Auteur Topic: [KANDIDAAT] Rop Verheijen  (gelezen 84935 keer)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Rop Verheijen
« Reactie #80 Gepost op: 16-01-2016, 23:46:46 »
Rop was €50 waard... Klopt dus



Dan had ik o.a. door ondertiteling verkeerd meegekregen
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Rop Verheijen
« Reactie #81 Gepost op: 16-01-2016, 23:50:02 »


Dan had ik o.a. door ondertiteling verkeerd meegekregen
Aha!!  ::bravo::
Meer L

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Rop Verheijen
« Reactie #82 Gepost op: 16-01-2016, 23:52:06 »
Aha!!  ::bravo::

I.c.m.



Maargoed, die shots van testvragen zijn anders dan de kandidaten ze te zien krijgen. Dat is vorige week terecht opgemerkt (de kandidaten kunnen bij het hooveren over een antwoord een balk zien rondom het antwoord waar ze op dat moment op staan)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rop Verheijen
« Reactie #83 Gepost op: 17-01-2016, 10:26:39 »
Rop had de laatste envelop, kon als mol zijnde inzage krijgen in de opgeschreven bedragen en er net onder gaan zitten.
Nog van de vorige aflevering: als Rop in het kasteel loopt, wordt er gezegd: 'de mol is dichterbij dan je denkt.' Tegen Annemieke zegt hij dat vooral is gezegd dat niets is wat het lijkt, maar dat is helemaal niet gezegd.
Remy had als tactiek om een paar mensen geheel af te strepen. Remy vond dat Rop een goed voorstel deed bij de foto-opdracht, waarschijnlijk had hij dus o.a. Rop afgestreept. Remy ligt er nu uit.
« Laatst bewerkt op: 17-01-2016, 13:16:39 door Run »

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rop Verheijen
« Reactie #84 Gepost op: 17-01-2016, 13:53:15 »
Rop had de laatste envelop, kon als mol zijnde inzage krijgen in de opgeschreven bedragen en er net onder gaan zitten.

Ik vind het wel verdacht dat hij blijkbaar als laatste ging hoewel de regie ons anders doet vermoeden. Maar naar mijn idee kan hij beter net boven het hoogste bedrag gaan om zoveel mogelijk uit de pot te krijgen. Of gewoon het hoogste bedrag, maar het zou kunnen dat er opdracht vanuit de produktie is om toch nog wat geld in de pot te houden (misschien nodig voor toekomstige opdrachten - zoveel in de pot of zoveel uit de pot als het niet lukt). En als anderen dan binnen de 3 cijfers blijven is 2345 wellicht leuk  ;D Of een hint.

Rop wordt enorm verdacht gemaakt deze aflevering en hij doet ook veel verdachte dingen. Meestal is dat om een mollende kandidaat te laten zien en zo lijkt het ook op het eerste gezicht. Maar in deze aflevering snapt iedereen dat de mol best goed zijn best mag doen want er gaat weer geld verdwijnen. Misschien doet de mol juist contra om iedereen om de tuin te leiden? Zowel kandidaten als kijkerspubliek is slimmer geworden. Degene die heel verdacht in beeld wordt gebracht is het dus niet. Voor de kandidaten: degene die dus zo openlijk molt is het dus niet. Niets is wat het lijkt en ik sluit hem bij nader inzien nog geenszins uit.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rop Verheijen
« Reactie #85 Gepost op: 17-01-2016, 17:13:36 »
Ik vind het wel verdacht dat hij blijkbaar als laatste ging hoewel de regie ons anders doet vermoeden. Maar naar mijn idee kan hij beter net boven het hoogste bedrag gaan om zoveel mogelijk uit de pot te krijgen.
Dat is waar en misschien heeft de mol dat ook gedaan. Nadeel is dan dat hij niet de macht over het spel krijgt want niet zelf vijf vragen mag wissen. Bovendien gaat de kandidaat van dat op een na laatste bod misschien vertellen over dat bod, of wordt het qua mimiek duidelijk wie dat heeft gedaan, terwijl als de mol het op een na laatste bod heeft gedaan, het een mysterie blijft want de mol kan een pokerface opzetten.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rop Verheijen
« Reactie #86 Gepost op: 17-01-2016, 22:06:41 »
Hmmmm... Er is iets met het getal 5 volgens mij:
- Art die telt 1,2,3,4,5 bij aflevering 1. Dit wordt nog eens extra herhaald in deze aflevering
- Rop gaat als 5e de metro in
- 5 oude mollen
- Hij zegt bij de biecht ook iets van ik heb 5 mollen en ik spreid mijn vragen over deze 5

Maar wat me vooral op viel is dit:
- 5x het laatste woord "rug"
"Het gebeurd achter je rug" in combinatie met de titel van de aflevering "het laatste woord, letterlijk"?
Raad eens wie er bij die biecht als enige van achteren (op zijn rug dus) wordt gefilmd? Juist  ::vergroot::

Haha, kijk nu net moltalk terug en ik hoor dat Chris ook zoiets zegt...

