Auteur Topic: [Kandidaat] Tim is niet de mol  (gelezen 248690 keer)

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #120 Gepost op: 24-01-2012, 23:42:14 »
http://www.youtube.com/watch?v=7-iMU7_bXL4

Waarom geeft Tim een verschil van 12 aan?

Daar hadden we het net over...
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline GeeDeeZet

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #121 Gepost op: 26-01-2012, 11:52:50 »
Na het terugkijken van de torenopdracht stijgt Tim bij mij toch wel met stip.
Bij deze opdracht is natuurlijk in verhouding veel geld te verdienen, en het lijkt mij dat de mol dan pogingen zal doen de opdracht te laten mislukken.

Hij heeft de telefoon, doet net of hij hem niet hoort / voelt trillen (mislukt door de groep)...
Vervolgens weigert hij tot 2x toe de boodschap van Marit te herhalen, sterker nog, hij vraagt letterlijk (op de vraag van Marit het te herhalen): "Is dat nodig"?

Bij de toren speelt William vervolgens zijn bekende spel, en lijkt Tim te happen.

Vind alleen zijn actie om geld te pakken bij de jokers/envelop opdracht compleet onmols, kan dit dan ook niet verklaren (misschien dat anderen daar een verklaring voor hebben?).

Ik ga hem eens goed in de gaten houden...

Offline Foaly

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #122 Gepost op: 26-01-2012, 12:09:16 »
@GeeDeeZet (heb ik hier horen zeggen, ik heb het niet gecontroleerd): Frits zegt tegen Tim dat als Tim de envelop niet neemt, hij dat doet. Wat dus een hele goede molactie zou kunnen zijn: Tim neemt het geld, want als iemand het pakt, kan hij dat beter doen dan Frits om de verdenking van hem af te krijgen. En dan achteraf doen alsof hij van die afspraak niets wist maakt hem natuurlijk nog meer een mol.

Op basis van aflevering 1 zou ik absoluut Tim als mol aanwijzen, maar vanaf aflevering 2 wordt de montage wel erg op hem gericht (het is niet voor niets dat de halve AVRO-site geswitched is naar Tim) en hij lijkt me in aflevering 2 absoluut niets fouts te hebben gedaan. Dat zit me vooral dwars, dus ik hoop dat aflevering 4 wat meer uitsluitsel gaat geven.

Offline GeeDeeZet

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #123 Gepost op: 26-01-2012, 12:42:09 »
@GeeDeeZet (heb ik hier horen zeggen, ik heb het niet gecontroleerd): Frits zegt tegen Tim dat als Tim de envelop niet neemt, hij dat doet. Wat dus een hele goede molactie zou kunnen zijn: Tim neemt het geld, want als iemand het pakt, kan hij dat beter doen dan Frits om de verdenking van hem af te krijgen. En dan achteraf doen alsof hij van die afspraak niets wist maakt hem natuurlijk nog meer een mol.

Op basis van aflevering 1 zou ik absoluut Tim als mol aanwijzen, maar vanaf aflevering 2 wordt de montage wel erg op hem gericht (het is niet voor niets dat de halve AVRO-site geswitched is naar Tim) en hij lijkt me in aflevering 2 absoluut niets fouts te hebben gedaan. Dat zit me vooral dwars, dus ik hoop dat aflevering 4 wat meer uitsluitsel gaat geven.
Hmm... Zou het idd iets kunnen verklaren. Dat van die montage is sowieso waar, maar was bij eerdere series ook het geval (Patrick & Kim waren ook opvallend veel in beeld)...

Offline loismol

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #124 Gepost op: 26-01-2012, 15:01:42 »
@GeeDeeZet (heb ik hier horen zeggen, ik heb het niet gecontroleerd): Frits zegt tegen Tim dat als Tim de envelop niet neemt, hij dat doet. Wat dus een hele goede molactie zou kunnen zijn: Tim neemt het geld, want als iemand het pakt, kan hij dat beter doen dan Frits om de verdenking van hem af te krijgen. En dan achteraf doen alsof hij van die afspraak niets wist maakt hem natuurlijk nog meer een mol.

Het mooie was nog dat hij toen Frits moest kiezen tussen 2 jokers en de envelop hij tegen de groep zegt: "Frits gaat voor de jokers, dat heeft hij gezegd!". Even later (in de biecht als ik het goed heb? of al tegen Frits?) zegt hij dus dat hij dat niet had meegekregen.

