Auteur Topic: Aflevering 8  (gelezen 116303 keer)

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8
« Reactie #140 Gepost op: 24-02-2012, 12:15:46 »
nouja het is wel vaker een paar x achter elkaar een man geweest of een paar x achter elkaar een vrouw geweest.. dus het is sowieso nooit om en om.. dus daardoor kon je niet weten dat het dit jaar een vrouw was..

na het afvallen van mijn hoofdverdachte Tim tijd voor een revisie..

Heb nog maar 1 verdachte van mijn 3 hoofdverdachte over en dat is Liesbeth..
en logica zegt mij ook dat zij het wel moet zijn eigenlijk..
voornamelijk door dat ze gewoon verreweg het minste geld heeft opgebracht van de 3 finalisten.
Haar positie bij onderhandelingen.
en omdat haar mollogo ontbrak bij de onderwater opdracht... dat kan alleen maar of een hint zijn of een stomme fout van het programma..

alle andere hints kunnen ook toeval zijn.. (b.v palindromen en dat zij 2 namen noemt en voor Maarten en Marit kiest.. de 2 M-en in het spel)
(de kruizen zijn zowel naar Liesbeth als naar Hadewych te herleiden)

Qua hints zijn er de meeste naar hadewych te herleiden die erg mooi zijn.. b.v het sammy kijk omhoog bord bij de fietst opdracht met daarboven het bord van hadewych.. alle titels de pot in de min etc etc etc...
maar ook dat kan allemaal toeval zijn.. maar qua gevoel hoop ik dat toch stiekem hadewych de mol is..
Ookal heeft zij op bepaalde momenten wel voor geld gezorgt b.v bij het abseilen en gisteren bij de vraag over de bruggen... ze heeft ook op andere momenten duidelijk bewust NIET voor geld gezorgt.. door het herkennen van de rest b.v en door het kopen van een joker..


Dan hebben we Am nog.. die zondert zich af van de groep.. was vrij snel verdacht in de groep.. doet zeker opvallende dingen maar ook minder opvallende dingen.. was b.v als eerste bij het vliegtuig.. raakte de vrijstelling... hield de jongens net zoals hadewych tegen bij de toren.. deed niet mee met de vliegtuig opdracht omdat ze moe was..  ze hangt er een beetje midden in.. en is voor mij als kijker en niet heel onverdacht maar ook niet heel verdacht...

Kortom ze kunnen het uiteraard alle 3 zijn...
In mijn ogen:
Of Liesbeth is de mol AM de winnaar en Hadewych de verliezer..
Of hadewych is de mol Liesbeth de winnaar en Am de verliezer
of AM is de mol Liesbeth de winaar en hadewych de verliezer.


Wellicht omdat Hadewych voor mij het meest kandidaat is, zegt mijn gevoel dat ik haar graag als mol wil.. en zou ik dat het leukst vinden..
Maar puur naar molacties kijkende zegt mijn verstand Liesbeth..

Am blijft middenin maar zou daarom ook een perfecte mol kunnen zijn..

wat ook nog funny is, is dat liesbeth en AM op elkaar lijken te zitten (laatste aflevering) en dat dan toch  Hadewych de mol is...


Overigens qua intro is Hadewych nu ook de enige met spaanse beelden.. Liesbeth en Am hebben ijslandse beelden..

Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #141 Gepost op: 24-02-2012, 12:16:57 »
Een slechte Mol? Wie het ook is, het moet een hele goede Mol zijn aangezien de pot historisch laag staat!  ::rofl::
Maar ja sorry hoor.. Dat ligt echt niet alleen aan de kandidaten (of Mol..) mijns inziens.  ::ohno::
De opdrachten van afl 1 en 2 waren deels bijna niet haalbaar mijns inziens en dan wordt de pot ook nog leeggetrokken..
Verder was er niet voldoende te verdienen met andere opdrachten.. Die opdracht met de schilderijen op het pleintje (waar Tim dus niet de mol bleek  ::rofl:: ) had bijv idd ook €1000 of €500 iig per goed geraden artiest op kunnen leveren. De pot stond al zo laag..

