Auteur Topic: [Kandidaat] Tim is niet de mol  (gelezen 248786 keer)

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #200 Gepost op: 31-01-2012, 14:23:07 »
Zou het jammer vinden als Tim de Mol zou zijn, iedereen heeft het er over dat het er te dik bovenop zou liggen in het geval Liesbeth de Mol zou zijn maar hier is dat net andersom, gewoon lekker onverschillig, laconiek een beetje mee hobbelen met de meute, wat kan mij het bommen ik kan toch mijn slag slaan in afl. 4, echt NIET leuk.   ::ohno::

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #201 Gepost op: 31-01-2012, 14:44:02 »
Het probleem met de trap is dat we een vraag niet gezien hebben, dus iedereen kan hier in principe gemold hebben. We weten niet over welke personen deze vraag ging en wat ze geantwoord hebben.

Volgens mij hebben we alle vragen wel gezien hoor.. heb dat laatst dus uitgeplozen en er waren 7 vragen en we hadden 8 deelnemers en Liesbeth bleef over..dus dan klopt het toch?
Heb alle vragen opgeschreven in het afvaller topic omdat ik er geen nieuw topic voor mocht openen..

Er is alleen geen vraag over marit gesteld..zeker opvallend.. maar dat betekend niet dat we 1 vraag niet gezien hebben..
« Laatst bewerkt op: 31-01-2012, 14:47:27 door xaniapops »
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #202 Gepost op: 31-01-2012, 20:46:42 »
Tim is toch wel op mijn lijstje gestegen sinds dat hij bij het bord 3-2 = 1 hoorde. Directe link naar de klok in aflevering 1.

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #203 Gepost op: 31-01-2012, 21:10:07 »
Het bord was 3-1=2..
Dat hoort sowieso bij tim omdat zijn trio een duo is, dus dat was al bij aflevering 1 aan de klok die van 2.59 naar 1.59 ging gelinkt.. alleen sommige vinden dat de klok van 3 naar 2 ging en ander vinden dat ie van 2 naar 1 ging.. is maar hoe je het bekijkt..
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline GeeDeeZet

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #204 Gepost op: 31-01-2012, 21:19:13 »
Het bord was 3-1=2..
Dat hoort sowieso bij tim omdat zijn trio een duo is, dus dat was al bij aflevering 1 aan de klok die van 2.59 naar 1.59 ging gelinkt.. alleen sommige vinden dat de klok van 3 naar 2 ging en ander vinden dat ie van 2 naar 1 ging.. is maar hoe je het bekijkt..
De totale tijd voor de opdracht ging van 3 naar 2 uur. Zo had ik 'm iig gelinkt...

Offline Tunnelbouwer

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #205 Gepost op: 31-01-2012, 21:29:55 »
Als je het terugzetten van de tijd als hint op wilt vatten - wat best zo zou kunnen zijn - dan zie ik het zo:

De titel van de aflevering is 'De eerste twee uur'. Dit refereert direct naar de eerste opdracht, en doet mij vermoeden dat het om de speeltijd van de eerste opdracht in uren gaat. Feitelijk ging de klok inderdaad van 2.59u naar 1.59u, maar dit neemt niet weg dat hiermee de speeltijd van 3 uur naar 2 uur werd gereduceerd.

Hierdoor denk ik dat het inderdaad mogelijk is om dit als verwijzing naar 3-1=2, en daarmee naar Tim, op te vatten. Hier kan ik aan toevoegen dat het een bewuste keuze is geweest om de tijd terug te zetten (ze hadden ook direct 2 uur speeltijd kunnen geven). Bovendien is de titel bewust gekozen. Dit gezegd hebbende zijn er ook plausibele hints langsgekomen die naar een andere mol wijzen. Zo blijft het spelletje leuk  ;D

