Auteur Topic: Aflevering 6  (gelezen 149181 keer)

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #120 Gepost op: 10-02-2012, 12:52:54 »
Wat had je daar als Mol dan kunnen doen behalve mis schieten? (Hetzelfde kan je zeggen over het trekken van de hooibaal: het enige wat de Mol kan doen is flink trekken.)
Van een mol zou je tocht juist verwachten dat hij helemaal niet hard trekt, of zelfs de boel zo saboteert dat het vlot niet vooruit te 'branden'  ;D is. Hoe langer het duurt eer het vlot aan de overkant is, hoe groter de kans dat het geraakt wordt. En de mol heeft immers niets aan de vrijstelling.
Ik schrijf Liesbeth liever wel af als mol, maar kan dat opbasis van deze opdracht helaas weer niet doen  :(
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Aflevering 6
« Reactie #121 Gepost op: 10-02-2012, 12:58:28 »
Van een mol zou je tocht juist verwachten dat hij helemaal niet hard trekt, of zelfs de boel zo saboteert dat het vlot niet vooruit te 'branden'  ;D is. Hoe langer het duurt eer het vlot aan de overkant is, hoe groter de kans dat het geraakt wordt. En de mol heeft immers niets aan de vrijstelling.
Ik schrijf Liesbeth liever wel af als mol, maar kan dat opbasis van deze opdracht helaas weer niet doen  :(
Maar de mol weet ook dat als zijn/haar vrijstelling in rook opgaat als vlottrekker, dat er 2500 euro wordt verdiend. Dus dan wil de mol dat ding zo snel mogelijk aan de overkant hebben toch? Want als dat vlot in de brand gaat wordt er weliswaar geen vrijstelling verdiend door Liesbeth(mol) die met Frits aan dat vlot trekt, maar wel 2500 voor de pot erbij komt
« Laatst bewerkt op: 10-02-2012, 13:00:54 door mollenvanger21 »

Offline Alja

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #122 Gepost op: 10-02-2012, 13:14:24 »
Ik ben d'r uit  ::tandpastasmiley::
Liesbeth is too obvious. Iedereen in de groep verdenkt haar en wijst voortdurend naar haar. Bij de elektriciteitsopdracht wisten ze dat er gemold werd, maar door wie? In ieder geval aan het begin van de opdracht, toen Liesbeth in het veld was. Iedereen beaamt dat: Liesbeth. Tim ook (als derde op rij in de biecht): "Ja, d'r klopte helemaal niets van. En volgens mij is dat ... ja.. begonnen bij Liesbeth. Ja." En ik denk:  ::oink:: Hallooo-ooo, en jijzelf was er ook bij?! Dat deed Tim tè gemakkelijk.
Plus daarbij Williams directe confrontatie met Tim in de vorige aflevering, waar Tim wegliep. En het feit dat hij inderdaad helemaal niets doet.
En stiekem denk ik ook dat bij het onderhandelingsspel in IJsland ze de sterkste en de zwakste uit het spel hebben gehaald. Dat zouden dan William (sterkste) en Marit (zwakste) zijn.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 6
« Reactie #123 Gepost op: 10-02-2012, 13:16:49 »
Maar de mol weet ook dat als zijn/haar vrijstelling in rook opgaat als vlottrekker, dat er 2500 euro wordt verdiend. Dus dan wil de mol dat ding zo snel mogelijk aan de overkant hebben toch? Want als dat vlot in de brand gaat wordt er weliswaar geen vrijstelling verdiend door Liesbeth(mol) die met Frits aan dat vlot trekt, maar wel 2500 voor de pot erbij komt

Je moet je vier zaken bedenken.
1. De mol weet dat het vlot trekken zwaar is en lang zal gaan duren.
2. De mol weet dat de kans dat er geraakt wordt met de pijlen klein is.
3. De mol weet dat er 2500 euro verdiend wordt als het stro verbrand wordt.
4. De mol weet dat er maar 8x geschoten mag worden.

Conclusie: De mol zal niet Liesbeth zijn.
1. Veel en zwaar werk.
2. De mol schiet zijn pijlen expres mis.
3. Speltechnisch zitten de 'slechte' schutters in het schuttersteam
4. De mol weet dat 8 pijlen normaliter te weinig zou zijn om het stro te raken.

