Oke, ik vond haar eigenlijk het minst verdacht, en het is Klaas, maar wat een MOLLENDE KANDIDAAT.
Ik vind haar nog steeds het minst verdacht. Ik kan er niet bij dat zij de Mol zou zijn. En ook al lijk jij dat ook te weten, ik wil toch even terug komen op de punten die je aanhaalt.
- Kiezen of delen: ze pakt mingeld als enige, en speelt het daarna heel handig
Ze ging als eerste (met Mol Klaas die het geen barst kan schelen wat ie heeft) en de 3 jokers waren zo wat het meeste waardevolle waar je geen code voor nodig had. Ik denk dat van de 7 kandidaten (zonder Mol dus) die in het spel waren er zeker 4 hadden gekozen voor die 3 jokers met mingeld. Marjolein pakt nu bijvoorbeeld geld, maar als de jokers met mingeld er nog lagen dan had ze die gepakt en met dat mingeld staan zwaaien voor ieders ogen omdat ze graag verdacht was.
- Kajak: ze komt met 1 koker terug, kan mingeld zijn (ben niet overtuigd dat Rop het was)
Hoe zo niet?
Ok, het is niet onomstotelijk, maar het is een vaststelling dat er 2 kokers weg zijn van een bepaald trosje boeien waar
Rop was en dat 1 van die kokers ook een verkeerde koker was. Maar goed, deze geef ik je nog.
- Klauteren: ze heeft goede sleutels, gaat vervolgens niet omhoog, en is zo ook weer snel bij de groep om antwoorden te sturen
Ze heeft slechte sleutels. Er zitten geen 96 dominostenen in een dominospel zoals
Rop beweert, maar slechts 28. Bovendien is ze 1 van de minst actieve kandidaten bij het oplossen van de raadsels. Rop, Ellie, Klaas, Taeke en Marjolein zijn veel actiever.
- Fietsen: we zien haar weinig in beeld, ik weet niet wat ze aan het doen is.
- Tekens: ze zit in de groep die werkelijk niks heeft opgehaald....
Dat is inderdaad wel een minpuntje aan haar. Dat ze de voorbije aflevering niets deed. Anderzijds is zulk passief gedrag alles behalve een mollenstreek voor mij. Bovendien, haar bootje was als laatste in het speelveld te vinden en de andere 2 groepen haalden al 8 van de 9 tekens uit het water.
Weet je wie er 2 keer haar gedrag kopieerde?
Rop- Brug: ze staat aan de goede kant, als mol kun je hier namelijk nog dingen opschrijven, mocht alles goed gaan
Dat is natuurlijk heel hypothetisch. Wanneer
Rop zegt dat die correctie van Cécile een nieuwe zin is, lijkt ze ook als enige te beseffen dat het een instructie is om de tekst aan te passen. Je kan niet zoveel uit die opdracht halen, omdat het gewoon onmogelijk is om op 20 minuten de tekst 2 kanten op te sturen en alles juist te hebben. Je moet al 7 mensen samen zetten die een goed geheugen hebben en goed kunnen multitasken om de opdracht een reële kans op slagen te geven.
Conclusie: Als je in een andere tunnel dan die van Klaas wil zitten, dan lijkt de Rop-tunnel me stabieler.
Daar zou ik in gezeten hebben zonder Kloosterhint.