Het gaat erom, met wie zou je een beschuitje WILLEN eten.

Hoeft niet te betekenen dat je dat ook vervolgens MOET doen.
Voor de rest ben ik het volledig met je eens, Idefix. Of je nu wel of niet door eigen toedoen, te zwaar bent (daarmee bedoel ik niets verkeerds, maar dat weet iedereen inmiddels wel): er zijn zoveel middelen op de markt, die je helpen hier iets aan te doen. Of al die middelen het gewenste effect hebben, staat te bezien. Belangrijk is, dat je ZELF het gevoel hebt er iets aan te doen, voor zover dat in je vermogen ligt.
Wat alleen zo jammer is: er zijn zo weinig goede middelen op de markt, en zo ontzettend veel troep, die alleen maar veel geld kost. Dat zijn de middelen, waar ik op doelde. Vooral verkocht via die oer-irritante Tell-sell-reclame. Er is dus ook helemaal niets mis met een muesli-reep. Alleen vraag ik mij af waarom die bij wijze van spreken 4 euro moet kosten, terwijl er in discountdrogisterijen soortgelijke produkten te koop zijn voor een fractie van de prijs. Het is alsof dikke mensen financieel gestraft moeten worden, vanwege hun omvang, en dat vind ik onnodig. De hoge prijs van die produkten stimuleert niet echt om ze vervolgens te kopen.
Hadden we het hier niet over beschuit?