Auteur Topic: Aflevering 6  (gelezen 149159 keer)

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #100 Gepost op: 10-02-2012, 01:43:24 »
Nog even iets over de 'vis'.
De manier waarop hij gemaakt is, doet denken aan het 'Ichthus' symbool.
(ivm de kruizen en al eerder genoemde betekenissen van de namen van onder meer Tim en Liesbeth)


Het moeten inderdaad allebei vissen voorstellen maar dat is dan ook de enige overeenkomst die ik zie..... :-[
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #101 Gepost op: 10-02-2012, 01:57:51 »
Hebben we er nog iets aan dat de beruchte pijl een rode flight lijkt te hebben? (William?)
bron NL site: http://avro.nl/wieisdemol/afleveringen/Aflevering6.aspx

Offline Dominic023

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #102 Gepost op: 10-02-2012, 02:15:34 »
Heerlijke aflevering! ::jaja::

Alleen ben ik nu helaas nog steeds niets wijzer, want de enige persoon die voor mij absoluut de mol niet kon zijn was Frits. :-\\


Verder opnieuw weer een aantal keer een kruis in beeld..
Bij de elektriciteit & visopadracht @ executie zei Art weer; Jongens ! ;D
En bij het woord Spanje; weer de oplichtende letters.



Later op het gemak de elektrciteit opdracht nog maar eens terugbekijken..
« Laatst bewerkt op: 10-02-2012, 08:47:07 door Dominic023 »
WIDM 2012: Afl. 1 Anne Marie, Afl. 2 Anne Marie Afl. 3 Marit, Afl. 4 Anne Marie  Afl.5 Anne Marie  Afl. 6 Tim, Afl. 7Anne Marie Afl. 8,9,10 Anne Marie

Offline Dominic023

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #103 Gepost op: 10-02-2012, 02:36:54 »
Iemand anders ook die gele bloemen 'shots's opgevallen?

Waren een aantal keer, nadrukkelijk shots van gele bloemen..

* 02:16 Uitzending begint met  gele waterlelie
* 14:16 Cactus ( met gele bloem)
* 16:11 Strobloem(?)
* 14:18 Zonnebloem ( Zonnegod voor de Imca's )
* 32:58 Gele Ganzenbloem
* 32:60 Strobloem(?)
En ook in de nieuwe intro zie je een veld met zonnebloemen.

Weet niet of het een hint kan zijn, maar heb het even gegoogled.

Bloem Symboliek - Betekenis Kleur Geel
De bloemenkleur geel heeft als symbolische betekenis energie, activiteit, groei, kracht, liefdevol, koesterend, stralend, optimisme, vreugde, vrolijkheid, warmte, zon en lente of nieuw begin.


« Laatst bewerkt op: 10-02-2012, 08:31:16 door Dominic023 »
WIDM 2012: Afl. 1 Anne Marie, Afl. 2 Anne Marie Afl. 3 Marit, Afl. 4 Anne Marie  Afl.5 Anne Marie  Afl. 6 Tim, Afl. 7Anne Marie Afl. 8,9,10 Anne Marie

Offline Nickmol

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #104 Gepost op: 10-02-2012, 07:37:12 »
Art wijst de vrijstelling aan en Hadewych ‘rent’ er op af… voor de grap.. Maar hoe was de tweet van de mol voor de uitzending? … als er vrijstellingen in het spel zijn ga ik er voor!
 

Offline MissTinie

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #105 Gepost op: 10-02-2012, 09:15:14 »
Ze zegt gewoon NIET en dan heel duidelijk

dan zal ik wel in een tunnel zijn beland ::zwaai::
maar ga het toch nog ff vertraagd terugluisteren..

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 6
« Reactie #106 Gepost op: 10-02-2012, 09:16:59 »
Of Liesbeth mijn mol blijft is nog even afwachten. Ze had met brandende pijlen moeten schieten, en niet aan het vlot moeten trekken.

Wat had je daar als Mol dan kunnen doen behalve mis schieten? (Hetzelfde kan je zeggen over het trekken van de hooibaal: het enige wat de Mol kan doen is flink trekken.)

Het zou ook best flauw zijn als die hele baal niet in de fik zou zijn gegaan eigenlijk. Hadden we geen mooie beelden. (Anne-Marie dus toch de Mol die geoefend had met het schieten? :P)

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #107 Gepost op: 10-02-2012, 09:46:24 »
Ja, maar die minuut liep al, of hij het nou aanraakte of niet. Met het aanraken ging je alleen de uitdaging wel of niet aan.

Klopt. Maar door de balk meteen aan te raken vergroot je wel de kans dat die 1000 euro weer 0 wordt. Tim voorkomt in elk geval dat de groep genoegen neemt met de 1000 die al verdiend is.

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #108 Gepost op: 10-02-2012, 10:31:18 »
Wat had je daar als Mol dan kunnen doen behalve mis schieten? (Hetzelfde kan je zeggen over het trekken van de hooibaal: het enige wat de Mol kan doen is flink trekken.)

Inderdaad, alleen mis schieten. Je kunt niet echt iets doen, alleen de "aanval" op de vrijstelling met 25% reduceren. Dus ook de kans dat er geld wordt verdient is dan een kwart minder.
Maar dan nog ben ik het met je eens dat de mol bij dit spel een zeer ondergeschikte rol had.
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #109 Gepost op: 10-02-2012, 10:38:33 »
Wat had je daar als Mol dan kunnen doen behalve mis schieten? (Hetzelfde kan je zeggen over het trekken van de hooibaal: het enige wat de Mol kan doen is flink trekken.)

