Auteur Topic: Aflevering 4  (gelezen 125949 keer)

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #140 Gepost op: 27-01-2012, 03:13:26 »
Citaat van: Dominic023 link=topic=45429.msg1372525#msg1372525 date=1327630142
Denada is spaans en betekent, geen dank. Geen dank!? Is dat niet een vreemde opmerking? ???
[/quote
In de war met Nada , Noppes? ;)

Leuk, ik heb mijzelf geciteerd. Zo leuk is het ook weer niet, krijg het ff niet anders...
S o r r y !
« Laatst bewerkt op: 27-01-2012, 03:15:02 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline hagriddler

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • carpe f*cking diem !
Re: Aflevering 4
« Reactie #141 Gepost op: 27-01-2012, 03:18:53 »
De mooiste mindfuck zou ik vinden als er 5x groen uit was gekomen terwijl William en Marit geen van beiden de mol zijn !
Dan zou de mol dus de verleiding hebben weerstaan om na 4x groen de pot leeg te gooien en geeft er zelfs 3000 bij
alleen om de HELE groep (en ons) te laten geloven dat het ZEKER is dat de mol William of Marit is, want anders was er minstens 1 rode stem geweest...

Ik zou nog een stapje verder durven gaan : Het lijkt me dat het voor de kandidaten niet eerlijk is als ze een opdracht krijgen waar bij voorbaat al NOOIT geld is te verdienen simpelweg doordat de mol het vrij eenvoudig kan verstieren.
Daarom denk ik dat ALS de kandidaten daadwerkelijk gedurfd hadden voorbij alle mogelijke mindfuck theorieen te kijken
en alle 4 groen gestemd hadden, de mol dit BELOOND had met een 5e groene stem !
carpe f*cking diem !
莫尔·内森

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #142 Gepost op: 27-01-2012, 08:50:06 »
Ik zou nog een stapje verder durven gaan : Het lijkt me dat het voor de kandidaten niet eerlijk is als ze een opdracht krijgen waar bij voorbaat al NOOIT geld is te verdienen simpelweg doordat de mol het vrij eenvoudig kan verstieren.
Daarom denk ik dat ALS de kandidaten daadwerkelijk gedurfd hadden voorbij alle mogelijke mindfuck theorieen te kijken
en alle 4 groen gestemd hadden, de mol dit BELOOND had met een 5e groene stem !

Nou dat laatste lijkt me sterk... maar toen ik wakker werd vanochtend had ik twee mogelijke 5x-groen oplossingen voor de kandidaten bedacht:

1. Neem de situatie zoals hij was: Liesbeth, Tim en Frits hadden bedacht om toch rood te stemmen. Hebben twee van de drie een sterke verdenking naar de derde persoon als mol, dan kunnen ze samen stiekem besluiten toch groen te stemmen, ervan uitgaande dat de mol zal terugswitchen naar groen om de pot te legen en kijk... 5x groen. En een misleide mol.

2. Een goede kandidaat/ onderhandelaar kan de mol dusdanig intimideren ("Als er straks 4x groen zijn en 1x rood, dan weet ik zeker dat jij het gedaan hebt en ben je dus de mol"), dat de mol het risico niet durft te nemen en alsnog groen moet stemmen om niet ontmaskerd te worden.
« Laatst bewerkt op: 27-01-2012, 09:14:36 door vveerraak »
Tell me what your telescope says

Offline JOMU

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #143 Gepost op: 27-01-2012, 08:58:20 »
De mol zit sowieso bij het groepje van 5. We zullen de laatste aflevering dan ook zien dat de mol op zijn gemak bekijkt, wat de stemmen zijn en op basis daarvan zijn keuze maakt.

De titel van de aflevering Iemand Anders kan ook slaan op Liesbeth die tijdens de vraag van Art bij het duikspel vraagt, wie ze zijn, zegt dat ze Frits is.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 4
« Reactie #144 Gepost op: 27-01-2012, 09:12:39 »
De titel van de aflevering Iemand Anders kan ook slaan op Liesbeth die tijdens de vraag van Art bij het duikspel vraagt, wie ze zijn, zegt dat ze Frits is.

Hadewych zei dat. Maar goeie optie inderdaad.

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: Aflevering 4
« Reactie #145 Gepost op: 27-01-2012, 09:16:14 »
Ik zat net even hardop te denken en toen zei ik het letterlijk: 'De twee mensen die overbleven bij de executie, waren degene die de test het slechtst heeft gemaakt, en IEMAND ANDERS'.

