Auteur Topic: Laat de kijkers raden naar de kandidaten door middel van hints  (gelezen 4789 keer)

Offline Maarten20

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Vervelend he die molloze tijd. Deze tijd kan minder lang worden door het volgende: laat de forummers zowel hier als op het .nl forum raden naar de kandidaten door om de zoveel dagen of om de week een mysterieuze hint te geven over een kandidaat. Uiteindelijk(iets van 2 weken later ofzo) wordt er 1 bekend gemaakt. Zo kan je los van de 2,5 maand op tv ook een aantal andere weken per jaar speuren. Zo betrek je de kijkers alleen nog maar meer in het geheel. Dit start natuurlijk pas wanneer de opnames voorbij zijn dus tussen Juli en Oktober ofzo.

Wat vinden jullie ervan?
When life knocks you down, fight back!

Offline Rick De Molloot

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • traust enginn!
Re: Laat de kijkers raden naar de kandidaten door middel van hints
« Reactie #1 Gepost op: 17-07-2012, 18:55:21 »
Men maakt de kandidaten pas bekend zo rond het Gouden Televizier Gala...Dat doet men al jaren en daar hebben ze ook hun reden voor...iedereen wil weten wie de nieuwe kandidaten zijn en gaat kijken en evt ook nog wel stemmen. Strategisch slim bedacht. Dat jij en maybe vele anderen heeeeeeeeeel lang van te voren willen weten wie er mee doen dat kan ik mee voorstellen maar hey er is meer int leven dan WIDM. Gewoon rustig wachten, t word van zelf januari.
Dus van mij hoeft dat wat jij zo voorstelt niet zo nodig, maar ja das mijn mening.
WIDM 2012: Traust enginn!!

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Laat de kijkers raden naar de kandidaten door middel van hints
« Reactie #2 Gepost op: 17-07-2012, 19:49:28 »
maar hey er is meer int leven dan WIDM.
Voor jóu misschien ;)
...óf niet!

Offline Rick De Molloot

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • traust enginn!
Re: Laat de kijkers raden naar de kandidaten door middel van hints
« Reactie #3 Gepost op: 17-07-2012, 23:15:57 »
volgens mij ben jij nog vrij jong als ik me goed kan herinner van de fandag aangezien je moeder mee komt...
Als er nu al geen leven meer is buiten WIDM om voor je dan is er denk wat mis met je. Je moet nog heeeeeeel lang en WIDM stopt er toch heus ooit wel mee. Hoe moet dat ooit met jou goed gaan dan :P
Ik zou toch eens gaan proberen een leven buiten WIDM op te bouwen.... Alvast goed voor later.
WIDM 2012: Traust enginn!!

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Laat de kijkers raden naar de kandidaten door middel van hints
« Reactie #4 Gepost op: 18-07-2012, 10:29:16 »
Ik loog misschien een beetje ::sorry::
Als WIDM stopt vind ik heus nog wel een nieuwe obsessie, maar op dit moment is het meer een hobby, en ook dat is gewoon leuk om te beoefenen buiten het molseizoen.  (Ik ben op het moment trouwens meer bezig met de Beatles, en die zijn toch ook al een tijdje gestopt ::))
...óf niet!

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Laat de kijkers raden naar de kandidaten door middel van hints
« Reactie #5 Gepost op: 18-07-2012, 11:01:54 »
laat de forummers zowel hier als op het .nl forum raden naar de kandidaten door om de zoveel dagen of om de week een mysterieuze hint te geven over een kandidaat. Uiteindelijk(iets van 2 weken later ofzo) wordt er 1 bekend gemaakt.

Ik vind het een mooi idee  :P . Met een beetje geluk is 1 kandidaat per keer niet genoeg om Boulevard te halen ? Dan kun je voor de ring alsnog scoren  :P .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Laat de kijkers raden naar de kandidaten door middel van hints
« Reactie #6 Gepost op: 18-07-2012, 13:45:25 »
We verzinnen gewoon een paar kandidaten. Als er dan per ongeluk een tussen zit die echt meedoet, zie je dat meteen aan hem of haar: stamelend vraagt ie zich af: ''h-h-hoe weten JULLIE dat nou?''


