Auteur Topic: Aflevering 5  (gelezen 120332 keer)

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #280 Gepost op: 6-02-2012, 21:25:16 »
Anne-Marie. Maar over Liesbeth en in mindere mate Tim twijfel ik ook. (En stiekem hoop ik nog dat het Hadewych is. ;D)

Marit stemde op Anne-Marie ......... (het snel wegdrukken van Anne Marie bij de westernopdracht en het fel tegen haar ingaan op de tendem zijn voor mij 2 sterke argumenten om te weten dat Marit op haar heeft gestemd). Dus: Kom uit je tunnel  ;D

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 5
« Reactie #281 Gepost op: 6-02-2012, 21:37:16 »
Marit stemde op Anne-Marie ......... (het snel wegdrukken van Anne Marie bij de westernopdracht en het fel tegen haar ingaan op de tendem zijn voor mij 2 sterke argumenten om te weten dat Marit op haar heeft gestemd). Dus: Kom uit je tunnel  ;D
1. We weten niet 100% zeker dat Marit echt op Anne-Maire heeft gezeten... Ze wantrouwde haar in sommige opdrachten, maar hetzelfde geldt voor andere kandidaten. Doordat ze bij het munitiedepot veel met Anne-Maire op de fiets zat en in het westerndorp tegen haar dueleerde valt dat meer op. Maar dat maakt het nog geen feit dat ze de test op Anne-Marie ingevlud heeft. (Op basis van de opdracht op het munitiedepot kan je waarschijnlijk wel Frits en William afstrepen van haar lijstje.)

2. Ze denk nog altijd dat ze goed zat en geeft aan erg slecht te zijn in de test (slecht bijhouden in mollenboekje). Nou blijkt meestal dat kandidaten die dergelijke uitspraken doen gewoon nog altijd in de tunnel zitten. Maar... het kán ook waar zijn.

 :D

Niets is wat het lijkt!

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #282 Gepost op: 6-02-2012, 21:40:33 »
Nou ja die reden en dat ze eigenlijk voor 33% verantwoordelijk was voor het binnenhalen van het geld bij de rooksignalenopdracht is voor mij genoeg om haar (bijna definitief) af te strepen.

Offline klaasion123

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 2010 Kim 2011 Patrick 2012 Tim 2013 ?
Re: Aflevering 5
« Reactie #283 Gepost op: 6-02-2012, 21:42:49 »
Nou ja die reden en dat ze eigenlijk voor 33% verantwoordelijk was voor het binnenhalen van het geld bij de rooksignalenopdracht is voor mij genoeg om haar (bijna definitief) af te strepen.
wie ????????????????????????
Tim is de mol 2012

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #284 Gepost op: 6-02-2012, 21:43:40 »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 5
« Reactie #285 Gepost op: 6-02-2012, 22:02:03 »
Marit stemde op Anne-Marie .........

Wat Rat zegt. Daarbij wil ik een voorbeeld van het door Marit wantrouwen van Tim toevoegen: Marit twijfelt of Tim zijn vliegtuigvraag goed beantwoord heeft en laat hem daarom op plaats 2 staan in de rij als hij daar weg wil. Dus wie weet heeft ze wel op Tim ingezet. Dat zou ook kloppen met de 4263 die ze in aflevering 2 aan Tim koppelt (schoenmaat, geboortemaand, trio). Die getallen lieten haar niet los zei ze in een biecht. Misschien zat ze toen al in een tunnel richting Tim.

En wat betreft de rooksignalen: hoe had Anne-Marie daar ineens het goede 4263 van kunnen maken zonder dat dat vreemd zou zijn geweest?

Offline klaasion123

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 2010 Kim 2011 Patrick 2012 Tim 2013 ?
Re: Aflevering 5
« Reactie #286 Gepost op: 6-02-2012, 22:02:55 »
Tim is de mol 2012

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 5
« Reactie #287 Gepost op: 7-02-2012, 13:10:49 »
Ik vond het verdacht dat sommige kandidaten een andere tekst hadden staan op het stoelkleed van de vliegtuigstoelen. Heb de boel even geanalyseerd.
Er zijn twee versies.

