Auteur Topic: [DE MOL] Klaas van Kruistum  (gelezen 420803 keer)

Offline Mvnl

• Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #640 Gepost op: 30-01-2016, 21:41:13 »
Nog steeds niet impressed in Klaas als mol. 5 blokken vinden en daardoor €1000 ophalen  ::ohno::.

Die heeft gewoon weer een briefje in de kist laten liggen ;)
(maakt 'm nog steeds geen goede mol hoor)

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #641 Gepost op: 30-01-2016, 21:44:18 »
Die heeft gewoon weer een briefje in de kist laten liggen ;)
(maakt 'm nog steeds geen goede mol hoor)

Een Mol moet niet zorgen dat er weinig geld binnen komt, maar dat er geen geld binnen komt. Geld laten liggen doet niets af van het feit dat Klaas er mede voor zorgt dat er überhaupt geld binnen komt.

Offline Zuurkool

• Forumlid
  • Dat vind ik nou wel heel apart..
« Reactie #642 Gepost op: 30-01-2016, 21:47:48 »
Een Mol moet niet zorgen dat er weinig geld binnen komt, maar dat er geen geld binnen komt. Geld laten liggen doet niets af van het feit dat Klaas er mede voor zorgt dat er überhaupt geld binnen komt.

Dit ja..  ::hug::

Offline vveerraak

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #643 Gepost op: 30-01-2016, 21:48:44 »
Veel van de kandidaten zitten al (deels) op Klaas als mol. Ik snap best dat Klaas wat geld binnenbrengt. En elders dan weer onopgemerkt geld laat liggen of doet verdwijnen. ::regenboog::

Wat Tim ook zei: Klaas probeert overal een goed verhaal bij op te hangen. Dat maakt hem juist extra verdacht.
Tell me what your telescope says

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
« Reactie #644 Gepost op: 30-01-2016, 21:52:22 »
Veel van de kandidaten zitten al (deels) op Klaas als mol. Ik snap best dat Klaas wat geld binnenbrengt. En elders dan weer onopgemerkt geld laat liggen of doet verdwijnen. ::regenboog::

Wat Tim ook zei: Klaas probeert overal een goed verhaal bij op te hangen. Dat maakt hem juist extra verdacht.

Toch zit het niet lekker. Hij doet té hard zijn best hier voor een Mol. Ok, je wil misschien van verdenkingen af, maar meer dan de helft van dat bord aanvullen (en zelf, want Cécile haalde niets uit het water) vind ik wel een beetje veel.

Offline Moljet

• Forumlid
« Reactie #645 Gepost op: 30-01-2016, 21:57:13 »
Mij zit het ook niet lekker, deze aflevering... Teveel geld verdiend voor een mol. Zelfs als hij geld uit de kist heeft verduisterd

Offline SuperFurry

• Forumlid
« Reactie #646 Gepost op: 30-01-2016, 22:00:32 »
Misschien heeft hij bij het fietsen ook wel wat envelopjes kunnen wegwerken. Hij zat vrij ver van achteren, maar wel ruim voor Marjolein en Cécile. Er was dus wel wat tijd om zonder op te vallen even af te stappen en drie envelopjes van een boom te trekken. Die lui voor hem reden een stuk sneller en leken niet om te kijken.
Ma how zeg!

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #647 Gepost op: 30-01-2016, 22:03:31 »
Secretaresse dag vóór zegt Taeke tegen Klaas. Niet zo moeilijk. Secretaressedag na zegt Klaas. Taeke moet het nu weten. Molboekje: 'Zullen ze het horen, zien en dan zwijgen? Het lijkt er op. Van Dale wacht op antwoord.'  Zal Taeke het gehoord en gezien hebben en verder zwijgen?
« Laatst bewerkt op: 30-01-2016, 22:07:21 door Run »

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #648 Gepost op: 30-01-2016, 22:05:12 »
Secretaresse dag vóór zegt Taeke tegen Klaas. Niet zo moeilijk. Secretaresse dag na zegt Klaas.

Hij liet ook al een komma weg achter typewriter. (En deed vast nog meer fout, maar dat viel me bij de eerste keer kijken op.) Al weet ik niet of een kommaatje invloed had op het slagen van de opdracht. Dat had de opdracht nog onmogelijker gemaakt dan ie al was.

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #649 Gepost op: 30-01-2016, 22:06:33 »
Mij zit het ook niet lekker, deze aflevering... Teveel geld verdiend voor een mol. Zelfs als hij geld uit de kist heeft verduisterd
Ik denk dat er tweeduizend in lag, ze hebben er veel voor moeten doen.
Onbegrijpelijk dat Klaas alleen naar de kist toe mocht.

