Auteur Topic: Aflevering 4  (gelezen 125923 keer)

Offline Tunnelbouwer

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #300 Gepost op: 28-01-2012, 18:20:19 »
Is idd een goeie!
Daarnaast is het ook geen letterlijk citaat. Er moet het woord Sammy tussen.
Een andere link had net zo goed gekund, uit 't repertoire Shaffy.
"Zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder" bijvoorbeeld. Zelfs 1 van deze woorden was goed te linken!

Keuze voor deze link en plaats van ophangen....;)
Mooi gevonden dus!  ::ok::

Leuk gevonden, maar kan wat mij betreft in het rijtje 'de pet van William, LIST op het kruis, ijsland, I AM, etc'. mogelijke hints zijn overal in het programma te vinden, maar dat maakt het er niet bepaald makkelijker op  :P

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #301 Gepost op: 28-01-2012, 18:22:21 »
Leuk gevonden, maar kan wat mij betreft in het rijtje 'de pet van William, LIST op het kruis, ijsland, I AM, etc'. mogelijke hints zijn overal in het programma te vinden, maar dat maakt het er niet bepaald makkelijker op  :P

Wel leuker ;)
Omnia vincit amor

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #302 Gepost op: 28-01-2012, 18:41:04 »
Maar switchen van Rood naar Groen als kandidaat is het stomste wat je kunt doen in deze situatie, zoiets doet alleen een Mol. Ik geloof niet dat een niet mol zo'n afspraak niet nakomt, wel als het om 1000 euro ging, maar niet als het om heel de pot gaat.

Maar wat als Tim nou Frits verdenkt en denkt dat hij hem op een dwaalspoor probeert te zetten? Het zou kunnen dat hij vermoedt dat de drie dames allemaal voor groen gaan, en dat Frits, als Mol, probeert Tim rood te laten stemmen, terwijl Frits zelf groen zal stemmen (wat volgens mij de meest voordehandliggende keuze voor de Mol is) ... Dan zou kandidaat Tim naar groen kunnen zijn geswitcht om 'de Mol een hak te zetten' en unaniem groen te bewerkstelligen.

Dit ligt misschien niet voor de hand maar in het midden van de paranoia van het spel kan het zomaar zijn dat uit wantrouwen een kandidaat, met de beste bedoelingen, toch een onhandige keuze gemaakt heeft.

Ik ben trouwens benieuwd of we volgende week nog wat onthullingen te zien krijgen van de kandidaten over welke kleur ze gestemd hebben .. in de biechten of - interessanter - daarbuiten. Uiteraard helemaal niet betrouwbaar maar geeft weer een hoop extra voer voor speculatie en discussie.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #303 Gepost op: 28-01-2012, 18:50:54 »
Lees dat mensen het niet leuk zouden vinden als de Mol niet bij de onderhandelingen zou zitten (opdr.3).
In hoeverre is dat juist het doorkruisen van verwachtingen en juist een bijzondere mindf*ck?!
Veel kandidaten Mollen, laat ze lekker Mollen...zonde van je geld ;)

Ik wil graag op 't verkeerde been worden gezet. En daar dan vervolgens proberen niet in te stinken! Daar ligt een flinke uitdaging voor mij, hahaha.
Niets mag logisch zijn, immers; niets is wat het lijkt (lees: ...wat je verwacht).

Zou het niet leuk vinden bij deze opdracht zeker te weten dat we bijna 29% van de kandidaten uit kunnen sluiten in afl. 4.
*Eigenlijk moet dat bijna 15% zijn, aangezien 1 van de 2 de test echt het slechtste heeft gemaakt*
Het zou imho juist niet ok zijn als diegene met de slechtste testresultaten bij de onderhandelaars zou zitten.

Wat ik daarnaast bijna ridicuul zou vinden is dat we daadwerkelijk in een preview kunnen aflezen wie er af zal vallen in de volgende aflevering. Letterlijk op monitor Art. Zou ik echt slordig vinden. Lees; productiefout. Dus ga er van uit dat ook dit niet waar is.