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #206 Gepost op: 31-01-2012, 21:39:07 »
helemaal mee eens GeeDeeZet & tunnelbouwer.. ik link hem zelf ook op dezelfde manier als jullie...
Daarnaast vind ik het ook opvallend dat Tim bij het uitstappen op dezelfde manier gefilmd wordt als de mol werd.. van benede af.. je ziet alleen zijn schoenen..
Maar idd er zijn ook andere mooie theorieen die naar andere mollen slaan.. de I AM van frits bijvoorbeeld..
blijft moeilijk dit jaar.. maar met 3 molverdachten zal de juiste er toch wel bij zitten.. *hoop ik*
Ik ben nog steeds bang dat het toch gewoon Liesbeth is eerlijk gezegd..  maar ik zie zo Tim of Frits gewoon liever als molletje..
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #207 Gepost op: 31-01-2012, 22:08:00 »
Ik deel de mening van Lo (geloof ik) op de vorige pagina: ik begin te denken dat het helaas misschien toch best Tim zou kunnen zijn. Niet op basis van Molacties, want die heb ik amper gezien, maar wel vanwege de 3-1=2 hint met het vliegtuig en ook wel omdat het soms lijkt alsof zijn gewone biechten eigenlijk Molbiechten zijn ('Ik heb maar gewoon de waarheid gesproken', 'Shit, dat bord van Anne-Marie is hartstikke goed te lezen') en vooruit ... omdat hij waarschijnlijk toch degene is die bij de onderhandelingen groen stemde ipv rood. (Alhoewel ik hier een andere theorie over heb, veelvuldig gepost, dus ga hem niet herhalen, maar het komt erop neer dat hij dit als kandidaat zou hebben gedaan) ...

Maar vooral omdat het zo goed aansluit bij de laatste paar Mollen, die allemaal verschrikkelijk tegenvielen (met name Patrick). Ik hoop dus echt dat die 3-1=2 een grote mindfuck is om ons op een dwaalspoor te brengen. Ik zou het kwa gedrag en Molstrategie (tot nu toe) een zwaar slechte Mol vinden.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #208 Gepost op: 31-01-2012, 22:17:22 »
Maar vooral omdat het zo goed aansluit bij de laatste paar Mollen, die allemaal verschrikkelijk tegenvielen (met name Patrick). Ik hoop dus echt dat die 3-1=2 een grote mindfuck is om ons op een dwaalspoor te brengen. Ik zou het kwa gedrag en Molstrategie (tot nu toe) een zwaar slechte Mol vinden.

Ja, we delen elkaars mening  ::hug::. Vurig hoop ik tegen beter weten in op Anne-Marie of William  ::love:: ::love::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #209 Gepost op: 31-01-2012, 22:18:11 »
echt? ow nee ik zie juist wel molacties bij Tim.. vind Tim meestal een geniepig molletje.. die zich soms ook beetje dom voor probeert te doen..

Ow haha moest ik iets doen met die foto (opdracht 1)
rooksignalen aflevering 2 en ook de vrijstelling wist ie te behouden uiteraard..

Vooral de toren opdracht in aflevering 3, waarbij hij eerst de telefoon niet hoort vervolgens eigenlijk niet wil herhalen wat marit zegt en dan ook nog eens naar binnen wil gaan..

tijdens de zwemopdracht drijven Tim en Liesbeth uit elkaar wat ze beide een gelegenheid heeft gegeven om iets met de verdwenen foto te doen.. (ik denk zelf dat dat nog wel steeds mogelijk is)

Laatste aflevering zou hij ook sneaky natuurlijk zijn stem hebben kunnen veranderen..


Leukste mol zou ik Frits vinden eerlijk gezegd..

maarja het logo op de foto van liesbeth dr ouders is niet voor niets weg.. dat is ook op zijn minst wel heeeel opvallend..
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #210 Gepost op: 31-01-2012, 22:18:56 »
Ja, we delen elkaars mening  ::hug::. Vurig hoop ik tegen beter weten in op Anne-Marie of William  ::love:: ::love::

Anne Marie of William zou idd nog beter zijn idd.. die zou ik beide ook het allerliefst als mol willen..
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #211 Gepost op: 31-01-2012, 22:52:33 »
Ik deel de mening van Lo (geloof ik) op de vorige pagina: ik begin te denken dat het helaas misschien toch best Tim zou kunnen zijn. Niet op basis van Molacties, want die heb ik amper gezien, maar wel vanwege de 3-1=2 hint met het vliegtuig en ook wel omdat het soms lijkt alsof zijn gewone biechten eigenlijk Molbiechten zijn ('Ik heb maar gewoon de waarheid gesproken', 'Shit, dat bord van Anne-Marie is hartstikke goed te lezen') en vooruit ... omdat hij waarschijnlijk toch degene is die bij de onderhandelingen groen stemde ipv rood. (Alhoewel ik hier een andere theorie over heb, veelvuldig gepost, dus ga hem niet herhalen, maar het komt erop neer dat hij dit als kandidaat zou hebben gedaan) ...

