Auteur Topic: Aflevering 2  (gelezen 157467 keer)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 2
« Reactie #460 Gepost op: 17-01-2012, 21:29:36 »
@ Rat, o dat kon ik niet zien in LQ ;) Dan klopt mijn overzicht indd niet.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline peterterh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #461 Gepost op: 17-01-2012, 22:59:03 »
Ik weet niet of het ergens al genoemd is maar in de eerste monoloog van Liesbeth vertelt ze dat Frits de test niet hoeft te maken ivm zijn vrijstelling. Dan vertelt ze wat haar opviel: Frits vroeg niet 1 keer "wat werd er gevraagd. Hoe zien die vragen eruit, waar moet je op letten. Wat had ik moeten opschrijven in mijn mollenboekje. Niet 1 keer! Dat vind ik raar, want ook al hoef je die test zelf niet te maken, je hebt wel de informatie nodig om de volgende goed te kunnen voorbereiden."

Op het moment dat ze dit allemaal verteld zien we (in grijstinten) vraag 4 van de test (van aflevering 1) in beeld:
4. Hoeveel broers en zussen heeft de Mol?  De mogelijke antwoorden: 1 Een  2 Twee  3 Drie. Ervan uitgaande dat er bij elke vraag 1 antwoord goed is betekent dit dat de mol dus minimaal 1 en maximaal 3 broers en zussen heeft. Mogelijk dus dat wij aan de hand van dergelijke vragen kandidaten reeds kunnen afstrepen.

Dus weet iemand de familiebanden van de deelnemers??  :)
« Laatst bewerkt op: 17-01-2012, 23:01:00 door peterterh »

Offline MacGyverMagic

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollen is een Olympische sport, dus ...
Re: Aflevering 2
« Reactie #462 Gepost op: 18-01-2012, 00:22:15 »
Mijn ervaring zegt dat alle juiste antwoorden ertussen staan...

Re: Aflevering 2
« Reactie #463 Gepost op: 18-01-2012, 00:40:55 »
Dus weet iemand de familiebanden van de deelnemers??  :)
Oh, interessant, goed punt; dit zou ik ook graag weten!

En Liesbeth legt in die quote wederom erg de nadruk op "1"  8)

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 2
« Reactie #464 Gepost op: 18-01-2012, 00:55:27 »
Het is er achteraf ingemonteerd dus misschien geen echte testvraag. Als kijkershint zou het dus kunnen, maar dat zou flauw zijn, hoe moeten wij de familie van de kandidaten kennen? Of alle kandidaten hebben ten minste één broer/zus en maximaal drie.

Offline peterterh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #465 Gepost op: 18-01-2012, 10:01:18 »
Het is er achteraf ingemonteerd dus misschien geen echte testvraag. Als kijkershint zou het dus kunnen, maar dat zou flauw zijn, hoe moeten wij de familie van de kandidaten kennen? Of alle kandidaten hebben ten minste één broer/zus en maximaal drie.

Misschien dat we wel van 1 kandidaat wat kunnen vinden. Helaas is dat mij nog niet gelukt  ;D maar ik zal nog wel even verder googelen... Misschien kunnen we ze 'tweeten'? ::oink::

Offline BurningHorizons

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mole Mole Mole!!!
Re: Aflevering 2
« Reactie #466 Gepost op: 18-01-2012, 12:59:01 »
Vraagje :)...

Hier op het werk hebben we alles behalve een snelle internetverbinding...
Toen ik zojuist http://wieisdemol.avro.nl bezocht en doorklikte naar de startpagina, werden de afbeeldingen van de kandidaten bovenin, door die trage verbinding, één voor één geladen...

Zijn er tech-kenners die aan kunnen geven of deze volgorde random is? Of dat je dat op kan bouwen?

Of word ik behalve geirriteerd van deze trage verbinding, ook nog eens paranoia haha!??

Thanx!

Rutger...

Offline de-mollen-jager

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #467 Gepost op: 18-01-2012, 13:57:48 »
Via een site heb ik deze gevonden, Inmiddels is het alweer verwijderd maar ik had het alvast op me computer opgeslagen.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
dit staat tussen spoilers omdat het de mogelijke afvallers laat zien

Iemand die weet of dit echt is of gewoon weer pure onzin?

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 2
« Reactie #468 Gepost op: 18-01-2012, 13:59:54 »
Via een site heb ik deze gevonden, Inmiddels is het alweer verwijderd maar ik had het alvast op me computer opgeslagen.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
dit staat tussen spoilers omdat het de mogelijke afvallers laat zien

Iemand die weet of dit echt is of gewoon weer pure onzin?

Pure onzin, met photoshop kun je alles voor elkaar krijgen.

Offline de-mollen-jager

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #469 Gepost op: 18-01-2012, 14:01:52 »
Oke dankje, gelukkig maar anders wist ik de afvallers al. Vraag me alleen af waarom iemand er zoveel tijd in steekt om niks

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #470 Gepost op: 18-01-2012, 14:02:57 »
De cijfers voor de verdenkingen verraden ook dat het de recente foto is, na het afvallen van Dio. Anders zouden de andere afvallers ook wel lager staan.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline arwix

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #471 Gepost op: 18-01-2012, 15:50:27 »
Ik zit met een paar dingen en misschien kunnen jullie me helpen.
In de leader zie je na wie is de mol een kerkje, dan een schaduw en dan Liesbeth maar volgens mij hoort de schaduw niet bij Liesbeth, bij wie wel weet ik ook niet

Het gaat over de wiskundige reeks van 4263 en iedereen kijkt naar de cijfers die erna komen maar begint die stijgende lijn niet met 21 en wat zou dat dan kunnen betekenen.



Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 2
« Reactie #472 Gepost op: 18-01-2012, 17:32:09 »
Via een site heb ik deze gevonden, Inmiddels is het alweer verwijderd maar ik had het alvast op me computer opgeslagen.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
dit staat tussen spoilers omdat het de mogelijke afvallers laat zien

Iemand die weet of dit echt is of gewoon weer pure onzin?

Kan je zelf maken. Bij de website rechter muiskop > element inspecteren en dan beetje zoeken waar je het kan aanpassen.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 2
« Reactie #473 Gepost op: 18-01-2012, 17:45:48 »
Kan je zelf maken. Bij de website rechter muiskop > element inspecteren en dan beetje zoeken waar je het kan aanpassen.
Dan wordt het zelfs toch mooier dan dit plaatje... Hier zit een donker randje om de vervaagde kandidaten (behalve Marion & Dio), dat kan ik mij niet herinneren van het plaatje wat jij eerder had gepost. Volgens mij heeft iemand onnodig veel tijd verspilt in photoshop.

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #474 Gepost op: 19-01-2012, 11:14:33 »
De code 4 2 6 3 is volgens mij een wiskundige reeks: 4 2 6 3 8 4 10 5 12 6
De 12e mol, en de 6 slaat dan op Maarten. Het goede antwoord op zijn Olympische zwemeindtijd achter de komma is 6.

Maar ja, je kan er van alles van maken als je in een tunnelvisie zit. ;)

Maarten blijft mijn Mol. ::)

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 2
« Reactie #475 Gepost op: 19-01-2012, 11:22:04 »
Eigenlijk wel vreemd dat deze aflevering 'In de Min' heet. In aflevering 1 kregen ze immers de -500, in aflevering 2 verdienen ze juist weer bij.

Offline Mystery guest

  • Forumlid
  • I Am The Mystery Guest.
Re: Aflevering 2
« Reactie #476 Gepost op: 19-01-2012, 11:26:27 »
Eigenlijk wel vreemd dat deze aflevering 'In de Min' heet. In aflevering 1 kregen ze immers de -500, in aflevering 2 verdienen ze juist weer bij.

min heeft ook nog een andere betekenis: http://nl.wikipedia.org/wiki/Min_%28beroep%29 , maar ik zie hier zo niet, of dat dan een hint zou kunnen opleveren :S

Offline Molvarp

  • Forumlid
Re: Aflevering 2: spoilertopic!
« Reactie #477 Gepost op: 19-01-2012, 11:31:06 »
202 / 4 = 51 (50.5) 202/3 = 67. Zijn alsnog maar 16 treden. Kom je alsnog flink te kort.

En als ie maar 2 diploma's heeft: 204:2= 102 treden zijn er alweer 51 meer. Hij is van 1983 en volgens mij was het toendertijd gewoon dat je je A en B diploma haalde en dan ging je van de zwemles af.

Offline Mystery guest

  • Forumlid
  • I Am The Mystery Guest.
Re: Aflevering 2
« Reactie #478 Gepost op: 19-01-2012, 11:32:30 »
trouwens, kan je de titel: in de min, niet verbinden aan de wiskundige reeks. Want misschien zit hier dan wel een hint achter, maar omdat je met die getallen heel veel kan, zou je de min moeten gebruiken, en bijv niet de plus...

als je snapt wat ik bedoel xD

[edit] ook zou je misschien de titel anders moeten opvatten, want min staat voor veel afkortingen.. bijvoorbeeld: in de minuut..
dus dan zou het een hint kunnen zijn dat je in het filmpje van één minuut van de aflevering een hint zit.
andere woorden met afkorting min zijn: minister, minimum, ministerie
« Laatst bewerkt op: 19-01-2012, 11:35:09 door Mystery guest »

Offline 053Timo

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #479 Gepost op: 19-01-2012, 12:01:07 »
Ik weet niet of het ergens al genoemd is maar in de eerste monoloog van Liesbeth vertelt ze dat Frits de test niet hoeft te maken ivm zijn vrijstelling. Dan vertelt ze wat haar opviel: Frits vroeg niet 1 keer "wat werd er gevraagd. Hoe zien die vragen eruit, waar moet je op letten. Wat had ik moeten opschrijven in mijn mollenboekje. Niet 1 keer! Dat vind ik raar, want ook al hoef je die test zelf niet te maken, je hebt wel de informatie nodig om de volgende goed te kunnen voorbereiden."

Op het moment dat ze dit allemaal verteld zien we (in grijstinten) vraag 4 van de test (van aflevering 1) in beeld:
4. Hoeveel broers en zussen heeft de Mol?  De mogelijke antwoorden: 1 Een  2 Twee  3 Drie. Ervan uitgaande dat er bij elke vraag 1 antwoord goed is betekent dit dat de mol dus minimaal 1 en maximaal 3 broers en zussen heeft. Mogelijk dus dat wij aan de hand van dergelijke vragen kandidaten reeds kunnen afstrepen.

Dus weet iemand de familiebanden van de deelnemers??  :)

Oké ik heb iedereen even getweet, Tim heeft helaas als enige geen Twitter. Voorals nog heb ik van Hadewych en Maarten een antwoord terug gekregen. Hadewych heeft één broer en Maarten één zus. Die zijn dus allebij nog niet uit te sluiten.