Auteur Topic: Aflevering 5  (gelezen 120330 keer)

Offline klaasion123

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 2010 Kim 2011 Patrick 2012 Tim 2013 ?
Re: Aflevering 5
« Reactie #300 Gepost op: 7-02-2012, 20:23:37 »
Bedoel je onderstaande "grafiti"?
Het lijkt een T en een C maar die staan ook op de foto uit 2011 van Rat. Dus geen WIDM hint.

ik zie bij de eerste afbelding en i A F maarja het is geen WIDM hint
Tim is de mol 2012

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 5
« Reactie #301 Gepost op: 7-02-2012, 22:05:47 »
Wat zegt die spaanse man als Art in de deur staat, wanneer de kandidaten er allemaal zijn.
Normaal gesproken zou zoiets er uitgeknipt worden, en de man spreekt frontaal door Art heen.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #302 Gepost op: 8-02-2012, 00:18:31 »
Ik ben totaal niet handig met screenshots, maar het viel mij ook op.

En volgens mij heb ik het zelfs al eens eerder gezien. In aflevering 4, tijdens de onderhandelingsopdracht zag je datzelfde beeld. Lijkt me genomen in de haven van Reykjavik.

Maar een screenshot is idd wel handig, dan kunnen we het nog eens goed bekijken.
Voor prints gebruik ik Gadwin. Een klein programma en je kunt selecteren waar je een print van wilt hebben.
« Laatst bewerkt op: 8-02-2012, 00:31:14 door yessie »

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: Aflevering 5
« Reactie #303 Gepost op: 8-02-2012, 08:22:45 »
Wat zegt die spaanse man als Art in de deur staat, wanneer de kandidaten er allemaal zijn.
Normaal gesproken zou zoiets er uitgeknipt worden, en de man spreekt frontaal door Art heen.

Ik denk dat die man echt niet te regisseren was. :P Maar misschien een leuke vraag voor Rick McCullough in het vragenvuur op de MFD: was de oude man zo slecht te regisseren? :P
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Femaloires

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #304 Gepost op: 8-02-2012, 16:33:08 »
:P
Op de steen in het midden van die fontein/dat monument.
In het zand links (2x).
Op het gebouwtje (2x)...

EDIT: Ook de fontein/het monument zelf.
Ik heb maar even een plaatje toegevoegd met wat rode T's... :P
EDIT: Nieuw plaatje, nog meer T's

Zou best kunnen, Tim is ook mijn mol

Offline Molle Pietje

  • Forumlid
  • Back to the roots in 2015
Re: Aflevering 5
« Reactie #305 Gepost op: 8-02-2012, 18:01:26 »
wat denken jullie van een theorie waarbij elke afl titel op een kandidaat slaat en de mol uiteindelijk overblijft? In de Min (Hadewych), Van Achter Naar Voren (Liesbeth), Iemand Anders (?)

Was dat misschien die aflevering dat Marit vanaf de toren iemand anders zag dan zij dacht : Liesbeth ?

Offline Molle Pietje

  • Forumlid
  • Back to the roots in 2015
Re: Aflevering 5
« Reactie #306 Gepost op: 8-02-2012, 18:33:55 »
overigens vond ik Frits zijn biecht wel weer verdacht..  er liegen er wel meer.. maar dat maakt ze nog geen mol...  >:D >:D

Ik ben er van 99% van overtuigd dat er een hint in de titels zit.. maar welke??

Hier ben ik het natuurlijk helemaal mee eens....zou er graag ook nog eens mee puzzelen.
Wie weet de titels nog aub ?? Op volgorde graag/
Bvbb (bij voorbaad bedankt)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 5
« Reactie #307 Gepost op: 8-02-2012, 18:38:09 »
Hier ben ik het natuurlijk helemaal mee eens....zou er graag ook nog eens mee puzzelen.
Wie weet de titels nog aub ?? Op volgorde graag/
Bvbb (bij voorbaad bedankt)

Zie dit topic waar er mee gepuzzeld wordt. :)

Offline Molle Pietje

  • Forumlid
  • Back to the roots in 2015
Re: Aflevering 5
« Reactie #308 Gepost op: 8-02-2012, 19:33:45 »
Zie dit topic waar er mee gepuzzeld wordt. :)


aha wist ik niet ....gevonden...bedankt Heinz

Offline The Marsmellow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Zonder licht is een tunnel erg donker
Re: Aflevering 5
« Reactie #309 Gepost op: 9-02-2012, 16:51:31 »
Lol eigenlijk is ie zo gek nog nie die twaalf-theorie
http://kijkbuisgeneratie.wordpress.com/2012/02/09/wie-is-de-mol-de-onvervalste-12-theorie/

Maar hij komt ook vaak niet, die 12, dus ik weet t niet hoor

Heel leuk die 12 theorie maar deze verwijst volgens mij nog niet echt naar een kandidaad of heb ik het mis?

