Auteur Topic: Aflevering 8  (gelezen 116291 keer)

Offline MissTinie

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #100 Gepost op: 23-02-2012, 23:31:36 »
Mooie aflevering! Zelf denk ik dat de aflevering titel inderdaad sloeg op het eerste spel.
Helaas zat ik net een dag in de Tim tunnel (na wekenlang twijfelen) word ik er weer net zo hard uitgegooid!
Nu schakel ik terug naar m'n tweede mol Hadewych, echt uitleggen kan ik dit niet, meer onderbuik gevoel...zal ik nu overschakelen naar informatie waar iedereen wat aan heeft :)

Ik heb (net als jullie) gekeken naar gezichtsuitdrukking en lichaamshouding tijdens het kwartet spel. Tijdens de uitzending bedacht ik me dat je als kandidaat echt zenuwachtig zou zijn, een vrijstelling voor de finale...elke kandidaat wil dat
Wat me op viel:
- Hadewych zag je sneller ademen tegen het eind, soort paniek leek wel.
- Liesbeth had wat zenuwtrekjes bij haar wangen
- AM zag je met trillende handjes
- Tim begon vrij koelbloedig eindigde gestresst.
Tijdens uitzending dacht ik "nou Hadewych kan het niet zijn, zo zenuwachtig".
Maar als ik hier het idee leest van "misschien had mol wel oortje in" Misschien ging er iets mis met het oortje, waardoor paniek ontstaat? Ik vond haar houding het meest opvallend in ieder geval..

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8
« Reactie #101 Gepost op: 23-02-2012, 23:47:44 »
Wat mij opviel aan de executie is dat Hadewych Liesbeths hand stevig vastpakt nadat ze haar eigen groene scherm heeft gehad. Zou ze op die manier aan Liesbeths hand kunnen voelen of ze zenuwachtig voor de executie is (trillen, snellere hartslag)? Of is dit niet echt mogelijk?


Als Liesbeth de Mol is en Hadewych heeft gemerkt dat Liesbeth erg koel eronder blijft dan zou dit voor haar een aanwijzing kunnen zijn. Maar vermoedelijk voelde ze dikke zenuwen omdat Hadewychje zelf de Mol is. Of eventueel Anne-Marie.
« Laatst bewerkt op: 23-02-2012, 23:51:22 door tumtum »

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8
« Reactie #102 Gepost op: 23-02-2012, 23:49:25 »
Maar als ik hier het idee leest van "misschien had mol wel oortje in" Misschien ging er iets mis met het oortje, waardoor paniek ontstaat? Ik vond haar houding het meest opvallend in ieder geval..

Het was voor de Mol totaal niet van belang om de vrijstelling te winnen, zeker niet omdat er geen geld mee gemoeid was. Dus als één van hen erg zenuwachtig was, dan zou dat moeten wijzen op kandidaatschap ... of veel acteertalent.

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8
« Reactie #103 Gepost op: 24-02-2012, 00:08:38 »
Leuk trouwens dat Tim er voor gezorgd heeft dat het geld in de pot een palindroom is: €10101  ;D

En dat terwijl Hadewich het heeft over 2,65 euro heeft als ze bij Tim staat ...  ???
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Aflevering 8
« Reactie #104 Gepost op: 24-02-2012, 00:09:48 »
Bij de labyrinth opdracht moest ik opeens denken aan Dennis in 2008 in het maisveld.
Zowel Liesbeth als Anne-Marie werden gepakt door de enge vent. Tim was goed bezig en Hadewych haalde geld binnen. Conclusie zou kunnen zijn AM of Liesbeth is de mol. De mol heeft zich bewust laten pakken. Maar op welke manier? AM ging als laatste waardoor de kans dat je de duurste eneveloppe hebt heel klein is. Liesbeth ging als tweede en zou (mocht tim de duurtsyte hebben gepakt, de daarna duurste pakken). AM werd erg opvallend in beeld gebracht, met de manier waarop ze heeft gemold: 'ja ik dacht dat dit doodliep' en liesbeth liep echt een doodlopend pad in. En zorgde ervoor dat de verdenking niet op haar lag. De montage zorgt ervoor dat we niet weten hoe het heeft gezeten, maar dat zien we in afl 10.