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
« Reactie #650 Gepost op: 30-01-2016, 22:09:43 »

Veel vind ik nogal relatief. Qua moeilijkheidsgraad viel die opdracht wel mee.

Offline SuperFurry

• Forumlid
« Reactie #651 Gepost op: 30-01-2016, 22:10:15 »
Mwah, zo veel hoefden ze hier niet te doen. Vergelijk het eens met die klimopdracht!

Toch hoop ik dat Klaas wél geld in die kist heeft laten liggen.  ::jaja::
Ma how zeg!

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #652 Gepost op: 30-01-2016, 22:10:30 »

Was het niet Suus die ook alleen gelaten werd bij dat postding op dat eiland?

Ik kreeg een beetje een flashback momentje

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #653 Gepost op: 30-01-2016, 22:10:58 »
Een komma vergeten kan nog maar in plaats van vóór na zeggen in een korte duidelijke zin, is duidelijk mollen.

Ja. Al was Klaas natuurlijk niet de enige deze opdracht. Cécile met haar wereldverbeteraars kon er ook wat van.

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
« Reactie #654 Gepost op: 30-01-2016, 22:12:13 »
Mwah, zo veel hoefden ze hier niet te doen. Vergelijk het eens met die klimopdracht!

Toch hoop ik dat Klaas wél geld in die kist heeft laten liggen.  ::jaja::

Jammer om te zeggen, maar als hij de Mol is, hoop ik dat hij dan tenminste dat toch heeft gedaan inderdaad.

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #655 Gepost op: 30-01-2016, 22:18:36 »
'Het begint erop te lijken' in het molboekje kan erop wijzen dat de foto achterop de biljetten erop begint te lijken.

Jammer om te zeggen, maar als hij de Mol is, hoop ik dat hij dan tenminste dat toch heeft gedaan inderdaad.

De groep is erg naief door bij een opdracht die goed verloopt, één persoon de buit te laten halen. De mol zal altijd diegene willen zijn. De mol stelt zich strategisch op, dat roepen ze wel maar het besef is er niet echt. Het lijkt erop dat geen van de kandidaten de vorige reeks met Susan heeft gevolgd, ik kreeg meteen een flashback in elk geval. Of iemand die Klaas verdenkt, wil dat niet laten blijken.
« Laatst bewerkt op: 30-01-2016, 22:24:27 door Run »

Offline Hellevuur

• Forumlid
  • Trust nobody!
« Reactie #656 Gepost op: 30-01-2016, 23:43:02 »
Als Klaas geld in de kist heeft laten liggen zou dat best een gewaagde stunt kunnen zijn. Voor hetzelfde geld was Taeke of Tim het water in gesprongen om te gaan checken.

Het viel wel mij wel op dat Klaas een geweldig afleidingsmanoeuvre gebruikte dat Ellie heet. Slim gespeeld Klaas ::ok::

Offline Cobra

• Forumlid
« Reactie #657 Gepost op: 31-01-2016, 00:37:34 »
Natuurlijk zou het een geweldige Molactie zijn om geld te laten liggen in de kist, maar waarom zou Klaas de hele opdracht redden als mol zijnde? Geld laten liggen is goed voor een mol, maar de opdracht laten mislukken nog beter, toch?

Edit: Hm, misschien wilde hij van verdenkingen af. Niet bepaald gelukt trouwens. En dan is 1000 euro wel een beetje veel.
« Laatst bewerkt op: 31-01-2016, 00:49:37 door Cobra »

Offline Mollenmania

• Forumlid
« Reactie #658 Gepost op: 31-01-2016, 00:47:02 »
Natuurlijk zou het een geweldige Molactie zijn om geld te laten liggen in de kist, maar waarom zou Klaas de hele opdracht redden als mol zijnde? Geld laten liggen is goed voor een mol, maar de oprecht laten mislukken nog beter, toch?

Edit: Hm, misschien wilde hij van verdenkingen af. Niet bepaald gelukt trouwens. En dan is 1000 euro wel een beetje veel.

Levert mooie beelden op voor na de ontknoping. Stond vast in het script, en Klaas werpt (tevergeefs) verdenking af.

Offline Loebas

• Forumlid
« Reactie #659 Gepost op: 31-01-2016, 03:35:42 »
Gaat 'ie weer (met zijn neus)...

@18.54 u. (uitz.gem.).

Omnia vincit amor