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #310 Gepost op: 9-02-2012, 17:33:10 »
Ik heb de opdracht in het western dorp op de kaart gezet. [knip]

Frits vs. Liesbeth:

Van dit duel krijgen we heel veel niet te zien en wordt er waarschijnlijk ook flink geknoeit met de chronologie van de beelden. Frits gaat zo ongeveer het hele dorp door. Liesbeth zit ook niet stil, maar dat krijgen we amper te zien. De kans is zéér groot dat zij geld gepakt heeft bij het bovenste kistje, waar een briefje ontbreekt als Frits daar aankomt.

Bedankt voor al het uitzoekwerk, Rat! Ik heb nog eens even gekeken naar de battle Frits vs. Liesbeth, en dan met name naar wat Liesbeth in deze opdracht doet. Ik wilde namelijk checken of ze Molgedrag vertoonde.

Als Mol wil je zo veel mogelijk geld (en eventueel jokers) laten verdwijnen. In zo lang mogelijke tijd. In het geval dat Liesbeth de Mol is, mag ze dus niet worden neergeschoten door een sluipschutter. Vóórdat ze Anne-Marie tegenkomt, zal ze daarom vast geen geld hebben gepakt: anders had ze dit kunnen laten zien en ongeschonden kunnen doorlopen, iets wat je als Mol – en ook als kandidaat – graag wilt. Volgens mij heeft Liesbeth op twee plekken een joker gepakt, namelijk 'Liesbeth 2' (op 24:27 is dit in beeld) en ook 'Frits 6' (op 25:21 is de joker al weggepakt wanneer Frits voor de tweede maal Liesbeth wegdrukt). Bij 'Frits 7' (op 25:32) drukt Frits Liesbeth voor de derde maal weg. Bij dat shot is geld verwijderd, zoals mollenvanger21 al eerder heeft opgemerkt. (Dit geld is naar mijn idee dus pas gepakt ná Liesbeths ontmoeting met Anne-Marie.) Mocht Liesbeth de Mol zijn, dan heeft ze in elk geval twee jokers en 250 of 500 euro uit het spel gehaald. Misschien nog meer, want het achtste kastje, helemaal links op de foto, is niet in beeld gebracht. Dat is in z'n totaliteit eigenlijk niet zo veel, als je bedenkt dat Frits veel meer kastjes haalde.

Twee zaken vind ik opvallend:
1) Liesbeth drukt géén enkele keer Frits weg. Als kandidaat wil je volgens mij dat je tegenstander zo snel mogelijk uit het spel ligt, maar in de lange tijd dat Frits over de vele kastjes doet, drukt ze hem geen enkele keer weg. Waarom niet? Misschien geldt de volgende redenering: als Mol kon ze sowieso niet winnen, want dan zou ze het geld dat bij 'Frits 7' werd weggehaald, in de pot brengen óf dan zou blijken dat ze het geld heeft verduisterd. Als Liesbeth kandidaat is, kan ik er geen verklaring voor geven.
2) Frits pakt een groene 250 euro (24:19), een blauwe 500 euro (25:16) en een groene 250 euro (25:18). Na afloop blijkt dat hij 1500 euro heeft opgehaald. Volgens mij houdt dit in dat hij ten minste zeven kastjes heeft gehaald. Bij 'Liesbeth 2' ligt 500 euro, dus dat kan heel goed (Liesbeth pakte daar een joker). Of het is eventueel het kastje dat niet in beeld is gebracht.

In de tijd dat Frits zeven kastjes haalt, lijkt Liesbeth er maar drie gehaald te hebben. Misschien is ze ná Frits bij 'Frits 1' en 'Frits 3' t/m 'Frits 5' geweest, maar dit is niet in beeld gebracht. Als Frits bij deze kastjes komt, zijn ze in elk geval onaangeroerd.