Dan nog de eerste opdracht waar Liesbeth wel heel graag de rol van hadewych wilde hebben. Ze kon dan makkelijk ervoor zorgen dat ze niet gefotografeerd zou worden en ook nog eens 500 euro niet in de pot brengen omdat ze de vraag zou kennen. Hadwych beantwoorde deze vraag goed, hiermee heeft ze dat geld van die joker weer terugverdiend. Het lijkt mij dus steeds onwaarschijnlijker dat ze de mol is, omdat ze deze aflevering 2x geld heeft verdiend. Als ze de mol is heeft ze 1 ding wel sowieso knap gedaan: iedereen zegt hadewych is het niet.

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: Aflevering 8
« Reactie #105 Gepost op: 24-02-2012, 00:24:31 »
Een unieke reeks verdient een unieke finale! ;D

En die krijgen we, vind het echt fantastisch maar het wordt voor mij een erg moeilijke keuze ... een hartverscheurende. Dat was nu eenmaal het addertje onder het gras van een vrouwenfinale. Ik zal er even heel diep over moeten nadenken. :-\\ Ik mag hopen dat ik snel tot verlichting kom over wie nu de échte Mol is.

Heb de uitschakeling van Tim helaas uitgesteld moeten bekijken. Maar 't is heel fijn om te weten dat mijn gevoel me niet in de steek heeft gelaten. Ik had de hele aflevering de indruk dat Tim moest gaan en toen Hadewych groen kreeg wist ik het zeker dat hij rood ging! Ik ben zo blij dat ik nooit in de Tim-val ben getrapt. Moet zeggen, de hel valt hier reuze mee op het forum. Ik had het veel erger verwacht.

Ben heel nieuwsgierig naar volgende week, het voelt plots allemaal weer zo nieuw! En superspannend! ::hyper:: Het wordt een heel speciale finale, en absoluut eentje voor in de Mol-geschiedenisboeken. Statistiek en allerhande wiskundige berekeningen bieden geen zekerheden meer. Alles is terug mogelijk. En wat ben ik daar blij om en op een of andere manier stelt het me ook gerust! Te gekke Mol dit jaar! ::trots::

Offline Grabmill

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #106 Gepost op: 24-02-2012, 00:36:28 »
Een aantal punten:

1. Dit was echt de beste aflevering tot nu toe. Van voor tot achter spannend! Ik was even bang dat het kwartetten saai zou worden, maar zelfs dat bleef spannend (al had ik al eerder door dat AM niet meer kon verliezen overigens).
2. De mensen die denken dat de mol vals heeft gespeeld met kwartetten: hier is geen enkele reden voor. Er valt geen geld te winnen of verliezen en het maakt de mol echt niet uit of hij (ow wacht: zij) of iemand anders de vrijstelling krijgt.
3. Nog even een schouderklopje voor mezelf: sinds afl 1 zit ik op Liesbeth (nog heel even getwijfeld over AM, maar die twijfel is in afl 2 al weggenomen).
4. Liesbeth is ALWEER bij de executie niet opgelucht dat ze zelf in de finale zit, net als de vorige keer met William. Dat kan echt niet. Het was ECHT heel spannend en zij reageert zo ongelofelijk emotieloos als Tim het rode scherm krijgt. Als ze niet de mol is, dan is het een zombie.

De volgende opties houd ik echter open.
1. Liesbeth is de mol.
2. Liesbeth is de mol.
3. Liesbeth is de mol.

(En nu komt-ie, let op:)
4. Tim is de mol en heeft Liesbeth ontvoerd!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Aflevering 8
« Reactie #107 Gepost op: 24-02-2012, 00:38:38 »
Statistiek en allerhande wiskundige berekeningen bieden geen zekerheden meer.
Nu niet meer, maar Maarten had wel gelijk toen die zei dat tie voor de grootste groep (van de vrouwen) wilde gaan :P Maar ben het met je eens dat dit echt een hele speciale finale is. 3 leuke vrouwen in de finale, grote verdeeldheid over wie de mol is tot op het laatste moment. Zou Jung is hint echt kloppen? Heeft hadewych het zo goed gespeeld dat niemand dr verdacht of is het toch de sluwe soms iet wat obvious mol. We weten het over 2 weken

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: Aflevering 8
« Reactie #108 Gepost op: 24-02-2012, 00:40:25 »
Om even een uitspraak van een zeer gewaardeerde oud-WIDM kandidaat (min of meer) te citeren: dit seizoen is echt ROEKOE! Voor mij was de kans voor deze aflevering dat Tim het was 100%, en is die nu per kandidaat 33,33%
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Grabmill

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #109 Gepost op: 24-02-2012, 00:42:16 »
Kan iemand mij 1 (lees: EEN) goed argument noemen dat Liesbeth vrijpleit? En dan wil ik echt haar acties horen en niet hoe ze in beeld is gebracht door de regie.

