Auteur Topic: MolMailQuiz  (gelezen 58365 keer)

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: MolMailQuiz
« Reactie #60 Gepost op: 19-01-2012, 23:44:48 »
Wat als de B een D zou zijn (ABD)?
Tell me what your telescope says

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: MolMailQuiz
« Reactie #61 Gepost op: 20-01-2012, 10:14:09 »
Wat als de B een D zou zijn (ABD)?

Dan moeten we dat wel even aan IJsland melden, dat we hun alfabet veranderd hebben.
 ;D
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline wim.deruijter

  • Forumlid
Re: MolMailQuiz
« Reactie #62 Gepost op: 20-01-2012, 13:58:06 »

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: MolMailQuiz
« Reactie #63 Gepost op: 20-01-2012, 14:02:10 »
Dan moeten we dat wel even aan IJsland melden, dat we hun alfabet veranderd hebben.
 ;D

Maar je kunt de Á ook als een A beschouwen, dus dat schuift alles één letter op.

https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0Alp-g2Z1DErTdERnOWRLM05fYjVqRlJtbXR2MVRCdnc

De zevende afvaller is de afvaller voor de finale, toch? Dat was Wilmie. ::jaja::

Wel bedacht: bij Nicaragua kunnen we de a's en bij Wilmie de i's afstrepen als mogelijke letters, want daarvan kun je niet aangeven op welke positie ze staan omdat ze vaker voorkomen.
Tell me what your telescope says

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: MolMailQuiz
« Reactie #64 Gepost op: 20-01-2012, 15:12:11 »
Maar je kunt de Á ook als een A beschouwen, dus dat schuift alles één letter op.

De zevende afvaller is de afvaller voor de finale, toch? Dat was Wilmie. ::jaja::

Wel bedacht: bij Nicaragua kunnen we de a's en bij Wilmie de i's afstrepen als mogelijke letters, want daarvan kun je niet aangeven op welke positie ze staan omdat ze vaker voorkomen.

ja, ik heb vanmorgen alle mogelijke combinaties door de synoniemengenerator gehaald, maar dit leverde niets op.
 :-\\
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: MolMailQuiz
« Reactie #65 Gepost op: 20-01-2012, 18:33:10 »
Is die E geen I? Zo ver ik begrijp is dat sinds 2009 de 8e letter van de naam.

Toevoeging> En kunnen we de letters die dubbel voorkomen in de woorden waarvan we het cijfer nog moeten achterhalen niet uitsluiten... dan weet je namelijk niet welk cijfer je moet hebben.
« Laatst bewerkt op: 20-01-2012, 18:56:40 door Rat »

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: MolMailQuiz
« Reactie #66 Gepost op: 21-01-2012, 09:31:23 »
Is die E geen I? Zo ver ik begrijp is dat sinds 2009 de 8e letter van de naam.

Toevoeging> En kunnen we de letters die dubbel voorkomen in de woorden waarvan we het cijfer nog moeten achterhalen niet uitsluiten... dan weet je namelijk niet welk cijfer je moet hebben.


Dat eerste klopt, die naam is inderdaad veranderd. Weet echter zeker dat Wilmie en Nicaragua goed zijn. Maar kan er nog steeds geen soep van maken.

edit: met de eerste spelling van de E en een andere spelling van de vulkaan kwam ik wel op een goed woord.
 ::ok::
« Laatst bewerkt op: 21-01-2012, 09:52:16 door Gerard »
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: MolMailQuiz
« Reactie #67 Gepost op: 21-01-2012, 18:44:11 »


Dat eerste klopt, die naam is inderdaad veranderd. Weet echter zeker dat Wilmie en Nicaragua goed zijn. Maar kan er nog steeds geen soep van maken.

edit: met de eerste spelling van de E en een andere spelling van de vulkaan kwam ik wel op een goed woord.
 ::ok::

Vertel!?
Tell me what your telescope says

Offline GeeDeeZet

  • Forumlid
Re: MolMailQuiz
« Reactie #68 Gepost op: 22-01-2012, 22:57:51 »
Jullie weten dat de quiz nog steeds gemaakt kan worden he!
En dat jullie op deze manier MAJOR SPOILERS weggeven!!

