Laat ik beginnen bij mijn grote survivorvriendje Nieky. Diep respect dat je het na survivor opnieuw tot de finale geschopt hebt. Je begint al bijna net zo goed als ik te worden in niet weggestemd worden, maar wat wil je, je hebt het van de beste geleerd natuurlijk. Wat? Oja, ik speelde niet zelf dit keer, dus ik kan arrogantiemodus wel uitzetten
Nee maar even serieus Niek, echt heel knap. Ik weet hoe lastig het is om ondanks een target door de winst van een eerder spel toch vertrouwen te winnen bij medekandidaten. Je moet je volledige tactiek omgooien, of aantonen dat je écht heel loyaal was in eerdere spellen en dus wel te vertrouwen bent. Mijn vraag aan jou is dan ook, hoewel je het al wel enigszins aangehaald hebt: kun je een uitgebreider beeld schetsen van hoe je rekening gehouden hebt met je reputatie hier op RN? Hoe heb jij je tactiek omgegooid, of heb je dat juist niet gedaan op bepaalde vlakken?
jeej dankje, eindelijk waardering
Ik heb mijn tactiek aangepast op het format van het spel. Ik wist dat ik er met een eliminatieopdracht na een stemming niet makkelijk uit te spelen zou zijn. En dat ik dus in het eerste deel vooral vertrouwen moest winnen en mezelf een niet al te groot target moest maken ( ook voor deel 2, wat nog onbekend was hoe dat zou gaan ). Dit heb ik dan ook gedaan, ik heb nooit een mes gestoken in het eerste deel ( mss op MC na, maar om dat nou echt een bondgenoot te noemen... ). Het appcomplot vertrouwde mij in ieder geval op dat moment en ook Fabiann en ik denk ook Lukie ( alhoewel die me na Survivor nooit helemaal vertrouwt ) stonden wel aan dezelfde kant.
Ik wilde dus low-profile blijven de eerste fase. Geen king-pin worden waardoor ik als eerste van ons appcomplot weggestemd zou worden mocht dat zover komen. Daarom vond ik het prima dat D*N echt met iedereen ging kletsen en dat Fabiann alle opdrachten won.
Zelf zat ik zoals Fabiann steeds al zei bij de voordeelopdrachten. Ik won toch regelmatig wat geld, wat in de halve finale ook zijn vruchten heeft afgeworpen. Dit was allemaal net iets minder opvallend dan steeds immuniteit winnen of iets dergelijks.
In de 2e fase werd ik wel wat fanatieker en dergelijke, maar dat was op dat moment ook wel nodig. Ik werd vaker target, en ging dus meer Pmmetjes sturen en me daarin mengen ( o.a naar Loezel , en individueel naar Fabiann ). Ik denk dat mijn spel op dat moment meer op van Survivor ging lijken, alleen zonder het backstabben. Ik zag namelijk maar 1 reële mogelijkheid om de finale te halen. Dat was de makkelijke weg met D*N en Lucy. En deze inschatting is wel juist gebleken. Fabiann zei nadat hij eruit lag dat hij mij nooit mee had genomen naar de finale. En ook Ycaris had dit bijvoorbeeld nooit gedaan. Daarnaast heb ik ook tegen een aantal mensen ( iig D*N en Lucy ) gezegd dat ze mij moeten meenemen naar deze finale. Ik had immers Survivor al gewonnen, niemand zou het me gunnen. Etc. Dus ik heb mezelf een beetje in een underdogpositie gemanoeuvreerd. D*n en lucy noemen het nu laf. Ik noem het de slimste manier om hier de finale te halen. Winnen zal lastig worden waarschijnlijk. Maar als ik dit spel agressief had gespeeld had ik hier denk ik niet gestaan
Om het even samen te vatten
Wat heb ik anders gedaan
- Loyaler geweest om vertrouwen te winnen
- Proberen te voorkomen dat ik een King-Pin werd
- Lukie niet weggestemd
Wat heb ik hetzelfde gedaan
- Op de momenten dat het echt moest opdrachten winnen of goed doen.
- Gedurende het hele spel, mogelijke scenario's geanalyseerd en me daardoor een paar keer tactisch heb gered( Bijvoorbeeld de bluf in de kwartfinale die ik eerder al beschreven he