Auteur Topic: Het grote "foto's" en "gezellig-babbelen-NA-de-MOLFANDAG" topic  (gelezen 212657 keer)

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: Het grote "meereis" en "gezellig-babbelen-over-de-MOLFANDAG" topic
« Reactie #60 Gepost op: 20-02-2012, 11:33:33 »
Toen in 2009 de fandag de eerste van de twee keer in het AKN-gebouw gehouden werd, werd de fandag vervroegd. Voor een aantal mensen dat toen nog twijfelde, was dit een aanwijzing dat Jon de Mol weleens kon zijn, want de Mol laat je toch niet weg van de fandag? Inderdaad: Jon was de mol, en was aanwezig.

Nu dat optreden van Anne-Marie in Groningen staat gepland, en de aanvangsttijd van de fandag (het binnenkomen, beter gezegd) om 13.00 uur is, zoals altijd (ik kan me vanuit Amersfoort geen andere tijd herinneren), zien twijfelaars daarin een aanwijzing dat ze weleens NIET de mol zou kunnen zijn. Ondanks de theorie van Wie-ben-ik, die juist wel op haar wijst.

Als die voorstellingen nou vaker matinees zou hebben op zondag dan zou het zeker opmerkelijk zijn en zou AM zeker de mol kunnen zijn. Maar op 11 maart is er geen show, en op 25 maart ook niet. Dus we zouden de zeer uitzonderlijke situatie kunnen hebben dat we een fandag zonder mol hebben, of AM is niet de mol!
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: Het grote "meereis" en "gezellig-babbelen-over-de-MOLFANDAG" topic
« Reactie #61 Gepost op: 20-02-2012, 13:02:37 »
Doen ze die voorstelling toch gewoon niet, omdat Anne-Marie die middag iets belangrijks te doen heeft?

Ik kom er net achter dat ik die dag in de zaal zit, dus dat lijkt me geen goed idee, Jos  ;D
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geďnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline Lythianc

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Pieter-Jan is en blijft de echte mol!
Re: Het grote "meereis" en "gezellig-babbelen-over-de-MOLFANDAG" topic
« Reactie #62 Gepost op: 20-02-2012, 16:07:40 »
Hoe zit dat eigenlijk met dat reizen met het boekenweekgeschenk? Moet je dan gewoon dat boek wat je krijgt mee de trein in nemen bij wijze van treinkaartje? Niet lachen als het een domme vraag is, maar ik ben nog nooit naar de fandag geweest, en reis nooit met de trein ::schaam::

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Het grote "meereis" en "gezellig-babbelen-over-de-MOLFANDAG" topic
« Reactie #63 Gepost op: 20-02-2012, 16:22:08 »
Ja, gewoon het Boekenweekgeschenk meenemen, dat is dan je kaartje.
The British are not impressed.

Offline Lythianc

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Pieter-Jan is en blijft de echte mol!
Re: Het grote "meereis" en "gezellig-babbelen-over-de-MOLFANDAG" topic
« Reactie #64 Gepost op: 20-02-2012, 16:23:39 »
Oké, bedankt  ::tandpastasmiley:: !

Offline Agnes22

  • Forumlid
Re: Het grote "meereis" en "gezellig-babbelen-over-de-MOLFANDAG" topic
« Reactie #65 Gepost op: 20-02-2012, 19:33:16 »
Ik heb gister mijn kaartje gekocht en ik vertrek richting Amersfoort vanuit Dordrecht. Wie reist er mee?

De machinist en minstens 1 conducteur toch zeker?.



En nog een molloot , ondergetekende.. ! ::)
Ik heb ook al een kaartje gereserveerd , maar er blijft dus nog wel plaats in de trein over van Dordrecht naar Amersfoort voor meer Molloten ! ::ok::
Het zal mijn eerste WIDM fandag worden , ik ben benieuwd !
Agnes
« Laatst bewerkt op: 20-02-2012, 19:35:22 door Agnes22 »

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het grote "meereis" en "gezellig-babbelen-over-de-MOLFANDAG" topic
« Reactie #66 Gepost op: 20-02-2012, 21:25:18 »
Hoe zit dat eigenlijk met dat reizen met het boekenweekgeschenk? Moet je dan gewoon dat boek wat je krijgt mee de trein in nemen bij wijze van treinkaartje? Niet lachen als het een domme vraag is, maar ik ben nog nooit naar de fandag geweest, en reis nooit met de trein ::schaam::
Je moet even kijken of je ver genoeg van Amersfoort af woont om een boekenweekgeschenk (je moet voor 12,50 of meer een boek kopen, maar je moet ook even kijken of er speciale thema's zijn waarbij je dat krijgt.

