Er is me wel eens door bepaalde personen
verweten dat ik niet zoveel op het forum post. Daar hebben ze best wel gelijk in, dus schrijf ik eens wat over mijn werk.
Sinds juni dit jaar werk ik op de mallenafdeling van Ateliers MTW (MuseumTechnische Werken) in Groningen. Het is een werkplaats waar onder andere replica's worden gemaakt voor verkoop in museumwinkels en waar kunstenaars bronzen beelden kunnen laten gieten. Afijn, voor meer gedetailleerde informatie is er
een website.
Het is gevarieerd werk: Soms maak je rubberen mallen, soms kappen van kunsthars en glasvezels over de rubberen mallen heen, soms giet je beeldjes in kunsthars, soms schuur en slijp je de oneffenheden van de beeldjes die je eerder gegoten hebt, soms timmer je stellages in elkaar om de mallen te ondersteunen, en soms sta je je apparatuur schoon te boenen.
Ook BN'ers weten ons te vinden: onlangs hebben wij een mal gemaakt van een kei die, in brons gegoten, als gedenkteken moet dienen voor de eerder dit jaar overleden man van Astrid Joosten. Op de 18
e zal Astrid een bezoek aan ons brengen (jammer genoeg op een van mijn vrije dagen).
Hoe dan ook, het is leuk werk en ik ben blij dat ik iemand had om me in die richting te wijzen.
En om het tóch nog een klein beetje on-topic te houden is hier een beeldje van een mol door kunstenaar Harro Nikkels, die regelmatig bij ons over de vloer komt (gisteren nog!). Of het bij ons gegoten is weet ik niet zeker maar de kans bestaat.