Auteur Topic: Aflevering 4  (gelezen 125931 keer)

Offline Muldvarpen

  • Forumlid
  • Trust nobody - niet alleen in dit spel
Re: Aflevering 4
« Reactie #180 Gepost op: 27-01-2012, 14:25:53 »
Ik ga dit seizoen ook heel erg op de gezichten en de (spontane) reacties af. Gewoon omdat we nu wel weten dat de productie eventuele echte hints toch niet prijs geeft, in tegenstelling naturlijk tot de verstopte clues.

De reactie van Marit vond ik veelzeggend, toen het erom hing of zij weg moest of mocht blijven. Het leek er wel op dat de strijd met William al gestreden was; dat kan nl als de kandidaten al wat beter weten wie de mol is (William dus).

Het lijkt mij dat de kandidaten al iets mee vermoeden dan de kijker in deze fase. Anders kan ik het vertrek van Maarten, met zijn in beginsel goede tactiek van spreiding, ook niet verklaren.

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #181 Gepost op: 27-01-2012, 14:38:20 »
Ik ga dit seizoen ook heel erg op de gezichten en de (spontane) reacties af. Gewoon omdat we nu wel weten dat de productie eventuele echte hints toch niet prijs geeft, in tegenstelling naturlijk tot de verstopte clues.

De reactie van Marit vond ik veelzeggend, toen het erom hing of zij weg moest of mocht blijven. Het leek er wel op dat de strijd met William al gestreden was; dat kan nl als de kandidaten al wat beter weten wie de mol is (William dus).

Het lijkt mij dat de kandidaten al iets mee vermoeden dan de kijker in deze fase. Anders kan ik het vertrek van Maarten, met zijn in beginsel goede tactiek van spreiding, ook niet verklaren.

Als William de Mol zou zijn, en ze zouden het weten, waarom dan niet unaniem groen?
En waarom zou iemand dan wisselen van rood naar groen zoals nu als ze de mol toch niet zijn? om je als kandidaat verdacht te maken? ja dat doen ze wel vaker zul je zeggen, maar niet voor heel de pot, dan diskwalificeer je jezelf volledig als kandidaat vind ik.

En de exit van Maarten kan er natuurlijk aan liggen dat de Mol die aflevering heel vaak in de kleinste groep voorkwam, statistisch komt het inderdaad het minst voor, maar als het gebeurt ben je wel gelijk het haasje. Statistiek werkt alleen in grote getallen, een kans van een op honderd kan nog altijd voorkomen ook al doe je het maar één keer.

Offline Draco

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #182 Gepost op: 27-01-2012, 14:53:57 »
Iedereen heeft het onderhandelen al zo uitgepluisd, ik hou me nog bezig met die TV quiz vraag. Volgens Frits is de vraag 'welke TV quiz zou de mol kans maken om te winnen?'

Er wordt in de aflevering wel gezegd dat Frits dit niet heel subtiel aan anderen vraagt, maar antwoord krijgen we er niet op. Dus moeten we het antwoord eerder zoeken in de opdrachten.

Mijn eerste gedachte is daarom nog steeds Zo Vader, Zo Zoon bij het foto van de ouders bij het kind spel. Maar moet je dan aannemen dat Marit de Mol is, omdat zij de uiteindelijke beslissing moet nemen, of juist één van de duikers die het best wist wie bij welke foto hoorde?

Tenzij er TV quizzen zijn waarbij het juiste citaat bij de juiste persoon moet worden gezocht, of een quiz op een fiets, of een quiz waar er veel moet worden overhandeld?

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #183 Gepost op: 27-01-2012, 15:04:05 »
Dat is idd de vraag.. william geeft die aan frits..

Zo vader zo zoon is mooi gevonden maar ik denk dan weer aan Tim.. Want dat was de enige mannelijke kandidaat waarvan we de vader zagen..
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline EvdS

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #184 Gepost op: 27-01-2012, 15:12:21 »
Is dit dan een concrete hint? het is niet per ongeluk dat alleen de foto van liesbeth haar ouders (helemaal rechts) groter is dan alle andere...ook het mollogo staat anders.

