Auteur Topic: [Kandidaat] Tim is niet de mol  (gelezen 248653 keer)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #360 Gepost op: 10-02-2012, 21:02:09 »
Tim raakt wel gelijk een goede balk aan om te verplaatsen en volgens mij wil Wiiliam eerst discussiëren.
Inderdaad ik dacht dat Tim dat voorstelde maar bij opnieuw bekijken is het idd William.
Dus William zat daar mogelijk tijd te rekken, maar Tim laat het ook allemaal rustig betijen en laat zich blokkeren.

William schijnt zich niet te realiseren dat de tijd al ingegaan was en dat het blok aanraken alleen was om aan te geven of ze de uitdaging aangingen. (Of dat speelt hij door te vragen of de tijd ingegaan is). Daarna drukt Anne-Marie haar zin door en winnen ze de opdracht alsnog.

Blijft merkwaardig dat Tim onmiddellijk naar die balk sprint en dan ineens geen haast meer maakt om het binnen de tijd op te lossen.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline GeeDeeZet

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #361 Gepost op: 10-02-2012, 23:14:26 »
Ja, maar waarom sprint hij gelijk naar die balk met de goede oplossing?
2 plankjes versjouwen, dat kan makkelijk binnen die minuut...

Zo onmols, voor het eerst dat ik hem iets zie doen wat ik niet kan verklaren (als hij de mol is)...
Wel mooi dat hij zich vervolgens nog bijna weg laat drukken door William, maar die kan de mol niet meer zijn na de onderhandelingsopdracht...

Blijf nog wel bij Tim, al is het maar omdat ik Liesbeth geen leuke mol zou vinden (zoooo overduidelijk)...

Offline hetoord

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleurenblind? Ik?
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #362 Gepost op: 10-02-2012, 23:23:51 »
De oplossingen waren allebei niet echt moeilijk. Ik denk dat je er vanuit kunt gaan dat er altijd een paar mensen zijn die oplossing 1 zien en een paar die oplossing 2 zien. Daar ontstaat dus altijd wel een discussie over, omdat ze maar 1 minuut hebben en niet zomaar wat kunnen proberen. Tim die de balk meteen aanraakt doet dat best slim; hij weet dat er daarna een discussie zou ontstaan over de 2e oplossing.

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #363 Gepost op: 11-02-2012, 00:00:12 »
Kan iemand voor mij eens een rijtje maken met alle hints die naar tim wijZen als mol?

Offline GeeDeeZet

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #364 Gepost op: 11-02-2012, 00:03:48 »
Heb ze zo niet paraat, maar zoek ze vooral in de opdrachten waar veel geld te verdienen is. Daar zit hij constant te mollen of iig in een goede uitgangspositie...

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #365 Gepost op: 11-02-2012, 10:31:54 »
Oei, dat wordt dan een lange lijst hoor. Ten eerste schreeuwt hij het zowat van de daken. Ikzelf ben de mol, ik verdenk mezelf etc. etc. En hij tekent een M in de lucht in beeld, hij maakt Liesbeth's verjaardag 12 jaren jonger en uiteraard zit overal die 3-1=2 verstopt. Tim zat verder na Marit het meest in de 'kleine groepjes' wat verklaart dat Maarten eruit ligt.

Daarbij komt nog de grootste grap dat iedereen die Tim noemt exit gaat, ook zo'n mooie verwijzing naar de mol. De enigen die dat nog niet deden waren William en Liesbeth, maar William deed dit de laatste keer nu ook dus is exitkandidaat. Wat hiermee aangeduid wordt is denk ik dat iedereen Tim wel noemt in de algemene zin, zoals elke kandi in de biecht gevraagd wordt over elke kandi 'iets' te zeggen. En het meest verdachtmakends zenden ze uit. Maar de kandi vult helemaal de test niet op Tim in! De enige die dat daadwerkelijk WEL zegt te doen is AM. Mijn vermoeden is dan ook dat Liesbeth die Tim nooit noemde de verliezer is en AM de winnares.

