Door dit zinnetje denk ik dat het ook op Carolina of Rik zou kunnen slaan, omdat zij heel gehaast (barging) een foto namen bij de Hollandse kerk (into the presence of God).
Of Viktor inderdaad met z'n "gedraai" (niet kunnen kiezen) en dan het verkeerde kiezen in die tempel.
tsja...ik vond eigenlijk Carolina haar rol in Sister Act er meer op lijken....zij speelt een vrouw die min of meer het huis van God, het klooster binnen komt "bargen"....
en Barge in to the presence of God is eigenlijk het feit dat we met al onze wensen bij God komen, We vragen hem de verkeerde dingen (materialistische dingen, terwijl we eigenlijk moeten vragen of hij bij ons wil zijn als wij onze keuzes maken, en of hij bij anderen wil zijn, zoiets. Iig is het te linken aan Exodus 20 vers 7.
Gij zult den Naam des HEEREN uws Gods niet ijdellijk gebruiken; want de HEERE zal niet onschuldig houden, die Zijn Naam ijdellijk gebruikt.
(expres neem ik de statenvertaling, want dat is ijdel, en met ijdel heb je duidelijker dat er meer is dan alleen vloeken, in de NBV wordt misbruik genoemd. Kan ook, maar dat wordt heel gauw alleen het vloeken)
Veel mensen denken dat dat vloeken is, (je weet wel, mensen die GVD roepen en de naam van Jezus roepen, terwijl ze er niks mee te maken willen hebben), maar dat is het dus niet alleen.