Offline Mejo

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #185 Gepost op: 27-01-2012, 15:17:19 »
Frits zei dat hij op de plek van zowel Reagan als Gorbatsov mocht plaatsnemen.
Als je het figuurlijk bekijkt, zit je dan op de meest gunstige plekken. (Normaal zit je bij onderhandelingen maar op 1 plek.)
Ik vond bovendien dat Frits de meest gunstige plekken kreeg tijdens de onderhandelingen. Hij kon (als laatste!) bij Tim uithoren wat er daarvoor was besproken met Anne-Marie. En bij Liesbeth hoorde hij wat Hadewych wilde gaan stemmen.
Als mol (=Frits?) hoef je dan alleen op groen te stemmen (omdat er in ieder geval 2 rode stemmers in zitten (Tim en Liesbeth) en de andere waarschijnlijk groen.



Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #186 Gepost op: 27-01-2012, 15:24:16 »
plek 5 of 3 waren de meest gunstige plekken.. 5 iets meer dan 3.. volgens mij zat Frits idd op 5.

Ja foto van Liesbeth is idd groter en mollogo staat daardoor iets lager.. is idd opvallend.. maar voor mij niet direct een hint, omdat dat niet het soort hint is wat ik gewend ben..
vind hem ook beetje krom om uit te leggen in de laatste aflevering..

ja jullie hadden kunnen weten dat ik de mol was, want mijn foto was groter..

Ik ben meer van de hints ja jullie hadden kunnen weten dat ik de mol was, want ik hield de vlieger met MOL erop vast..


of want ik maakte de gebaren met mijn vingers ik ben de mol..


Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline Tunnelbouwer

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #187 Gepost op: 27-01-2012, 15:26:03 »
Ik vond het snorkelspel eigenlijk wel leuk :-) Kom er alleen niet helemaal uit waar het nou mis is gegaan in deze opdracht.

Uiteraard vergeet ik dan niet dat Marit de positie heeft om gebruik te maken van de verwarring die bij de snorkelaars ontstaat, in principe dus een makkelijke positie. Maarja, ook in het water is prima te mollen...

Hadewych en Anne-Marie doen het eigenlijk erg goed. Ze verwisselen alleen Tim en Marit, terwijl ze volgensmij de vader van Tim wel correct herkennen. Van Liesbeth en Tim is weinig op te maken, wel herkennen ze de reeks trouwfoto - William - trouwfoto (hier lag Marit dus nog op de goede plek). Later drijft Liesbeth erg af (verliest ze daarbij een foto?). William en Frits maken er een puinhoop van, maar herkennen de volgorde Trouwfoto - William - AM - Tim - Frits. Marit mist in deze reeks waardoor de namen op verkeerde posities komen. Is deze foto bewust gemist of lag de foto er inderdaad niet meer? Daardoor is Frits ook erg overtuigd van zijn positie op de 5e plaats (terwijl Hadewych en Anne-Marie Frits ook duidelijk hebben herkend, maar dan als 6e foto - de correcte plaats). Zou leuk zijn als iemand hier een duidelijk overzichtje van kan maken, want ik vind het erg verwarrend. Dat er iets niet klopt is mij dan wel weer duidelijk :-).

Wat mij verder opviel: Art wekt in het begin het vermoeden dat het misschien niet geheel toevallig is dat de mol het zo 'slecht' heeft gedaan in aflevering 3. Inmiddels staat de pot op een hoog bedrag. Op zich niet erg, maar het is niet 100% zeker dat de onderhandelingen goed uitpakken voor de mol. Ik denk dus dat er in de beide opdrachten weer sterk gemold is.