Mmmmmmm, doen we zoiets niet al vanaf de ontknoping, raden naar kandidaten voor het volgende seizoen?

Offline Maarten20

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Laat de kijkers raden naar de kandidaten door middel van hints
« Reactie #7 Gepost op: 18-07-2012, 17:23:04 »
@ Bodejos klopt maar dan blijft het bij gissen. Wanneer je een officiele hint of hints krijgt weet je in ieder geval in welke richting je het kan zoeken. Maar goed het was maar een idee die door mijn hoofd spookte  ;D
When life knocks you down, fight back!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Laat de kijkers raden naar de kandidaten door middel van hints
« Reactie #8 Gepost op: 18-07-2012, 18:02:32 »
rustig laten spoken........is niets fout aan.

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Laat de kijkers raden naar de kandidaten door middel van hints
« Reactie #9 Gepost op: 27-07-2012, 17:09:29 »
Vervelend he die molloze tijd. Deze tijd kan minder lang worden door het volgende: laat de forummers zowel hier als op het .nl forum raden naar de kandidaten door om de zoveel dagen of om de week een mysterieuze hint te geven over een kandidaat. Uiteindelijk(iets van 2 weken later ofzo) wordt er 1 bekend gemaakt. Zo kan je los van de 2,5 maand op tv ook een aantal andere weken per jaar speuren. Zo betrek je de kijkers alleen nog maar meer in het geheel. Dit start natuurlijk pas wanneer de opnames voorbij zijn dus tussen Juli en Oktober ofzo.

Wat vinden jullie ervan?

Ik vind het an sich een leuk idee, maar nogal oneerlijk tegenover de kandidaten. Vorig jaar merkt je al dat veel kandidaten het vervelend vonden dat al heel vroeg bekend was wie er meegingen, waardoor ze al heel vroeg met allerlei vragen bestookt waren. (en Marion die als enige nog niet al bekend was vond het juist een opluchting dat ze niet al zo vroeg die druk op zich had liggen)

Stel dat je 10 weken lang elke week een kandidaat bekend maakt, dan wordt kandidaat 1 al 10 weken lang bestookt door journalisten, molloten en zijn/haar omgeving met allerlei vragen, terwijl kandidaat 10 nog 10 weken in de luwte kan blijven leven.

Het idee van elke week een hint versturen kan wel. Maar dan zou je ze pas veel later alle 10 gelijk bekend moeten maken vind ik. 

Je zou bijv voor elke kandidaat een muzikale hint kunnen versturen elke week gedurende 10 weken en ze aan het eind alle 10 onthullen.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Laat de kijkers raden naar de kandidaten door middel van hints
« Reactie #10 Gepost op: 27-07-2012, 17:21:25 »
Ik hoop iets soortgelijks als wat vorig jaar in het promofilmpje voor de televizierring zat. (In een flits een foto van de kandidatengroep :D)
...óf niet!

Offline invmat

  • Forumlid
Re: Laat de kijkers raden naar de kandidaten door middel van hints
« Reactie #11 Gepost op: 1-08-2012, 22:32:59 »
Redelijk offtopic dit, maar ik wil het toch eff kwijt:

Ik hoop dat wie is de mol nóóit het televisiergala wint. Dat is het hoogste dat een TV-programma kan bereiken, daarna raakt het TV-programma over zijn hoogtepunt heen, verliest het kijkcijfers en gaat het van de buis.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Laat de kijkers raden naar de kandidaten door middel van hints
« Reactie #12 Gepost op: 1-08-2012, 22:40:47 »
Redelijk offtopic dit, maar ik wil het toch eff kwijt:

Ik hoop dat wie is de mol nóóit het televisiergala wint. Dat is het hoogste dat een TV-programma kan bereiken, daarna raakt het TV-programma over zijn hoogtepunt heen, verliest het kijkcijfers en gaat het van de buis.