En nu ook weer met die foto's. Ok niet handig aangepakt door de kandidaten wellicht maar de omstandigheden werken ook niet echt mee (geen winkels open behalve een winkel met kostuumzaken wegens siesta?! Plein volkomen leeg..), en dan aan het einde een opdracht waar niet eens geld te verdienen viel sws.

Toegegeven, de kandidaten hadden wat meer kunnen verdienen omdat ze zelf ook dingen niet altijd handig hebben aangepakt, maar de productie heeft ook aangegeven dat ze inschattingssfouten hebben gemaakt omtrent hoe moeilijk het was om de opdrachten goed uit te voeren (bijv op de gletsjer).

Ik vind dit bedrag persoonlijk best wel triest voor alle moeite die ervoor gedaan is.  ::ohno::
Hopelijk verdienen ze nog flink wat in de laatste afl dan maar.
« Laatst bewerkt op: 24-02-2012, 12:21:52 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8
« Reactie #142 Gepost op: 24-02-2012, 12:19:04 »
ja ik heb bij dit seizoen ook een beetje het idee dat het steeds meer een onbegonnen zaak lijkt te worden om de mol te vinden.. zoveel hints naar iedereen.. roodshow hints die op iedereen kunnen slaan.. opdrachten zoals b.v onderhandeling die eigenlijk altijd wel fout moeten uitpakken.. etc etc..
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline MissTinie

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #143 Gepost op: 24-02-2012, 12:21:58 »
Het doel van de mol is om de pot zo laag mogelijk te houden. Als je dan een opdracht doet waarbij geen geld te verdienen (weg te spelen) valt. Zet je de mol volgens mij buiten spel. De vrijstelling is voor de mol niet belangrijk.

Vorig jaar ging Patrick ook voor de vrijstelling, ik heb ook wel eens een mol horen zeggen ( weet niet meer welke), het maakt mij niet uit dat kandidaten afvallen, dat hoor erbij...
Dus waarom als mol niet voor vrijstelling gaan, leuk toch beetje klieren?

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 8
« Reactie #144 Gepost op: 24-02-2012, 12:23:23 »
ja ik heb bij dit seizoen ook een beetje het idee dat het steeds meer een onbegonnen zaak lijkt te worden om de mol te vinden.. zoveel hints naar iedereen.. roodshow hints die op iedereen kunnen slaan.. opdrachten zoals b.v onderhandeling die eigenlijk altijd wel fout moeten uitpakken.. etc etc..
bijzonder in dit geval is dat een aantal mensen hier Liesbeth afschrijven omdat ze te duidelijk is/neergezet wordt.
Zoveel mensen zoveel meningen ::ok::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #145 Gepost op: 24-02-2012, 12:33:50 »
bijzonder in dit geval is dat een aantal mensen hier Liesbeth afschrijven omdat ze te duidelijk is/neergezet wordt.
Zoveel mensen zoveel meningen ::ok::
Die edit dit jaar is al vaak onderwerp van discussie geweest.
Je kan hier twee kanten mee uit mi.

Te duidelijk (was ook altijd mijn bezwaar en min of meer enige twijfelpunt bij Tim, terecht naar nu blijkt)

Te duidelijk maar toch waar - nadat Tim afgeschreven is zal dit nog sterker naar voren worden gehaald door mensen.
Toch geloof ik nog steeds dat ze de mol in de edit niet te duidelijk naar voren doen komen. Er worden onnodige dingen als verdacht naar voren geschoven, en Liesbeth heeft nu eenmaal ook het soort persoonlijkheid dat al snel verdacht wordt gezien (beetje afstandelijk, slim, niet makkelijk te vatten). Voor mij zit het echt in bepaalde dingen (zoals het niet benutten van ideale mols mogelijkheden en dingen waaruit blijkt dat ze geen voorkennis heeft, of waarvan ik niet direct verklaren kan waarom ze het zou doen als ze het wel zou hebben) en dingen onnodig verdacht naar voren schuiven in de edit (bijv het niet direct afstaan van geld aan Maarten, biecht William).