Dan de opdrachten zelf, erg mollig. Bij de Dakota had hij dommig niet op zijn foto gekeken want was een leuk plaatje??? Hij komt nooit bij het vliegtuig. Op de gletsjer geef ik toe dat hij de -500 had moeten pakken. Maar ja, hij nam weinig risico zo vroeg in het spel.

Op de brug houdt Tim 1000 uit de pot, knap met 2 tegen 1! De rooksignalen waren slecht voor de mol want het moest juist goed gaan maar hij produceerde slechts 'pufjes'. Knullige regie vermoed ik. In de jet schrijft Tim de helft niet op en uit wat hij wel opschrijft kunnen de lezers de helft niet lezen (en BZN is dan nog erg knap van Hadewych, vml. een superfan van BZN ;) ). Deze jet verdient enorm veel MINDER dan de andere.

Ik vind de mooiste molactie die nog wel bij het jokers pakken. Want de rest van de opdrachten was voorbereid en dit kwam last second in hem op. Frits zegt: de eerste pakt jokers, de ander geld. Tim knoopt dat in zijn oren en draait de volgorde om... zo staat hij in de boeken bij de +1000 die er sowieso gekomen was!!! Hij strooit verder ook met jokers en vrijstellingen, die boeiden hem allemaal niet.

Tim wil daarna als enige bij de toren naar binnen gaan en probeert William erbij over te halen. Tim doet bij het munitiedepot weer totaal niet mee (opmerking William donderdag ook!). Doet lijdzaam wat hem gezegd wordt maar als hij achterop de tandem zit trapt hij niet mee. "Ik heb een beetje relaxed achterover gezeten." Weer 1 van die vele opmerkingen die we in afl. 10 terug zullen zien komen. Dan bij het snorkelen kan Marit geen informatie horen.

De mooiste qua geld is natuurlijk de -10800 euro. Ook de duidelijkste om Tim te spotten... maar als je geen gezichten wilt lezen: Tim, Frits en Liesbeth zeggen alledrie "rood" te hebben gestemd maar er waren maar 2 rode kaartjes. Tim en Frits zitten onbetwist in de cruciale stoelen; Liesbeth zit te vroeg. Zo laat mogelijk in het spel om te horen of er tenminste 1 iemand rood gaat stemmen; Frits gaf hem dat cadeautje dus hij kan nu simpelweg groen stemmen voor alle geld uit de pot. Voor het effect was natuurlijk prachtig meegenomen dat het zelfs de doorslaggevende stem was!

Bij de vliegtuigvragen zegt Tim het allemaal niet te snappen en er toch ooooo zoooo slecht in te zijn. De rest snelt toe, Tim komt met die hulp dan op 40 en wordt nog gecorrigeerd door William, nee, 41! Hij gaat dan met zijn goede antwoord vooraan staan zodat hij zeker weet dat het dan weinig geld opbrengt. Dat is mooi doorgedrukt want zo'n rekenvraag mag je toch bij de zekerheidjes rekenen terwijl Torres etc. gokwerk was.

In de western gaat Tim voor het effect met zijn hand over het maximale briefje van 500 (want ze liggen er ook van 250) maar bij 1e kans drukt hij weg... als je uberhaupt IETS wil pakken, jokers/geld, moet je niet beginnen met het dynamiet... vervolgens gaat hij overal vol in de vuurlinies staan en als schutter 1 dan niet schiet doet schutter 2 het wel; geen geld.

In de stad vindt zijn groepje maar 1 van de 4 kruizen. Tim is dikwijls ook bijzonder vaag en de goede vondsten komen steeds van AM.  In de mijn was mmol Tim in het donker natuurlijk in zijn element. Ze hebben vanaf daglicht tot en met donkerte rondgedard in de mijn, dus ellenlang. In het donker is het natuurlijk stukken moeilijker verbinden. En als het dan zelf op verbinden aankomt is het snoer te kort, daarna pakt Tim de verkeerde lichtmast enz. enz. en wordt dan afgeschoten.