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8
« Reactie #110 Gepost op: 24-02-2012, 00:51:03 »
Wow spannend. Annemarie die op het laatste moment nog een vrijstelling pakt.  Titel die misschien de afvaller, de mol, de winnaar en de verliezer meld. Althans Hadewych die niet genoemd wordt. Ook spannend, Liesbeth die plotseling verdwijnt.

Met zo'n plein had iedereen hun en de bruggen opgevallen denk. Een dun iemand en als ook nog iemand zegt dat het man is en je ook niet wilt aankijken dan is het niet zo moeilijk. Liesbeth had die paraplu niet moeten doen en ze hadden beide helemaal niet bij elkaar moeten staan.

Annemarie gefeliciteerd met de winnaar positie in de pol en nu is de vraag is Liesbeth ook jou mol ?

Liesbeth haar twinkelde ogen waren weer terug. Ze zitten in Spanje en het was mooi weer ,dus de kou is het niet. Opvallend blijft dat alleen wij en Art dit steeds zien.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 8
« Reactie #111 Gepost op: 24-02-2012, 00:58:55 »
Kan iemand mij 1 (lees: EEN) goed argument noemen dat Liesbeth vrijpleit? En dan wil ik echt haar acties horen en niet hoe ze in beeld is gebracht door de regie.
- Ze kan op de gletsjer haar kokers niet vinden, waardoor ze de kans laat liggen om -€500 te pakken.
- Als Tim achter de gids aanloopt die de toren binnen gaat horen we Liesbeth "niet doen" zeggen. (via Heinz'.net)
- Ze fiets op het munitiedepot meteen naar de loods waar ze achter moet blijven en zet haarzelf daarmee buitenspel. Ze zegt ook zelf dat 'Staats' een palindroom is.
- Ze helpt met het juist oplossen van een flink aantal vragen in het vliegtuig.

Dit zijn voor mij een paar reden om haar niet als mol te zien. Niet zo zeer omdat het om grote bedragen gaat, maar omdat ze de controle uit handen geeft (bij gletsjer en depot in elk geval).

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8
« Reactie #112 Gepost op: 24-02-2012, 01:00:13 »
Het potje kwartetten gaat in de boeken als één van de spannende en leukste opdrachten ooit, wat fantastisch! 8)

De eerste opdracht was een beetje simpel, het doolhof maakte veel goed.

Voor het eerst 3 vrouwen in de finale, waarvan Liesbeth de Mol is.
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #113 Gepost op: 24-02-2012, 01:02:22 »
- Ze kan op de gletsjer haar kokers niet vinden, waardoor ze de kans laat liggen om -€500 te pakken.
- Als Tim achter de gids aanloopt die de toren binnen gaat horen we Liesbeth "niet doen" zeggen. (via Heinz'.net)
- Ze fiets op het munitiedepot meteen naar de loods waar ze achter moet blijven en zet haarzelf daarmee buitenspel. Ze zegt ook zelf dat 'Staats' een palindroom is.
- Ze helpt met het juist oplossen van een flink aantal vragen in het vliegtuig.

Dit zijn voor mij een paar reden om haar niet als mol te zien. Niet zo zeer omdat het om grote bedragen gaat, maar omdat ze de controle uit handen geeft (bij gletsjer en depot in elk geval).

Een belangrijke vind ik : dat ze de 2 meest betrouwbare kandidaten op de toren zet bij de rondleiding.

Offline Grabmill

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #114 Gepost op: 24-02-2012, 01:11:12 »
- Ze kan op de gletsjer haar kokers niet vinden, waardoor ze de kans laat liggen om -€500 te pakken.
Tegenargument: ze weet dat als Marion (zij was het toch?) er 2 uit dezelfde serie pakt, de kans op een -500 misschien zelfs veel groter is. Misschien ziet zij wel helemaal het verschil niet tussen die 5 kokers. Als je het dan puur op kansberekening doet, is het inderdaad een stuk gunstiger om een andere kandidaat er 2 te laten pakken uit dezelfde serie van 5.