En je moet even kijken of je behalve de NS ook een andere vervoerder nodig hebt. Voor zover ik weet (ik raad dus iedereen even aan om goed naar de voorwaarden te kijken), is het boekenweekgeschenk uitsluitend in NS-treinen geldig.

Simpel: het evenement wordt mede door de NS gesponsord.

In geval dat je via meerdere vervoerders moet reizen, is het wellicht handiger om een Kruidvatkaartje te gebruiken, dat is bij alle vervoerders geldig. Alleen is het nog slechts sporadisch te koop, want de actie was vorige week dinsdag.

Zeg niet dat er niet tijdig voor is gewaarschuwd.......

Offline Anymol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Molloot sinds seizoen 1
Re: Het grote "meereis" en "gezellig-babbelen-over-de-MOLFANDAG" topic
« Reactie #67 Gepost op: 21-02-2012, 09:52:16 »
En je moet even kijken of je behalve de NS ook een andere vervoerder nodig hebt. Voor zover ik weet (ik raad dus iedereen even aan om goed naar de voorwaarden te kijken), is het boekenweekgeschenk uitsluitend in NS-treinen geldig.

In dit geval is jouw (volkomen logische) gedachte onterecht  ;)

Dit staat op de website van NS:

Citaat van: NS

Bron

Op zondag 18 maart 2012 kan iedereen weer voor de 11e keer gratis reizen met de trein op vertoon van het op vertoon van het Boekenweekgeschenk 'Heldere hemel' van Tom Lanoye. Het thema van de Boekenweek dit jaar is 'vriendschap en andere ongemakken'. En dus: zoek je verre vriend of vriendin weer eens op !

Het Boekenweekgeschenk fungeert deze dag als geldig vervoersbewijs in alle treinen van NS, binnenlandse treinen van NS Hispeed, Arriva, Connexxion, Syntus en Veolia.

Oftewel, geen zorgen, pak gerust de trein met je boekenweekgeschenk!  ::ok::
If you don't know which tunnel to choose, any mol will take you there

Offline Molloot1995

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molfandag 2012
« Reactie #68 Gepost op: 24-02-2012, 14:31:01 »
Krijg je weer een boekenweekgeschenk dit jaar om gratis te reizen? ::tandpastasmiley:: en waar kan je een boekenweek geschenk halen in woon in flevoland en ben de vorige keer gebracht maar dit keer kan dat niet dus moeten we met de trein ::ohno::
« Laatst bewerkt op: 24-02-2012, 14:34:38 door Molloot1995 »

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Het grote "meereis" en "gezellig-babbelen-over-de-MOLFANDAG" topic
« Reactie #69 Gepost op: 24-02-2012, 14:41:54 »
Een boekenweekgeschenk kun je krijgen als je voor minimaal 12,50 aan boeken koopt in de boekwinkel. Dus even uitrekenen of dat goedkoper is dan een treinkaartje.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het grote "meereis" en "gezellig-babbelen-over-de-MOLFANDAG" topic
« Reactie #70 Gepost op: 24-02-2012, 15:26:18 »
Yep, en zo ver kan de ''dichtstbijzijnde'' boekwinkel niet van je af zijn, he? Overigens: Bruna geldt in dit geval OOK als boekwinkel, heb er vaker het geschenk kunnen bemachtigen, ook bij AKO zou je terecht moeten kunnen hiervoor.

Overigens heb ik het nog eens nagevraagd: Het klopt dat je met alle vervoerders kunt/mag reizen. Zoals het in de NS-voorwaarden staat. Maar ik heb het eerder meegemaakt dat niet alle conducteurs dat wisten. Kwamen er in Roermond mensen in de trein, die het stukje Swalmen-Roermond moesten bijbetalen. Destijds wist ik dat dus ook niet, vandaar dat ik die uitzonderingen vermeldde, wat dus geen uitzonderingen zijn.

Je kan immers redeneren: 'heel Nederland is heel Nederland'.

Onzinnig natuurlijk, dat van de alternatieve vervoerders niet iedereen op de hoogte is van deze regels. Dus als iemand problemen ondervindt: wijs ze dan op de NS-bepaling, zoals die op hun website staat. Laat je dus niet afschepen.


En ja: het boekenweekgeschenk IS je vervoersbewijs. In de beginjaren van de actie stempelden ze nog de boekenlegger af, als de conducteur langs kwam, maar dat doen ze dus al jaren niet meer.