Tim en William hebben de tekst:
.... you is '...'
in  Icelandic
But usually we just use
the shorter version, '...'


Marit, Liesbeth, Anne-Marie en Frits en Hadewych hadden de tekst:
Good night is 'góða nótt'
in Icelandic
It has a soft and cuddly sound


De tekst van Tim en William is in LD niet goed te lezen. Ik zou graag iemand willen verzoeken dit alsnog te achterhalen.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline molvankaas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • pineapples are evil
Re: Aflevering 5
« Reactie #288 Gepost op: 7-02-2012, 13:43:20 »
ik denk dat het maar voor 20%/ 30% uitmaakt op wie marit stemt. in de roodshow zei ze ook dat ze na haar vertrek nog steeds dacht dat diegene de mol was. want zelfs als ik 100% zeker weet dat bijv. liesbeth de mol is, kan ik er nog steeds uitvliegen omdat ik toevallig niet wist welke smaak yoghurt ze bij het ontbijt at. (of hoeveel laagjes kleren hadewych had  ::rofl:: )
Geweld is nooit het antwoord, behalve bij de vraag: "wat is nooit het antwoord?"

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 5
« Reactie #289 Gepost op: 7-02-2012, 14:30:33 »
Ik weet niet of dit een hint genoemd mag worden. In de western battle tussen Marit en Anne-Marie, zien we Anne-Marie eenmalig iets pakken. Een joker. In de battle zien we alle naamkaartjes van Marit naast de joker liggen. Behalve bij het punt waar AM haar enige joker pakt.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #290 Gepost op: 7-02-2012, 15:58:49 »
ik denk dat het maar voor 20%/ 30% uitmaakt op wie marit stemt. in de roodshow zei ze ook dat ze na haar vertrek nog steeds dacht dat diegene de mol was. want zelfs als ik 100% zeker weet dat bijv. liesbeth de mol is, kan ik er nog steeds uitvliegen omdat ik toevallig niet wist welke smaak yoghurt ze bij het ontbijt at. (of hoeveel laagjes kleren hadewych had  ::rofl:: )

Iemand die de juiste mol heeft, maar niet weet te onthouden welke kleding de mol droeg of wat voor menu de mol bestelde zal er altijd nog minder snel uitvliegen dan iemand die dit perfect bijhoudt en onthoudt maar de verkeerde mol kiest.

Stel Annemarie is de mol en Marit verdacht inderdaad Annemarie. Dan zal Marit de algemene vragen (geslacht, haarkleur e.d.) en vragen als in welk team zat de mol gewoon goed hebben. Vragen als wat at de mol, wat droeg de mol of in welke kamer sliep de mol zijn voor haar dan gokwerk als ze het niet kan onthouden.

Iemand die echter de verkeerde mol verdenkt en wel goed kan onthouden wie waar stond, wat at, wat droeg etc. Zal echter de vragen die voor Marit gokwerk zijn juist fout hebben omdat deze persoon de juiste informatie wel weet op te lepelen, maar over de verkeerde persoon.

Ik denk dus niet dat je met een tunnelvisie op de juiste mol toch nog (zo vroeg) het spel kunt verlaten. De hoofdlijnen zal je goed hebben en de rest is gokwerk. Hiermee win je nog altijd van kandidaten die beter leren maar de verkeerde mol(len) verdenken.

De kandidaat die door Marit verdacht werd is m.i. dus gewoon niet de mol. Helaas kunnen we niet 100% zeker zijn wie deze persoon is.

