Poll

Waar gaat WIDM 2013 plaatsvinden?

Azië
Noord-Amerika
Zuid-Amerika
Antarctica
Australië
Europa
Afrika

Auteur Topic: Wie is de mol 2013.  (gelezen 788667 keer)

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: Wie is de mol 2013.
« Reactie #480 Gepost op: 14-06-2012, 21:24:01 »
Ik laak de woorden van Albert Verlinde een beetje, die betweterig gaat zitten waarschuwen dat BNners maar beter niet aan zo'n programma kunnen beginnen. 12 jaar wordt deze prachtige serie al met veel succes gemaakt, en nu er één ongeluk gebeurt wordt WIDM weggezet als een gevaarlijk programma.

Verder wens ik Janine natuurlijk veel sterkte en beterschap, en ben ik blij dat WIDM13 nog steeds op schema ligt.
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline hetoord

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleurenblind? Ik?
Re: Wie is de mol 2013.
« Reactie #481 Gepost op: 14-06-2012, 21:29:32 »
Toch jammer dat het dan met een redelijk ongevaarlijke opdracht gebeurt. Maar zo iets kan ook gebeuren als je van een trap valt, neem ik aan, en dat kan iedereen overkomen.
Gewoon ongeluk, zoals er in het filmpje ook werd gezegd. Ik hoop dan ook dat dit geen gevolgen heeft voor de opdrachten die nog zouden komen of die nog gaan komen in latere seizoenen. De spannende opdrachten blijven toch altijd heel erg leuk om te kijken, dus dat soort opdrachten voortaan maar achterwege laten, zou ik erg jammer vinden.

Ik wens Janine erg veel beterschap.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Wie is de mol 2013.
« Reactie #482 Gepost op: 14-06-2012, 21:43:59 »
Ik zie eigenlijk gebeuren dat door dit incident het laatste seizoen geklonken is!  :\'(
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Wie is de mol 2013.
« Reactie #483 Gepost op: 14-06-2012, 22:02:37 »
Heel naar!  :(
Veel beterschap voor Janine in elk geval, hopelijk herstelt ze snel en volledig van dit nare ongeval!  :)

Ik zie eigenlijk gebeuren dat door dit incident het laatste seizoen geklonken is!  :\'(
En waarom dan wel precies?
Er zijn hooguit één of twee wat (fysiek) riskantere opdrachten per serie, in sommige gevallen zelfs nauwelijks. Er is nooit 100% uit te sluiten dat er niks gebeurt maar in veel gevallen is wel te constateren dat er nooit of nauwelijks ooit iets gebeurd is in dat soort opdrachten. Daar worden strenge en zorgvuldige veiligheidsmaatregelen getroffen.

In het water springen en verkeerd terecht komen is precies één van de riskantere zaken.
Dat verbaast me dan weer wel enigszins. Maar het soort opdrachten van dat kaliber valt in widm juist erg mee vind ik zeker ten opzichte van internationale series.

Misschien zullen ze meer garanties moeten geven dat het geen 'gevaarlijk spel' wordt maar ik geloof zeker dat mensen die het spel gewoon graag willen spelen dat zullen blijven doen, en mensen die het deels of geheel als springplank willen beleven dat ook zullen blijven doen (qua imago en bekendheid oa). Welzeker zal de productie meer in werk stellen om soortgelijks te voorkomen maar ik denk zeker niet meteen in dit soort omineuze termen. Kennelijk heb jij daar een ander idee over, prima, maar ik zou zeggen laten we eerst eens kijken hoe het afloopt in deze serie alvorens we allerlei - wat mij betreft- veel te voorbarige conclusies gaan trekken.  ;)
« Laatst bewerkt op: 14-06-2012, 22:11:03 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Wie is de mol 2013.
« Reactie #484 Gepost op: 14-06-2012, 22:20:50 »
Net het rtl blaverhaal aangehoord.

Duidelijk verhaal van de Avro, de serie gaat door tenzij andere berichtgeving.
Lijkt me ook wel logisch aangezien ze het een dag of 5-6 na het ongeluk naar buiten brengen (dan moeten ze toch zeker een beslissing hebben genomen om de zaak te stoppen ofwel door te gaan, maar bij stoppen hadden ze dat mi expliciet moeten vermelden om verwarring te voorkomen).

