Het enige wat ik wel verdacht vind is haar arm op de rug, terwijl dat 'achter je rug' zowel terug komt in de leader als in een praatje van Art.
Maar tegelijk ook wel erg obvious...
Ik ben voor de afwisseling en om het spel voor mezelf wat leuker te houden Annemieke eens beter gaan bekijken.
Naast bovenstaande foto, waar zij als énige (zichtbaar) met een arm op haar rug staat, zijn me nog wat zaken opgevallen:
Toch de twee puntjes in de eerste moltweet, na het laatste woord "ondergronds". Zij stapt als tweede in de metro.
Haar achternaam, Schollaardt. Een oudere vorm van aalscholver (scholarend). Aalscholvers en veel andere (visetende) vogels zijn te zien in meerdere afleveringen (zeker ook de nodige kruisen, maar dit terzijde). Ook komt er een duikende aalscholver in de leader van iedere aflevering voorbij.
Tijdens één van haar biechten heeft zij het over "vissen naar geld".
Ze heeft vijf jaar "vissen geteld" op Curaçao, volgens de site van Jan Vis (!) (een artiesten- en evenementenbureau), zie
http://www.janvis.nl/artiest/annemieke-schoolaard/, via welk bureau zij kennelijk gecontracteerd kan worden. Jan spelt overigens in zijn url haar naam verkeerd, maar goed.
In het spel "Zoek de koffers" zien we langbenige, slanke piccolo's voorbijkomen met onherkenbare gezichten.
In minuut 16:08 van aflevering 7 wordt heel even een piccolo in een manshoge spiegel in beeld gebracht (edit: uiteraard later ingemonteerd, als mijn idee klopt; ook Annemieke kan maar op één plaats tegelijk zijn). De houding van deze piccolo is bevallig en vrouwelijk, één been een beetje schuin naar voren. Lijkt sterk op de houding van Annemieke op bovengenoemde groepsfoto (alleen gespiegeld..).
(De schaduw van) een piccolo zien we ook steeds in de leader.
Ze vertoont vaak overduidelijk, naar mijn idee té duidelijk, kandidatengedrag. We moesten toch meer op zoek naar "de kandidaten" dit jaar?
Ze weet vrijwel iedere opdracht (edit: aan de anderen) perfect uit te leggen (duidt op voorkennis) en neemt vaak het voortouw (wil de touwtjes in handen en kandidaats overkomen).
Vóór het spel "Vier op een rij" zegt Annemieke: "O jee, een spel. Het hart (?) zonk me in de schoenen", terwijl ze in het spel als een routinier te werk gaat en heel exact weet ("ik had het heel snel door") dat ze steeds niet als derde moet aanleggen.
Het verjaardagsliedje voor Cécile ook, waarbij ze het woord "Mol" toch echt wel lijkt uit te spreken. De verwijzing naar Céciles verjaardag in de laatste regel van het nieuwe Dagboek van de Mol duidt hier eveneens op.
Last but not least: haar door Hellevuur fraai geshopte, prima passende, ogen in het zesde witte mollenmasker.
Al met al toch een hele reeks "toevalligheden" die mij bijna bepaalde hints laten vergeten.