Offline Foaly

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #125 Gepost op: 26-01-2012, 15:37:33 »
Hmm... Zou het idd iets kunnen verklaren. Dat van die montage is sowieso waar, maar was bij eerdere series ook het geval (Patrick & Kim waren ook opvallend veel in beeld)...

Ja, maar Patrick en Kim vielen gewoon op omdat ze opvallend veel fout deden, dat had niet zoveel met edit te maken (toch hoe ik het me herinner, het kan dat ik het al vergeten ben omdat ik toen in andere tunnels verkeerde). Bij Tim nu hoor je bijvoorbeeld Anne-Marie en Maarten zeggen dat Tim een echte mollenrol speelt, Hadewych zegt dat ze twijfelt, zijn gesprek met Dio wordt ook uitgebreid behandeld in de uitzending enzovoort. Dat zie je ook in de verdenkingen op de AVRO-site gereflecteerd, Tim staat daar zo hoog omdat hij zo'n opvallende edit krijgt, vermoed ik toch. De vorige jaren stonden Kim en Patrick bijvoorbeeld ook heel lang heel laag.

Citaat van: loismol
Het mooie was nog dat hij toen Frits moest kiezen tussen 2 jokers en de envelop hij tegen de groep zegt: "Frits gaat voor de jokers, dat heeft hij gezegd!". Even later (in de biecht als ik het goed heb? of al tegen Frits?) zegt hij dus dat hij dat niet had meegekregen.

Leuk, dat wijst inderdaad dan wel sterk naar Tim. Al zou het natuurlijk kunnen dat hij zich wat naïef/verdacht wilt voordoen, dat zou hij dan wel vaker hebben gedaan als hij niet de mol is.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #126 Gepost op: 26-01-2012, 16:35:11 »
Ik weet niet of dit eerder gemeld is (heb niet de tijd nu om het topic door te lezen),

Maar ik vraag me af of de verdeling in riverjet 1 toeval is.
Tim lijkt eea te willen organiseren sws.

Dit lijkt me typisch iets voor de Mol om op in te springen: Het lijkt constructief maar is het absoluut niet. Ik bedoel hiermee: als iedereen zich op zijn taakje focust is er veel minder focus en inbreng in het algemeen. Je ziet in boot twee dat er onmiddellijk suggesties vloeien na 'popgroepen met een B' - Dat had ook in boot 1 kunnen gebeuren maar gebeurde absoluut niet.

Tim geeft Anne-Marie de schuld daarvan maar feitelijk is het natuurlijk hun aanpak die niet klopte sws.

Natuurlijk hielpen de omstandigheden niet bepaald, maar een verdeling maken hielp ook absoluut niet want dan is iedereen afhankelijk van 1 persoon en is het ook makkelijk de schuld af te schuiven ..

De mol zou zeker weten dat een verdeling maken schijnbaar behulpzaam is maar het feitelijk waarschijnlijk zeker niet is, omdat je alle ogen nodig hebt om te spotten en niet 2/3 om het op te schrijven.  ;)
« Laatst bewerkt op: 26-01-2012, 16:39:09 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #127 Gepost op: 26-01-2012, 16:39:19 »
mee eens.. had hier persoonlijk zelf ook op de heenweg met zijn 3en gespot en dan op de terug weg met zijn 3en opgeschreven...
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #128 Gepost op: 26-01-2012, 16:44:07 »
mee eens.. had hier persoonlijk zelf ook op de heenweg met zijn 3en gespot en dan op de terug weg met zijn 3en opgeschreven...

Misschien wisten ze niet dat ze twee keer zouden gaan.

Offline GeeDeeZet

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #129 Gepost op: 26-01-2012, 16:48:45 »
Tim was toch ook ziek in de boot?
Zou als mol wel erg goed uitkomen natuurlijk, doe je minder actief mee...  ;)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #130 Gepost op: 26-01-2012, 16:55:47 »
Tim was toch ook ziek in de boot?
Zou als mol wel erg goed uitkomen natuurlijk, doe je minder actief mee...  ;)
Mwah een mol kan natuurlijk ook gewoon echt ziek zijn (aka Yvon).
Of je dat beter uitkomt is een tweede maar je kan het in principe tot je voordeel aanwenden vooral als die rol bepaald is  - de vraag is dus vooral wie die rollen bepaald heeft en met welk doel mi.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #131 Gepost op: 26-01-2012, 17:01:37 »
wat ook wel interresant is, is waarom William als enigste niet is gezien, terwijl hij het juist naar eigen zeggen zo duidelijk en makkelijk had gemaakt voor de rest.. de rest van de borden zijn wel allemaal gezien..
Maargoed dat hoort dan weer meer thuis in het william topic..  ;)
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #132 Gepost op: 26-01-2012, 17:05:04 »
wat ook wel interresant is, is waarom William als enigste niet is gezien, terwijl hij het juist naar eigen zeggen zo duidelijk en makkelijk had gemaakt voor de rest.. de rest van de borden zijn wel allemaal gezien..
Maargoed dat hoort dan weer meer thuis in het william topic..  ;)

