Het klinkt als herhaling, maar de NS/Prorail...
Gisteravond was het weer eens zover. Om half 6 zou ik de trein van Schiphol naar Hengelo nemen, maar ineens staat er 10 minuten voor vertrek dat de trein uit zou vallen wegens een seinstoring bij Hoofddorp (okay, dat is compleet da andere richting op). Wij worden naar de trein richting Zwolle gestuurd. Roept men ineens bij Almere om dat de trein niet verder rijdt dan Lelystad vanwege een... stroomstoring op station Zwolle. Maar bij Lelystad zouden snel- en stopbussen staan. Na 25 minuten nog geen bus geweest. Tot ineens iemand anders van de NS meldt dat de bussen bij Kampen Zuid zouden staan (waarom zegt hij dat niet 25 minuten eerder?) Aangekomen op Kampen Zuid rijdt de enige bus van dat moment net weg... Na een half uur wachten toch maar de trein weer terug richting Amsterdam genomen... Pas toen we weer naar het perron liepen kwam een eerste bus, en even later een tweede bus. Maar met dat tempo vrees ik dat we zo nog anderhalf uur hadden mogen wachten gezien de honderden mensen die er stonden te wachten. Maar goed, in plaats van half 8 was ik nu om 11 uur in Hengelo. (wat trouwens dubbel irritant was, was dat de storing bij Zwolle blijkbaar al bekend geweest op het moment dat de trein in Schiphol nog moest aankomen... Had men dat omgeroepen had ik wel wat anders bedacht...)