Offline TheVeganMole

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het grote "meereis" en "gezellig-babbelen-over-de-MOLFANDAG" topic
« Reactie #71 Gepost op: 24-02-2012, 15:45:21 »
Hey! Hoe laat vertrekken de meeste mensen vanaf de zonnewijzer? Want ook al woon ik zelf in Amersfoort, ik ben dit jaar alleen, dus ik dacht: ik kom ook gewoon daarnaartoe. ::regenboog::

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Het grote "meereis" en "gezellig-babbelen-over-de-MOLFANDAG" topic
« Reactie #72 Gepost op: 24-02-2012, 15:46:29 »
Hey! Hoe laat vertrekken de meeste mensen vanaf de zonnewijzer? Want ook al woon ik zelf in Amersfoort, ik ben dit jaar alleen, dus ik dacht: ik kom ook gewoon daarnaartoe. ::regenboog::

Rond half 1 (maar wordt altijd wat later).

Offline Molloot1995

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het grote "meereis" en "gezellig-babbelen-over-de-MOLFANDAG" topic
« Reactie #73 Gepost op: 24-02-2012, 16:10:59 »
Oke bedankt Bodejos, ik woon in Dronten en dat ligt nog wel een stukje van Amesfoort af dus dan haal ik gewoon even een boekenweekgeschenk  ::jaja::

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het grote "meereis" en "gezellig-babbelen-over-de-MOLFANDAG" topic
« Reactie #74 Gepost op: 24-02-2012, 17:39:11 »
Je hoeft overigens niet te kunnen lezen, om toch een boekenweekgeschenk te kunnen ontvangen. Mits je maar een boek kopt van minimaal 12,50. Er is genoeg keuze om precies met die 12,50 uit te komen.


Lautjuh geeft het al aan: rond half een is een goede tijd om te verzamelen. Het is even goed opletten: er zijn treinen die rond 12.40, maar ook rond 12.50 aankomen, dit spreekt voor zich. Zaak is om vanaf de Zonnewijzer naar links te lopen, en door te lopen totdat je het politiebureau passeert aan je linkerhand. Aan je rechterhand zie je dan de kerktoren liggen, en eigenlijk kan het dan niet meer mis gaan. Je loopt voorbij het politiebureau met de bocht mee naar rechts, steekt de (vrij drukke, maar met verkeerslichten beveiligde) weg over en je ziet op de bordjes al het Stadhuis aangegeven, en ik meen ook de Observant.

Moet goed komen. Meestal is er wel iemand (meerderen zelfs), die de weg kan dromen. En als je alleen gaat: vraag het een voorbijganger.

Wie een fout ontdekt in deze uitleg: gelieve aan te geven waar ik me vergist heb.

(PS: de rode loper die bij de Observant ligt, is uitsluitend voor mij persoonlijk bedoeld, het is maar dat jullie het weten!!!! Vraag maar aan Lukie4 ::rofl:: ::rofl::).

Offline Lythianc

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Pieter-Jan is en blijft de echte mol!
Re: Het grote "meereis" en "gezellig-babbelen-over-de-MOLFANDAG" topic
« Reactie #75 Gepost op: 24-02-2012, 18:07:46 »
Ik heb via Facebook Tim een bericht gestuurd met de vraag of hij ook op de fandag is, en hij zegt van wel :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Het grote "meereis" en "gezellig-babbelen-over-de-MOLFANDAG" topic
« Reactie #76 Gepost op: 24-02-2012, 18:12:58 »
Ik heb via Facebook Tim een bericht gestuurd met de vraag of hij ook op de fandag is, en hij zegt van wel :)

Ha wat goed! 8)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het grote "meereis" en "gezellig-babbelen-over-de-MOLFANDAG" topic
« Reactie #77 Gepost op: 24-02-2012, 18:14:22 »
ah, dan weten we er al 2

Offline TheVeganMole

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het grote "meereis" en "gezellig-babbelen-over-de-MOLFANDAG" topic
« Reactie #78 Gepost op: 25-02-2012, 10:30:40 »
Wie een fout ontdekt in deze uitleg: gelieve aan te geven waar ik me vergist heb.

Om door een ringetje te halen! Het klopt precies wat je zegt!

Offline Molloot1995

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het grote "meereis" en "gezellig-babbelen-over-de-MOLFANDAG" topic
« Reactie #79 Gepost op: 25-02-2012, 17:46:43 »
Ik heb goed nieuws Frits komt ook heeft hij mij via twitter laten weten :D