Sowieso liep William zich ongelooflijk aan te stellen in de biecht. Hij had één van de minst duidelijke borden. Zijn letters zaten aan elkaar geplakt en zijn C zat tegen de rand van het bord aan. De meeste andere borden waren veel duidelijker.

Offline Foaly

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #133 Gepost op: 26-01-2012, 18:33:02 »
Ja, daar ben ik van de hoogte en dat pleit al helemaal tegen Tim. Maar als ze niet gemanipuleerd zijn (wat ik ook denk, al is het misschien naïef maar ik geloof best dat Art voor de doorsneekijker vorig jaar veel verdachter was dan Patrick) dan denk ik dat deze toch wel degelijk de montage en dus ook hoe verdacht ze worden neergezet reflecteren. Bijvoorbeeld: Tim stond na aflevering 1 heel laag en in die aflevering had hij ook een weinig opvallende edit, terwijl hij vanaf aflevering 2 een hoge vlucht neemt. Liesbeth wordt al vanaf het begin heel verdacht neergezet en staat dan ook vanaf het begin heel hoog.
Ik denk sowieso ook dat de meer 'fanatieke' molspeurders eerder geneigd zijn om een post op het forum te maken en dat men eerder gewoon op de naam van iemand klikt op de site.

...wat niet weg neemt dat Tim wel degelijk heel veel mols zou kunnen hebben gedaan, hoor. Maar als hij de mol is, dan is de edit gewoon heel raar.

Offline Ruud2003

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #134 Gepost op: 26-01-2012, 18:36:19 »
Als je aanneemt dat de kandidaat die het meest verdacht wordt ook de meeste posts in zijn/haar topic zal hebben dan zie je een ander beeld. De volgorde op de AVRO-site is dan:

Liesbeth      421
Dio              352
Marit           303
Hadewych    297
Frits             221
Anne-Marie   213
William        184
Maarten       164
Tim              135
Marion           19

Mooi overzicht! Op onze site is de verdeling van het aantal posts in zijn/haar topic toch wat anders:

Marit             316
Liesbeth        214
Hadewych      191
Anne-Marie    153
Tim               137
Maarten        129
William         121
Dio                84
Frits              75
Marion           26

Goede jacht!

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #135 Gepost op: 26-01-2012, 18:38:22 »
Ja, daar ben ik van de hoogte en dat pleit al helemaal tegen Tim. Maar als ze niet gemanipuleerd zijn (wat ik ook denk, al is het misschien naïef maar ik geloof best dat Art voor de doorsneekijker vorig jaar veel verdachter was dan Patrick) dan denk ik dat deze toch wel degelijk de montage en dus ook hoe verdacht ze worden neergezet reflecteren. Bijvoorbeeld: Tim stond na aflevering 1 heel laag en in die aflevering had hij ook een weinig opvallende edit, terwijl hij vanaf aflevering 2 een hoge vlucht neemt. Liesbeth wordt al vanaf het begin heel verdacht neergezet en staat dan ook vanaf het begin heel hoog.
Ik denk sowieso ook dat de meer 'fanatieke' molspeurders eerder geneigd zijn om een post op het forum te maken en dat men eerder gewoon op de naam van iemand klikt op de site.

...wat niet weg neemt dat Tim wel degelijk heel veel mols zou kunnen hebben gedaan, hoor. Maar als hij de mol is, dan is de edit gewoon heel raar.

Ik vraag me af of dat ze daar nou wel zoveel rekening mee houden..  ik denk dat men vooral kijkt naar wat zijn leuke beelden en wat is belangrijk voor het spel.. en dat men verder probeert om niet iemand erg prominent of juist minder prominent in beeld te brengen.. dat zou ik ook het meest logisch vinden anders wordt het erg handig natuurlijk als de mol altijd juist meer in beeld komt of juist minder..