Beetje misselijkmakend item van Bladivaar weer, vol sensatiezucht en 'zie je het zat er ooit aan te komen'. Word een beetje moe van dat soort 'pers'..  :-\\
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Wie is de mol 2013.
« Reactie #485 Gepost op: 14-06-2012, 22:32:37 »


Beetje misselijkmakend item van Bladivaar weer, vol sensatiezucht en 'zie je het zat er ooit aan te komen'. Word een beetje moe van dat soort 'pers'..  :-\\

Helemaal mee eens supernova. Ik hoop maar dat ieder weldemkend mens hier doorheen prikt,
Laten we maar hopen dat het voor Janine goed afloopt, en dat we haar op onze molfandag kunnen begroeten!
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Wie is de mol 2013.
« Reactie #486 Gepost op: 14-06-2012, 23:01:45 »
Helemaal mee eens supernova. Ik hoop maar dat ieder weldemkend mens hier doorheen prikt,
Ik vond het vooral misselijk dat ze Hadewych als voorbeeld namen, omdat ze zwanger was en ze 'een dergelijk risico' had genomen vorige serie. Het was volkomen duidelijk dat er geen risico was, en daar waar wel een duidelijk risico was (de pimpampet riverjet) werd ook duidelijk geen enkel risico genomen. Dat was echt je reinste sensatielust imho. Ik zou wel willen weten wat Hadewych zelf van het item vond eerlijk gezegd.  ::)

Hadewych valt volgens mij niks kwalijk te nemen, ik heb sterk het gevoel dat haar commentaar nogal bijgesneden en uit context gerukt was.

Ik hoop dat de gemiddelde tv kijker dit ook doorziet. Gelukkig duurt het sws nog even voor de nieuwe serie en de promotiemolen ervoor begint, dus tegen die tijd is het een verre gedachte - dat wil zeggen hopelijk, als alles gewoon goed gaat met Janine uiteraard! Het ongeluk blijft enorm naar uiteraard, dat is helaas nu eenmaal zo.  :(
Ik vind het alleen zeer onterecht dat een programma dat m.i. juist erg zorgvuldig met veiligheid omgaat in tegenstelling tot bepaalde andere programma's (oa van diezelfde commerciële zender(s) die dit nu ineens lopen te hekelen) hier ineens voor gemangeld wordt als het ware.

Laten we vooral de dingen in proportie blijven zien. Twaalf seizoenen zijn perfect verlopen wat dit betreft voor zover we weten, en er is één ongelukkig ongeval gebeurd. That's it, get over it. Dat opdrachten spectaculair waren is altijd even duidelijk geweest als de voorzorgsmaatregelen die ervoor getroffen zijn mi (ook zichtbaar en merkbaar in de serie).

Desalniettemin zoals gezegd, heel naar en alle beterschap voor Janine!
« Laatst bewerkt op: 14-06-2012, 23:13:20 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de mol 2013.
« Reactie #487 Gepost op: 14-06-2012, 23:54:01 »
Ik snap wel dat de AVRO zegt dat de opnames doorgaan, maar of het tot een uitzending komt, moet nog blijken. De WIDM kandidaten vormen een kleine groep en zo'n ongeval heeft daar een enorme invloed op. Het zou wel eens kunnen dat na of tijdens de opnames blijkt dat het WIDM gevoel er niet is. Mensen die met hun gedachten elders zijn bijvoorbeeld.

In ieder geval sterkte voor Janine (voor het geval iemand die haar kent dit leest)

m0ll0m

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: Wie is de mol 2013.
« Reactie #488 Gepost op: 15-06-2012, 00:51:12 »
Als land
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
dus?
Oei, wat risicovol! En nu al helemaal doordat het programma aandacht heeft gekregen!

