Wat een aflevering
En wat een vragen die beantwoord moeten worden.
Dat wordt een lange 'winterstop'
Het is inderdaad een magistrale aflevering... Dat wordt duidelijk gaan ontwennen, na al deze mooie afleveringen.
We hebben weer een slachtoffer. R.I.P. LdHmolletje. Heeft hij dit over zichzelf afgeroepen? En wat gaat er met Grasisgroen gebeuren? Vannacht had ik een visioen: ik ben volgens de meeste vermoord... maar... dat is voorop gezet spel! Ik blijk de nieuwe contactpersoon te zijn geworden van de politie. Ik weet dusdanig veel van de onderwereld in Borkel en Schaft en omgeving dat men mijn expertise graag gebruikt. De omgeving moet denken dat ik er geweest ben, maar ondertussen... Ondertussen zit ik ondergedoken ergens in een warm land. Grasisgroen zal natuurlijk wel gestraft worden. Maar ze zal niet gaan zitten. Voor de omgeving natuurlijk wel, maar in werkelijkheid niet! Wat kunnen nachtelijke visioenen toch mooi zijn!
Een aantal personages heeft een andere richting gekozen. Waar is Mollenmania naartoe? Wat is de_witte met AaPje16 van plan? En krijgen we een nieuwe alliantie tussen Starlight, Duncton en PutyourHANSup!? Kunnen zijn Kaaasje vinden? Mollenmania is gevlucht naar het zuiden. De_witte wil via AaPje16 achter zien te komen waar ons geld is, en eventuele verdere waardevolle spullen. En een nieuwe alliantie? Misschien een oppervlakkige, maar niet eentje die verdere diepgang krijgen. En nee, zij kunnen zeker Kaaasje niet vinden.
Lucy en Hadewychisdemol hebben een zwaar ongeluk gehad. Gaan ze dit overleven? Nee, een van beiden zal het niet overleven. En dan vrees ik het meest voor HIDM...
Molcrazy is terug onderweg naar de plek waar hij Spechteke voor het laatst zag. Kan hij iets vinden dat WouterV en hij eerder hebben gemist?Molcrazy zal vast met zijn speurzin een kleine aanwijzing vinden. Misschien wel eentje die ook hem richting zuiden zal sturen.
ja, ze overleven het wel. MC ontdekt dat Wouter heeft gezorgd dat Spechteke is verdwenen.
KD. en Loezel zijn van Europol. Hebben ze met de arrestatie van WouterV wel gekregen wat ze wilden? Want ze waren toch geïnteresseerd in de familie Bakker en LdHmolletje? Gaan ze nog achter Nieky aan? Waar hangt ie toch uit? Met de arrestatie van WouterV hebben ze een onverwacht groot succes. De grote baas van het Belgische drugskartel is natuurlijk een veel mooiere vis dan ik zou zijn geweest. Hun interesse voor de familie Bakker en Molletje is zeker nog niet weg, maar wij hadden alleen maar de macht in dit gedeelte van Nederland.
Nieky is gaan vliegen, samen met TimvDons en misschien wel Spechteke. Het zou mij niks verbazen als er in een eventueel volgend seizoen heel wat zal plaats vinden in een zuidelijk land, of misschien wel op een tropisch eiland.