Het zou ook best flauw zijn als die hele baal niet in de fik zou zijn gegaan eigenlijk. Hadden we geen mooie beelden. (Anne-Marie dus toch de Mol die geoefend had met het schieten? :P)

wat je kan doen is zorgen dat iedereen tegelijkertijd schiet, voegt niets toe en je zorgt ervoor dat niemand in zijn eigen tempo kan mikken/schieten en het dus iets geforceerder gaat.

Meer kun je niet doen inderdaad, buiten natuurlijk zorgen dat je NIET in het trekkers groepje zit

Offline NieBou

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #110 Gepost op: 10-02-2012, 11:10:59 »
Hoeveel geld zouden ze verdienen als het vlot de overkant zou bereiken? Misschien wel 5000 euro.

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #111 Gepost op: 10-02-2012, 11:15:47 »
Hoeveel geld zouden ze verdienen als het vlot de overkant zou bereiken? Misschien wel 5000 euro.

tja dat is koffiedik kijken, misschien verloren ze wel geld dan.

Ik denk wel dat in het geval wat jij schetst dat Art dan iets gezegd zou hebben achteraf: jammer jongens het HAD 5k kunnen zijn...

Offline avonasac

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik kwam, ik zag en ik molde
Re: Aflevering 6
« Reactie #112 Gepost op: 10-02-2012, 11:16:49 »
Als we überhaupt iets kunnen opmaken uit de testvragen, dan zit Liesbeth vanaf aflevering 3 op een vrouw als mol zijnde en vanaf aflevering 4 op Hadewych. (Er zijn iets teveel aanwijzingen dat Liesbeth de winnaar wordt).
Tunnel in, Tunnel uit, Tunnel in, Tunnel uit. Maar ik zal je krijgen, jij Molletje

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #113 Gepost op: 10-02-2012, 11:22:19 »
Meer kun je niet doen inderdaad, buiten natuurlijk zorgen dat je NIET in het trekkers groepje zit


Dat kunnen mijns inziens maar twee mensen zijn: Tim en Hadweych.

Annemarie schiet als eerste
William schiet als tweede en dichterbij dan Annemarie
Hadewych schiet als derde finaal mis
Liesbeth schiet als vierde en dichterbij dan William en Annemarie
Tim schiet als vijfde en verder af dan William en Liesbeth
Frits schiet als laatst en is het meest dichtbij

Alleen Hadewych (expres?) en Tim (subtieler?) schieten minder goed dan tenminste twee van hun voorgangers en zijn zo verzekerd van een plek als schutter.

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #114 Gepost op: 10-02-2012, 11:27:41 »
Hoeveel geld zouden ze verdienen als het vlot de overkant zou bereiken? Misschien wel 5000 euro.

Waarschijlijk niks. Meestal is het of geld of een vrijstelling. Er wordt (net als bijv omtrent wel naar binnen gaan in de toren) niks over gezegd, dus ga er maar vanuit dat daar geen geld mee verdiend was.


Offline avonasac

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik kwam, ik zag en ik molde
Re: Aflevering 6
« Reactie #115 Gepost op: 10-02-2012, 11:28:23 »
Dat mensen altijd afvragen: wat, als, dan en dan een bedrag noemen wat ze zouden, hadden, kunnen verdienen.
Het bedrag wordt altijd gezegd vooraf of achteraf. In die 12 seizoenen heb ik ze daarover nooit geheimzinnig over zien doen.
Tunnel in, Tunnel uit, Tunnel in, Tunnel uit. Maar ik zal je krijgen, jij Molletje

Offline MacGyverMagic

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollen is een Olympische sport, dus ...
Re: Aflevering 6
« Reactie #116 Gepost op: 10-02-2012, 11:43:01 »
Ja, maar die minuut liep al, of hij het nou aanraakte of niet. Met het aanraken ging je alleen de uitdaging wel of niet aan.
Helaas. Art zei duidelijk dat de tijd zou starten zodra ze een balk aanraakte.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 6
« Reactie #117 Gepost op: 10-02-2012, 11:46:10 »
Helaas. Art zei duidelijk dat de tijd zou starten zodra ze een balk aanraakte.

Nee hoor. Art: "En jullie tijd gaat nu in." (39:04)

Volledig: Art: "Jullie krijgen één minuut. Zodra jullie de balk aanraken gaan jullie de uitdaging aan. En jullie tijd gaat nu in."

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #118 Gepost op: 10-02-2012, 11:50:00 »
Nee hoor. Art: "En jullie tijd gaat nu in." (39:04)

Volledig: Art: "Jullie krijgen één minuut. Zodra jullie de balk aanraken gaan jullie de uitdaging aan. En jullie tijd gaat nu in."

Dus dan kon je als mol beter wel de balk aanraken, maar zo laat mogelijk?

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 6
« Reactie #119 Gepost op: 10-02-2012, 12:07:54 »
Wat had je daar als Mol dan kunnen doen behalve mis schieten? (Hetzelfde kan je zeggen over het trekken van de hooibaal: het enige wat de Mol kan doen is flink trekken.)

Het zou ook best flauw zijn als die hele baal niet in de fik zou zijn gegaan eigenlijk. Hadden we geen mooie beelden. (Anne-Marie dus toch de Mol die geoefend had met het schieten? :P)

Precies, mis schieten dus! De boog niet zo strak aanspannen of heel verkeerd richten. Mis schieten is makkelijker dan raak schieten.

Over die hooibaal: ik denk dat Liesbeth en Frits zelf hadden moeten schieten voor de vrijstelling als ze het vlot veilig aan de overkant hadden gekregen. Juist omdat die beelden van het fikkende vlot mooie tv opleveren.