Ik denk dat je best wel gelijk zou kunnen hebben.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rop Verheijen
« Reactie #87 Gepost op: 17-01-2016, 22:11:23 »
Is Rop ook niet 5e in de leader?

5 in romeinse cijfers = V. Verheijen?

Offline Ray026

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rop Verheijen
« Reactie #88 Gepost op: 17-01-2016, 22:12:14 »
Is Rop ook niet 5e in de leader?

5 in romeinse cijfers = V. Verheijen?
Ja.
En dat maakt het V-teken verhaal weer wat interessanter.
Ook het bod wat de macht kreeg eindigde met een vijf, waar de mol in het dagboek over zei; een tientje meer of minder maakt dan ook niet uit.
Naar boven, of naar beneden afgerond vanaf de vijf.
« Laatst bewerkt op: 17-01-2016, 22:16:53 door Ray026 »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Rop Verheijen
« Reactie #89 Gepost op: 17-01-2016, 22:19:48 »
Ook al staat hij niet bovenaan mijn lijstje, laat me maar bijdragen aan een beginnende theorie: Die tweet van de Mol voor aflevering 2 bevatte opvallend veel V's.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rop Verheijen
« Reactie #90 Gepost op: 17-01-2016, 22:21:10 »
Als de mol een man is is hij sowieso de 5e mannelijke BN-er mol.
Hoeft dus niet perse op Rop te slaan.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [KANDIDAAT] Rop Verheijen
« Reactie #91 Gepost op: 17-01-2016, 22:25:33 »
Op 40:45 in aflevering twee (De vijf mollen in de tempel) zegt Rop bij het betreden van het geheime mol genootschap : "Is this me?"

Oog in oog met zijn voorgangers?

Volgens mij zegt hij "Is it me?" en dat is Engels voor 'Ligt het aan mij?'.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rop Verheijen
« Reactie #92 Gepost op: 17-01-2016, 22:30:28 »
Ook al staat hij niet bovenaan mijn lijstje, laat me maar bijdragen aan een beginnende theorie: Die tweet van de Mol voor aflevering 2 bevatte opvallend veel V's.


En in het derde dagboek van de Mol vind ik: één, twee; Eén; één... (dit laatste als eerste deel van het voluit geschreven bedrag dat verdiend was). Of is dat sommetje te makkelijk?

Offline Ray026

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rop Verheijen
« Reactie #93 Gepost op: 17-01-2016, 22:38:51 »
En ze moesten op zoek naar vijf paaltjes met geld.
 

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Rop Verheijen
« Reactie #94 Gepost op: 18-01-2016, 00:08:34 »
Ik zit in deze tunnel  ::zwaai::

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rop Verheijen
« Reactie #95 Gepost op: 18-01-2016, 09:49:13 »
Ik zat op Rop, maar Rop wordt veel te opvallend mollend in beeld gebracht, die is denk ik bezig Ellie om de tuin te leiden. (Wat is er leuker voor een productieteam dan een politievrouw om de tuin te leiden?)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rop Verheijen
« Reactie #96 Gepost op: 18-01-2016, 13:35:43 »
Ik zat op Rop, maar Rop wordt veel te opvallend mollend in beeld gebracht, die is denk ik bezig Ellie om de tuin te leiden. (Wat is er leuker voor een productieteam dan een politievrouw om de tuin te leiden?)

Als Rop de mol is , is hij nu bezig iedereen om de tuin te leiden want geklungel in full view is niet zo geloofwaardig.
Maar we moeten contra denken dus wie weet.  ;D

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rop Verheijen
« Reactie #97 Gepost op: 20-01-2016, 12:44:52 »
Zo mollend vond ik hem niet met zijn briefjes van 50 en 100. Hij is de enige die op geen enkel moment (zichtbaar of hoorbaar) controle had over op zijn minst 1 briefje van 1000 of wetenschap waar op zijn minst 1 van drie briefjes was. Misschien helemaal op het eind, maar toen was hij uit het spel.

Ik vind dat niets voor een mol.

