Auteur Topic: Aflevering 4  (gelezen 125914 keer)

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Aflevering 4
« Reactie #280 Gepost op: 28-01-2012, 09:38:05 »
Nee. Het gaat niet om hoeveel etappes of met wie ze fietsten, maar hoe vaak ze een fietsbeurt hadden. Een beurt = van de ene loods waar ze stonden te wachten tot de volgende loods waar ze achterbleven.
Dat is jouw interpretatie. Echter vind ik de andere interpretatie - het aantal ritten - even redelijk. :)
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #281 Gepost op: 28-01-2012, 12:03:27 »
Dit is precies zoals ik het bedoelde in mijn post van gisteren!

Slimme zet van politicus Frits om (zoals gbruikelijk in onderhandelingen)eerst de ander uit de tent te lokken en aan het denken te zetten.....om vervolgens te eindigen met het resultaat dat je zelf al voor ogen had.

Slimme zet van mol Tim om Frits te laten denken dat Frits en Tim een verbond hebben gesloten om de mol een hak te zetten.

Art zei het nog....zelfs je beste maatje is niet te vertrouwen... ;D


Zo zie ik het ook. Politicus Frits laat zich wel eerst sturen door Liesbeth, probeert daarna hetzelfde, maar wordt er vervolgens door Mol Tim flink ingeluisd. Wat wel weer mooie gezichten van Frits opleverde bij de onthulling van de kaartjes.  ;D
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline Tunnelbouwer

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #282 Gepost op: 28-01-2012, 12:16:30 »

Zo zie ik het ook. Politicus Frits laat zich wel eerst sturen door Liesbeth, probeert daarna hetzelfde, maar wordt er vervolgens door Mol Tim flink ingeluisd. Wat wel weer mooie gezichten van Frits opleverde bij de onthulling van de kaartjes.  ;D

Toch vind ik de rol van Frits ook zeker vreemd. Hij weet dat hij met Liesbeth heeft afgesproken om rood te stemmen. Vervolgens spreekt hij met Tim af om rood te stemmen, met het argument 'een van de dames is de mol en zal de stem van groen naar rood veranderen'. Zeer riskante aanname gezien hij 1) niet weet of een van de drie dames de mol is; en 2) hij ook weet dat Liesbeth heeft afgesproken om rood te stemmen - als zij de mol is zegt ze dan rood en stemt ze groen?

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #283 Gepost op: 28-01-2012, 12:16:54 »
Volgens mij kunnen, kijkende naar de onderhandelingsopdracht, ook Hadewych of Anne-Marie (mijn molletje), nog prima de Mol zijn.

Anne-Marie stuurt duidelijk aan om unaniem voor groen te gaan, in het achterhoofd houdend dat iemand zich wel zal beseffen dat unaniem groen niet mogelijk is en dat er dus twee rood moeten stemmen, om samen met het veronderstelde rood van de Mol een meerderheid voor rood te krijgen. Precies dat gebeurt: Tim en Frits stemmen rood. En dus kan Anne-Marie (of Hadewych) als Mol gerust groen stemmen.

Alleen de positie van Liesbeth is hier inderdaad wat vaag, want er wordt gesuggereerd dat zij ook rood zou stemmen.

Offline Tunnelbouwer

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #284 Gepost op: 28-01-2012, 12:24:39 »
Volgens mij kunnen, kijkende naar de onderhandelingsopdracht, ook Hadewych of Anne-Marie (mijn molletje), nog prima de Mol zijn.

Anne-Marie stuurt duidelijk aan om unaniem voor groen te gaan, in het achterhoofd houdend dat iemand zich wel zal beseffen dat unaniem groen niet mogelijk is en dat er dus twee rood moeten stemmen, om samen met het veronderstelde rood van de Mol een meerderheid voor rood te krijgen. Precies dat gebeurt: Tim en Frits stemmen rood. En dus kan Anne-Marie (of Hadewych) als Mol gerust groen stemmen.

Alleen de positie van Liesbeth is hier inderdaad wat vaag, want er wordt gesuggereerd dat zij ook rood zou stemmen.