Verwacht je dat als ze hem nooit winnen, ze ook nooit stoppen? :P
Ze moeten hem zeker eens winnen  ::jaja::
...óf niet!

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Laat de kijkers raden naar de kandidaten door middel van hints
« Reactie #13 Gepost op: 1-08-2012, 22:51:12 »
Ik hoop dat wie is de mol nóóit het televisiergala wint. Dat is het hoogste dat een TV-programma kan bereiken, daarna raakt het TV-programma over zijn hoogtepunt heen, verliest het kijkcijfers en gaat het van de buis.
Dat hoeft niet! Spoorloos won in 2001 (o.a. ten koste van WIDM) de Televizierring en is nog steeds op de buis te zien en heeft ook nog steeds hoge kijkcijfers ;)

Om nog maar te zwijgen van GTST :-X
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Laat de kijkers raden naar de kandidaten door middel van hints
« Reactie #14 Gepost op: 4-08-2012, 11:26:29 »
Redelijk offtopic dit, maar ik wil het toch eff kwijt:

Ik hoop dat wie is de mol nóóit het televisiergala wint. Dat is het hoogste dat een TV-programma kan bereiken, daarna raakt het TV-programma over zijn hoogtepunt heen, verliest het kijkcijfers en gaat het van de buis.

Kans is klein dat dat gebeurt. Een ring zorgt ervoor dat ze zeker paar jaar door zullen gaan, die zekerheid heb je dan wel.

Maarjaa als je ziet wie de afgelopen jaren die ring hebben gewonnen.. Tja, dan boeit die prijs mij niet meer zo erg..  :-\\ Al gun ik het de makers ENORM en moeten ze hem gewoon in bezit hebben, omdat zo'n ring gewoon DE prijs van hilversum is.
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Laat de kijkers raden naar de kandidaten door middel van hints
« Reactie #15 Gepost op: 18-10-2012, 13:09:38 »
De beste plek om deze discussie neer te zetten, leek me dit topic. Ik wilde er geen nieuw voor openen, omdat ik vind dat het enigzins op de eerdere berichten aansluit. Mocht iemand an de modjes vinden dat dit toch een heel ander soort discussie is dan wat hier al in het topic staat: splits het dan maar af.

''We'' hebben nu door middel van (voornamelijk) twiter-koppelingen heel wat kandidaten kunnen achterhalen. Maar van de 8 vrijgegeven namen, waren er 2 toch wel verrassend te noemen. Ik weet niet of de naam Tania Kross ooit eerder is gevallen, de naam Paulien Cornelisse een enkele keer geloof ik.

Maar een feit is dat 2 van de 8 namen niet correct waren (het percentage kan nog omhoog als de ontbrekende namen correct zijn, maar dit even terzijde).


Wat leren we hier nu van? Twitter geeft veel prijs door slim te combineren, maar niet alles. De makers weten dit ook, en laten het gebeuren. Wellicht omdat niet alle namen voortijdig op tafel kwamen te liggen, maar misschien is er een andere reden.

Stel nou: kandidaten en makers krijgen een twitterverbod. Aan het niet twitteren alleen kun je niets aflezen, behalve wellicht de opname-periode.

Wat kunnen de makers met twitter, wat kunnen wij met twitter, in dit verband?

Ik vraag me af of het eigenlijk wel wenselijk is om de kandidaten, inclusief presentator en crew een twitterverbod op te leggen. Daar heb ik de volgende gedachte over: molloten willen doorgaans al maanden vantevoren weten wat ze eigenlijk helemaal niet WILLEN weten: wie doet er mee, waar is het opgenomen, en wie is de presentator?

