Auteur Topic: [Kandidaat] Tim is niet de mol  (gelezen 248608 keer)

Offline Lester

  • Forumlid
  • -
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #540 Gepost op: 17-02-2012, 12:21:21 »
Dat Tim mogelijk niet noemt wie de mol is, maar wie er naast hem nietook naar beneden gaan viel mij ook direct op

Offline Yesse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #541 Gepost op: 17-02-2012, 12:28:27 »
Kan iemand iets voor mij checken? Ik heb namelijk het idee dat Tim, als eventuele mol, nog heeft geprobeerd Anne-Marie niet van de brug af te laten gaan. Als ze niet durft komt hij namelijk naar haar toe maar volgens mij zegt hij niet per se geruststellende dingen.. Ik kan hier alleen niet checken wat hij ook al weer zegt want ik kan het mis hebben  :D

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #542 Gepost op: 17-02-2012, 12:39:31 »
Kan iemand iets voor mij checken? Ik heb namelijk het idee dat Tim, als eventuele mol, nog heeft geprobeerd Anne-Marie niet van de brug af te laten gaan. Als ze niet durft komt hij namelijk naar haar toe maar volgens mij zegt hij niet per se geruststellende dingen.. Ik kan hier alleen niet checken wat hij ook al weer zegt want ik kan het mis hebben  :D
Ik weet niet precies wat Tim zegt... maar om €500 uit de pot te spelen moet Anne-Marie juist wél gaan.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #543 Gepost op: 17-02-2012, 12:47:14 »
Kan iemand iets voor mij checken? Ik heb namelijk het idee dat Tim, als eventuele mol, nog heeft geprobeerd Anne-Marie niet van de brug af te laten gaan. Als ze niet durft komt hij namelijk naar haar toe maar volgens mij zegt hij niet per se geruststellende dingen.. Ik kan hier alleen niet checken wat hij ook al weer zegt want ik kan het mis hebben  :D

Hij zei juist wel geruststellende dingen volgens mij. Hij toont zich deze opdracht in ieder geval opvallend betrokken bij (de keuze van) iedereen. Ik check het nog even.

edit: Hij stelt Anne-Marie gerust, met gaat het, je kan het, etcetera.
« Laatst bewerkt op: 17-02-2012, 12:49:08 door Heinz »

Offline Tunnelbouwer

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #544 Gepost op: 17-02-2012, 13:17:39 »
Hij zei juist wel geruststellende dingen volgens mij. Hij toont zich deze opdracht in ieder geval opvallend betrokken bij (de keuze van) iedereen. Ik check het nog even.

edit: Hij stelt Anne-Marie gerust, met gaat het, je kan het, etcetera.

Ik kan hier zelf weinig uit halen. Natuurlijk kan de mol hier proberen zijn/haar voorspellingen uit te laten komen. En ja, Tim schrok een beetje toen Anne-Marie zei dat ze het toch wel spannend vond.. wat? De touwen.. O, dat.. En ja, Tim leek niet te verwachten dat William zou zeggen dat het taktisch misschien wel slim zou zijn als Tim niet zou gaan.. En ja, Tim probeerde William er van te weerhouden om te gaan..

Op het moment dat het spel eenmaal begonnen is geloof ik wel in het 'loslaten' van het spel. Voor een aantal kandidaten is dit wel degelijk een persoonlijke uitdaging en het lijkt mij logisch dat je elkaar dan aanmoedigt en steunt. Het is een spel, maar het blijven mensen :)

Offline perdokkie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #545 Gepost op: 17-02-2012, 14:28:18 »
De schilderijen die door de kunstkenners moesten worden geraden behoren bij de bekendste schilderijen van de 2 meest bekende Spaanse schilders. Ik vind het dan ook ondenkbaar dat juist een groep Spaanse kunstgeschiedenisstudenten de namen van deze schilderijen niet zouden kennen.

Dat zou het zelfde zijn als een groep Nederlandse kunstgeschiedenisstudenten de naam van de Nachtwacht of de Aardappeleters niet zouden weten.

Ondenkbaar!