De fysiek lastige proeven in seizoen 12 waren:
- zwemmen onderwater
- rennen door wildwesterndorp
- abseilen
- stier tillen
- (het doolhof) evt er nog bij

Zo zie je maar dat er toch wat dingen tussen kunnen zitten. In seizoen 11 was het natuurlijk nog veel erger:
- vulkaan
- poort van de duivel
- treetops
- geldkokers
- ziekenhuis

En nu dus de opdracht met het duiken, dat is iets nieuws!
Maar wel jammer van het ingeluk.
Het beste toegewenst Janine!

Offline joligmolletje

  • Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de mol 2013.
« Reactie #489 Gepost op: 15-06-2012, 09:09:35 »
Zoals ik eerder al schreef vind ik het erg jammer dat dit ongeluk nu juist bij WIDM moest gebeuren. Ook de kritiek vind ik nogal smakeloos. Ja, er worden risico's genomen, ook bij WIDM. Maar je kunt ook verkeerd vallen bij het traplopen (wat toch niet bepaald bekend staat als risicosport). Ik heb juist het gevoel dat sinds BN'ers meedoen, de serie veel meer op safe speelt dan daarvoor. Ik heb net de eerste paar series teruggekeken en daar werden veel meer risico's genomen: parachutespringen met heel slecht weer (serie 3), lopen tussen krokodillen (serie 1) etc. Ook bij andere - commerciële programma's -  wordt veel meer risico genomen, ook in series met BN'ers. Expeditie Robinson of Fear Factor zijn veel gevaarlijker.

Ik hoop dat de opnames gewoon doorgaan en dat de groep het WIDM-gevoel blijft houden, waardoor de serie uiteindelijk ook zou kunnen doorgaan. Ik wens Janine heel veel sterkte.

Over de kandidaatselectie: ik vind Janine een heel erg leuke kandidaat, dus dat voorspelt toch weer veel goeds voor de nieuwe serie.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is de mol 2013.
« Reactie #490 Gepost op: 15-06-2012, 11:15:28 »
Vorig jaar werd Ruben Nicolai aangereden door een deelnemer aan ''de slechtste chauffeur van Nederland''. Hij heeft dit met een ziekenhuis-opname moeten bekopen.

Dit incident heeft er evenwel niet toe geleid dat er geen tweede seizoen meer kwam. Integendeel: ze gaan met de overgebleven kandidaten naar Parijs. Met gevaar voor zchzelf, en met gevaar voor andere weggebruikers daar.


Wat ik ermee wil zeggen: het is helemaal niet verkeerd om even stil te staan bij de risico's, maar zet het in het juiste perspectief, en je ziet dat het risico om in huiselijke omgeving een (fataal) ongeluk te krijgen, eigenlijk net zo groot is. Alleen zie je het in die omstandigheden minder snel aankomen dan bij een programma als WIDM.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Wie is de mol 2013.
« Reactie #491 Gepost op: 15-06-2012, 12:01:54 »
Over dat ongeluk bij de slechtste chauffeur heb ik zo mijn twijfels!
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Wie is de mol 2013.
« Reactie #492 Gepost op: 15-06-2012, 12:14:26 »
OPERATIE WIE IS DE MOL? KANDIDAAT JANINE ABBRING VOORSPOEDIG VERLOPEN
http://www.facebook.com/wieisdemol
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline De Bolle

  • Winnaar pool WIDM 2011
  • Forumlid
Re: Wie is de mol 2013.
« Reactie #493 Gepost op: 15-06-2012, 12:28:50 »
Pff goed nieuws dat alles goed lijkt te komen. Je moet er niet aan denken dat ze wat blijvends aan dit ongeluk overhoudt.

Zoiets kan bij elk programma gebeuren, dus dat Wie is de Mol een onveilig programma zou zijn, vind ik een beetje uit de lucht gegrepen. Ik kan me ook niet voorstellen dat dit de reden zal zijn om geen seizoen 14 te maken. Maar erg vervelend is het wel, voor Janine bovenal, maar de crew en andere kandidaten zullen het er vast ook niet makkelijk mee hebben.

Ben heel benieuwd hoe ze dit in de uitzendingen gaan doen. Een enorme spoiler dat ze er bij de executies niet uit kan gaan, omdat die opdracht met dat water nog moet komen. Ben ook erg benieuwd wat ze van het ongeluk op beeld hebben en of ze daar iets van uitzenden. En met de pool kun je nu 1 kandidaat wegstrepen als mol/winnaar/verliezer. En dan de belangrijkste vraag: wat doet de crew als ze wel de mol zou zijn? Vreemde situatie.