(Hoewel ik voorlopig aanneem dat het Annemarie is: Onderaan de trap oppert William om de meest verdachte persoon te laten staan en Hadewych en Marit stemmen voor Annemarie. Ook op de tandem zien we haar verdenking richting haar terug. Echter heeft ze ook verdenkingen op Tim geuit, maar hem vertrouwt ze dan wel weer toe dat ze een testvraag gepakt heeft)

Offline EMIBH

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #291 Gepost op: 7-02-2012, 18:29:27 »
Tim en William hebben de tekst:
Thank you is 'Þakka þér fyrir'
in  Icelandic
But usually we just use
the shorter version, 'takk'

Geen idee waarom ze het in het kort niet met een þ schrijven, maargoed. Zo staat het op het lapje en op internet.
臥底 是 谁?

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 5
« Reactie #292 Gepost op: 7-02-2012, 18:38:45 »
Geen idee waarom ze het in het kort niet met een þ schrijven, maargoed. Zo staat het op het lapje en op internet.

Thanks.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 5
« Reactie #293 Gepost op: 7-02-2012, 18:55:16 »
Bij de sfeerbeelden voor de westernopdracht is het volgende beeld enkele seconden te zien. Misschien toevallig maar de letter T is wel duidelijk in het shot.



Waar zie je een T?

Offline EMIBH

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #294 Gepost op: 7-02-2012, 19:13:54 »
Waar zie je een T?
:P
Op de steen in het midden van die fontein/dat monument.
In het zand links (2x).
Op het gebouwtje (2x)...

EDIT: Ook de fontein/het monument zelf.
Ik heb maar even een plaatje toegevoegd met wat rode T's... :P
EDIT: Nieuw plaatje, nog meer T's
« Laatst bewerkt op: 7-02-2012, 19:24:58 door EMIBH »
臥底 是 谁?

Offline klaasion123

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 2010 Kim 2011 Patrick 2012 Tim 2013 ?
Re: Aflevering 5
« Reactie #295 Gepost op: 7-02-2012, 19:17:29 »
Waar zie je een T?
daar bij die ding rechts in beeld ongeveer 4 cm van die geelevierkant in de midden
Tim is de mol 2012

Offline EMIBH

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #296 Gepost op: 7-02-2012, 19:25:54 »
@EMIBH,

Haha, ik hoop niet dat je mij in de zeik neemt dat ik een T in dat plaatje zie maar de T die mij opviel is die in verf op het vierkantje van het "ding" dat vooraan rechts staat.  ;) maar misschien is dit wel 1 groot T-shot zoals jij accentueert.
??? Neehoor, ik rageer uiterst serieus. Ik vind het wel een beetje vergezocht, maar je hebt gelijk.
臥底 是 谁?

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 5
« Reactie #297 Gepost op: 7-02-2012, 19:37:22 »
Ik zou het ook maar op toeval houden ja. Er staan inderdaad wel dingen op die de vorm van een T hebben.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 5
« Reactie #298 Gepost op: 7-02-2012, 19:37:31 »
@EMIBH,

Haha, ik hoop niet dat je mij in de zeik neemt dat ik een T in dat plaatje zie maar de T die mij opviel is die in verf op het vierkantje van het "ding" dat vooraan rechts staat.  ;) maar misschien is dit wel 1 groot T-shot zoals jij accentueert.
Ik heb even rond gekeken op de interwebs en heb één foto gevonden waarbij ook dat vlak van de fontein (?) te zien is. Foto is geupload in april 2011, daarop is geen T te zien (LINK).

Maar na het zien van het grote screenshot van EMIBH vraag ik mij af of het wel verf is, of een waterleiding of scheur (oid).
« Laatst bewerkt op: 7-02-2012, 19:40:10 door Rat »

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 5
« Reactie #299 Gepost op: 7-02-2012, 19:52:11 »
Nog ff voor (mijn) de duidelijkheid,

Het gaat mij maar om èèn specifieke T en waar die in het mijn plaatje te vinden is heb ik al aangegeven. Het is een geverfde T dus niet eentje die je "er in moet zien" zoals al die andere "gevonden" T's.
Bedoel je deze (zie afbeelding)? Anders begrijp ik nog niet helemaal welke je bedoeld. Dit is in elk geval de T waarvan ik denk dat het geen verf is.