Moh, ik weet niet Ik denk dat het iets met bindingsangst van doen heeft. Ze wordt ergens lid van en de ellende begint. Die 30 euro staat symbool voor de rijkdom/voordelen die mensen je beloven bij het lid-worden (van eender welke club). Maar uiteindelijk willen ze je alleen maar voor je karretje spannen; je mag hun stoepje komen schoonvegen. Het einde bewijs het helemaal: je draait je even om en hup, je wordt kaal geplukt.
Ik zie uw punt waarde collega.
Desalniettemin ben ik van mening dat onze cliente juist wel wil binden - maar dat dit niet wordt toegelaten. De balie-dame houdt de mogelijkheid open, maar de impliciete boodschap is negatief. De 30 euro is zeker interessant, maar voornamelijk doordat het in kleingeld is. Cliente kan dus altijd wel uit, en kan zich aanpassen. Vervolgens is er een Ander Figuur die dit allemaal steelt: alles claimt. Dit is een veeleisend persoon, die alleen zal nemen en nooit zal geven. Cliente daarentegen moet ten hoogste leren af en toe 'nee' te zeggen, aangezien ze zelfs vreemde straten probeert schoon te boenen.