Bij pijl en boog showt Tim iedereen de mol te zijn door slecht te schieten, hij komt niet bij de toppers in de buurt dus mag de kans dat het vlot geraakt wordt zo met een kwart verlagen. Bij de vispuzzel zegt Tim het allemaal weer niet te snappen. Maar als het om geld houden uit de pot aankomt spurt hij direct nadat Art uitgesproken is naar de balk waardoor de minuut meteen ingaat. Iedereen schrikt en Tim stopt meteen met het uitvoeren van zijn idee. Enorme hectiek maar helaas komt het met 3 secondes op de klok alsnog goed.
« Laatst bewerkt op: 11-02-2012, 13:05:17 door Lo »
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #366 Gepost op: 11-02-2012, 12:26:25 »
prachtige samenvatting Lo. ::bravo::
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #367 Gepost op: 11-02-2012, 13:23:56 »
Laatste punt klopt niet Lo.
De minuut gaat meteen in. (Art zegt dat letterlijk)
Bij het aanraken van de balk wordt de uitdaging aangegaan.

voor de rest mooi overzicht, maar helaas is het niet de mol ;D
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #368 Gepost op: 11-02-2012, 13:29:10 »
De minuut gaat meteen in. (Art zegt dat letterlijk)
Bij het aanraken van de balk

Exact. Dus dat is ook wat ik zeg. Tim spurt meteen naar de balk en raakt hem aan. Ik snap dus niet wat jij zegt dat er niet klopt want wij zeggen beiden hetzelfde :-\\

Was nog wel lastig alles binnen 5000 karakters te houden maar dit was in elk geval een summier overzicht van de molacties  ::love::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #369 Gepost op: 11-02-2012, 13:38:17 »
prachtige samenvatting Lo. ::bravo::

Ook helemaal niet gehinderd door enige tunnelvisie :-)

Op de gletsjer geef ik toe dat hij de -500 had moeten pakken. Maar ja, hij nam weinig risico zo vroeg in het spel.


Volgens mij is het helemaal niet duidelijk wie die -500 heeft gepakt. En overigens ook daarom loop je er ook geen risico mee. (Dit spreekt overigens niet per se tegen Tim; hij zou best degene met die -500 kunnen zijn geweest)

Op de brug houdt Tim 1000 uit de pot, knap met 2 tegen 1!

Vind ik geen Molactie. Immers je bent hier afhankelijk van hoe goed en fanatiek de anderen zijn in jou neerschieten. (Waarom ik dus ook vermoed dat de Mol daar zat) Trouwens, elke kandidaat zou hier even hard zijn best gedaan hebben.


De rooksignalen waren slecht voor de mol want het moest juist goed gaan maar hij produceerde slechts 'pufjes'.

Een Mol zou deze opdracht proberen te laten slagen. Juist het niet ingrijpen in Dio's onduidelijke gesein vind ik een typische 'kandidaat-die-verdacht-wil-zijn'-actie. Een kandidaat weet namelijk niet dat de opdracht beter kan slagen (voor de Mol).

Ik vind de mooiste molactie die nog wel bij het jokers pakken. Want de rest van de opdrachten was voorbereid en dit kwam last second in hem op. Frits zegt: de eerste pakt jokers, de ander geld. Tim knoopt dat in zijn oren en draait de volgorde om... zo staat hij in de boeken bij de +1000 die er sowieso gekomen was!!! Hij strooit verder ook met jokers en vrijstellingen, die boeiden hem allemaal niet.

Typisch tunnelvisieargument ... of slechte Molactie, namelijk Molverantwoordelijkheid afschuiven op een ander.

In de stad vindt zijn groepje maar 1 van de 4 kruizen. Tim is dikwijls ook bijzonder vaag en de goede vondsten komen steeds van AM.

Vind ik twijfelachtig. Hadewych en/of Liesbeth had(den) blijkbaar bedacht dat de andere groep drie kruizen moest zoeken. Anne-Marie neemt het initiatief om meteen naar de Calle Encuentro te gaan na het vinden van maar één kruis. (En de gidsen grijpen niet in, misschien omdat de Mol weet dat ze daar toch niet moeten zijn, en dat de kans klein is dat de andere groep alle drie de andere kruizen vindt). En het is toch echt Tim die de Calle Encuentro het eerst ziet :p .. en William gaat halen.

