Auteur Topic: [DE MOL] Klaas van Kruistum  (gelezen 417574 keer)

Offline Joff

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #660 Gepost op: 31-01-2016, 07:40:09 »
De code van het cijferslot van de kist is 113. 11=K, 13=M. Klaas Mol.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #661 Gepost op: 31-01-2016, 09:19:10 »
"Even tussendoor, die code: 113. Als je volgens de titel de ‘3 al weg’ haalt houd je 11 over. Ik ben zo benieuwd wat de elfde letter van het alfabet is! Hopelijk is het de T van Taeke of Tim!"

Uit het verslag van 10e.nl ;D

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #662 Gepost op: 31-01-2016, 09:33:23 »
Er wordt zoveel recht gepraat naar de Klaas tunnel (wat ik helemaal snap want ik zit er ook in ;-)
En toch vind ik dit allemaal onmols, hoe hij zich opstelt. Ik vind dat een mol NIET zijn best moet doen. Ik snap dat als alle ogen op je gericht zijn, dat je dan wel even meedoet of iets harder gaat lopen, maar hij neemt het initiatief zodat opdracht slaagt...Was dan gegaan voor de boeien bijvoorbeeld waar niet de code achterop stond, dan heb je er nog niks aan nl.....
« Laatst bewerkt op: 31-01-2016, 10:19:28 door Juuls247 »
Meer L

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #663 Gepost op: 31-01-2016, 09:36:54 »
In de opdracht met de boten doet hij tijdens de opdracht inderdaad niets verdachts. Hij is erg proactief zelfs. Ik heb mijn bedenkingen over wat hij bij de kist uitspookt, maar een echte mol zorgt ervoor dat ze nooit bij de kist aankomen of zonder code aankomen.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #664 Gepost op: 31-01-2016, 09:47:34 »
In de Klaas tunnel lees ik veel teveel van bovenstaande quote's...

De productie/het script is aan het mollen. ::ohno::
Ik geloof er niets van...

Nee, dat zou het geval zijn geweest al zouden ze bij de klauteropdracht de mol toegang hebben gegeven tot de kist.
Bij de tekentjes-opdracht vind ik het veel logischer al zou de mol geld laten liggen, en kan best van tevoren bedacht zijn toch? De mol doet een Margrietje (met die sluip-opdracht).

Offline peterterh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #665 Gepost op: 31-01-2016, 09:58:37 »
Nee, dat zou het geval zijn geweest al zouden ze bij de klauteropdracht de mol toegang hebben gegeven tot de kist.
Bij de tekentjes-opdracht vind ik het veel logischer al zou de mol geld laten liggen, en kan best van tevoren bedacht zijn toch? De mol doet een Margrietje (met die sluip-opdracht).

Dus de opdracht moest slagen om in aflevering 10 mooie beelden te kunnen tonen?

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #666 Gepost op: 31-01-2016, 11:08:35 »
De mol had toch gemakkelijk kunnen zorgen dat ze net te laat waren bij de kist, dan was er niets verdiend. Het gaat er bij mij niet in dat de mol de opdracht prima uitvoert en dat de enige sabotage erin bestaat geld in de kist te laten liggen (en het was wel erg risicovol). Bovendien heeft Klaas het goede antwoord doorgegeven bij enveloppe 7 (had die gemakkelijk kunnen negeren).
Door de (te?) duidelijke hint in het klooster ben ik ook naar Klaas geswitcht maar nu twijfel ik steeds meer aan hem als mol.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #667 Gepost op: 31-01-2016, 11:17:06 »
Wat ik sowieso vreemd vond was dat Art gisteren bij geen enkele opdracht van te voren (dus bij de uitleg) vertelde wat ze konden verdienen.
En ik vond het ook vreemd dat de kandidaten daar niet naar vroegen. Door niet te vertellen wat een opdracht waard is, wordt het de Mol wel erg gemakkelijk gemaakt om een deel van de opbrengst te laten liggen.

Kortom: het spel lijkt steeds minder om de knikkers te gaan en uiteindelijk is dat geen goede ontwikkeling. Het wordt gekunsteld, met door de productie bedachte Mollenstreken.
Als een Mol een soort toneelstukje moet gaan opvoeren, dan wordt het spel eigenlijk uitgehold.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #668 Gepost op: 31-01-2016, 14:14:56 »
Één van de stellingen bij de klimopdracht was "Oud-mollen mollen", of zoiets. Zou dat kunnen betekenen dat je ze niet kunt vertrouwen, en de hint vals is? ;)

Volgens mij is hier niet meer op gereageerd. Ik zit de klimopdracht nog eens door te kijken, en die bewuste stelling was: alle oud-mollen zijn mollen. Dus informatie van oud-mollen is niet te vertrouwen?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #669 Gepost op: 31-01-2016, 14:16:50 »
Volgens mij is hier niet meer op gereageerd. Ik zit de klimopdracht nog eens door te kijken, en die bewuste stelling was: alle oud-mollen zijn mollen. Dus informatie van oud-mollen is niet te vertrouwen?

Nee, want de stelling bleek fout te zijn. Dus niet alle oud-Mollen zijn Mollen.