Feit blijft dus wel dat de Mol sws niemand de toren in heeft laten gaan - hetzij door het actief te stoppen hetzij door mee te gaan met anderen die dit niet wilden. Leuke maar vreemde mol dit jaar wat mij betreft, wie het ook is.  :P
(eta bij het laatste ga ik dus niet uit van Liesbeth - niet dat ze onaardig is maar gewoon geen inspirerende mol imo  ::ohno:: )
« Laatst bewerkt op: 24-02-2012, 12:37:46 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline JOMU

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #146 Gepost op: 24-02-2012, 12:39:03 »
Vorig jaar ging Patrick ook voor de vrijstelling, ik heb ook wel eens een mol horen zeggen ( weet niet meer welke), het maakt mij niet uit dat kandidaten afvallen, dat hoor erbij...
Dus waarom als mol niet voor vrijstelling gaan, leuk toch beetje klieren?

Toen Patrick voor de vrijstelling ging, ging dat ten koste van geld wat er in de pot had kunnen komen. Hier heeft een mol dus belang bij. Bij deze opdracht is het voor de mol alleen de taak, net te doen of hij heel graag de vrijstelling wil hebben, zodat hij minder verdacht wordt.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #147 Gepost op: 24-02-2012, 12:40:26 »
Toen Patrick voor de vrijstelling ging, ging dat ten koste van geld wat er in de pot had kunnen komen. Hier heeft een mol dus belang bij. Bij deze opdracht is het voor de mol alleen de taak, net te doen of hij zij heel graag de vrijstelling wil hebben, zodat hij zij minder verdacht wordt.

 ;D
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8
« Reactie #148 Gepost op: 24-02-2012, 12:53:16 »
Die edit dit jaar is al vaak onderwerp van discussie geweest.
Je kan hier twee kanten mee uit mi.

Te duidelijk (was ook altijd mijn bezwaar en min of meer enige twijfelpunt bij Tim, terecht naar nu blijkt)


Dit is bij mij ook altijd een onderbuikgevoel gebleven (en zijn reactie bij de exit van Dio).
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #149 Gepost op: 24-02-2012, 13:03:47 »
zat steeds op Tim, maar achteraf kon ik weten het nu een vrouw zal zijn, omdat vorig jaar de mol een man was

Dat is veel te kort door de bocht, de makers van het programma redeneren totaal niet zo.

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #150 Gepost op: 24-02-2012, 13:07:20 »
Vorig jaar ging Patrick ook voor de vrijstelling, ik heb ook wel eens een mol horen zeggen ( weet niet meer welke), het maakt mij niet uit dat kandidaten afvallen, dat hoor erbij...
Dus waarom als mol niet voor vrijstelling gaan, leuk toch beetje klieren?

tja omdat er toch wel iemand afvalt, maakt niet uit wie de vrijstelling heeft.

Ben het wel eens met het een beetje klieren en kandidaats overkomen

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: Aflevering 8
« Reactie #151 Gepost op: 24-02-2012, 13:11:51 »
Die edit dit jaar is al vaak onderwerp van discussie geweest.
Je kan hier twee kanten mee uit mi.

Te duidelijk (was ook altijd mijn bezwaar en min of meer enige twijfelpunt bij Tim, terecht naar nu blijkt)

Te duidelijk maar toch waar - nadat Tim afgeschreven is zal dit nog sterker naar voren worden gehaald door mensen.
Toch geloof ik nog steeds dat ze de mol in de edit niet te duidelijk naar voren doen komen. Er worden onnodige dingen als verdacht naar voren geschoven, en Liesbeth heeft nu eenmaal ook het soort persoonlijkheid dat al snel verdacht wordt gezien (beetje afstandelijk, slim, niet makkelijk te vatten). Voor mij zit het echt in bepaalde dingen (zoals het niet benutten van ideale mols mogelijkheden en dingen waaruit blijkt dat ze geen voorkennis heeft, of waarvan ik niet direct verklaren kan waarom ze het zou doen als ze het wel zou hebben) en dingen onnodig verdacht naar voren schuiven in de edit (bijv het niet direct afstaan van geld aan Maarten, biecht William).