Zou de titel van de aflevering toch een klein hintje kunnen zijn, dat de mol toch de tweede man was die niet meedeed met de onderhandelingen?
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline ThomasMolloot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 谁是鼹鼠
Re: Aflevering 4
« Reactie #146 Gepost op: 27-01-2012, 09:23:06 »
Ik zelf vond de laatste opdracht niet zo leuk. Eigenlijk zelfs een beetje flauw. De mol kon op deze manier gewoon als de fanatieke of stille kandidaat spelen, die voor geld zorgden, om het vervolgens weer uit te halen. Zo geef je, Marion, Dio en Maarten ook geen eerlijke kans.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 4
« Reactie #147 Gepost op: 27-01-2012, 09:28:51 »
Ik zelf vond de laatste opdracht niet zo leuk. Eigenlijk zelfs een beetje flauw. De mol kon op deze manier gewoon als de fanatieke of stille kandidaat spelen, die voor geld zorgden, om het vervolgens weer uit te halen. Zo geef je, Marion, Dio en Maarten ook geen eerlijke kans.

Daarom ga ik er ook niet van uit dat de Mol dat zo gespeeld heeft. Ik denk dat de Mol wel degelijk gewoon gemold heeft alsof er niets zou gebeuren tot in ieder geval na de executie van Maarten. Pas daarna heeft de Mol misschien wel goed zijn best gedaan (tandems, snorkelen).

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: Aflevering 4
« Reactie #148 Gepost op: 27-01-2012, 09:45:27 »
Er is bij de onderhandelingsopdracht nooit sprake geweest van 100% zekerheid dat de pot leeg ging. Wat dat betreft verschilt deze opdracht van de veiling van seizoen 7, alhoewel dat toen ook niet zeker was. Er waren in ieder geval minimaal 4 mensen die dit spel ten goede konden beïnvloeden en als 3 van die 4 al rood hadden gestemd, was de pot niet leeg geweest. Vandaar dat een mol, ook al weet hij dat deze opdracht eraan komt, nog steeds moet mollen voorafgaand aan die opdracht.

Ik vind deze opdracht ook een stuk minder flauw dan de veiling van seizoen 7. Puur omdat het ook een andere kant op had kunnen vallen.
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline JOMU

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #149 Gepost op: 27-01-2012, 09:48:40 »
Hadewych zei dat. Maar goeie optie inderdaad.

Misschien slaan dan alle titels van de afleveringen op Hadewych

De eerste twee uur (tijd is een uur in de min gegaan)
In de Min (Hadewych Minis)
Geen toneel (Hadewych is verbonden aan Toneelgroep Amsterdam)
Iemand anders (Hadewych zegt dat ze Frits is)

Ondanks ze voor mij niet verdacht meer is, sinds ze Tim heeft weerhouden om de toren in te gaan...

Offline Yesse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #150 Gepost op: 27-01-2012, 09:53:10 »
Ik vind deze opdracht ook een stuk minder flauw dan de veiling van seizoen 7. Puur omdat het ook een andere kant op had kunnen vallen.
In theorie had dat bij de veiling ook kunnen gebeuren, als niemand had gereageerd had de mol hier niets mee kunnen doen. Natuurlijk waren de verleidingen destijds wel een stuk groter :p

Is het trouwens niet zo dat inmiddels iedereen wel 'iets' goed heeft gedaan tot nu toe?

Offline Kleinmarleentje

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #151 Gepost op: 27-01-2012, 09:53:40 »
Whoop whoop, ik post weinig, maar nu toch.

Even een tv-productiedingetje als je het mij als producer vraagt: De kandelaar achter het hoofd van Liesbeth haal je als productie en/of cameraman zijnde altijd weg, omdat dit er niet uit ziet.

Liesbeth lijkt namelijk nét op een duiveltje. Laat zij deze laatste opdracht nou NET een "Duivels Dilemma" vinden!

Tunnelvisie of niet, ik denk dat je die kandelaar anders nooit laat staan.

Ohja: de foto's zijn uiteraard weer mooie Molfandagveilartikelen dacht ik zo ;-)

(Over de foto's gesproken, op de foto van de ouders van Liesbeth stond als enige GEEN rood mollenteken. Er stond helemaal niks op. Bij die anderen wel. Liesbeth is voor mij de Mol)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 4
« Reactie #152 Gepost op: 27-01-2012, 10:27:47 »
Wat een magistrale aflevering... Een grote mindfuck!

Aan de hand van de onderhandelingen zou je wel moeten neigen naar iemand uit het trio Liesbeth/Frits/Tim. Een van hen heeft immers de cruciale derde groene stem gegeven; nu alleen de vraag die we mijns inziens niet met zekerheid kunnen antwoorden: wie? Voor alle 3 zijn hier al de nodige 'bewijzen' geleverd die best waar zouden kunnen zijn... Deze aflevering moet je gewoon nog een paar maal terug zien...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Koemba

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #153 Gepost op: 27-01-2012, 10:43:31 »
Frits zou ook de gene kunnen zijn die voor de groene kaart is gegaan, hij was de gene die verwarring begon te scheppen over dat de mol nooit unaniem zou stemmen en probeerde zo Tim en Liesbeth over de streep te halen (maar achter hun ruggen om heeft hij gewoon stiekem groen gestemd).