« Laatst bewerkt op: 11-02-2012, 13:39:59 door tumtum »

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #370 Gepost op: 11-02-2012, 13:43:09 »
Exact. Dus dat is ook wat ik zeg. Tim spurt meteen naar de balk en raakt hem aan. Ik snap dus niet wat jij zegt dat er niet klopt want wij zeggen beiden hetzelfde :-\\

Ik denk dat jullie inderdaad hetzelfde bedoelen, maar je schreef echt

Citaat van: Lo
Maar (...) spurt hij direct nadat Art uitgesproken is naar de balk waardoor de minuut meteen ingaat.

(Niet de minuut gaat in, die was al ingegaan ... maar de uitdaging wordt aangenomen, dus m.a.w er is geen weg meer terug naar 1000 euro ... als ze een minuut niets hadden gedaan, dan was die blijven staan)

:-)
« Laatst bewerkt op: 11-02-2012, 13:46:25 door tumtum »

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #371 Gepost op: 11-02-2012, 13:50:10 »
Je statements zijn duidelijk Tumtum alleen kan ik het niet eens zijn met de 1000 euro die Tim pakt ipv een Joker. Frits zegt duidelijk tegen hem: "Als jij jokers pakt, pak ik geld. pak jij geld, dan pak ik jokers. Per saldo zal er dus altijd evenveel geld in de pot gaan, perfecte manier om je wat minder verdacht te maken dan.

Na afloop weet hij ineens niet meer wat Frits gezegd heeft, letterlijk zegt hij: "welke afspraak?" Terwijl hij net na het pakken van de 1000 euro naar de andere kandidaten loopt en zegt: "Frits pakt jokers, heeft hij net zelf gezegd!"

Maar goed ik zit inderdaad in een Tim tunnel, bij gebrek aan betere :D

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #372 Gepost op: 11-02-2012, 13:51:11 »
Maar goed ik zit inderdaad in een Tim tunnel, bij gebrek aan betere :D

Het is ook toegestaan niet in een tunnel te zitten  :P .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline GeeDeeZet

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #373 Gepost op: 11-02-2012, 13:58:22 »
Dit zijn idd tunnel-visie meningen  ;D. Niets mis mee natuurlijk...

Hints in mijn ogen:
- Het niet horen van de telefoon, niet herhalen van de boodschap van Marit (pas na herhaaldelijk vragen) en toch naar binnen willen (Toren opdracht €2000).
- Het verschrikkelijke handschrift bij de boot-opdracht
- Positie van Tim bij de onderhandelingen. Voor de mol (zeker nu Frits een kandidaat blijkt te zijn) de gunstigste. Je kan nl eerst iemand overhalen om groen te stemmen en bij het laatste gesprek krijg je alle info mee (en kan je, indien nodig, nog bepalen of je als mol groen of rood stemt)...
- Positie van Tim bij de generatoren. Als je veel tijd neemt, is het iig donker. Vervolgens zorg je er als mol voor om iig een generator verkeerd aan te sluiten. Kans dat men hier achter komt, is klein. Als men er al achter komt, dan is er al een groot deel van de groep afgeschoten.
En de belangrijkste: 3-1=2! De klok die van 3 naar 2 uur gaat door de mol (3-1=2) en de hint richting Monica da Silva-trio (een hint die door de regie ook nog eens overduidelijk voor de kandidaten in een spel wordt verwerkt!)

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #374 Gepost op: 11-02-2012, 14:00:06 »
Het is ook toegestaan niet in een tunnel te zitten  :P .

Fijn, maar helaas :) ik verdenk hem al vanaf aflevering 1, en het idee om het voor het eerst een keer goed te hebben vanaf het begin doet mij lekker in die tunnel blijven.:)

En daarbij vind ik Tim ook echt de Mol, miss obvious zou ook nog kunnen, maar dat hoop ik toch niet zeg.

Een van de andere zou ik enorm toejuichen als dat zo zou zijn, want op het verkeerde been gezet worden is leuk, maar het lijkt mij zo onwaarschijnlijk

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #375 Gepost op: 11-02-2012, 14:49:53 »
Dit zijn idd tunnel-visie meningen  ;D. Niets mis mee natuurlijk...