[edit] Ellie zegt zelfs: nadat Rop uit het spel was gestapt. Niet gehaald. Gestapt. Kan me niet voorstellen dat de mol dat zou doen.
« Laatst bewerkt op: 20-01-2016, 12:47:22 door Tarballs »

Offline BEmollie

  • Forumlid
  • Molloot since 2014
Re: [KANDIDAAT] Rop Verheijen
« Reactie #98 Gepost op: 24-01-2016, 01:13:59 »
In de vierde aflevering werd Rop minder verdacht gemaakt in vergelijking met de vorige aflevering. Toch vond ik dat hij opnieuw meermaals heeft gemold (als mol of als kandidaat?):

1. Kajakken om kokers/ondiep water
Volgende personen leverden kokers in:
- Annemieke: 1 koker
- Marjolein: 1 koker
- Ellie: 2 kokers
- Rop: 2 kokers
Er blijken twee van de zes biljetten een minbedrag te hebben...
Een actieve topmol gaat volgens mij voor het mingeld. Je laten omvallen vind ik nogal flauw en passief.

2. Cadeautjes voor de kandidaten/kiezen of delen
Ik vind het heel bizar dat Rop niets heeft meegenomen. Hij lijkt gewoon maar wat rond te rennen. Ik heb geen idee wat zijn bedoeling was. Iemand anders wel? ???

3. Sleutelroute
Wanneer Art vraagt wie de rots durft te beklimmen, steekt iedereen zijn hand in de lucht, behalve Cécile en Rop. Pas wanneer Cécile wordt aangesproken door Art, zien we Rop zijn hand half in de lucht (meer bepaald aan zijn neus  :)). Was hij bang, wou hij eerst afwachten hoeveel kandidaten er durfden te klimmen...?
Rops medewerking tijdens de opdracht was als volgt:
1e raadsel: Rop zegt vrij snel: 'Op één kant staat een joker, op de andere kant een teken.' Daarmee stuurt hij de anderen aan op een fout antwoord.
2e raadsel: Rop antwoordt als eerste 'Negentien'. Fout geantwoord.
3e raadsel: hij denkt niet actief mee. De anderen kennen behoorlijk snel het antwoord.
4e raadsel: onmiddellijk begint hij luidop na te denken. Tim en Klaas sturen op het einde aan op antwoord 'C', waarop Rop dit antwoord bevestigt.
5e raadsel: eerst wordt er door een of twee personen '28' gezegd (alvast zeker door Tim). Iemand antwoordt 'neen'. Daarna tellen ze opnieuw en roept Rop als eerste '96'. Fout antwoord.
6e raadsel: het juiste antwoord wordt als eerste door Rop gegeven. Vreemd, want door dit antwoord kan de kist (mede dankzij Ellie) worden geopend. Één voordeel voor Rop: hij hoeft niet meer te klimmen.

Ter informatie nog even op een rij wie hij tot nu toe als mol heeft verdacht:
1e aflevering: Airen, Klaas, Cécile & Taeke
2e aflevering: Remy, Airen en nog 2 à 3 anderen
3e + 4e aflevering: Annemieke
Hijzelf werd tot nu toe verdacht door Airen, Remy (?), Tim, Marjolein, Ellie en Taeke.

Offline Zuurkool

  • Forumlid
  • Dat vind ik nou wel heel apart..
Re: [KANDIDAAT] Rop Verheijen
« Reactie #99 Gepost op: 24-01-2016, 01:27:10 »
6e raadsel: het juiste antwoord wordt als eerste door Rop gegeven. Vreemd, want door dit antwoord kan de kist (mede dankzij Ellie) worden geopend. Één voordeel voor Rop: hij hoeft niet meer te klimmen.

Fout. Het is Tim die als eerste het juiste antwoord geeft.

De conversatie:

Rop: "Sommige kandidaten zijn oud mollen (antwoord B), dat klopt. Nee?!"
Marjolein:  "Nee"
Cecile: *schudt nee*
Tim: "Is het niet gewoon: geen oud mol is een kandidaat (antwoord D)"
Taeke: "Ja, D"
Onbekende man tegelijk met Taeke (Klaas/Tim): "D"
Rop: "Geen oud mol is een kandidaat, D is goed"
Cecile: "D"
Ellie: "Antwoord, euhh.."
Cecile: "D"
Ellie: "D"

Verder een heel goed en duidelijk overzicht, ik heb een vergelijkbaar overzicht gemaakt. Opvallend bij deze opdracht is dat Rop vaak het foute antwoord veroorzaakt. Ook herhaalt Rop bijna elke keer het goede antwoord, wanneer deze overduidelijk is en al door een of meerdere kandidaat is genoemd. Imo het verdachtst van alle kandidaten deze opdracht.