Niet onmogelijk, maar wel een erg riskante beredenatie voor een mol. Zowel Anne-Marie als Hadewych hebben geen idee wat er in de andere gesprekken is afgesproken, en het is dus even waarschijnlijk dat ook daar 'groen' uit de onderhandelingen komt. Mijns inziens hebben zij de meest beroerde mol-positie; omdat zij de minste informatie krijgen, en na hun besluit ook geen gesprek meer kunnen beinvloeden. Nogmaals, uitsluiten kan je het natuurlijk niet.

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #285 Gepost op: 28-01-2012, 12:44:08 »
Volgens mij kunnen, kijkende naar de onderhandelingsopdracht, ook Hadewych of Anne-Marie (mijn molletje), nog prima de Mol zijn.

... Tim en Frits stemmen rood. En dus kan Anne-Marie (of Hadewych) als Mol gerust groen stemmen.

Alleen de positie van Liesbeth is hier inderdaad wat vaag, want er wordt gesuggereerd dat zij ook rood zou stemmen.

Ik heb in reactie op Heinz' analyse in het Anne-Marie topic een uitleg gegeven waarom ik dit zelf onwaarschijnlijk vind. Daarnaast mijn vraag: Als je twijfelt over het rood van Liesbeth, waarom dan niet over die van Tim of Frits? Blijft hetzelfde in jouw redenatie.
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #286 Gepost op: 28-01-2012, 12:54:32 »
Ik heb in reactie op Heinz' analyse in het Anne-Marie topic een uitleg gegeven waarom ik dit zelf onwaarschijnlijk vind. Daarnaast mijn vraag: Als je twijfelt over het rood van Liesbeth, waarom dan niet over die van Tim of Frits? Blijft hetzelfde in jouw redenatie.

Omdat mijn redenatie uitgaat van de situatie dat Anne-Marie of Hadewych de Mol is. En Frits en Tim dus kandidaten, die gewoon doen wat ze zeggen. Dan is Liesbeth de enige die niet lijkt te doen wat ze zegt. Maar inderdaad, het zou net zo goed Tim of Frits kunnen zijn geweest, die weer naar groen geswitcht is. Maar in deze situatie is dat dan geen Molactie, omdat de uitgangssituatie is dat ze geen van drie de Mol zijn.

Overigens kan het best zijn dat er nog gesprekken zijn geweest die we niet gezien hebben en dat daar één van deze drie kandidaten op een ander spoor is gezet. En gezien de twijfel van Liesbeth zou best zij dat geweest kunnen zijn.

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #287 Gepost op: 28-01-2012, 12:58:42 »
Omdat mijn redenatie uitgaat van de situatie dat Anne-Marie of Hadewych de Mol is. En Frits en Tim dus kandidaten, die gewoon doen wat ze zeggen. Dan is Liesbeth de enige die niet lijkt te doen wat ze zegt. Maar inderdaad, het zou net zo goed Tim of Frits kunnen zijn geweest, die weer naar groen geswitcht is. Maar in deze situatie is dat dan geen Molactie, omdat de uitgangssituatie is dat ze geen van drie de Mol zijn.

Overigens kan het best zijn dat er nog gesprekken zijn geweest die we niet gezien hebben en dat daar één van deze drie kandidaten op een ander spoor is gezet. En gezien de twijfel van Liesbeth zou best zij dat geweest kunnen zijn.

Maar switchen van Rood naar Groen als kandidaat is het stomste wat je kunt doen in deze situatie, zoiets doet alleen een Mol. Ik geloof niet dat een niet mol zo'n afspraak niet nakomt, wel als het om 1000 euro ging, maar niet als het om heel de pot gaat.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #288 Gepost op: 28-01-2012, 13:21:54 »
Achter Frits en Liesbeth (tijdens uitleg Art tandemopdracht) is ook in het groot A M te lezen.
Geel met groene spikkels.