Feit blijft dus wel dat de Mol sws niemand de toren in heeft laten gaan - hetzij door het actief te stoppen hetzij door mee te gaan met anderen die dit niet wilden. Leuke maar vreemde mol dit jaar wat mij betreft, wie het ook is.  :P
(eta bij het laatste ga ik dus niet uit van Liesbeth - niet dat ze onaardig is maar gewoon geen inspirerende mol imo  ::ohno:: )

Ik heb nog steeds het idee dat als Liesbeth het is de overgrote meerderheid van de molkijkers zal zeggen: ja, dat wisten we al.
Das nog steeds mijn grootste struikelpunt met Liesbeth als mol.
No Milk today???

Offline Lythianc

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Pieter-Jan is en blijft de echte mol!
Re: Aflevering 8
« Reactie #152 Gepost op: 24-02-2012, 13:41:24 »
Het is me opgevallen dat er een iemand is die bij elke executie wel héél ontspannen kijkt, en soms zelfs blij  ???

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #153 Gepost op: 24-02-2012, 13:44:39 »
Het is me opgevallen dat er een iemand is die bij elke executie wel héél ontspannen kijkt, en soms zelfs blij  ???

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

 ::rofl::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 8
« Reactie #154 Gepost op: 24-02-2012, 13:45:24 »
Haha, net Henk Glimlach die Art.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Aflevering 8
« Reactie #155 Gepost op: 24-02-2012, 13:52:25 »
Toen Patrick voor de vrijstelling ging, ging dat ten koste van geld wat er in de pot had kunnen komen.
Eigenlijk juist niet. Als het "contact met de mol" bij iemand anders had gelegen, waren er namelijk twee kandidaten geweest die de opdracht proberen te laten mislukken, namelijk die kandidaat, en de mol zelf. Nu was dat dezelfde persoon. Er was dus nu maar één persoon die de opdracht probeert te saboteren. Vanuit molperspectief is dat juist ongunstig.

Maar goed, dat is een ander seizoen ::rofl::

Wat de kwartetopdracht betreft ben ik van mening dat het hier zowel onmogelijk als oninteressant is om als mol iets bijzonders te doen. Je moet het spelletje gewoon meespelen en als de vrijstelling toevallig bij jou uitkomt maakt dat ook eigenlijk niet uit. Je moet alleen maar heel blij spelen. Maar niet blij, hebben we vorig jaar gezien ;D
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #156 Gepost op: 24-02-2012, 14:08:34 »
Ik durf in deze serie nauwelijks meer te zeggen wat wel en niet toeval is gezien de 3-1=2 etc
(tenzij dat uiteindelijk toch nog op iemand anders slaat  ::rofl:: )

Maar.. Alweer een stierenvechtersarena..
Ok, het is Spanje, stieren, we get it..
Je zou zeggen dat daar toch iets mee is, met dat woord.   ???
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline BurningHorizons

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mole Mole Mole!!!
Re: Aflevering 8
« Reactie #157 Gepost op: 24-02-2012, 14:09:54 »
Ik hoop trouwens in de HD versie het getoonde photo frame nog eens beter te kunnen bekijken...


Offline Sneakiej

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8
« Reactie #158 Gepost op: 24-02-2012, 14:29:24 »
Damn ik ben helemaal in de war! Ik hoop eigenlijk op Hadewych als mol, gewoon omdat ik Liesbeth jammer zou vinden.
Maar ik blijf bij mijn eerste ingeving Anne-Marie. De titel gaf het al weg; Anne-marie had de kwartetten van Tim, Liesbeth en Anne-Marie.
En ik werd vanochtend wakker met de gedachte dat iedere kandidaat een A in zijn/haar naam heeft. (ik snap dat de kandidaten hier niet op uitgezocht zijn, maar als je eenmaal in de tunnel zit... nou ja jullie kennen het wel ;-) )
Ook de hint van I AM past weer bij Anne-Marie, hoewel ik de hoog, kijk omhoog leuker zou vinden..

Tsja blijft nog een weekje (of 2 :-S) spannend
Niets is wat het lijkt!!!!

Offline WIDMhints

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #159 Gepost op: 24-02-2012, 14:39:03 »
Het is me opgevallen dat er een iemand is die bij elke executie wel héél ontspannen kijkt, en soms zelfs blij  ???

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Haha, geweldig.  ::rofl::
Niets is wat het lijkt, dus dit ook niet.