Poll

Waar gaat WIDM 2013 plaatsvinden?

Azië
Noord-Amerika
Zuid-Amerika
Antarctica
Australië
Europa
Afrika

Auteur Topic: Wie is de mol 2013.  (gelezen 788523 keer)

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Wie is de mol 2013.
« Reactie #860 Gepost op: 14-09-2012, 22:07:44 »
Het enige dat ik niet begrijp in je verhaal is waarom juist zijn deelname aan dat andere programma voor jou een trigger is om te zeggen "oh, daarmee wordt de kans dat hij aan WIDM gaat meedoen, groter". Ik zou dat nog eerder andersom denken.

Maar goed, aangezien een twitterstilte is geconstateerd bij hem weten we eigenlijk al genoeg....



Tof filmpje trouwens. Leuke tegenstelling tussen dat "grootse" begin en dan die opmerking in dat laatste stukje ::rofl:: (verklap verder niks, kijk zelf maar)
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is de mol 2013.
« Reactie #861 Gepost op: 14-09-2012, 22:22:49 »
Ik bedoel het ook andersom, in eerste instantie dacht ik namelijk: de kans dat Ali dan ook aan WIDM meedoet, wordt hiermee een stuk kleiner. Eigenlijk geredeneerd vanuit het gegeven dat ie een gezin heeft, met volgens mij 1 of meer heel jonge kinderen. En die laat je niet makkelijk alleen.

Maar die chat veranderde mijn kijk hierop.

Ik weet het: het is met een omweg beredeneerd, maar was het niet bij seizoen 11, dat via een bericht van de plaatselijke VVV en een verhaal met een taxi-chauffeur aan het licht kwam dat El Salvador een van de opname-landen was? Ofwel: een ogenschijnlijk onbeduidend detail is soms niet zo onbeduidend als het lijkt........

Waarmee overigens nog steeds niets vaststaat over deelname van Ali B.   Maar dat gaf ik al een paar keer aan. Als ik er naast zit: jammer.


Over de molmail: als Art weer via zijn manier van toespreken een belangrijke hint gaat weggeven, lijkt me dat eigenlijk minder geslaagd.

Offline Duiker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Carpe Fucking Diem
Re: Wie is de mol 2013.
« Reactie #862 Gepost op: 14-09-2012, 22:48:46 »
Molloot sinds seizoen 4

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de mol 2013.
« Reactie #863 Gepost op: 14-09-2012, 23:16:38 »

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Wie is de mol 2013.
« Reactie #864 Gepost op: 14-09-2012, 23:20:39 »
Over de molmail: als Art weer via zijn manier van toespreken een belangrijke hint gaat weggeven, lijkt me dat eigenlijk minder geslaagd.
Ga er maar gerust vanuit dat daar geen hint zit. (Alhoewel...ik vind Art er ook wel weer de persoon voor om zelf ergens een easter egg in te gaan zitten frunniken)

Als we een hint willen vinden moeten we die volgens mij zoeken op een plek waar nooit eerder een hint gezeten heeft. In iets dat we in het verleden altijd als vanzelfsprekend hebben beschouwd. Net zoals we vorig jaar, "elke presentator heeft nu eenmaal een aanspreekvorm nodig" als een vanzelfsprekend feit beschouwden en er in eerste instantie niets achter zochten, of twee jaar geleden de beginletters van de officiële IkBenDeMol-tweets.

Antwoord op de vraag "waar zit dit jaar de grote hint" is volgens mij één van de mogelijke antwoorden op de vraag "waar hebben we nooit eerder gekeken?".

Maarja...als we konden bedenken waar we nooit eerder gekeken hadden, dan hadden we daar natuurlijk ook gelijk even gekeken ::rofl::
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wie is de mol 2013.
« Reactie #865 Gepost op: 14-09-2012, 23:22:43 »
of waar is er altijd gekeken maar nog nooit iets gevonden ::vergroot::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Wie is de mol 2013.
« Reactie #866 Gepost op: 15-09-2012, 00:15:00 »
Geweldig dat ze echt niemand van de kandidaten laten zien. Maar wel heel gaaf dat we naar Zuid-Afrika gaan! Ik kan niet wachten tot de volgende beelden!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Wie is de mol 2013.
« Reactie #867 Gepost op: 15-09-2012, 14:55:43 »
Super gaaf dat ze naar Zuid-Afrika gaan ::jaja::. Dan hebben ze elk werelddeel gehad ( behalve antartica dan :P)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Toupeira

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de mol 2013.
« Reactie #868 Gepost op: 15-09-2012, 15:11:36 »
YEAH ZUID-AFRIKA ::hyper::
Ik ben benieuwd wat voor opdracht ze in die kerk moeten doen. Het ziet er in ieder geval fantastisch uit!


Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is de mol 2013.
« Reactie #869 Gepost op: 15-09-2012, 15:23:01 »
Dat het filmpje met die kerkdienst is gebruikt, wil nog niet zeggen dat er ook een opdracht in betreffende kerk is geweest. Ik sluit uiteraard niet uit dat er forummers zijn die het  filmpje compleet gaan fileren op aanwijzingen.

Het geeft slechts 2 dingen prijs: de lokatie, al of niet de eerste lokatie, en de presentator. Meer niet, als je het mij vraagt.


Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Wie is de mol 2013.
« Reactie #870 Gepost op: 15-09-2012, 15:27:57 »
De kandidaten zitten in de zaal!
Citaat van: @JanineAbbring
En wie duikt daar, vooraan op de kerkbank, op 0.10 sec strategisch in haar tas...? http://avro.nl/wieisdemol/Player/widm_13_gtr#.UFNTEFRXuNJ
Als je oplet zie je dat het vervaagd is.
Oftewel, de kandidaten hebben er wel degelijk iets te zoeken.
...óf niet!

Offline Toupeira

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de mol 2013.
« Reactie #871 Gepost op: 15-09-2012, 15:29:55 »
Daar doelde ik idd op.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is de mol 2013.
« Reactie #872 Gepost op: 15-09-2012, 15:50:42 »
Ik heb dat filmpje op een klein scherm gezien, en nu dus voor het eerst op een iets groter scherm. Ik wil dan ook graag aannemen dat het Janine is die daarin 'vervaagd' wordt getoond.

Offline Marijee

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de mol 2013.
« Reactie #873 Gepost op: 15-09-2012, 15:55:21 »
Ik heb dat filmpje op een klein scherm gezien, en nu dus voor het eerst op een iets groter scherm. Ik wil dan ook graag aannemen dat het Janine is die daarin 'vervaagd' wordt getoond.


Maar.. Janine's ongeluk gebeurde op vrijdag, nadat maandag de opnames waren begonnen toch? En zij lag in Frankrijk in het ziekenhuis.. Of ze zijn heul snel doorgereisd of het was Janine niet in de kerk..

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is de mol 2013.
« Reactie #874 Gepost op: 15-09-2012, 16:24:44 »
Ik weet niet van wie het citaat is, maar het lijkt van Janine zelf te zijn. Janine heeft helemaal niet in Frankrijk in het ziekenhuis gelegen, dat mag uit de combinatie van eerder opgedoken foto's, haar eigen verklaring over dat unieke vogelgeluid, en dit youtubefilmpje wel duidelijk zijn

Offline Duiker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Carpe Fucking Diem
Re: Wie is de mol 2013.
« Reactie #875 Gepost op: 15-09-2012, 16:42:08 »
En daar kom je nu "al" achter???   ::rofl::
ik volg widm off-season niet echt op de voet ::regenboog::
Molloot sinds seizoen 4

Offline bartjel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Klik 'm aan!
Re: Wie is de mol 2013.
« Reactie #876 Gepost op: 15-09-2012, 22:31:27 »
Citaat van: @JanineAbbring
En wie duikt daar, vooraan op de kerkbank, op 0.10 sec strategisch in haar tas...?
link
Citaat van: @Eef781
@JanineAbbring hmm, ik zie het weer eens niet op .10 sec. ... Beterschap verder!
link
Citaat van: @JanineAbbring
@Eef781 op groot scherm kijken, rechts van de priester, ik heb een zwart-wit gestreept truitje aan...
link
« Laatst bewerkt op: 15-09-2012, 22:33:31 door bartjel »

Offline Marijee

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de mol 2013.
« Reactie #877 Gepost op: 16-09-2012, 00:01:50 »
Ik weet niet van wie het citaat is, maar het lijkt van Janine zelf te zijn. Janine heeft helemaal niet in Frankrijk in het ziekenhuis gelegen, dat mag uit de combinatie van eerder opgedoken foto's, haar eigen verklaring over dat unieke vogelgeluid, en dit youtubefilmpje wel duidelijk zijn

Oh huh dat heb ik echt gigantisch gemist  ??? Ze hebben dus gelogen dat ze in Frankijk lag om de locatie geheim te houden oid?

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is de mol 2013.
« Reactie #878 Gepost op: 16-09-2012, 00:17:35 »
Hwet was vrij snel duidelijk dat dat een rookgordijn was, en onmiddellijk namen verschillende media dat over.

Was denk ik wel prettig voor de betrokkenen, omdat de aandacht nu naar Frankrijk (Bordeaux) ging.   Aan de andere kant: hou dan ook de foto van die verpleegster met het herkenbare embleem buiten de publiciteit, en zorg dat die vogel tijdens het interview met Janine zijn snavel dicht houdt.:)

Want het was vervolgens in no time bekend dat het Zuid-Afrika was.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Wie is de mol 2013.
« Reactie #879 Gepost op: 16-09-2012, 00:43:05 »
Het 'rookgordijn' was duidelijk bedoeld voor tijdens het filmen Jos, imo..  ;)
Ze konden dit nieuws niet volledig in het duister houden, en ze hebben pas iets naar buiten gebracht (mijns inziens) toen al eea duidelijk was over de situatie. De redenen om het in het duister te houden voordien lijken me vrij voordehandliggend.

Dat ze vervolgens niet de waarheid hebben gesproken over de bestemming vind ik begrijpelijk aangezien de opnames nog aan het plaatsvinden waren, mogen we aannemen. Met name door de perikelen in IJsland over het vroegtijdig bekend worden van de bestemming en de beperkingen/veranderingen die dat teweeg heeft gebracht (die overigens mijns inziens serie 12 niet ten goede zijn gekomen maar dat krijg je met improvisatie  ::) ) is het begrijpelijk dat ze dit rookgordijn optrokken.

Ik ben nog steeds van mening dat het juist de bedoeling was dat de molfans die alles scherp in de gaten houden, deze clou's op zouden pikken. De vogel was iets lastiger te vinden maar zeker 'do-able'. Het verpleegsters uniform was vrij makkelijk. Dus ja, idd mystiek voor 99% en die 1% die het naadje van de kous wil weten, en zich niet misleid wil voelen, komt er toch wel achter.

Ik zou zeggen: mission accomplished.  :D
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)