Conclusie
Als Liesbeth een kandidaat is, is ze in beeld gebracht als iemand die maar weinig kastjes haalde. Als ze de Mol is, had ze mogelijk een andere agenda: geld (en eventueel ook jokers) wegmoffelen. Ze kan dit dan waarschijnlijk onbespied doen doordat ze een andere route loopt dan Frits. Als Mol was haar aanvaring met Anne-Marie m.i. echter wel heel gevaarlijk.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 5
« Reactie #311 Gepost op: 9-02-2012, 17:43:59 »
Had Liesbeth als Mol niet beter Frits zo snel mogelijk kunnen wegdrukken (en zelf geen geld pakken) dan proberen om geld weg te moffelen? Dan was er sowieso geen geld verdiend. Als ze de Mol is is haar tactiek wel goed de mist in gegaan met Frits die 1500 euro binnenhaalt.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 5
« Reactie #312 Gepost op: 9-02-2012, 17:57:45 »
2) Frits pakt een groene 250 euro (24:19), een blauwe 500 euro (25:16) en een groene 250 euro (25:18). Na afloop blijkt dat hij 1500 euro heeft opgehaald. Volgens mij houdt dit in dat hij ten minste zeven kastjes heeft gehaald. Bij 'Liesbeth 2' ligt 500 euro, dus dat kan heel goed (Liesbeth pakte daar een joker). Of het is eventueel het kastje dat niet in beeld is gebracht.
Ik had bij dit duel nog helemaal niet gekeken wat ze nou precies pakte, dus dank daarvoor. Beide kistjes zouden inderdaad kunnen. Aan de ene kant staat het kistje waar Liesbeth heeft gepakt in de looproute van Frits, dus zou goed kunnen. Aan de andere kant biecht Frits dat de straat waar Marit stond veilig was nadat hij met haar had gesproken... Dat zou een beetje loze opmerking zijn als hij daar maar bij één kistje iets gepakt zou hebben. Die zou dus ook kunnen.

Ik vind het wegdrukken van de tegenstander ook vooral een kandidatenactie. Al kan de mol zonder risico de andere kandidaat 2x wegdrukken zonder gevolgen.
Geld pakken is wel een risico voor de mol, maar Liesbeth had op dat moment al kunnen weten dat Frits met beide schutters een deal had gesloten en dus niet neergeschoten zou worden. Dan vervalt dat risico.

Offline klaasion123

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 2010 Kim 2011 Patrick 2012 Tim 2013 ?
Re: Aflevering 5
« Reactie #313 Gepost op: 9-02-2012, 18:26:00 »
Had Liesbeth als Mol niet beter Frits zo snel mogelijk kunnen wegdrukken (en zelf geen geld pakken) dan proberen om geld weg te moffelen? Dan was er sowieso geen geld verdiend. Als ze de Mol is is haar tactiek wel goed de mist in gegaan met Frits die 1500 euro binnenhaalt.
dus net als wat Marit met Annemarie daar dee
Tim is de mol 2012

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #314 Gepost op: 9-02-2012, 19:16:10 »
Ik vind het wegdrukken van de tegenstander ook vooral een kandidatenactie. Al kan de mol zonder risico de andere kandidaat 2x wegdrukken zonder gevolgen.
Hoezo?  ???
Als Mol voorkom je zo dat er evt. geld wordt gepakt (wat hier dus juist wel gebeurde met Frits..)
en gooi je meteen het duel dicht. Kan ook prima voor een Mol lijkt me.  ::ok::
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 5
« Reactie #315 Gepost op: 9-02-2012, 19:20:14 »
Hoezo?  ???
Als Mol voorkom je zo dat er evt. geld wordt gepakt (wat hier dus juist wel gebeurde met Frits..)
en gooi je meteen het duel dicht. Kan ook prima voor een Mol lijkt me.  ::ok::
O ja, dat is ook weer waar  :-\\ . Dan komen we toch weer uit bij de post van Jelsir: Dat er zo veel mogelijkheden zijn dat je moeilijk een conclusie kan trekken. Alles heeft voor- en nadelen.

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: Aflevering 5
« Reactie #316 Gepost op: 9-02-2012, 20:49:56 »
Ik zag het net voorbij komen in aflevering 6 maar dit beeld was ook al te zien in aflevering 5. Wou het nog posten maar ben het vergeten. Maar nu ik het terugzie moet ik er weer aan denken.

Voor mij lijkt het op het symbool waarmee je een vrouw aanduidt. Maar dan op zijn kop gekeerd.

De Mol toch een vrouw?


Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #317 Gepost op: 9-02-2012, 21:26:25 »
Weer te laat met aflevering 6 openen :((

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 5
« Reactie #318 Gepost op: 9-02-2012, 21:41:52 »
Weer te laat met aflevering 6 openen :((
::sorry:: ik moest even bijkomen van de aflevering.
Volgende keer ga ik nog beter mijn best doen om jou te plezieren.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Aflevering 5
« Reactie #319 Gepost op: 9-02-2012, 21:46:19 »
Raar hoor, dat de moderators naar dat programma willen kijken :( ::ohno:: ::zweep::
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.