Auteur Topic: [Theorie] Moldagboek + opdracht aflevering = de mol?  (gelezen 4784 keer)

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
[Theorie] Moldagboek + opdracht aflevering = de mol?
« Gepost op: 23-01-2012, 13:57:17 »
Wellicht is het niets en zit ik teveel in mijn tunneltje.. maar bijdeze even het theorietje van dat er elke keer in een moldagboek een verwijzing naar een opdracht uit de aflevering gedaan wordt die op de mol zou kunnen slaan..


AFLEVERING 1

in het moldagboek bij afl 1 schrijft de mol: stel je voor dat je erachter komt wie ik ben.. dat zou toch een ramp zijn?

ook het vliegtuig wrak is natuurlijk een beetje een overblijfsel van een ramp..

William heeft een stichting opgericht die zich inzet voor slachtoffers van rampen..

AFLEVERING 2

In dagboek 2 schrijft de mol: maar met een beetje meer geluk was deze opdracht ook finaal in rook opgegaan.

en we hadden een opdracht met rooksignalen in aflevering 2 (william als schoorsteenveger.. en waar rook is, is vuur... ;))


AFLEVERING 3


Aflevering 3  William die zelf zegt dat ie de joker uit hangt (in afl1) en het jokerspel..  ;) ;D


Effe dagboek erbij gepakt en gekeken of daar dingen in stonden die op een opdracht en op william sloegen..

En van de jokers! Daar waren ze dan eindelijk. Ik heb ze gemist hoor.. (lees de mol heeft de jokers gemist dus envelop gepakt)

Denk je dat ik 1000 euro in de pot zou stoppen? Voor jou een vraag... (hier kun je lezen.. denk je dat ik 1000 euro in de pot heb gestopt.. ik heb voor jullie/of frits een vraag gepakt)

En dat zou dan dus ook op William slaan in combinatie met het dagboek en de jokeropdracht.
« Laatst bewerkt op: 23-01-2012, 13:59:33 door xaniapops »
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline Njunior

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Moldagboek + opdracht aflevering = de mol?
« Reactie #1 Gepost op: 23-01-2012, 16:26:42 »
Ik nodig je uit om in de Liesbeth-tunnel te komen want dit slaat echt nergens op :P
AZ Landskampioen '08/'09

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: [Theorie] Moldagboek + opdracht aflevering = de mol?
« Reactie #2 Gepost op: 23-01-2012, 16:33:20 »
Ik vind het best origineel hoor. Vooral die laatste, William had inderdaad een vraag..

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Theorie] Moldagboek + opdracht aflevering = de mol?
« Reactie #3 Gepost op: 23-01-2012, 17:59:16 »
Ik nodig je uit om in de Liesbeth-tunnel te komen want dit slaat echt nergens op :P

 ::rofl::
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline marvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Moldagboek + opdracht aflevering = de mol?
« Reactie #4 Gepost op: 23-01-2012, 19:13:19 »
Ik nodig je uit om in de Liesbeth-tunnel te komen want dit slaat echt nergens op :P

ik vind dat liesbeth een beetje te veel aan het woord is om mol te zijn. de mol moet naast een biecht over de opdracht ook een biecht hebben over een molactie. als liesbeth zoveel aan het woord is en daarna de molbiecht nog op moet nemen dan valt het voor de rest op dat zij altijd veel langer weg is.

Inge Ipenburg zei zelf in 2007 bij schiffers.fm dat ze vlug een biecht over de opdracht opnam. om vervolgens uitgebreid haar molactie uit te leggen.
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Theorie] Moldagboek + opdracht aflevering = de mol?
« Reactie #5 Gepost op: 23-01-2012, 19:14:45 »
En van de jokers! Daar waren ze dan eindelijk. Ik heb ze gemist hoor.. (lees de mol heeft de jokers gemist dus envelop gepakt)

Denk je dat ik 1000 euro in de pot zou stoppen? Voor jou een vraag... (hier kun je lezen.. denk je dat ik 1000 euro in de pot heb gestopt.. ik heb voor jullie/of frits een vraag gepakt)
Ik heb die beide regels ook zo gelezen, maar dan met Marit in gedachten.  ;D

En dan hebben we nog:

"Ik niet, want ik heb ze, zoals je weet, niet nodig." - De mol heeft natuurlijk geen jokers nodig, maar hier kan je ook nog een dubbele bodem in zien, namelijk dat de mol (Marit) al een vrijstelling heeft voor de aflevering.