Gelukkig is er geen man over boord, als (een deel van) deze informatie uitlekt, hiermee is namelijk nog niet de identiteit van de mol uitgelekt.

Als ook twitter geen bron van informatie kan zijn, zullen molloten toch aan hun info willen komen. En bij wie moet je dan zijn? Je kan JP bestoken, die laat niets los, je kan Art of de AVRO gaan stalken, in de hoop dat iemand desondanks iets los laat.

Ik ben deze ''verhandeling'' begonnen, en mijn mening is: laat het zo. Dan hebben wij in het molloze seizoen iets om ons mee bezig te houden, en de insiders worden met rust gelaten. Eerlijkgezegd voelde gisteravond als een ''mol-aflevering'', het gevoel van de mol-donderdagavond was er weer even.


Hoe denken jullie hierover, moet alles worden dichtgespijkerd, zodat er echt helemaal niets kan uitlekken? We hebben in seizoen 10 gezien dat er altijd mensen zijn die totaal niets hebben met Wie is de Mol?, en zich niet gebonden achten, waarom zouden ze ook, aan wat voor geheimhouding dan ook.

Offline joligmolletje

  • Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Laat de kijkers raden naar de kandidaten door middel van hints
« Reactie #16 Gepost op: 18-10-2012, 14:29:05 »
@Bodejos

Er zijn denk ik meerdere redenen van een twitterverbod:
- kandidaten mogen geen contact hebben met de buitenwereld, dus ze laten twitteren (en op internet laten gaan) is niet zo verstandig
- aan twitter kun je vaak ook de plaats zien, die wordt bijna altijd standaard meegestuurd (en het is natuurlijk niet de bedoeling dat molloten zodra de kandidaten bekend zijn het hele molseizoen kunnen uittekenen op de kaart)
- er is altijd het risico dat iemand (crew of kandidaten) niet goed genoeg nadenkt over een tweet en zo dingen verraadt

Het enige dat jammer is dat molloten zo al ruim voor het seizoen kandidaten spotten, maar eigenlijk deden we dat vroeger ook al bij onverklaarbare afwezigheid op televisie of de radio. Het gaat nu alleen veel sneller.

Ik denk dat vooral de afzondering van de buitenwereld speltechnisch een goede reden is om een twitterverbod te handhaven.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Laat de kijkers raden naar de kandidaten door middel van hints
« Reactie #17 Gepost op: 18-10-2012, 16:12:41 »
Ik bedoel niet het al of niet handhaven ven een twitterverbod, ook ik vind het zinvol, namelijk.

Maar uit het niet twitteren zou een slimme speurder een afwezigheid kunnen afleiden. En als een twitterstilte van een aantal BN-ers samenvalt in de periode mei-juni, zou je daaruit conclusies kunnen trekken. Toegegeven: je moet dan wel al een paar BN-ers op het oog hebben, je moet ergens een ''beginnetje'' hebben.

Uitgaande van een nieuwe presentatie van Art, en het begeleiden van de kandidaten door JP, zou je daar al mee kunnen beginnen: als die er eind mei plotseling het zwijgen toe doen, en ze beginnen weer in de laatste week van juni, dan heb je de periode alvast te pakken. Dus het zou slim zijn om hun accounts actief te laten (en door anderen te laten beheren, anders zou je uit de combinatie van die twee de lokatie af kunnen leiden).

Om die reden zeg ik: je zou als maker van het programma gebruik kunnen maken van de accounts van de deelnemers, tijdens de opnameperiode. Dat kan gewoon vanuit Nederland.

Daar doelde ik dus op met: wat kunnen de makers met twitter, wat kunnen WIJ met twitter?

Dan kun je een rookgordijn optrekken, want je weet als volger nooit wie echt is, en van wie het account tijdelijk in andere handen is.

Maar dan komen we weer op mijn laatste opmerking: is het wel wenselijk dat twitter op dee manier wordt ''dichtgetimmerd''?