Doordat (ongelukkig voor de mol) het stro toch geraakt is, weten wij niet wat de vervolg game zou zijn tussen Liesbeth en Frits. Dat blijft speculeren.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #124 Gepost op: 10-02-2012, 13:17:13 »
Alleen Hadewych (expres?) en Tim (subtieler?) schieten minder goed dan tenminste twee van hun voorgangers en zijn zo verzekerd van een plek als schutter.

Hadewych's afzwaaier is duidelijk, maar opvallend vind ik het verschil in schiethouding bij Tim. De eerste keer bij de vrijstelling lijkt hij niet zoveel moeite te doen. Hij houdt zijn lichaam rechter en zijn elleboog hangt (net als bij de anderen) los en laag - onder schouderhoogte. Ook zet hij weinig spanning op de boog, met als resultaat dat zijn pijl rechts en te laag komt. Bij de vuurpijlen, echter, staat hij veel meer gedraaid met zijn lichaam en heeft hij zijn arm ineens wel mooi strak met de elleboog op schouderhoogte (zie verschil met William). Ook trekt hij de boog nu wel goed naar achter. Hij kan het dus wel.
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #125 Gepost op: 10-02-2012, 13:49:07 »
Maar de mol weet ook dat als zijn/haar vrijstelling in rook opgaat als vlottrekker, dat er 2500 euro wordt verdiend. Dus dan wil de mol dat ding zo snel mogelijk aan de overkant hebben toch? Want als dat vlot in de brand gaat wordt er weliswaar geen vrijstelling verdiend door Liesbeth(mol) die met Frits aan dat vlot trekt, maar wel 2500 voor de pot erbij komt

aaargghhhh  :-[ Ik zat weer eens niet goed na te denken. Natuurlijk wil de mol niet dat het vlot geraakt wordt. Misschien moet ik voortaan mijn mond maar houden  :-X

Positief puntje: Liesbeth zat echt niet op een goede molpositie  :)
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Aflevering 6
« Reactie #126 Gepost op: 10-02-2012, 13:52:56 »
aaargghhhh  :-[ Ik zat weer eens niet goed na te denken. Natuurlijk wil de mol niet dat het vlot geraakt wordt. Misschien moet ik voortaan mijn mond maar houden  :-X

Positief puntje: Liesbeth zat echt niet op een goede molpositie  :)
Ohh nee joh, ik dacht toen ik het las van, huh  ??? :P (Ik hoop niet dat mijn correctie een beetje l*llig overkomt op jou) maar je mond houden moet je niet doen, gewoon lekker mee blijven praten, daar is dit voor bedoeld he  ::ok:: en een foutje maken we allemaal wel eens, kan gebeuren :)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 6
« Reactie #127 Gepost op: 10-02-2012, 13:53:30 »
Citaat
ANNE-MARIE: In 1996 is deze mijn compleet verlaten.
Omdat de ijzererts op was.
HADEWYCH: Het was een fantastische locatie met roestige torens.
En daaromheen groen en bruin, het licht werd steeds paarser en donkerder.
Het zag er spectaculair uit.
Zo, jongens.
Licht in het donker, daar moeten jullie voor gaan zorgen.
Sinds een jaar of 20 is dit verlaten industrieterrein 's avonds gehuld in het duister.

Hoe weet Anne-Marie dat jaartal zo specifiek? Volgens Art een jaar 20 geleden, dus begin jaren negentig..
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Giusto

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #128 Gepost op: 10-02-2012, 13:58:30 »
Ze zegt gewoon NIET en dan heel duidelijk

Je bent niet de enige MissTinie.
Mij viel het ook direct op dat ze het wel heel apart zegt, ook al wil je de nadruk leggen op ´niet´, dan nog zou je niet ´nietuh´ of ´niette´ oid zeggen. Als ze een pauze had laten vallen tussen ´niet´ en ´de mol´, zou het al beter uit te leggen zijn als NIET met nadruk. Dit doet ze echter niet, waardoor het heel erg gekunsteld klinkt. Ik kan er nog geen concrete informatie uithalen, maar het klinkt heel raar en verdacht. 

