NS personeel dat aardigheid niet kan waarderen en je daarvoor ook nog een boete wil geven
Wil ik aardig zijn door een meisje in het donker weg te brengen op het perron naar de trein.
Daar staan normaal avonds laat altijd vooraan controleurs, zonder vervoersbewijs kom je niet bij de trein. Nu stond er niemand, en de trein vooraan. Op dat station zijn nog geen poortjes dus kun je gewoon iemand wegbrengen. Wij staan nog te praten voor ze instapt komen er 2 controleurs (waarvan er echt eentje een eersteklas mierennker is) de trein uit. Terewijl als wij bij een andere deur hadden gestaan, er niks aan de hand was.
Zij geeft haar vervoersbewijs, ik zeg ik ga niet mee hoor, ik: ja ik breng haar alleen even weg. Waarop die vent meteen zegt: ja dan ben je nu dus in overtreding en moet ik je een boete geven Ik: pardon? in overtreding? Ik zit toch niet in de trein, ik sta op het perron, zonder poortjes, openbare ruimte. Je mag mn chipkaart wel zien hoor, heb net nog uithechkt uit de vorige trein. En hij bleef maar doorgaan op het mogelijk geven van een boete. Waarop die vent zegt dat dat de huisregels van de NS zijn en ik nog zoiets had van: waar staan die dan? Kent iemand die uberhaupt? Ik kreeg nog bijval van dat meisje van: ik vind het juist heel lief dat hij me wegbrengt hoor. En toen zou hij het voor deze keer door de vingers zien. Dat betekent dus dat je niemand mag wegbrengen of ophalen zonder OV kaart.
Belachelijke en kromme regels. Dan hadden ze maar vooraan moeten staan zoals altijd. Of bij het achterste deel van de trein. Want zou ik dus zwartlopen (op het perron) i.p.v zwart rijden. Echt NS lekker bezig
(Zeurmodus uit)