Auteur Topic: Aflevering 6  (gelezen 149193 keer)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #300 Gepost op: 14-02-2012, 12:09:53 »

Meeste vragen goed gaat VOOR tijd, overigens. Zo heb ik het althans steeds begrepen.

Dat moet wel, want anders had Marion nooit kunnen afvallen (snelste tijd ooit).

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 6
« Reactie #301 Gepost op: 14-02-2012, 12:22:57 »
Anders gezegd: 18 vragen goed in een halve minuut is een slechter resultaat dan 19 vragen goed bij 1 minuut.

Offline jumper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #302 Gepost op: 14-02-2012, 12:37:53 »
Even iets anders. Wat staat daar nou onder het schema van de Lichtopdracht allemaal gekalkt? Vooral die stipjes linksonder intrigeren me.
Is dit relevant? En zo ja wie heeft dit erop getekend/geschreven? Ik heb Frits en Annemarie met een stift in hun handen gezien, en Annemarie legt daarna steeds haar armen over de onderkant van het schema.

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #303 Gepost op: 14-02-2012, 13:09:40 »
Beantwoorden is eerlijkgezegd al teveel gezegd. De mol ''maakt'' de test wel, maar zal voor het plaatje doen alsof ie de hele test maakt. En het is ook beter dat ie dat doet. Iedereen heeft tijd nodig om 20 meerkeuzevragen aan te klikken, en om die reden zal de mol dat ook doen. Al vult ie hem volstrekt willekeurig in: als ie er maar een ''acceptabele'' tijd over doet.

Meeste vragen goed gaat VOOR tijd, overigens. Zo heb ik het althans steeds begrepen.

Ik weet niet of de kandidaten elkaar kunnen zien tijdens het maken van de test anders kunnen ze die tijd ook gebruiken voor het opnemen van de mol-biecht.
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #304 Gepost op: 14-02-2012, 13:25:08 »
Even iets anders. Wat staat daar nou onder het schema van de Lichtopdracht allemaal gekalkt? Vooral die stipjes linksonder intrigeren me.
Is dit relevant? En zo ja wie heeft dit erop getekend/geschreven? Ik heb Frits en Annemarie met een stift in hun handen gezien, en Annemarie legt daarna steeds haar armen over de onderkant van het schema.

stippen en AM horen wel bij elkaar! Ik ga nog even verder kijken....
...maar soms even niet :)

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #305 Gepost op: 14-02-2012, 13:29:11 »
en ik zie een visje in de stippen getekend, kopje naar links,kontje rechts
...maar soms even niet :)

Offline jumper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #306 Gepost op: 14-02-2012, 13:30:56 »
en ik zie een visje in de stippen getekend, kopje naar links,kontje rechts
Ja precies, dat dacht ik ook te zien!

Offline Paul.DO

  • Forumlid
  • Wie is de Mol? Kees (M)(T)ol !
Re: Aflevering 6
« Reactie #307 Gepost op: 14-02-2012, 14:08:53 »
Ik zie een M in de stipjes...
... en als je er lang genoeg naar kijkt zie je vanalles.. ::rofl::

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #308 Gepost op: 14-02-2012, 14:32:56 »
Ik zie een M in de stipjes...
... en als je er lang genoeg naar kijkt zie je vanalles.. ::rofl::

Dat was ook mijn eerste gedachte. Je kunt er inderdaad van alles in zien hoewel de M, de W en de H het duidelijkst zijn...
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline PsVeindje

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #309 Gepost op: 14-02-2012, 16:52:04 »
Misschien een hint? Waarschijnlijk is iedereen het opgevallen dat hadewych bij vraag 1 wie is de mol had staan en anne-marie bij vraag 20 dit kan ook ergens voor staan:
1 20
120
12x10
10 afleveringen
12e mol
maar naar wie?
ik denk hadewych
« Laatst bewerkt op: 14-02-2012, 16:55:34 door PsVeindje »

Offline Newlocetetie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #310 Gepost op: 14-02-2012, 18:26:45 »
Ik zie een M in de stipjes...
... en als je er lang genoeg naar kijkt zie je vanalles.. ::rofl::
Ja ik heb even verder gezocht en kijk maar

Re: Aflevering 6
« Reactie #311 Gepost op: 14-02-2012, 19:21:28 »
Ik plaats nog even een groot plaatje van de plattegrond van die opdracht, misschien dat iemand er nog iets mee kan. Heb er een beetje in geknipt omdat Liesbeth met haar handen ervoor zat.


Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 6
« Reactie #312 Gepost op: 14-02-2012, 19:35:28 »
Ik plaats nog even een groot plaatje van de plattegrond van die opdracht, misschien dat iemand er nog iets mee kan. Heb er een beetje in geknipt omdat Liesbeth met haar handen ervoor zat.

*snip*
Jammer dat je niet kan zien wie dat daar onderaan getekend heeft. Frits en Anne-Marie hebben volgens mij de stift het meeste in hun hand, maar dat zegt natuurlijk niks.

Overigens wel apart dat ze aggregaat F er later nog even bijgeteknd hebben ('k neem aan de crew) en met E verbonden zit.

Offline Stylo1972

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #313 Gepost op: 14-02-2012, 19:45:39 »
Ik plaats nog even een groot plaatje van de plattegrond van die opdracht, misschien dat iemand er nog iets mee kan. Heb er een beetje in geknipt omdat Liesbeth met haar handen ervoor zat.


bij de portofoon staat MAN + vis (vissen) = William Spaaij geboren op 8 maart 1983
« Laatst bewerkt op: 14-02-2012, 19:52:44 door Stylo1972 »

Offline Molletje732

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #314 Gepost op: 14-02-2012, 20:08:11 »
bij de portofoon staat MAN + vis (vissen) = William Spaaij geboren op 8 maart 1983


Bij die letters met man zie ik ook nog een hoofdletter W....

Misschien een hint naar William?

Re: Aflevering 6
« Reactie #315 Gepost op: 14-02-2012, 20:30:29 »
Volgens mij hebben ze geprobeerd de opstelling in een klein plattegrondje nog eens na te tekenen, om dat idee vervolgens op te geven en eens flink door te krassen. Denk dat die MAN en die W gewoon gekras is. Eronder staat nog CK of CR wat waarschijnlijk voor Control Kamer of Control Room staat.

Wat wij zien is dat die stipjes er al vrij vroeg in de opdracht staan, wanneer alleen AM nog geschreven heeft. Maar wat ik hierboven beschrijf is dan al allemaal getekend, en daar hebben wij helemaal geen beeld van, dus iedereen kan dit gemaakt hebben.

Staat bovenin ook weer eens 3 - 1  ::jaja::

Offline juul4

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • proud to be a Molloot
Re: Aflevering 6
« Reactie #316 Gepost op: 14-02-2012, 20:40:26 »
...
Staat bovenin ook weer eens 3 - 1  ::jaja::

Volgens mij staat er 3 -> 1

net als daaronder 8 -> 7   :P
Twijfel is het begin van wijsheid

Offline Stylo1972

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #317 Gepost op: 14-02-2012, 22:50:03 »
Volgens mij hebben ze geprobeerd de opstelling in een klein plattegrondje nog eens na te tekenen, om dat idee vervolgens op te geven en eens flink door te krassen. Denk dat die MAN en die W gewoon gekras is. Eronder staat nog CK of CR wat waarschijnlijk voor Control Kamer of Control Room staat.

Wat wij zien is dat die stipjes er al vrij vroeg in de opdracht staan, wanneer alleen AM nog geschreven heeft. Maar wat ik hierboven beschrijf is dan al allemaal getekend, en daar hebben wij helemaal geen beeld van, dus iedereen kan dit gemaakt hebben.

Staat bovenin ook weer eens 3 - 1  ::jaja::

Het is Wie is de mol het lijkt op man w (w had ik nog niet eens gezien) maar niets is wat t lijkt. Jij denkt dat t gewoon gekras is , maar ook hier geldt Niets is wat t lijkt HAHA ;)

Offline Karlijntje

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #318 Gepost op: 15-02-2012, 10:10:29 »
Geen idee of het al gepost is, maar kunnen al die shots van bloemetjes nog ergens iets mee te maken hebben?


Edit:
Eerst in de leader natuurlijk het shot van het zonnebloemenveld en direct daarna Tim
Dan op 2.17 komt een lang shot van een gele waterlelie.
Op 16.10 een kort shot van een kleine gele bloemetjes.
Op 32.58 een shot van een grote gele bloem.
Op 43.51, een ultrakort shot van een gele lange bloem. In het stukje praat William over het feit dat Tim geen joker aan wilde nemen van Frits.

« Laatst bewerkt op: 15-02-2012, 12:24:14 door Karlijntje »

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: Aflevering 6
« Reactie #319 Gepost op: 15-02-2012, 12:32:05 »
De popgroep Bloem had ooit een lied over Anne-Marie... (Even aan mijn moeder vragen)
Maar ik denk (nog) niet dat er een hint in zit.

Flashback naar de derde serie van WIDM!
No Milk today???