Kortom; ik wil niet op zoek naar de kandidaat/afvallers, maar naar de Mol.
En ja, door te weten wie kandidaten zijn vindt U de Mol.
Ik doe het liever andersom ;)

Dus gooi mijn kont tegen de krib en negeer de waarschijnlijkheid en duik wederom diverse tunnels in...heerlijk:)
Eigenwijs en wellicht naïef, wel veel spelplezier :)

edit: spelfout
edit 2: nog meer spelfouten ;)
« Laatst bewerkt op: 28-01-2012, 18:54:44 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #304 Gepost op: 28-01-2012, 19:22:31 »
Mooi relaas Loebas! Ik ben zelf ook een beetje in de war geraakt. Verdacht juist Marit en William . En dacht ook ja de mol moet toch bij de onderhandelaars zitten. Maar dat hoeft helemaal niet natuurlijk. Want van vijf kandidaten die denken dat de mol onder hen is, kun je niet verwachten dat ze unaniem gaan stemmen. Voor ons is aanneemlijk te denken dat Frits, Tim of Liesbeth toch een groene kaart in de bus heeft gegooid en dat dit ook daadwerkelijk een mollenstreek is. Dat zou betekenen dat voor de twee die rood stemden  dat één van de twee anderen zich niet aan zijn of haar woord heeft gehouden en die twee anderen dus voor hen de potiëntele mol zijn. Dus Frits zal dan Liesbeth en/of Tim verdenken. Tim Liesbeth en/of Frits en Liesbeth zal Tim of Frits verdenken.

-Ik denk dat Hadewych en Anne-Marie allebei groen stemden als afgesproken, je ziet ook hoe ze reageren op de rode kaarten..

-Het lijkt mij juist een mooie stunt als de mol niet bij de onderhandelaars zat. Het maakt het spel interessanter. Eens zien wat Liesbeth, Frits en Tim hier nog over gaan melden. Het lijkt logisch dat zij hun twee rode kaart-medestanders gaan verdenken en deze zeker scherp in de gaten gaan houden.

-Natuurlijk kan de mol wel bij de onderhandelaars zitten. Liesbeth vind ik de mol niet (wordt ander topic) en Tim vind ik een beetje vaag doen. Nu ook weer : Ik vond het zo ingewikkeld..Ik vind hem geen mol maar sluit hem niet uit. Frits kan best de mol zijn, maar hij is ook zo'n kandidaat. Ik vind hem toch verdacht. Zat eens te denken dat bij de snorkelopdracht foto 3 ineens weg was en dat gebeurde alleen bij William en Frits. Kan een mollenstreekje zijn. Ik moet zeggen dat ik dacht er zal nu toch niet weer een oudere mannelijke mol zijn?

- Samengevat of de mol zorgde actief voor 10.800 euro uit de pot en dan blijven wat mij betreft alleen Frits en Tim (Liesbeth maybe) over als mol en dat betekent voor mij dat meer dan de helft van de groep afvalt als mol. Of Marit en William kunnen het ook nog zijn en dan heb ik er weer 2 verdachten bij. Kortom het is een briljante opdracht >:D waar zowel wij molloten als de kandidaten twee (of meer) kanten mee op kunnen.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #305 Gepost op: 28-01-2012, 19:28:39 »
Zo ist maar net Lonneke! ;)
Iedereen kan van alles opbiechten...maar wat is de waarheid?
Zo grappig te lezen dat veel mensen menen te weten wie wat stemde...echter; dat weten we pas bij de laatste aflevering zeker.
Ook al biecht men het volgende week op...zegt he-le-maal niets :)
Wat een heerlijk spel!

Omnia vincit amor

Offline E-ri-Q

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #306 Gepost op: 28-01-2012, 19:34:30 »
Het laatste gesprek, tussen Tim en Frits is verreweg het meest interessant!

Frits en Liesbeth hebben net afgesproken beiden rood te stemmen, daarna volgt het gesprek tussen Tim en Frits:

Tim: "We kunnen ook gaan voor doorgaan. Jij en ik. 
Opvallend is hier dat Tim ineens switcht. Eerst lijkt hij het niet erg vinden dat alles uit de pot gaat en komt dan met dit idee. Hiermee zou het aantal stemmen op rood op 2 komen denkt hij, aangezien Frits niet vertelt wat Liesbeth heeft gekozen.
Frits: "en dan?"
Tim: "Als wij gaan voor doorgaan en de mol gaat ook voor doorgaan, gaat de executie door, geen geld"
Hierbij impliceert Tim dat de mol niet een van hen 2 is. Delen hij en Frits zoveel dat ze elkaars mol zeker weten? Stel een van hen is wel de mol, dan is dit natuurlijk een zeer slimme actie. Echter weet Frits wat Liesbeth gaat stemmen en daardoor komt daarmee het aantal stemmen op rood op 3. Als Frits de mol is, zal hij bij de stemming daarna dus voor groen kiezen.
Frits: "Zijn we wel een iemand kwijt. Ja, ik vind dat niet zo bezwaarlijk"
Tim: "Nee dat weet ik"
Frits: "Maar dan moeten wij allebei voor doorgaan stemmen en dan doet de mol of Liesbeth of Anne-Marie of Hadewych dat ook, dan hebben we een meerderheid voor doorgaan, houden we al het geld in de pot, dan raken we een iemand kwijt.
Dit is een zeer aparte uitspraak van Frits. Hij wil Tim overtuigen om voor doorgaan te stemmen en denkt dat de mol of Liesbeth of Anne-Marie of Hadewych dat ook doet. Wie bedoelt hij in deze zin met de mol? Hierbij vertelt hij Tim dus niks over zijn gesprek met Liesbeth die voor rood gaat, want anders had hij wel gezegd: "Liesbeth kiest ook voor doorgaan", echter laat hij de keuze nog open, voor wie voor rood kiest.
Tim: "Oke"
Frits: "Ja? Dus doorgaan."
Tim: "Ja."
Frits: "Ja?"
Tim: "Ja."
Frits: "Niet meer op terugkomen dan he, want dan zijn we alles kwijt"
Hier zet Frits er nog eens extra druk op bij Tim, om er zeker van te zijn dat Tim voor rood kiest, zodat hij zelf (zonder dat hij heeft doorgegeven dat Liesbeth ook voor rood kiest) gerust voor groen kan kiezen.
Tim: "Nee nee nee"