Dus naar mijn (bescheiden) mening heeft Tim de groep geïnstrueerd de naam van de schilderijen niet te raden of foutief te zeggen. Dit omdat hij de mol is of omdat hij zichzelf hierdoor verdacht zou willen maken. Dat laatste lijkt mij onwaarschijnlijk waardoor ik tot de conclusie kom dat Tim de mol is.

Reden: Het is absoluut onmogelijk dat de studenten de namen van de schilderijen niet weten.

Hoe denken jullie hierover?

Offline Anonymol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #546 Gepost op: 17-02-2012, 15:08:03 »
Al opgemerkt dat Tim hetzelfde voordeel in zijn naam heeft als Kim?

Tim Is Mol.
Laten we hopen dat we dit keer niet weer een T.I.M. hint hebben, maar wellicht is er een koppeling met 3 - 1 = 2.

Plus dat je met de letters van TIM weer de cijfers 3,2 en 1 kunt maken.
3=M een kwartslag draaien
I=1
T=bestaat uit 2 streepjes die elkaar kruisen: II=2

En van 3-1=2 kun je op dezelfde wijze weer Tim12 maken.
« Laatst bewerkt op: 17-02-2012, 15:12:41 door Anonymol »

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #547 Gepost op: 17-02-2012, 15:15:05 »
Ben ik trouwens de enige die het idee dat als Tim niet de 1000 euro zou pakken, dat Frits dat wel zou doen, uiterst speculatief vind?

Tim komt er in de opdracht mee dat hij het afspreken van deze deal niet helemaal heeft meegekregen, en ik vind ook dat Frits het vrij onduidelijk verwoordt op het moment zelf.

Daarbij, als Tim de mol is en het niet meekrijgen van de afspraak een act is, dan:

- moet Tim erg goed kunnen acteren
- moet Tim Frits erg goed kennen of inschatten, een talent wat hij in de serie niet veel van laat zien
- moet Tim dus gedurende de hele serie zijn dommige act spelen

Als Tim de mol is dan mogen we dus wel meerdere oscars zijn kant op laten komen, en mag George ook bijna van zijn voetstukje afgeschopt worden om plaats maken voor de top-mol Tim.
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #548 Gepost op: 17-02-2012, 15:18:15 »
meerdere oscars zijn kant op laten komen, en mag George ook bijna van zijn voetstukje afgeschopt worden om plaats maken voor de top-mol Tim

Iets dergelijks heb ik hierover inderdaad gezegd ja ::bravo::

Ik vind dit wel zijn ultieme mollenstreek, zo snel buiten draaiboek om met deze truc komen, erg mooi ::ok::

Hij laat ook veel slap molgedoe zien maar dit maakt veel goed. Dit, plus het feit dat de pot de eerste afleveringen op 0 of in de min bleef staan en... niemand hem verdenkt tot aan de finale ::oink::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #549 Gepost op: 17-02-2012, 15:18:46 »
Ben ik trouwens de enige die het idee dat als Tim niet de 1000 euro zou pakken, dat Frits dat wel zou doen, uiterst speculatief vind?

Tim komt er in de opdracht mee dat hij het afspreken van deze deal niet helemaal heeft meegekregen, en ik vind ook dat Frits het vrij onduidelijk verwoordt op het moment zelf.

Och, Tim zegt zelf als hij met zijn envelop naar de andere kandidaten loopt: "Frits gaat voor jokers, dat heeft hij zelf gezegd"  Dus zo slecht heeft hij de deal van Frits niet meegekregen.

Natuurlijk moet hij daarna tegen Frits zeggen dat hij het niet snapte, want de afspraak was dat Tim voor de jokers zou gaat en niet Frits.

nee hoor, ik kan het allemaal makkelijk verklaren vanuit mijn tunnel, wat is het druk ineens trouwens ;D

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #550 Gepost op: 17-02-2012, 15:21:48 »
Ben ik trouwens de enige die het idee dat als Tim niet de 1000 euro zou pakken, dat Frits dat wel zou doen, uiterst speculatief vind?

Ik denk nu dat deze opdracht bedoeld was om de de Mol 1000 euro te laten pakken als rookgordijn. En dat er daardoor wel extra druk op de Mol stond om de pot in aflevering 4 leeg te krijgen met de onderhandelingen.