Btw...de voorste persoon op tandem wordt captain genoemd.
De achterste een "Stoker". Prima plek voor een Mol ;).
Omnia vincit amor

Offline E-ri-Q

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #289 Gepost op: 28-01-2012, 14:42:33 »
Wat een prachtige aflevering weer! ::ok:: Ik heb echt genoten! :D

-Art sloot zijn intropraatje niet af met "de mol"
-Art begon de executie niet met: "Jongens"
-De vierde ingetoetste persoon bij de executie was niet de afvaller

Die theorieën kunnen dus de prullenbak in :P

Anne-Marie (reageert altijd echt verbaasd, hield mensen tegen vorige week bij de toren-rondleidingopdr.), Hadewych (telkens zeer opgelucht bij de executie, komt echt niet over als mol), William (doet te verdacht al vanaf afl. 1, zat niet bij de onderhandelingen) en Tim (deed o.a. bij de seinopdracht samen met Dio niet zijn best de opdr. te laten slagen, terwijl dat als mol wel belangrijk was en ik had nog veel redenen om hem af te schrijven, maar weet ze even niet meer) heb ik al eerder afgeschreven als mol. En ook Liesbeth schrijf ik nu af. De productie wil teveel de nadruk er opleggen dat ze de mol is en zowat iedereen van de 'normale' kijkers verdenkt haar.
Aangezien het waarschijnlijk is dat Marit de volgende afvaller is, ga ik nu voor Frits als mol!

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Aflevering 4
« Reactie #290 Gepost op: 28-01-2012, 14:47:03 »
-Art sloot zijn intropraatje niet af met "de mol"
Wel met 'depot' oftewel 'de pot'?
...óf niet!

Offline E-ri-Q

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #291 Gepost op: 28-01-2012, 15:02:15 »
Wel met 'depot' oftewel 'de pot'?

maar wat is dan de hint? (overigens kan ik me goed voorstellen dat Art volgende week zijn praatje weer eindigt met 'de pot', aangezien die nu helemaal leeg is)

Offline EvdS

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #292 Gepost op: 28-01-2012, 15:12:09 »
overigens waar was dat stukje met Marit die William een envelop gaf.. heb ik gemist?

Vannacht tweette Annemarie:
'Leuk, al die xtra filmpjes op http://t.co/InCy4RiO!! O.a. hoe @williamspaaij een loertje werd gedraaid met n envelop whahahaaa!!!'

Was het een nep-envelop?!


Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #293 Gepost op: 28-01-2012, 15:15:07 »
Vannacht tweette Annemarie:
'Leuk, al die xtra filmpjes op http://t.co/InCy4RiO!! O.a. hoe @williamspaaij een loertje werd gedraaid met n envelop whahahaaa!!!'

Was het een nep-envelop?!



Geintje van Marit ja, dacht ik tenminste aldoor al.

Offline Pierre1830

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Leve het leven
Re: Aflevering 4
« Reactie #294 Gepost op: 28-01-2012, 15:40:08 »
Nee, het was volgens mij geen nep-envelop.
Die envelop had Marit nog bewaard van de dropping.
In den beginne was er niets, en dat is toen ook nog ontploft.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Aflevering 4
« Reactie #295 Gepost op: 28-01-2012, 17:16:40 »
Hoog, kijk omhoog! En wat hangt erboven? Het bord van Hadewych!
...óf niet!

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #296 Gepost op: 28-01-2012, 17:29:51 »
Hoog, kijk omhoog! En wat hangt erboven? Het bord van Hadewych!

 ::ok:: Zou een superhint zijn  ::jaja::

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #297 Gepost op: 28-01-2012, 17:30:29 »
die is ook leuk gevonden.. hoog, kijk omhoog en dan hadewych., zou idd tophint zijn..
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline jumper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #298 Gepost op: 28-01-2012, 17:58:03 »
Hoog, kijk omhoog! En wat hangt erboven? Het bord van Hadewych!
Dat is echt een goeie!! ::ok::

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #299 Gepost op: 28-01-2012, 18:08:43 »
Is idd een goeie!
Daarnaast is het ook geen letterlijk citaat. Er moet het woord Sammy tussen.
Een andere link had net zo goed gekund, uit 't repertoire Shaffy.
"Zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder" bijvoorbeeld. Zelfs 1 van deze woorden was goed te linken!

Keuze voor deze link en plaats van ophangen....;)
Mooi gevonden dus!  ::ok::
Omnia vincit amor