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #307 Gepost op: 28-01-2012, 19:37:47 »

Wat ik daarnaast bijna ridicuul zou vinden is dat we daadwerkelijk in een preview kunnen aflezen wie er af zal vallen in de volgende aflevering. Letterlijk op monitor Art. Zou ik echt slordig vinden. Lees; productiefout. Dus ga er van uit dat ook dit niet waar is.

Normaal zouden we dat ook nooit kunnen zien, maar die jongelui van widm.com hebben software waarbij de Hubbletelescoop in het niet valt.
 ;D
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #308 Gepost op: 28-01-2012, 19:40:50 »
Normaal zouden we dat ook nooit kunnen zien, maar die jongelui van widm.com hebben software waarbij de Hubbletelescoop in het niet valt.
 ;D
Hihi, je hebt gelijk; maar dat weet de productie inmiddels.
Mag ik hopen.

Het zou niet moeten kunnen! :)
En als het dan toch kan; laat het iets zijn dat ons op het verkeerde been zet!
Omnia vincit amor

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Aflevering 4
« Reactie #309 Gepost op: 28-01-2012, 20:35:39 »
Ik heb opdracht 3 nog eens teruggekeken. En volgens mij is het Tim, en daar heeft ie ook de meeste reden toe, die heel erg twijfelt. Maar ik ben geen lightman. Dus dan zouden Hadewych, Tim en Anne-Marie groen hebben gestemd, en Liesbeth en Frits rood.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #310 Gepost op: 28-01-2012, 20:52:06 »
Ik heb opdracht 3 nog eens teruggekeken. En volgens mij is het Tim, en daar heeft ie ook de meeste reden toe, die heel erg twijfelt. Maar ik ben geen lightman. Dus dan zouden Hadewych, Tim en Anne-Marie groen hebben gestemd, en Liesbeth en Frits rood.

Hoe weet je nou zeker dat als Tim twijfelde hij voor groen heeft gekozen?  ???

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Aflevering 4
« Reactie #311 Gepost op: 28-01-2012, 20:56:31 »
Hoe weet je nou zeker dat als Tim twijfelde hij voor groen heeft gekozen?  ???

Anders was de uitslag 3 rood, 2 groen. De rest leek congruent in handelen en doen.

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #312 Gepost op: 28-01-2012, 20:59:01 »
Lees dat mensen het niet leuk zouden vinden als de Mol niet bij de onderhandelingen zou zitten (opdr.3).
In hoeverre is dat juist het doorkruisen van verwachtingen en juist een bijzondere mindf*ck?!
Veel kandidaten Mollen, laat ze lekker Mollen...zonde van je geld ;)

Het enige punt hierbij is; stel dat het er onverhoopt dan toch op zou uitdraaien dat unaniem groen bewerkstelligd werd, dan is iedereen er zeker van dat de mol niet aan de onderhandelingen heeft deelgenomen.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #313 Gepost op: 28-01-2012, 21:57:49 »
Het enige punt hierbij is; stel dat het er onverhoopt dan toch op zou uitdraaien dat unaniem groen bewerkstelligd werd, dan is iedereen er zeker van dat de mol niet aan de onderhandelingen heeft deelgenomen.

Of iedereen denkt slim te zijn geweest en de Mol misleid te hebben.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #314 Gepost op: 28-01-2012, 21:58:34 »
Anders was de uitslag 3 rood, 2 groen. De rest leek congruent in handelen en doen.