Lijkt me verstandig als dit soort dingen pas besproken worden NADAT de quiz is afgesloten...

Offline the_shagster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik was de mol!
Re: MolMailQuiz
« Reactie #69 Gepost op: 24-01-2012, 18:16:53 »
Net de quiz gedaan. Was ff schrikken toen ik het zag. Dacht wat moet ik hier mee. maar toen zag ik een woord waarvan ik dacht dat zou kunnen. dus maar meteen gegokt. ben iig snel.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: MolMailQuiz
« Reactie #70 Gepost op: 24-01-2012, 18:26:11 »
Hier voortaan niet meer de quiz posten!
Jullie snappen hoop ik wel dat er geen eerlijke winnaar komt als je alles van te voren al kan opzoeken...
...óf niet!

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: MolMailQuiz
« Reactie #71 Gepost op: 24-01-2012, 18:39:14 »
Opnieuw een quiz die niet kan. Of gewoon slecht is toegelicht. Ik heb wat gegokt, maar ook wss niet op de manier die ze willen. Die quizzen zijn dom, verzin iets normaals.

-1

Wat was het antwoord op die vorige quiz?
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: MolMailQuiz
« Reactie #72 Gepost op: 24-01-2012, 18:59:54 »
Wat was het antwoord op die vorige quiz?
Ben ik ook erg benieuwd naar. Ik was hier gespoiled*, maar dat heeft niet geholpen en heb uiteindelijk ook maar iets gegokt.

* Had ik liever ook niet gehad, maar what has been seen, cannot be unseen. SVP niet meer posten.

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: MolMailQuiz
« Reactie #73 Gepost op: 24-01-2012, 20:01:01 »
Ik kwam bij de vorige quiz op 'Heelbaar', wat het getal 30 opleverde. Geen idee of het goed was.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline GeeDeeZet

  • Forumlid
Re: MolMailQuiz
« Reactie #74 Gepost op: 24-01-2012, 20:12:28 »
Nee, jullie zitten op het verkeerde spoor... Was geen weekwinnaar, maar had het denk ik wel goed.

Het was wel een redelijk moeilijke quiz hoor.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: MolMailQuiz
« Reactie #75 Gepost op: 24-01-2012, 20:16:09 »
Ik kwam bij de vorige quiz op 'Heelbaar', wat het getal 30 opleverde. Geen idee of het goed was.
Die heb ook langs zien komen, nadat ik al een getal gegokt had, maar ik vond het ook niet heel overtuigend. Ik zou toch een link met de serie verwachten.

Op alle 20-tig plekken waar ik heb gekeken heb (in Engels, IJslands en Nederlands) was het Eyjafjallajökull. De enige andere spelling die ik, geforceerd, heb weten te vinden was één waarbij de ö als oe stond. Ik zou het wel matig vinden als ze de puzzel gemaakt hebben o.b.v. een foute spelling.

 ???

Nee, jullie zitten op het verkeerde spoor... Was geen weekwinnaar, maar had het denk ik wel goed.
Wat is het volgens jou dan het antwoord? Er is inmiddels een nieuwe quiz, dus er valt niks meer te spoilen.

Offline GeeDeeZet

  • Forumlid
Re: MolMailQuiz
« Reactie #76 Gepost op: 24-01-2012, 20:19:43 »
Ok, gaat ie dan
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 24-01-2012, 20:30:43 door GeeDeeZet »

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: MolMailQuiz
« Reactie #77 Gepost op: 24-01-2012, 20:26:04 »
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
??? You've lost me.

Mijn gok was overigens wel het getal 12. Als je iets moet verzinnen is dat toch het meest logische antwoord dit seizoen.

Offline E-ri-Q

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: MolMailQuiz
« Reactie #78 Gepost op: 24-01-2012, 20:39:51 »
??? You've lost me.

Mijn gok was overigens wel het getal 12. Als je iets moet verzinnen is dat toch het meest logische antwoord dit seizoen.

wat snap je niet dan? het is gewoon de fibonaccireeks :P

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: MolMailQuiz
« Reactie #79 Gepost op: 24-01-2012, 21:07:52 »
Zo, k moest even goed nadenken maar ik snap m :D
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!