Ik had nog nooit zo op Maarten gelet, maar na deze aflevering vind ik hem toch wel verdacht. Zijn lengte en Olympische tijd klopten niet; hij kiest het onlogische WIDM bij de auto-opdracht (zou dat naar hemzelf verwijzen?); hij wordt door de groep het meest vertrouwd (en dat roept ergens vraagtekens op omdat in Wie is de Mol? iedereen verdacht wil zijn); en tenslotte twijfel ik nog over het volgende:
Bij het shot waar Art de rooksignalenopdracht uitlegt aan Maarten, staan ze allebei naast de auto. Het lijkt erop of Maarten na de uitleg gelijk 'ja' knikt, ten teken dat hij denkt dat de opdracht zal slagen. Als je na de opdracht het shot ziet van Maarten en Art, zit Maarten opeens in de auto en zegt hij 'nee'. Dit is vreemd, toch? Net alsof ze het twee keer hebben opgenomen, één keer ja en één keer nee. Aan de ene kant zou dit erop kunnen wijzen dat Maarten de mol is, want opdrachten sturen doe je niet samen met een gewone kandidaat. Aan de andere kant is de opdracht wel geslaagd en geld in de pot gekomen, dus dat pleit weer tegen Maarten.
Maar wie weet, montagefuck of ingrijpen van de spelleiding omdat ze geld in de pot wilden zien blijven ook plausibele verklaringen.