Maar vooral omdat het zo goed aansluit bij de laatste paar Mollen, die allemaal verschrikkelijk tegenvielen (met name Patrick). Ik hoop dus echt dat die 3-1=2 een grote mindfuck is om ons op een dwaalspoor te brengen. Ik zou het kwa gedrag en Molstrategie (tot nu toe) een zwaar slechte Mol vinden.

Wie was de laatste goede dan? Jij vindt toch ook wel dennis hoop ik hehe :p. De kans dat hij het ook echt is schat ik klein, want de allereerste drie afvallers hebben hem als verdachte genoemd.

Offline Rick De Molloot

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • traust enginn!
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #212 Gepost op: 31-01-2012, 22:57:11 »
Een andere mogelijheid (die ik ook al ergens anders op dit forum heb gelezen weet even niet zo snel meer waar) is dat twee van het laatste trio Tim, Liesbeth of Frits toch groen gestemd hebben wegens gebrek aan vertrouwen richting gesprekspartner en dat Hadewych of Annemarie als mol zijnde toch rood heeft gestemd.

Edit: mogelijkheid dat AM of Hadewych rood stemde http://www.wieisdemol.com/forum/index.php?topic=45495.msg1375180#msg1375180

Ja dus? Dan stemmen 2 van die 3: frits/liesbeth/tim groen en 1'tje dus rood. Als AM of Hadewych dan ook rood zou stemmen kom ik nog op 2 rood en 3 groen, zelfde effect --> pot leeg. Geen verschil dus!
WIDM 2012: Traust enginn!!

Offline Rick De Molloot

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • traust enginn!
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #213 Gepost op: 31-01-2012, 23:01:43 »
Maar ook al zou er maar 1 iemand rood stemmen dan is het nog meerderheid groen is pot leeg. En ik geloof Frits dat hij rood gestemd heeft dus wat de rest ook deed, 1 x rood was al fataal voor de pot als de rest zo graag groen wilde.

och man hoe langer ik er over nadenk en uitpluis des te gekker ik word in mijn hoofd.
WIDM 2012: Traust enginn!!

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #214 Gepost op: 31-01-2012, 23:06:16 »
Maar ook al zou er maar 1 iemand rood stemmen dan is het nog meerderheid groen is pot leeg. En ik geloof Frits dat hij rood gestemd heeft dus wat de rest ook deed, 1 x rood was al fataal voor de pot als de rest zo graag groen wilde.

och man hoe langer ik er over nadenk en uitpluis des te gekker ik word in mijn hoofd.
Maar bij drie keer rood was de meerderheid rood en zou de pot geljk blijven.
Dat wilde Frits bereiken ( Althans dat zegt ie)

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #215 Gepost op: 31-01-2012, 23:06:37 »
Ja dus? Dan stemmen 2 van die 3: frits/liesbeth/tim groen en 1'tje dus rood. Als AM of Hadewych dan ook rood zou stemmen kom ik nog op 2 rood en 3 groen, zelfde effect --> pot leeg. Geen verschil dus!

Inderdaad geen verschil, maar wat hiermee bedoeld werd is dat zowel Tim en Liesbeth Frits niet vertrouwen en dus tegen Frits zeggen we gaan rood stemmen maar stiekum groen doen om hun Mol te misleiden, want zei denken dat Molletje Frits gewoon groen gaat doen. Maar Frits houdt woord want hij is de Mol niet. In deze in mijn ogen onwaarschijnlijke situatie heeft dan Hadewich of AM rood gestemd omdat een van hun twee de Mol is. Diegene stuurt iedereen aan op Groen en stemt zelf op rood, zij kan immers niet weten dat alle andere gesprekken waar ze niet bij is geweest uitdraaiden op een Rode stem.

Offline Rick De Molloot

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • traust enginn!
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #216 Gepost op: 31-01-2012, 23:12:09 »
ik hou het gewoon op de simpele versie, niet moeilijk doen versie.