Citaat
- Als Tim achter de gids aanloopt die de toren binnen gaat horen we Liesbeth "niet doen" zeggen. (via Heinz'.net)
Okee, misschien heeft ze het gezegd, maar ze doet verder ook niet echt veel moeite om hem tegen te houden.

Citaat
- Ze fiets op het munitiedepot meteen naar de loods waar ze achter moet blijven en zet haarzelf daarmee buitenspel. Ze zegt ook zelf dat 'Staats' een palindroom is.
Okee, zelf ben ik nogal een woordkunstenaar (ik puzzel redelijk veel), dus voor mij was het echt obvious dat palindroom bij Liesbeth hoorde. Daar heb ik dus nooit aan getwijfeld, maar misschien ben ik enigszins bevooroordeeld. Het fietsen moet ik nog een keer terugkijken.

Citaat
- Ze helpt met het juist oplossen van een flink aantal vragen in het vliegtuig.
True, maar als zij bijvoorbeeld roept dat het fragment uit The Good, The Bad and the Ugly is (als Sergio Leon liefhebber voor mij ook een inkoppertje) en iemand roept iets anders, ook dan gaat ze hier niet tegenin.
Verder wil ik best geloven dat de mol niet de eerste 3 afleveringen al wist dat de pot leeggespeeld kon worden, maar dit zat al in dezelfde aflevering las het Höfdi-huis, dus best goed mogelijk dat op dit punt de mol al ingelicht was dat die opdracht eraan zou komen. Ideale kans om misschien toch even jezelf minder verdacht te maken. Maar ik geef toe: dat is gespeculeer.

Citaat
maar omdat ze de controle uit handen geeft (bij gletsjer en depot in elk geval).
Helaas ook niet mee eens. Er zijn zoveel meer situaties waar ze duidelijk wél de leiding in handen neemt: de trappenopdracht, de telefoon opnemen, vrijwilliger bij de pleinopdracht (afl 8). Voldoende in ieder geval om ze op zijn minst tegen elkaar weg te kunnen strepen.

Offline Grabmill

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #115 Gepost op: 24-02-2012, 01:13:19 »
Citaat
Een belangrijke vind ik : dat ze de 2 meest betrouwbare kandidaten op de toren zet bij de rondleiding.
Op welke manier pleit dat haar dan vrij?

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #116 Gepost op: 24-02-2012, 01:20:11 »
Op welke manier pleit dat haar dan vrij?

Het vergrootte de slagingskans van deze opdracht behoorlijk.
Als mol weet je precies hoe de verdenkingen binnen de groep liggen en wie er graag een beetje klooit om verdacht te worden. Die zijn dan wel handiger om in de sleutelpositie te hebben. Omdat ze het niet goed gaan oplossen of omdat de groep ze niet zullen geloven als zij zeggen dat ze niet naar binnen mogen.

Offline Grabmill

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #117 Gepost op: 24-02-2012, 01:22:54 »
Okee, kan ik niet helemaal ontkennen. Maar het blijft een indirecte actie: niet iets wat direct tot een goed resultaat leidt.

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #118 Gepost op: 24-02-2012, 01:25:40 »
Als je het dan puur op kansberekening doet, is het inderdaad een stuk gunstiger om een andere kandidaat er 2 te laten pakken uit dezelfde serie van 5.

wat is dat toch altijd met al die kansberekening hier en dan wordt het ook nog eens verkeerd toegepast.

Hoofd reden waarom Liesbeth voor mij de Mol niet kan zijn is dat ze vaak molt op momenten dat het er niet toe doet terwijl ze dat op dat moment nog niet weet, alleen de echte mol weet dat.

Ik noem bijvoorbeeld het eerste deel van de Vis opdracht en het eerste deel van de boogschutterwedstrijd.

Offline Talpa53

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #119 Gepost op: 24-02-2012, 01:46:16 »
- Ze kan op de gletsjer haar kokers niet vinden, waardoor ze de kans laat liggen om -€500 te pakken.

Dat was voor mij ook een reden om haar na aflevering 1 al niet meer te verdenken. Als ze de mol was, had ze absoluut geweten waar ze de kokers met -500 kon vinden. En dat had ze nog 'anoniem' kunnen doen ook, want bij het legen van de kokers wisten de kandidaten niet meer wie welke koker had gepakt. Het zou haar dus geen verdenking opleveren als ze wél de -500 had gepakt. Daarom: Liesbeth is niet de mol  ;)