Auteur Topic: Aflevering 4  (gelezen 125887 keer)

Offline Femaloires

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #340 Gepost op: 29-01-2012, 16:46:00 »
Op dat kruis stond List.

Als je de LI en ST van elkaar scheid, kan je dat naar LIesbeth STaats vertalen.


Maar het kan ook met een echte list te maken hebben....  ::dom::

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #341 Gepost op: 29-01-2012, 16:56:27 »
geen mol logo op de foto van Liesbeth haar ouders..
en het kruis met list en het volgende land (spanje) zijn allemaal al uitvoerig besproken..

de volgorde van de afvallers aan de hand van de tweet van de mol niet.. alleen zeer waarschijnlijk valt marit af komende aflevering dus dan klopt die theorie al niet..
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline Tunnelbouwer

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #342 Gepost op: 29-01-2012, 17:02:57 »
geen mol logo op de foto van Liesbeth haar ouders..
en het kruis met list en het volgende land (spanje) zijn allemaal al uitvoerig besproken..

de volgorde van de afvallers aan de hand van de tweet van de mol niet.. alleen zeer waarschijnlijk valt marit af komende aflevering dus dan klopt die theorie al niet..

De tweet zal ongetwijfeld de volgorde van de afvallers, de mol en de winnaar aangeven; deze staan er namelijk allemaal tussen  ;D Na de laatste aflevering weten we welke rekensom we op die volgorde moesten toepassen, misschien iets van 'steeds de 12e in de rij' of 'positie 3 - 6 - 9' of 'afvaller + 2; afvaller - 3; afvaller +2'. Na de laatste aflevering is er ongetwijfeld iets uit te halen, zelfs als de programmamakers het niet hadden voorzien in de tweet. Blijven speuren dus ::vergroot:: ::ok:: ;D

Offline Femaloires

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #343 Gepost op: 29-01-2012, 19:14:54 »
geen mol logo op de foto van Liesbeth haar ouders..
en het kruis met list en het volgende land (spanje) zijn allemaal al uitvoerig besproken..

de volgorde van de afvallers aan de hand van de tweet van de mol niet.. alleen zeer waarschijnlijk valt marit af komende aflevering dus dan klopt die theorie al niet..

Hoe weet je dan dat Marit afvalt? ::dom::

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #344 Gepost op: 29-01-2012, 19:25:05 »
de hint van de roodshow zou daarop kunnen wijzen en in het spoiler topic is ook nog iets ontdekt wat daar op wijst..
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline jumper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #345 Gepost op: 29-01-2012, 19:57:10 »
Ik vond je reactie nogal vreemd, maar ik denk dat je "Hade" aangehoord hebt voor "Marit". Ze hadden wel degelijk Hadewych op plaats 1.
@Tunnelbouwer en EMIBH. Jullie hebben helemaal gelijk. Ik had "Marit" gehoord ipv. "Hade". Excuses! En bedankt voor het opletten.

Offline loismol

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #346 Gepost op: 29-01-2012, 20:29:17 »
Volgens mij is de beste (a priori) strategie voor de mol de volgende, aangenomen dat de mol bij de vijf onderhandelaars zat:
In je eerste afspraak afspreken dat je samen op groen gaat stemmen en dat je gesprekspartner ook de volgende persoon van groen gaat overtuigen.
In je tweede afspraak switchen naar rood en daar je gesprekspartner ook van overtuigen. Als die persoon ook op zijn beurt zìjn gesprekspartner overtuigt van rood, weet je dat er inmiddels twee groen en twee rood zullen gaan stemmen. Hoe moeilijk is het dan om zelf weer groen te gaan stemmen en dus geld uit de pot te halen.

Ik laat in het midden wie dit zou kunnen zijn, maar volgens mij is dit de meest succesvolle strategie voor de mol.

Zelf denk ik dat dit de beste strategie is:
De mol gaat in 1 van de eerste 2 gesprekken (een begin gesprek laat maar zeggen) en stuurt daar aan op groen (aangezien een groene meerderheid het plan is).
Daarna zit de mol in het laatste gesprek, zodat de mol kan inventariseren wat anderen gaan doen. Aan de hand daarvan kan de mol beslissen of hij rood of groen gaat stemmen.

Verder denk ik dat we lang niet alles van de onderhandelingen te horen hebben gekregen.

Offline johannnntje

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #347 Gepost op: 29-01-2012, 22:25:12 »
Ik weet niet of het al gepost is, maar hier een HD foto van de afvaller van volgende week (naam is goed af te lezen):

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Nou ik heb geen HD TV/SCHERM maar ik kan wel concluderen dat dit een mooi photoshopje is. Want kijk:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Dat is mijn plaatje en je ziet daar, wellicht een beetje onduidelijk maar kopieer het plaatje maar eens naar paint en zoom maar eens in, dat de naam niet verder komt dan vlak voor de knop die in het midden van het balkje staat. Bij de eerst genoemde foto staat de naam tot voorbij het balkje. Ik denk dat hier sprake is van misleiding. Sorry if i'm wrong.