Offline EvdS

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #188 Gepost op: 27-01-2012, 15:27:51 »
Ik heb ook geen idee of het een hint is, uiteindelijk leggen ze een paar hints uit terwijl er op dit forum al honderden zijn besproken, dus het overgrote deel is geen hint. Maar een foutje zal het wel niet zijn toch? Bewust op verkeerde been zetten met zo'n foto, doen ze daaraan!? Merk dat ik er toch iets achter zoek, omdat ik niet kan geloven dat dit per ongeluk is.

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #189 Gepost op: 27-01-2012, 15:31:31 »
zowel Liesbeth als Tim hadden idd allebei de mogelijkheid om de foto weg te halen.. dat had ik ook al ergens gepost.. William merkte ook op dat er heel lang niets kwam.. maar Frits maakte de ronde om het rotsje weer verkeerd..

meest verdachte voor mij hier zijn:

Tim, Liesbeth, marit en Frits
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #190 Gepost op: 27-01-2012, 15:33:08 »
Ik heb ook geen idee of het een hint is, uiteindelijk leggen ze een paar hints uit terwijl er op dit forum al honderden zijn besproken, dus het overgrote deel is geen hint. Maar een foutje zal het wel niet zijn toch? Bewust op verkeerde been zetten met zo'n foto, doen ze daaraan!? Merk dat ik er toch iets achter zoek, omdat ik niet kan geloven dat dit per ongeluk is.

Misschien was de foto gewoon een andere afmeting dan de rest waardoor de copie dat ook heeft..??
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline DavidLvov

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #191 Gepost op: 27-01-2012, 15:36:32 »
Hoi!

Ik ben echt ten einde raad met dit seizoen! ik wil graag alle afvallers voorspellen, maar ik kan geen enkele hint vinden. Ik heb vrienden op hyves die het iedere week goed voorspellen, maar ze willen mij de theorie niet vertellen! >:(  Heeft iemand misschien wel een goede theorie? =)
david

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #192 Gepost op: 27-01-2012, 15:41:16 »
roodshow!

Dan had je iig kunnen weten dat er niemand af zou vallen..
Dio en Maarten waren ook goed te weten via dit forum..
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #193 Gepost op: 27-01-2012, 15:48:06 »
Misschien was de foto gewoon een andere afmeting dan de rest waardoor de copie dat ook heeft..??

Dat lijkt mij nu ook. Geen hint  ::ohno::

Offline Pierre1830

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Leve het leven
Re: Aflevering 4
« Reactie #194 Gepost op: 27-01-2012, 15:49:35 »
Hoi!

Ik ben echt ten einde raad met dit seizoen! ik wil graag alle afvallers voorspellen, maar ik kan geen enkele hint vinden. Ik heb vrienden op hyves die het iedere week goed voorspellen, maar ze willen mij de theorie niet vertellen! >:(  Heeft iemand misschien wel een goede theorie? =)
En volgende week is het Marit.  ;D
In den beginne was er niets, en dat is toen ook nog ontploft.

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #195 Gepost op: 27-01-2012, 16:36:21 »
 >:D  ;)
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: Aflevering 4
« Reactie #196 Gepost op: 27-01-2012, 16:41:38 »
Mogelijke oorzaken van het legen van de pot door de mol.

Liesbeth : Stimuleert voor groen en daarna rood - Kiest zelf Groen.
Frits : Stimuleert voor rood - Kiest Groen.
Tim : Stimuleert voor groen en daarna rood - Kiest zelf Groen.
Anne-Marie : Stimuleert voor groen - Kreeg door dat anderen rood kozen - Kiest zelf Groen.
Hadewych : Stimuleert voor groen - Kreeg door dat anderen rood kozen - Kiest zelf Groen.
William : Heeft met zijn telepatische krachten de kleuren van de kaartjes veranderd.
Marit : Heeft Art omgekocht met een leuke nacht.

Het lijkt mij het meest waarschijnlijke dat Tim en Liesbeth een ander kaartje hebben gekozen. En als we het geld volgen is het vrijwel zeker dat de mol ook tussen deze twee zit. Al zou ik het veel leuker vinden als ze de mol niet zijn..