Offline moloko

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #670 Gepost op: 31-01-2016, 17:53:22 »
Opvallend tijdens de brugopdracht: Klaas zegt in zichzelf (zie beweging mond) al het woord typewriter nog voordat hij kon weten dat dat woord in de zin voorkwam. Hij zei het namelijk eerder dan dat dit woord uit de zin hem werd voorgezegd door degene die het aan hem moest doorvertellen (weet even niet meer wie dat was) Typisch gevalletje van voorkennis: iets te vaak al gerepeteerd deze zin  ::jaja::

Offline Blinde vink

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #671 Gepost op: 31-01-2016, 17:57:09 »
Na de overbekende Klaashint kreeg ik gisteren een ingeving. Geen idee of het wat is, maar wilde mijn gedachtengang nog ff delen.
Hint geeft aan : de mol cf Klaas
Focus contra

Klaas is man dus focus op een vrouw
Klaas is presentator op tv
Wie is er ook presentator maar dan op de radio?
Dus man contra vrouw
Tv contra radio
.......maar ach....het is alleen maar een gedachtengang en de hoop dat de Klaashint alsnog niet klopt.
 :-\\

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #672 Gepost op: 31-01-2016, 17:58:29 »
Opvallend tijdens de brugopdracht: Klaas zegt in zichzelf (zie beweging mond) al het woord typewriter nog voordat hij kon weten dat dat woord in de zin voorkwam. Hij zei het namelijk eerder dan dat dit woord uit de zin hem werd voorgezegd door degene die het aan hem moest doorvertellen (weet even niet meer wie dat was) Typisch gevalletje van voorkennis: iets te vaak al gerepeteerd deze zin  ::jaja::

Ik zie het niet. Maar hij mompelt inderdaad wel iets. (En al zou ie typewriter zeggen dan weten we nog niet of het voorkennis of gewoon een snelle vertaling van het woord typemachine zou zijn.)
« Laatst bewerkt op: 31-01-2016, 18:00:56 door Heinz »

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #673 Gepost op: 31-01-2016, 17:58:42 »
Opvallend tijdens de brugopdracht: Klaas zegt in zichzelf (zie beweging mond) al het woord typewriter nog voordat hij kon weten dat dat woord in de zin voorkwam. Hij zei het namelijk eerder dan dat dit woord uit de zin hem werd voorgezegd door degene die het aan hem moest doorvertellen (weet even niet meer wie dat was) Typisch gevalletje van voorkennis: iets te vaak al gerepeteerd deze zin  ::jaja::
Was dat niet gewoon omdat Taeke al begon met het Engelse woord voor typmachine..
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #674 Gepost op: 31-01-2016, 18:22:15 »
Ik blijf Klaas vreemd vinden. Volgens de kloosterhint en vele andere hints zou hij de mol moeten zijn. Maar qua geld wat hij binnenhaalt zou je eerder denken dat hij een super fanatieke kandidaat is.

Enfin, tijd om een aloude beproefde methode maar weer eens van stal te halen:

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Hmmm, het orakel heeft gesproken..
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #675 Gepost op: 31-01-2016, 19:20:14 »
Was het niet Suus die ook alleen gelaten werd bij dat postding op dat eiland?

Ik kreeg een beetje een flashback momentje

Jij niet alleen FS. Deed mij ook terugdenken aan dat moment  :)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #676 Gepost op: 31-01-2016, 19:24:03 »
Maar even serieus  ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::
Ik zit zeker in de Klaas tunnel....Maar als ik er even uit piep voor een minuutje....  :)

Dit was toch gewoon kandidaten gedrag bij de water opdracht met Taino tekens?
Ik vind dat je als mol dit NIET doet, ook al laat je geld liggen. Dit laatste kun je nl niet beïnvloeden, het spel wel.
Hij had ook prima zijn best kunnen doen en dan bijvoorbeeld alleen naar die tekens toegaan die geen codes bevatten aan de achterkant? Sorry maar kan dit niet verklaren, dat zou teveel goed praten zijn. Misschien als dit eenmalig was maar hij heeft meerdere keren dit nu gedaan....
Meer L

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #677 Gepost op: 31-01-2016, 19:44:10 »
Ik vind dat je als mol dit NIET doet

Nou en? Is Klaas nou de Mol of niet? De vraag is: Wie is de Mol? En niet de boel bagatelliseren!

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #678 Gepost op: 31-01-2016, 20:02:40 »
Nou en? Is Klaas nou de Mol of niet? De vraag is: Wie is de Mol? En niet de boel bagatelliseren!
??? ik snap hem even niet Avogrado geloof ik ;-)
Klaas laat imho geen mol gedrag zien hier, dus hij zakt op mijn mol lijst, alhoewel mijn tunnel eigenlijk al gesloten is.
Meer L

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #679 Gepost op: 31-01-2016, 20:08:22 »
??? ik snap hem even niet Avogrado geloof ik ;-)
Klaas laat imho geen mol gedrag zien hier, dus hij zakt op mijn mol lijst, alhoewel mijn tunnel eigenlijk al gesloten is.
Ik snap 'm ook niet..

Na deze aflevering kan Klaas eigenlijk de mol gewoon niet zijn. 5 goede bordjes ophalen, dat doet een goede mol gewoon niet. Hoewel, het doet me denken aan Kees die op de berg geld weg laat waaien, maar wel 1000 euro meeneemt. Vind ik nog steeds een slechte molactie. Ik weiger de Klaastunnel in te gaan.  ::ohno::
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you