Hints in mijn ogen:
- Het niet horen van de telefoon, niet herhalen van de boodschap van Marit (pas na herhaaldelijk vragen) en toch naar binnen willen (Toren opdracht €2000).
- Het verschrikkelijke handschrift bij de boot-opdracht
- Positie van Tim bij de onderhandelingen. Voor de mol (zeker nu Frits een kandidaat blijkt te zijn) de gunstigste. Je kan nl eerst iemand overhalen om groen te stemmen en bij het laatste gesprek krijg je alle info mee (en kan je, indien nodig, nog bepalen of je als mol groen of rood stemt)...
- Positie van Tim bij de generatoren. Als je veel tijd neemt, is het iig donker. Vervolgens zorg je er als mol voor om iig een generator verkeerd aan te sluiten. Kans dat men hier achter komt, is klein. Als men er al achter komt, dan is er al een groot deel van de groep afgeschoten.
En de belangrijkste: 3-1=2! De klok die van 3 naar 2 uur gaat door de mol (3-1=2) en de hint richting Monica da Silva-trio (een hint die door de regie ook nog eens overduidelijk voor de kandidaten in een spel wordt verwerkt!)

Hoezo tunnelvisie? Wel uit een Tim-perspectief natuurlijk, maar geen van je punten zijn vergezocht of klinken als excuus. Voor Tim als Mol is het allemaal vrij logisch en aannemelijk. Ik vind het een mooi lijstje.   ::jaja::


Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #376 Gepost op: 11-02-2012, 14:59:43 »
Hoezo tunnelvisie? Wel uit een Tim-perspectief natuurlijk, maar geen van je punten zijn vergezocht of klinken als excuus. Voor Tim als Mol is het allemaal vrij logisch en aannemelijk. Ik vind het een mooi lijstje.   ::jaja::

Ik denk dat GDZ het had over Lo's betoog en hier wat objectievere argumenten noemt.

Offline jumper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #377 Gepost op: 11-02-2012, 15:22:14 »
Oei, dat wordt dan een lange lijst hoor.
Heel overtuigend Lo! ::ok::

Offline Foaly

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #378 Gepost op: 11-02-2012, 15:28:11 »
Citaat van: tumtum
Volgens mij is het helemaal niet duidelijk wie die -500 heeft gepakt. En overigens ook daarom loop je er ook geen risico mee. (Dit spreekt overigens niet per se tegen Tim; hij zou best degene met die -500 kunnen zijn geweest)

Uit de beelden af te leiden van de kandidaten die hun kokers in het bakje gooien en Art die de kokers eruit pakt is het waarschijnlijk de koker die Marit aan Liesbeth heeft gegeven waarin -500 zit.

Citaat van: tumtum
Vind ik geen Molactie. Immers je bent hier afhankelijk van hoe goed en fanatiek de anderen zijn in jou neerschieten. (Waarom ik dus ook vermoed dat de Mol daar zat) Trouwens, elke kandidaat zou hier even hard zijn best gedaan hebben.

En waarom is 'jezelf laten neerschieten' dan wel een molactie? De mol zal hier trouwens ook wel getraind in zijn en tips hebben gekregen voor als hij/zij in de positie van loper terecht komt. En bovendien had Tim maar weinig keus dan de vrijstellingen te pakken.

Citaat van: tumtum
Typisch tunnelvisieargument ... of slechte Molactie, namelijk Molverantwoordelijkheid afschuiven op een ander.

Waarom een slechte molactie? Frits zegt dat als Tim voor de jokers zou gaan, hij voor het geld zou gaan, dus dan kan je toch beter als mol geld pakken dan een andere kandidaat te laten doen?


Offline GeeDeeZet

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #379 Gepost op: 11-02-2012, 15:38:20 »
Hoezo tunnelvisie? Wel uit een Tim-perspectief natuurlijk, maar geen van je punten zijn vergezocht of klinken als excuus. Voor Tim als Mol is het allemaal vrij logisch en aannemelijk. Ik vind het een mooi lijstje.   ::jaja::

Ik denk dat GDZ het had over Lo's betoog en hier wat objectievere argumenten noemt.
Lightman, ik bedoelde idd wat tumtum hier zegt  :D