« Laatst bewerkt op: 27-01-2012, 16:51:20 door Joeyversteeg12 »

Offline Njunior

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #197 Gepost op: 27-01-2012, 16:42:34 »
Als de gesprekken echt in de volgorde zijn gegaan zoals we gezien hebben, dan is het zo gegaan (schematisch):

Liesbeth+Hade: allebei geen (dus de executie niet door laten gaan)
tim+AM: allebei geen
frits+liesbeth: allebei wel (liesbeth haalt frits over)
hadewych+AM: allebei geen
frits+tim: allebei wel

Als ik vanuit mijn tunnel bekijkt (Liesbeth), dan heeft zij er eerst voor gezorgd dat hadewych tegen AM zou vertellen dat ze groen moesten stemmen. Tim had dat ook al met AM besloten. Liesbeth zegt dan tegen Frits dat ze allemaal rood moeten stemmen. Frits vertelt dat dan door aan Tim, maar hadewych en AM hadden geen kans meer om te horen dat iedereen rood zou stemmen. Volgens de afspraken zouden de stemmen dan zo zijn:

Hadewych: groen
Frits: rood
Tim: rood:
Liesbeth: rood
AM: groen

Liesbeth heeft vervolgens geliegd, dus geen rood gestemd, maar groen waardoor er een meerderheid groen ontstond. Naar mijn mening een geniale molactie.
AZ Landskampioen '08/'09

Offline Tunnelbouwer

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #198 Gepost op: 27-01-2012, 16:49:51 »
Als de gesprekken echt in de volgorde zijn gegaan zoals we gezien hebben, dan is het zo gegaan (schematisch):

Liesbeth+Hade: allebei geen (dus de executie niet door laten gaan)
tim+AM: allebei geen
frits+liesbeth: allebei wel (liesbeth haalt frits over)
hadewych+AM: allebei geen
frits+tim: allebei wel

Als ik vanuit mijn tunnel bekijkt (Liesbeth), dan heeft zij er eerst voor gezorgd dat hadewych tegen AM zou vertellen dat ze groen moesten stemmen. Tim had dat ook al met AM besloten. Liesbeth zegt dan tegen Frits dat ze allemaal rood moeten stemmen. Frits vertelt dat dan door aan Tim, maar hadewych en AM hadden geen kans meer om te horen dat iedereen rood zou stemmen. Volgens de afspraken zouden de stemmen dan zo zijn:

Hadewych: groen
Frits: rood
Tim: rood:
Liesbeth: rood
AM: groen

Liesbeth heeft vervolgens geliegd, dus geen rood gestemd, maar groen waardoor er een meerderheid groen ontstond. Naar mijn mening een geniale molactie.

Met exact dezelfde argumentatie kan je ook Tim verdenken. Ik vind het ook merkwaardig dat in de uitzending niet naar voren komt of Frits aan Tim meldt dat hij met Liesbeth heeft afgesproken voor rood te gaan. In dat geval kan zijn argument naar Tim (een van de 3 dames zal rood stemmen als mol) namelijk gelijk in twijfel worden getrokken.

Offline Njunior

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #199 Gepost op: 27-01-2012, 16:53:05 »
Met exact dezelfde argumentatie kan je ook Tim verdenken. Ik vind het ook merkwaardig dat in de uitzending niet naar voren komt of Frits aan Tim meldt dat hij met Liesbeth heeft afgesproken voor rood te gaan. In dat geval kan zijn argument naar Tim (een van de 3 dames zal rood stemmen als mol) namelijk gelijk in twijfel worden getrokken.

Met de molactie bedoel ik dat Liesbeth eerst groen zegt en vervolgens andere overtuigt dat ze op rood moeten stemmen. Tim deed dit niet, maar zoals ik al zei, het is vanuit de Liesbeth-tunnel bekeken ;)
AZ Landskampioen '08/'09