staan ze ook compleet los van elkaar. Ik denk dat ik ook wel internet pagina's kan vinden waarop het woord Labyrint staat en even verderop Anne-marie of Liesbeth.

Offline jumper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #677 Gepost op: 24-02-2012, 01:55:34 »
meen je dat nou werkelijk?
Ja ik meen het werkelijk. Ik verdenk Hadewych al heel lang, ook zonder dit soort theorieen. Maar die link met de Hadewych uit de Middeleeuwen -Min, kruisen, en nu dus dit labyrinth- bevestigt dat alleen maar.

Offline dian001

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #678 Gepost op: 24-02-2012, 03:26:50 »
Hadewych is mijb nol vaaf dag 1.
Mijn theorie : de mol was bij het vliegtuig.
Wie blijven er over?

Annemarie en Hadewych

Offline Dominic023

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #679 Gepost op: 24-02-2012, 04:16:48 »
Ooievaar in aflevering 8, een hint naar Hadewych ??  :)
WIDM 2012: Afl. 1 Anne Marie, Afl. 2 Anne Marie Afl. 3 Marit, Afl. 4 Anne Marie  Afl.5 Anne Marie  Afl. 6 Tim, Afl. 7Anne Marie Afl. 8,9,10 Anne Marie