"Misschien was Maarten bij dit spel te slim bezig." - Waardoor Marit niet heeft kunnen mollen!

"Hij was tijdens de test in ieder geval niet slim met z’n theorie over de grootste groep. Blijkbaar zat ik niet altijd in de grootste groep?" - Marit is de kandidaat die tijdens aflevering 3 het vaakst niet in de grote groep zat.

 8)

(Wat maakt tunnelvisie het leven toch makkelijk!)

Offline marvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Moldagboek + opdracht aflevering = de mol?
« Reactie #6 Gepost op: 23-01-2012, 19:16:47 »
Ik heb die beide regels ook zo gelezen, maar dan met Marit in gedachten.  ;D

En dan hebben we nog:

"Ik niet, want ik heb ze, zoals je weet, niet nodig." - De mol heeft natuurlijk geen jokers nodig, maar hier kan je ook nog een dubbele bodem in zien, namelijk dat de mol (Marit) al een vrijstelling heeft voor de aflevering.

"Misschien was Maarten bij dit spel te slim bezig." - Waardoor Marit niet heeft kunnen mollen!

"Hij was tijdens de test in ieder geval niet slim met z’n theorie over de grootste groep. Blijkbaar zat ik niet altijd in de grootste groep?" - Marit is de kandidaat die tijdens aflevering 3 het vaakst niet in de grote groep zat.

 8)

(Wat maakt tunnelvisie het leven toch makkelijk!)

eigenlijk had het ook te veel opgevallen als marit voor jokers gaat die ze toch af moet staan aan frits en tim. marit is niet mijn hoofdverdachte maar ik streep haar toch ook nog niet weg
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Moldagboek + opdracht aflevering = de mol?
« Reactie #7 Gepost op: 23-01-2012, 22:10:14 »
Ik nodig je uit om in de Liesbeth-tunnel te komen want dit slaat echt nergens op :P


Dat is jouw mening neem ik aan?
Liesbeth is bij mij ook zeker verdacht..
en tja zal niet de eerste x zijn dat ik een theorie heb die eerst de grond in wordt geboord en later toch blijkt te kloppen.. :-X
Ik vond hem zelf wel goed gevonden.. ik lees ook dingen waar ik het niet mee eens ben of vergezocht vind maar dan nog probeer ik op zijn minst te onderbouwen waarom dat ik niet in die theorie geloof. Maargoed je hoeft niet in mijn tunneltje te komen als je niet wilt hoor.. ;)
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline Molvarp

  • Forumlid
Re: [Theorie] Moldagboek + opdracht aflevering = de mol?
« Reactie #8 Gepost op: 25-01-2012, 11:39:52 »
"De aflevering van de puzzeltjes en de raadsels. En van de jokers! Daar waren ze dan eindelijk. Ik heb ze gemist hoor."

hier begint het dagboek van de mol mee na afl. 3. en wat wordt er bedoelt met "ik heb ze gemist hoor":

als: ze zijn er weer de jokers

of

als: ik heb geen jokers
« Laatst bewerkt op: 25-01-2012, 19:04:31 door Molvarp »

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: [Theorie] Moldagboek + opdracht aflevering = de mol?
« Reactie #9 Gepost op: 31-01-2012, 16:06:19 »
"De aflevering van de puzzeltjes en de raadsels. En van de jokers! Daar waren ze dan eindelijk. Ik heb ze gemist hoor."

hier begint het dagboek van de mol mee na afl. 3. en wat wordt er bedoelt met "ik heb ze gemist hoor":

als: ze zijn er weer de jokers

of

als: ik heb geen jokers

Ik lees dat vanuit mijn Tim tunnel als het missen van de Jokers. En dat hij geld pakt is nog prima te verdedigen ook aangezien Frits tegen hem zegt als jij geen geld pakt, dan pak ik het. maw er werd toch wel geld gepakt, kun je net zo goed de verdenking op Frits laten vallen (Tim zegt het ook direct bij de andere groep, Frits gaat voor jokers zei hij net!!)