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #154 Gepost op: 27-01-2012, 10:56:55 »
je kunt er natuurlijk vanuit gaan dat de mol als laatste stemt en daarbij de info krijgt welke 4 stemmen al zijn geweest.
`

Met die gedachte heb ik ook gespeeld. Wanneer krijgt de mol informatie? Alleen vóór start van het seizoen, alleen vóór de opdracht, beide, of zelfs nog tijdens de opdracht.

Als dat laatste zo is, was de hele opdracht grote onzin. Dan hoefde de mol niets te doen om de boel te beïnvloeden.

Vanuit uit het  verleden is inmiddels wel bekend dat de groep bij zo'n dilemma er meestal alles aan doet om compleet te blijven (alleen Frits had daar geen moeite mee). Het grootste deel zou dus altijd voor groen gaan.

Als de mol inderdaad weet wat de anderen gestemd hebben wordt het spel wel heel erg bepaald door de productie en niet door een actie van de mol.

De productie bepaalde uiteindelijk ook al wie er niet mee mocht stemmen. (Hoe wordt die volgorde eigelijk bepaald? Willekeurig, loten of volgens een vaststaand systeem?) Wat hadden ze gedaan als bv. William onverwacht had aangegeven dat hij wel als eerste wilde?

Als de mol het hele seizoen al wist dat deze opdracht er aan zou komen heeft hij dus nog niet hoeven mollen. Daarmee verdwijnt het hele idee achter het programma. Het was m.i. dan ook beter geweest als het verlies van de pot in procenten was berekend (bv 33% en 75% uit de pot).

Ik kan me niet voorstellen dat de mol niet bij de stemgroep zat. Dan zou je als programmamakers wel heel erg rekenen op de mindfuck van de groep en je eigen pion buiten spel zetten.
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 4
« Reactie #155 Gepost op: 27-01-2012, 11:06:21 »
Met die gedachte heb ik ook gespeeld. Wanneer krijgt de mol informatie? Alleen vóór start van het seizoen, alleen vóór de opdracht, beide, of zelfs nog tijdens de opdracht.

Als dat laatste zo is, was de hele opdracht grote onzin. Dan hoefde de mol niets te doen om de boel te beïnvloeden.

Het is inderdaad een goede vraag: was de Mol toen hij stemde op de hoogte van wat de anderen daadwerkelijk stemden (gestemd hadden) en paste hij daar zijn keuze op aan of niet? Zo ja dan is er voor de Mol geen kunst aan om te saboteren. En dat zou jammer zijn. Er zijn grenzen aan de voorkennis die de Mol moet hebben.

Iets anders. Frits, Tim en Liesbeth komen als hoofdverdachten uit de bus bij de onderhandelingen, want het lijkt er op dat een van hen van rood naar groen gegaan is. Maar is het niet ook ontzettend vreemd van Anne-Marie (en Hadewych) om vol te blijven houden dat "unaniem groen" een optie zou zijn? Het is niet dat het kwartje niet viel (om Liesbeth te quoten); Tim zegt bijvoorbeeld duidelijk tegen Anne-Marie dat als zij de Mol zou zijn ze groen zou zeggen maar rood zou stemmen. Waarom dan toch "unaniem groen" blijven willen? Naast dat ze de Mol is, is een optie dat ze denkt dat Marit of William de Mol is. Via stemgedrag en biechten moeten we maar nagaan of dat zou kunnen.

Offline Joff

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #156 Gepost op: 27-01-2012, 11:33:35 »
"IEMAND ANDERS" slaat wat mij betreft op het feit dat de jeugdfoto van Frits zelf was en niet van zijn moeder.

Offline Joff

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #157 Gepost op: 27-01-2012, 12:12:17 »
Is dat trouwens de handtekening van Frits Huffnagel op 41:31 onder de namen van de grote wereldleiders? Ik zie als laatste handtekening rechtsonder duidelijk een F, H, nog een F en een N.

Als je ervan uitgaat dat de kaartjes door Art in omgekeerde volgorde weer naar voren zijn gehaald ten opzichte van hoe ze erin gedaan zijn (omdat het laatste kaartje boven lag), dan hebben de deelnemers dit gestemd:

Annemarie: groen
Frits: groen
Liesbeth: rood
Tim: rood
Hadewych: groen

Dan is Frits de bedrieger ...

Re: Aflevering 4
« Reactie #158 Gepost op: 27-01-2012, 12:17:53 »
Je ziet Art volgens mij bewust kiezen welke kleur hij eerst naar boven haalt, vooral bij de laatste twee, dus die volgorde gaat niet op.

Offline 3732

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #159 Gepost op: 27-01-2012, 12:28:00 »
Wat een ontzettend stomme aflevering. Je kon al zien aankomen dat er geen geld meer in de pot zou zitten. Als Liesbeth de mol is dan is ze echt de slechtste mol ooit wat licht het er dicht bovenop.