Ligt ook veel aan de opdrachten en het gedrag van een kandidaat.. als iemand bij een bepaalde opdracht weinig te melden heeft komt deze ook minder in beeld (b.v frits bij torenopdracht) terwijl frits bij de gletsjer opdracht natuurlijk wel weer veel in beeld kwam vanwege de vrijstellingen en zijn pact met Tim.. En b.v bij de wateropdracht kwamen de kandidaten die borden en boot deden weer vaker in beeld als b.v Marit en Hadewych..

Dus de ene aflevering komt de ene kandidaat weer wat meer in beeld en de andere aflevering de ander en als je b.v als kandidaat erg op de voorgrond treed en gewoon voor hilarische beelden zorgt zoals b.v Marc Marie ja dan kom je weer vaker in beeld.. Valt denk ik weinig uit te concluderen..
« Laatst bewerkt op: 26-01-2012, 20:00:41 door xaniapops »
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline Foaly

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #136 Gepost op: 26-01-2012, 19:05:59 »
Dus de ene aflevering komt de ene kandidaat weer wat meer in beeld en de andere aflevering de ander en als je b.v als kandidaat erg op de voorgrond treed en gewoon voor hilarische beelden zorgt zoals b.v Marc Marie ja dan kom je weer vaker in beeld.. Valt denk ik weinig uit te concluderen..

Nee, dat bedoel ik niet. Ik had het niet echt over de opdrachten, maar meer over de momentjes tussen door. Bijvoorbeeld: uitgebreid dat gesprek met Tim en Dio, dan nog eens bij de executie dat Tim het jammer zou vinden als Dio eruit zou gaan, een Anne-Marie en Maarten die zegt dat Tims rol heel erg bij de mol past enzovoort. Je krijgt heel erg veel te horen dat Tim dingen doet die bij een mol passen of een rol speelt die bij een mol past. Wat hem bij veel mensen blijkbaar verdacht maakt, opnieuw, die enorme stijging van verdenkingen op de AVRO-site sinds aflevering 2.

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #137 Gepost op: 26-01-2012, 19:13:06 »
ik kijk daar nooit zo naar na die verdenkingen op de avro site.. maar ik snap idd wat je bedoeld nu.. geen idee... ik denk gewoon dat Tim iemand is die sowieso veel verbondjes heeft.. Met dio met frits en nu dus weer met zowel de meiden als de mannen, dus dat daar dan over gespeculeerd wordt door de andere vind ik opzich niet zo vreemd.. Dat zie je bij Frits b.v ook wel vooral in aflevering 1..
 wellicht doet de rest dat gewoon minder.. denk sowieso dat de mannen daar altijd meer van zijn dan de vrouwen.. dat is me in voorgaande jaren ook al eens opgevallen..
Hadewych vind ik nog wel iemand die verbondjes zou gaan sluiten..
Maar Liesbeth Marit en William zie ik dat persoonlijk ook minder snel doen..
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #138 Gepost op: 26-01-2012, 19:19:08 »
Over de verdenkingen van de Avro site is zelfs een apart topic.
Er zijn verdenkingen......dat dit gemanipuleerd wordt.
Je kunt niet zomaar stemmen als je geen account hebt,dus lukraak stemmen van passanten zal denk ik niet gebeuren. Aan de andere kant zal niet iedereen die een account heeft posten.Echter populariteit in een topic lijkt mij toch ook een graadmeter.

Als je aanneemt dat de kandidaat die het meest verdacht wordt ook de meeste posts in zijn/haar topic zal hebben dan zie je een ander beeld. De volgorde is dan:

Liesbeth      421
Dio              352
Marit           303
Hadewych    297
Frits             221
Anne-Marie   213
William        184
Maarten       164
Tim              135
Marion           19
 

Het beeld van het aantal posts kan erg vertekenen.
Lang niet iedereen die stemt post actief..
Ik denk terug aan serie 10 - er werd driftig gepost in 'Kim is de Mol' door enkelen van ons ( ;)) en toch stond ze qua verdenking/poll op .nl erg laag tot aan de finale zo ongeveer..  ::)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline the_shagster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik was de mol!
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #139 Gepost op: 26-01-2012, 20:53:44 »
Tim is de mol: net bij de tandemopdracht was zijn bord 3-1=2. In aflevering 1 zette de mol in de allereerste opdracht de tijd van 3 uur naar 2 uur dus 3-1=2!!