Ik geloof iedereen dat wat ie zegt ook gestemd heeft, op 2 mensen na.
Frits wilde rood en stemt rood
AM besloot 2 x groen en stemt groen, ze is een goeie kandidaat, geen mol!
Hadewych besloot ook 2 x groen en stemt ook gewoon netjes, als kandidaat zijnde groen.

De enige 2 die 2x wat anders zeiden in hun gesprekken waren Tim en Liesbeth, beide wilde ze eerst groen en daarna, na een gesprek met frits, rood.
1 van beide heeft gezegd ja ammehoela met je rood, ik stem want de pot moet leeg!
WIDM 2012: Traust enginn!!

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #217 Gepost op: 31-01-2012, 23:16:09 »
ik hou het gewoon op de simpele versie, niet moeilijk doen versie.

Ik geloof iedereen dat wat ie zegt ook gestemd heeft, op 2 mensen na.
Frits wilde rood en stemt rood
AM besloot 2 x groen en stemt groen, ze is een goeie kandidaat, geen mol!
Hadewych besloot ook 2 x groen en stemt ook gewoon netjes, als kandidaat zijnde groen.

De enige 2 die 2x wat anders zeiden in hun gesprekken waren Tim en Liesbeth, beide wilde ze eerst groen en daarna, na een gesprek met frits, rood.
1 van beide heeft gezegd ja ammehoela met je rood, ik stem want de pot moet leeg!
Ik ben het met je eens maar je moet Frits niet uitsluiten.

Offline Tunnelbouwer

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #218 Gepost op: 31-01-2012, 23:48:30 »
Sorry, maar ik ga toch off-topic posten:

Ben ik de enigste die het overzicht kwijt raakt door alle verschillende analyses en meningen over de onderhandelingsopdracht die her en der en eigenlijk overal verspreid worden?

Veel topics staan er inmiddels vol mee, ook topics als deze. Het heeft weinig zin om je eigen mening alsmaar uitgebreid te herhalen; in plaats daarvan volstaat een simpele link naar de plaats waar je mening te lezen is. Bijvoorbeeld: 'ik verdenk Tim, omdat: reden 1, reden 2, reden 3, en zijn rol bij de onderhandelingen - zie url'. Ik weet dat ik hier zelf ook aan heb bijgedragen in andere topics, maar dit komt vooral omdat ik eigenlijk niet eens meer weet waar mijn analyse thuis hoort.

N.B. Ik weet dat het niet mijn taak is om dit te melden, maar ik raak het overzicht kwijt en daarmee ook mijn motivatie om de updates in topics te lezen. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het interessant om de verschillende invalshoeken te lezen, maar ik wil voorkomen dat ik straks door de bomen het bos niet meer zie. Zijn er mensen die mijn mening delen?

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #219 Gepost op: 31-01-2012, 23:54:33 »
Sorry, maar ik ga toch off-topic posten:

Ben ik de enigste die het overzicht kwijt raakt door alle verschillende analyses en meningen over de onderhandelingsopdracht die her en der en eigenlijk overal verspreid worden?

Veel topics staan er inmiddels vol mee, ook topics als deze. Het heeft weinig zin om je eigen mening alsmaar uitgebreid te herhalen; in plaats daarvan volstaat een simpele link naar de plaats waar je mening te lezen is. Bijvoorbeeld: 'ik verdenk Tim, omdat: reden 1, reden 2, reden 3, en zijn rol bij de onderhandelingen - zie url'. Ik weet dat ik hier zelf ook aan heb bijgedragen in andere topics, maar dit komt vooral omdat ik eigenlijk niet eens meer weet waar mijn

N.B. Ik weet dat het niet mijn taak is om dit te melden, maar ik raak het overzicht kwijt en daarmee ook mijn motivatie om de updates in topics te lezen. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het interessant om de verschillende invalshoeken te lezen, maar ik wil voorkomen dat ik straks door de bomen het bos niet meer zie. Zijn er mensen die mijn mening delen?

Het zal na donderdag wel ee beetje overgewaaid zijn denk ik.
Dan hebben we 3 nieuwe opdrachten om over te praten en is de uitgelekte kandidaat eruit  ;D