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #348 Gepost op: 29-01-2012, 22:28:20 »
alles lijkt er idd op te wijzen dat het sowieso een korte naam is.. in eerste instantie werd Tim gedacht en nu Marit.. beide korte namen, dus zouden nog steeds beide kunnen..
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 4
« Reactie #349 Gepost op: 29-01-2012, 23:07:29 »
Nou ik heb geen HD TV/SCHERM maar ik kan wel concluderen dat dit een mooi photoshopje is. Want kijk:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Dat is mijn plaatje en je ziet daar, wellicht een beetje onduidelijk maar kopieer het plaatje maar eens naar paint en zoom maar eens in, dat de naam niet verder komt dan vlak voor de knop die in het midden van het balkje staat. Bij de eerst genoemde foto staat de naam tot voorbij het balkje. Ik denk dat hier sprake is van misleiding. Sorry if i'm wrong.
Volgens mij zie je dat de hoekjes links- en rechtsonder ook over de laptop heen vallen, en dan zou dus toch ook dit scherm gefaket zijn.
The British are not impressed.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 4
« Reactie #350 Gepost op: 30-01-2012, 00:32:11 »
Volgens mij zie je dat de hoekjes links- en rechtsonder ook over de laptop heen vallen, en dan zou dus toch ook dit scherm gefaket zijn.
Het kan best dat ze dit allemaal nabewerken of 'shoppen om het allemaal wat helderder in beeld te krijgen. Als voorbeeld heb ik tijdens het typen van deze post drie beelden van de non-executie van Frits achter elkaar geplakt... met nog een leuke verrassing!

Het was mij opgevallen in de lage kwaliteit versie dat het scherm bij Frits eerst helemaal zwart leek en daarna ineens veel intenser van kleur. In HD zie je toch op het donkere scherm (links) een aftekening van het invoerscherm en mollogo. Dit is waarschijnlijk hoe het er in het echt uit ziet. Het middelste scherm zie je kort voor Frits zijn scherm op groen springt. Deze is heel helder en met hoog contrast en is er waarschijnlijk achteraf over heen geplakt of nabewerkt... wat ook een beetje weggeeft dat het niet helemaal echt is, is dat de naam Liesbeth te lezen valt!!! LOL  ;D Terwijl het om de executie van Frits gaat (rond 36:40).
« Laatst bewerkt op: 30-01-2012, 00:47:02 door Rat »

Offline bartjel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Klik 'm aan!
Re: Aflevering 4
« Reactie #351 Gepost op: 30-01-2012, 00:38:00 »
Hmm.... Erg opvallend. Ik weet niet zo goed of ik nou nog moet geloven dat ...... afvalt...

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 4
« Reactie #352 Gepost op: 30-01-2012, 00:49:50 »
Hmm.... Erg opvallend. Ik weet niet zo goed of ik nou nog moet geloven dat ...... afvalt...
Tja, de muzikale Roodshow hint...

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 4
« Reactie #353 Gepost op: 30-01-2012, 09:27:14 »
wat ook een beetje weggeeft dat het niet helemaal echt is, is dat de naam Liesbeth te lezen valt!!! LOL  ;D Terwijl het om de executie van Frits gaat (rond 36:40).

LOOL. Misschien wel een verstopte hint?
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #354 Gepost op: 30-01-2012, 10:30:48 »
-Het lijkt mij juist een mooie stunt als de mol niet bij de onderhandelaars zat. Het maakt het spel interessanter. Eens zien wat Liesbeth, Frits en Tim hier nog over gaan melden. Het lijkt logisch dat zij hun twee rode kaart-medestanders gaan verdenken en deze zeker scherp in de gaten gaan houden.

Welke twee andere rode kaart-medestanders?

Tim weet alleen dat Frits rood ging stemmen
Liesbeth idem dito.
Dus voor wat hun betreft heeft iedereen zich netjes aan de afspraken gehouden :D

Alleen Frits had het overzicht dat er inclusief hemzelf 3 man op Rood ging stemmen.

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #355 Gepost op: 30-01-2012, 10:39:53 »
Volgens mij is de beste (a priori) strategie voor de mol de volgende, aangenomen dat de mol bij de vijf onderhandelaars zat:
In je eerste afspraak afspreken dat je samen op groen gaat stemmen en dat je gesprekspartner ook de volgende persoon van groen gaat overtuigen.
In je tweede afspraak switchen naar rood en daar je gesprekspartner ook van overtuigen. Als die persoon ook op zijn beurt zìjn gesprekspartner overtuigt van rood, weet je dat er inmiddels twee groen en twee rood zullen gaan stemmen. Hoe moeilijk is het dan om zelf weer groen te gaan stemmen en dus geld uit de pot te halen.

