- Lukie niet weggestemd
Euhm, was jij niet diegene met het plan om Lukie weg te stemmen in the first place?
Ik heb maar vier expliciete finale deals gemaakt hoor, daar ben ik wel voorzichtig mee geweest. Meestal heb ik wat vagere termen gebruik als 'we moeten bij elkaar blijven' (tegen het app complot), of zei ander het maar heb ik daar nooit expliciet op geantwoord/beloofd dat we een final 2/3 deal hadden (Fabiann).
Zoals ik zei mijn eerste finaledeal was met Jann. Die vloog eruit in aflevering 8, maar hij was gewoon erg handig omdat ik heel erg veel informatie van hem kreeg (en hij van mij). Na een tijdje had ik door dat het waarschijnlijk niet ging lukken om samen in de finale te komen, want jann had erg veel vijanden. Maar zoals verwacht is hij dus ook weggestemd zonder mijn toedoen.
De tweede finale deal was met Loezel in Aflevering 9. Ik had door dat we een meerderheid nodig hadden, Loezel was nog een beetje de 'grijze muis' in het spel geweest, geen opdrachten gewonnen, geen grote allianties gevormd etc. Daarnaast gunde ik haar de finale wel en dacht ik dat ik van haar kon winnen. Voor mij de perfecte kandidaat dus om een final 2 mee te sluiten.
De derde finale deal was met Lucy na de meeting bij Swifty. Ze gaf aan dat Nextgp een final 3 wou met haar en Ycaris, maar dat zij liever mij in Ycaris haar plaats had. Lucy had ik het hele contact al erg goed contact mee en we zouden een final 3 hebben dus ik kon makkelijk zowel de final 2 van Loezel als van Lucy trouw blijven.
De vierde en laatste final 3 deal heb ik met Nieky gemaakt, dat was meer als bescherming om niet weggestemd te worden in de kwartfinale. Ik wist natuurlijk ook niet hoeveel extra stemmen iedereen had. Stel dat Molbelg en Nieky wel alle extra stemmen hadden, dan was ik weg. Dus ik moest een manier vinden om hem te laten denken dat ik met hem naar de finale wou. Gelukkig was het app complot er en was een final 3 sluiten dus niet zo raar.
Maar nu ben ik benieuwd, welke deal had jij met Loezel? Want ik heb uiteindelijk al deze deals na kunnen komen. Maar als jij ook een final 2/3 had met Loezel dan jij niet?