Maar die ene groene stem kan toch ook van Frits of Liesbeth zijn? Mensen die niet lijken te twijfelen zoals Frits en Liesbeth kunnen toch net zo goed voor groen gestemd hebben?

Offline WIDMhints

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #315 Gepost op: 28-01-2012, 21:59:28 »
Kijk, William geeft het ook net aan in zijn tweet, te snel geconcludeerd dat zij de test het slechtst hebben gemaakt.

In ieder geval heeft 1 van de 2 de test het slechtst gemaakt van de groep, want als de laatste opdracht had geleid tot het doorgaan van de executie, had er 1 iemand (diegene met van de hele groep de meest foute antwoorden) alsnog naar huis gemoeten.
Niets is wat het lijkt, dus dit ook niet.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Aflevering 4
« Reactie #316 Gepost op: 28-01-2012, 22:15:43 »
Maar die ene groene stem kan toch ook van Frits of Liesbeth zijn?

Het kan, maar dat geloof ik niet.

Offline Alja

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #317 Gepost op: 28-01-2012, 22:26:58 »
Volgens mij is de beste (a priori) strategie voor de mol de volgende, aangenomen dat de mol bij de vijf onderhandelaars zat:
In je eerste afspraak afspreken dat je samen op groen gaat stemmen en dat je gesprekspartner ook de volgende persoon van groen gaat overtuigen.
In je tweede afspraak switchen naar rood en daar je gesprekspartner ook van overtuigen. Als die persoon ook op zijn beurt zìjn gesprekspartner overtuigt van rood, weet je dat er inmiddels twee groen en twee rood zullen gaan stemmen. Hoe moeilijk is het dan om zelf weer groen te gaan stemmen en dus geld uit de pot te halen.

Ik laat in het midden wie dit zou kunnen zijn, maar volgens mij is dit de meest succesvolle strategie voor de mol.

Maar Marit zou natuurlijk ook goed de mol kunnen zijn, aangezien ze de rest van de aflevering niet bijster veel heeft bijgedragen aan de pot (understatement). Maar eigenlijk doet dat er ook niet toe na de onderhandelingsopdracht.

Offline Tunnelbouwer

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #318 Gepost op: 28-01-2012, 22:45:29 »
Het laatste gesprek, tussen Tim en Frits is verreweg het meest interessant!

Dit is een zeer aparte uitspraak van Frits. Hij wil Tim overtuigen om voor doorgaan te stemmen en denkt dat de mol of Liesbeth of Anne-Marie of Hadewych dat ook doet. Wie bedoelt hij in deze zin met de mol? Hierbij vertelt hij Tim dus niks over zijn gesprek met Liesbeth die voor rood gaat, want anders had hij wel gezegd: "Liesbeth kiest ook voor doorgaan", echter laat hij de keuze nog open, voor wie voor rood kiest.

Dit heb ik inderdaad al een aantal keren aangegeven, en is voor mij erg verwarrend. Als Liesbeth de mol is heeft zij namelijk een ideale positie. Door rood af te spreken beinvloed zij het gesprek tussen Frits en Tim. Als Frits kandidaat is weet hij dat unaniem groen dan niet mogelijk is, dus hij moet wel aansturen op meerderheid rood. Maar het argument dat hij hiervoor gebruikt in de richting van Tim is dan weer uiterst merkwaardig. Bovendien weet Frits tijdens dit gesprek als enige hoe de kaarten liggen. Ik hou het dus op een verdachte rol van zowel Tim, Frits als Liesbeth. Aangezien een van deze drie de afspraak niet is nagekomen denk ik dat een van hen de mol is. Rood afspreken en vervolgens groen stemmen is als kandidaat niet te verklaren.
« Laatst bewerkt op: 28-01-2012, 22:53:25 door Tunnelbouwer »

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #319 Gepost op: 28-01-2012, 22:48:22 »
Volgens mij is de beste (a priori) strategie voor de mol de volgende, aangenomen dat de mol bij de vijf onderhandelaars zat:
In je eerste afspraak afspreken dat je samen op groen gaat stemmen en dat je gesprekspartner ook de volgende persoon van groen gaat overtuigen.
In je tweede afspraak switchen naar rood en daar je gesprekspartner ook van overtuigen. Als die persoon ook op zijn beurt zìjn gesprekspartner overtuigt van rood, weet je dat er inmiddels twee groen en twee rood zullen gaan stemmen. Hoe moeilijk is het dan om zelf weer groen te gaan stemmen en dus geld uit de pot te halen.

Ik laat in het midden wie dit zou kunnen zijn, maar volgens mij is dit de meest succesvolle strategie voor de mol.


exact!
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William