Heb even uitgebreid de tijd genomen om een integraal overzicht te maken van alle (mogelijke!) aanwijzingen richting Rik. Sommigen zullen al voorbij zijn gekomen maar dit gaat dan ook over een geheel overzicht. Het zijn vanzelfsprekend allemaal eigen interpretaties, uiteraard zal veel ervan uiteindelijk geen hint blijken te zijn, dus brand het niet gelijk af, het gaat puur om het onderzoeken OF het iets zou kunnen zijn, niet dát het zo is.
Het overzicht is behoorlijk lang!
Ik merk dat je al comfortabel in de Rik-tunnel zit, maar ik ga toch proberen om enkele 'hints' te debunken.
- Het NOS-jaaroverzicht en de WIDM-special werden in hetzelfde gebouw opgenomen, bij Art zag je de 'R' achter in beeld (= Rik) en bij de special zag je exact op diezelfde plek de 'B' (in de muziekwereld staat 'B' gelijk aan Mol) voeg dat samen en dan krijg je: Rik = Mol.
- Tijdens oud-op-nieuw presenteerde Rik het journaal, erna presenteerde Art live het vuurwerk voor de NOS, daarover schakelde ze dus, op het einde zei Art letterlijk 'Wie is de Mol: Rik!' waarop Rik zei 'Dank voor de mededeling!' rond min 0:56:
Heb deze 2 even samen genomen. Ik ben niet overtuigd van hints die gezocht moeten worden buiten de beelden vrijgegeven door de WIDM-productie zelf. Bij mijn weten is het nog nooit gebeurd dat hints gezocht moesten worden in andere programma's op de NPO.
Hetzelfde trouwens met het WIDM-logo in 3 op reis bij de bekendmaking van Chris.
- Art zei dat de Mol tussen de familie-foto's stond, Rik leek enorm op een foto die voorbij kwam (de man lijkt wat ouder maar het is noodzakelijk/vanzelfsprekend dat ze de Mol iets moeten vermommen op de foto zodat het niet té overduidelijk zichtbaar is, anders weet heel NL + de kandidaten gelijk wie het is, oud Mol Patrik werd destijds ook een beetje vermomd in die bus dús):
Deze foto stond al sinds 2010 op datzelfde tafeltje op Taprobane Island (zie bijlage). Ik denk dat Art dit moest zeggen om molloten te plagen, want je kan er gif op innemen dat men die foto van de Mol vakkundig uit beeld heeft gelaten of dat op die familiefoto verre neven en nichten staan die niet lijken op een kandidaat.
Het mag ons ook niet te makkelijk gemaakt worden he.
- 'Rik' op de kar gespeld? En: NOS Mol:
Zijn beiden iets te ver gezocht naar mijn mening, maar dat is smaak uiteraard.
Rik heeft een voornaam van 3 letters en de kans is dus ook groter dat die 3 letters in een doorlopende tekst onder elkaar staan.
Het No Smoking bordje gaat ook wel ver vind ik, want in beeld is 'No smoking', de 'l' heb je zelf moeten creëren.
Voor de rest staan er heel veel hints tussen die ik zelf ook heel verdacht en betrouwbaar vind en die ervoor zorgen dat Rik verre van weggestreept is van mijn lijstje. Knap overzicht.