Offline jumper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #129 Gepost op: 10-02-2012, 14:03:56 »
Ik ben d'r uit  ::tandpastasmiley::
Ik ook! Maar met een andere mol ::rofl::
Let op: de mol verlaat nooit het spel.
In het vissenspel kun je in die "vis" alle voorletters van de kandidaten terugvinden
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Maar er is maar 1 letter die nooit het spel verlaat:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 10-02-2012, 15:39:43 door jumper »

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #130 Gepost op: 10-02-2012, 14:04:39 »
Nog drie afvallers en dan zal bekend worden wie de mol is en wie er heeft gewonnen. Eèn van de meiden? Of is William niet zo gek als hij zich voordoet. En Tim, zou hij stiekem zo geslepen zijn dat hij iedereen op het verkeerde been heeft gezet?

Frits zijn dagboek wijst er op dat dit meteen geschreven wordt nadat je net te horen hebt dat je eruit ligt.. Het lijkt er sterk op dat zijn vertrek hem meteen daarna toch het idee heeft gegeven dat ie helemaal fout zat.. waar hij nog voor de executie zei 1 ding is zeker de 12de mol is een vrouw.. lees ik hier toch duidelijk dat hij nu wellicht het idee heeft dat hij vol in de listen van Tim is gestonken..

hij wijst tim niet als winnaar aan, maar william of een van de vrouwen... en vraagt zich hardop af of Tim niet gewoon de mol is...
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline Femaloires

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #131 Gepost op: 10-02-2012, 14:10:14 »
En wederom de penningmeester die er uit vliegt.
Maar deze keer nam hij de poen mee!

Echt waar?

Offline Femaloires

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #132 Gepost op: 10-02-2012, 14:16:52 »
Ja, maar die minuut liep al, of hij het nou aanraakte of niet. Met het aanraken ging je alleen de uitdaging wel of niet aan.

Nee, Art zei: "Wanneer je een balk aanraakt, start de opdracht."

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #133 Gepost op: 10-02-2012, 14:17:50 »
Ohh nee joh, ik dacht toen ik het las van, huh  ??? :P (Ik hoop niet dat mijn correctie een beetje l*llig overkomt op jou) maar je mond houden moet je niet doen, gewoon lekker mee blijven praten, daar is dit voor bedoeld he  ::ok:: en een foutje maken we allemaal wel eens, kan gebeuren :)

Nee hoor, ligt niet aan jou. Het is gewoon zo dat ik er de laatste tijd een sport van lijk te maken om, in de schaarse commentaren die ik plaats, vol overtuiging precies de verkeerde dingen te roepen. Gaat vast nog wel goed komen. Eigenlijk ben ik heel intelligent namelijk  ;D ::rofl::
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 6
« Reactie #134 Gepost op: 10-02-2012, 14:18:13 »
Nee, Art zei: "Wanneer je een balk aanraakt, start de opdracht."

Nee hoor. Art: "En jullie tijd gaat nu in." (39:04)

Volledig: Art: "Jullie krijgen één minuut. Zodra jullie de balk aanraken gaan jullie de uitdaging aan. En jullie tijd gaat nu in."

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #135 Gepost op: 10-02-2012, 14:22:03 »
klopt.. de tijd was al gaan lopen.. balk aanraken betekende uitdaging aan gaan.. balk niet aanraken en niets doen was toch geld..

balk aanraken in de tijd en het niet halen alles weg..
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline de-mollen-jager

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #136 Gepost op: 10-02-2012, 14:29:30 »
De tweet van @ikbendemol is
De Molboog is altijd gespannen. Kijk nu! Nederland 1. #widm.

Is dat een hint dat de mol een schutter was?


Offline Femaloires

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #137 Gepost op: 10-02-2012, 14:32:21 »
De tweet van @ikbendemol is
De Molboog is altijd gespannen. Kijk nu! Nederland 1. #widm.

Is dat een hint dat de mol een schutter was?



Weet ik eigenlijk wel zeker, ja. Liesbeth

Offline Femaloires

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #138 Gepost op: 10-02-2012, 14:33:29 »
klopt.. de tijd was al gaan lopen.. balk aanraken betekende uitdaging aan gaan.. balk niet aanraken en niets doen was toch geld..

balk aanraken in de tijd en het niet halen alles weg..

Klopt, dus Tim zorgde ervoor dat ze de uitdaging aangingen.
Als het ze toen niet was gelukt: Geen geld.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 6
« Reactie #139 Gepost op: 10-02-2012, 14:34:40 »
Klopt, dus Tim zorgde ervoor dat ze de uitdaging aangingen.
Als het ze toen niet was gelukt: Geen geld.

Maar Tim wist meteen hoe ie moest. Hadden ze hem zijn gang laten gaan: meteen 2000 euro.