Offline Anonymol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #551 Gepost op: 17-02-2012, 15:23:38 »
Hoe denken jullie hierover?

Ik ben dan wel geen student kunstgeschiedenis maar heb wel zowel op de middelbare school en tijdens mijn studie kunstbeschouwing gehad. Toch ken ik van Van Gogh, Vermeer en Rembrandt maar 1 schilderij bij naam. Wel meteen de bekendsten uiteraard: De Zonnebloemen, Het melkmeisje en de Nachtwacht.

De naam van de schilder van deze 2 Spaanse schilderen wist ik ook zo te noemen. De titel niet. Van Dalí was dit 1 van zijn meest bekende schilderijen. Van Picasso niet, bij mijn weten. En die Dalí wisten ze ongeveer bij naam. Hij weet ook wel draken van titels te verzinnen.

Zou best kunnen dat Tim ze heeft gevraagd de naam niet te noemen, maar het kan best ook gewoon onwetendheid zijn.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #552 Gepost op: 17-02-2012, 15:26:36 »
Nachtwacht of de Aardappeleters

Ik vind dat echt wel dramatisch andere koek hoor. Hoe makkelijk zijn deze benamingen? Je ziet aardappeleters... en verrek, het doek heet Aardappeleters ::rofl::. Heel wat anders dan die onmogelijke en enorm pretentieuze benamingen van Dali en Picasso... zelfde geldt voor liedjes, die moeten vind ik gewoon logisch heten zoals de eerste woorden klinken. Valt anders toch niet te onthouden. Als Tim de groep geïnstrueerd heeft de naam van de schilderijen niet te raden dan heeft hij eerder een groep van de toneelacademie bij zich want dan acteren ze wel heel erg goed naar mijn smaak.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Dootje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #553 Gepost op: 17-02-2012, 15:27:56 »
Ik post hier niet zovaak, dus begrijp dat jullie niet meteen antwoord geven, maar op de vorige
pagina heb ik gevraag of iemand wil luisteren naar wat Tim zegt op 8.34 - 8.42 minuten.

Dus bij deze nogmaals  ::hug::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #554 Gepost op: 17-02-2012, 15:30:18 »
@Dootje: Ik versta "zo moe was", ook als ik er "zo'n Mol was" in wil horen. :)

Offline Molle Pietje

  • Forumlid
  • Back to the roots in 2015
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #555 Gepost op: 17-02-2012, 15:36:17 »
 Als Tim de groep geïnstrueerd heeft de naam van de schilderijen niet te raden dan heeft hij eerder een groep van de toneelacademie bij zich want dan acteren ze wel heel erg goed naar mijn smaak.
[/quote]van Lo


Het kan natuurlijk ook de schoonmaakploeg geweest zijn.
« Laatst bewerkt op: 17-02-2012, 15:38:53 door Molle Pietje »

Offline Dootje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #556 Gepost op: 17-02-2012, 15:36:51 »
@Heinz. Ha ha, jammer het was ook te mooi om waar te zijn!
Bedankt in ieder geval

Offline Molle Pietje

  • Forumlid
  • Back to the roots in 2015
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #557 Gepost op: 17-02-2012, 15:46:54 »
Even deze oude koe :

Frits zegt: Laat de kokers maar,ga voor de vrijstellingen tegen Tim
Ik heb op die plek nergens kokers gezien in het lava.
Alleen via een blow-up in Tim zijn hand.
Zag Frits wel kokers??
Is daar bewijs van ?
Of kwam die (-500) gewoon uit de zak van Tim?
« Laatst bewerkt op: 17-02-2012, 15:51:22 door Molle Pietje »

Offline joye26

  • Forumlid
  • Art is de mol
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #558 Gepost op: 17-02-2012, 17:07:19 »
Is het iemand opgevallen dat Tim met een kaartje staat te wapperen met het WIDM logo erop, als ze de antwoorden van de stier worden geteld

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #559 Gepost op: 17-02-2012, 17:31:01 »
Ik het nu echt niet langer meer ontkennen: Tim is de Mol.
...óf niet!