Maar het belangrijkste is dat Janine naar alle waarschijnlijkheid volledig gaat herstellen!  8)

Ik moest kloppen want de bel doet het niet

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Wie is de mol 2013.
« Reactie #494 Gepost op: 15-06-2012, 14:11:14 »
Wens Janine beterschap op http://vroegevogels.vara.nl/Categorieen.1003.0.html?&view=single_thread&cat_uid=5&conf_uid=5&thread_uid=35455

beterschapvoorjanine@gmail.com

of een kaartje naar Postbus 175, 1200 AD Hilversum.
The British are not impressed.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is de mol 2013.
« Reactie #495 Gepost op: 15-06-2012, 14:13:45 »
Mensen, ik heb een idee.

Ik had het individueel willen doen, maar het lijkt me leuker als ik jullie oproep om zelf iets te doen.

Je kunt Janine een hart onder de riem sturen door je (na registratie op de site van Vroege Vogels) berichte achter te laten.

Maar je kunt ook een echt kaartje per post sturen, en dit was een tip van de redactie van Vroege Vogels zelf.

Stuur je kaartje naar:

Vroege Vogels, t.a.v. Janine Abbring

Postbus 175

1200 AD  Hilversum


Dat ''Vroege Vogels'' moet erbij, anders komt je kaart in eerste instantie niet bij het juiste programma terecht.

De redactie zal ervoor zorgen dat Janine deze kaarten allemaal krijgt.Zoals ik begrepen heb, wordt het heel erg gewaardeerd dat zoveel mensen met haar meeleven.

Laat RN ook nu weer eens zien dat ''we'' een community vormen.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is de mol 2013.
« Reactie #496 Gepost op: 15-06-2012, 14:26:08 »
Twee mensen, 1 gedachte. ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de mol 2013.
« Reactie #497 Gepost op: 15-06-2012, 18:43:26 »
Maar wel een mooie gedachte!   ::ok::

Ben blij om te horen dat de operatie spoedig is verlopen, je moet er toch niet aan denken dat ze de rest van haar leven in een rolstoel had moeten zitten, daarmee zou de aardigheid van het programma er bij mij ook meteen af zijn geweest.

Ben ook heel benieuwd hoe ze dit nu speltechnisch op gaan lossen maar ze zullen ongetwijfeld altijd een noodscenario achter de hand moeten hebben, er kan immers altijd iemand ziek worden of om een andere reden het spel moeten verlaten.


Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is de mol 2013.
« Reactie #498 Gepost op: 15-06-2012, 19:31:18 »
Tijdens een van de fandagen heeft de crew laten weten dat men wel enige scenario's achter de hand heeft.

Wat goed mogelijk is, ik zeg niet dat men het zo doet (het is slechts mijn gedachte hierover): de water-opdracht wordt uit de opnames weggelaten, en er komt een andere voor in de plaats.

Men heeft immers te kennen gegeven dat de opnames verdergaan, men zal zich intuusen ook gesterkt voelen door het resultaat van de operatie.

Wat ik een beetje een bizarre reaktie vind: iemand zegt: ja, het is nu een grote spoiler, als de wateropdracht niet in de eerste aflevering zit, dat je nu al weet dat Janine er die eerste aflevering in zal blijven. So what? Wat is nou belangrijker, dat wij voortijdig weten dat Janine slechts in de eerste, misschien in de eerste twee of drie afleveringen te zien is?

Ik hecht er totaal geen waarde aan dat ik nu weet dat ze voortijdig het spel moet verlaten. Van belang is dat de medici optimistisch zijn over de herstel-kansen.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Wie is de mol 2013.
« Reactie #499 Gepost op: 15-06-2012, 20:12:31 »
Jongens ik weet waar WIDM 2013 naartoe gaat!!!!
Geen grapje!
Spoiler: Land van 2013!! (klik om te tonen/verbergen)
...óf niet!