Elke keer helemaal blij zijn, omdat je denkt dat het wel rondkomt met de financiering van je huis en dan elke keer weer een nieuwe tegenslag krijgen.
Vooral het gedeelte studieschuld is leuk, de minister zegt gisteren dat er is afgesproken met de banken dat ze er niet moeilijk over mogen doen. En ik betaal mijn studieschuld niet eens zelf af. Zegt dat vrouwtje van de bank: "Nee hoor, wij doen ook helemaal niet moeilijk over je studieschuld, dat is echt geen enkel probleem. Als hij afgelost is op het moment dat we de financiering gaan regelen, dan is dat natuurlijk geen enkel probleem." Eh...
Maar goed, ik ga er maar vanuit dat ik de komende 10 jaar nog op mijn veredelde studentenkamertje kan blijven wonen. Want immers 520 euro aan huur kan ik wel betalen. Maar 175 euro aan hypotheek en nog eens 100 euro aan erfpacht dat is wel echt een gigantisch probleem.
Eens zien wat er woensdag uit het gesprek komt, maar ik heb er even geen vertrouwen meer in en ik heb ook niet zo'n zin om weer teleurgesteld te worden.