Ik laat in het midden wie dit zou kunnen zijn, maar volgens mij is dit de meest succesvolle strategie voor de mol.

Maar Marit zou natuurlijk ook goed de mol kunnen zijn, aangezien ze de rest van de aflevering niet bijster veel heeft bijgedragen aan de pot (understatement). Maar eigenlijk doet dat er ook niet toe na de onderhandelingsopdracht.

Beste strategie is zoveel mogelijk inzetten op groen en zelf voor Rood stemmen, slechtste wat er kan gebeuren is dat de pot gelijk blijft en de kans dat er geld bijkomt is niet aanwezig.

In de strategie die jij beschrijft vergeet je dat er op een gegeven moment een "overtuigde" rood stemmer tegenover een "overtuigde" groen stemmer komt te zitten. En gok dan maar eens wat het wordt. (bv in het echte voorbeeld, als liebeth de mol is: tim overtuigd van groen en frits van rood zitten samen in het laatste gesprek)

Offline Flux

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #356 Gepost op: 30-01-2012, 11:24:37 »
Wat mij dus opval tussen aflevering 1 en het dagboek van aflevering 4 (deMol)

Citaat uit het dagboek : "Joehoe! De droom van iedere mol... denk ik. De pot he-le-maal leeg!"

En dan vooral het dikgedrukte woord.
Wat zei Liesbeth Staats op het strand?
Ik ben HE-LE-MAAL alleen, zo alleen heb ik me nog nooit gevoeld op het strand.
Het gaat natuurlijk om het woord HE-LEM-AAL.
Ik denk dat ik een link ziet, of het is de welbekende tunnelvisie :')

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #357 Gepost op: 30-01-2012, 12:52:08 »
Beste strategie is zoveel mogelijk inzetten op groen en zelf voor Rood stemmen, slechtste wat er kan gebeuren is dat de pot gelijk blijft en de kans dat er geld bijkomt is niet aanwezig.

In de strategie die jij beschrijft vergeet je dat er op een gegeven moment een "overtuigde" rood stemmer tegenover een "overtuigde" groen stemmer komt te zitten. En gok dan maar eens wat het wordt. (bv in het echte voorbeeld, als liebeth de mol is: tim overtuigd van groen en frits van rood zitten samen in het laatste gesprek)

Ik snap je laatste zin wellicht niet goed.. maar jij bedoel dat Tim en frits in het laatste gesprek zaten en dat als Liesbeth de mol was, zij daar geen onvloed op had?

Maar dat zou voor haar als zij de mol was ook niet uitmaken.. want Frits was al samen met haar tot de conclusie rood gekomen en als Tim op groen zou blijven dan was sowieso ook de pot leeg..

maargoed je kan dat ook vanuit Frits redeneren.. en zelfs vanuit Tim al speelt hij de onderhandelingen passiever en laat hij zich meer overtuigen dan dat hij zelf iemand overtuigd.. maargoed als hij de mol is en de rest komt al tot allerlei conclusies, waarom daar dan niet gewoon in mee gaan als het in je straatje past..
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 4
« Reactie #358 Gepost op: 30-01-2012, 12:56:29 »
Even een filmpje gemaakt van deze executie gate. Sluit ook aan bij het spoiler-topic waar een dergelijke discussie gaande is.
De beelden worden inderdaad verscherpt omdat het door de zon niet zichtbaar is.
Bij Anne-Marie erg duidelijk te zien.
Opmerkelijk is wel dat wanneer het beeld scherp is en het punt komt dat het groene scherm in beeld moet komen, de naam van in dit geval Anne-Marie letter voor letter verdwijnt.
(Niet heel goed te zijn door LQ)

Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #359 Gepost op: 30-01-2012, 13:11:26 »
Ik snap je laatste zin wellicht niet goed.. maar jij bedoel dat Tim en frits in het laatste gesprek zaten en dat als Liesbeth de mol was, zij daar geen onvloed op had?

Maar dat zou voor haar als zij de mol was ook niet uitmaken.. want Frits was al samen met haar tot de conclusie rood gekomen en als Tim op groen zou blijven dan was sowieso ook de pot leeg..

Ja maar wat als Tim dit keer Frits overhaalt om groen te stemmen, dan heb je dus unaniem groen als Liesbeth ook groen stemt, dus het maakt wel degelijk uit wat er uit dat laatste gesprek komt. Maar dat is dus gokken voor haar, daarmee wil ik maar zeggen dat in gesprek 1 groen prediken en in het volgende gesprek rood voor de Mol niet de beste tactiek is.