Poll

Wie is de ... Mol ?

Annemieke
5 (3.7%)
Klaas
116 (86.6%)
Tim
13 (9.7%)

Totaal aantal stemmen: 134

Auteur Topic: [poll] Wie is de... Mol ?  (gelezen 118039 keer)

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de... Mol ?
« Reactie #160 Gepost op: 11-01-2016, 01:04:26 »
Heb het helaas niet allemaal al gelezen maar de hint richting Klaas wel. Nu had ik die o voorhand als mol staan maar is de hint niet iets te makkelijk aangezien die binnen luttele tellen ontdekt is.

Darbij gaat het niet om het laatste woord ipv de laatste letters van de laatste woorden.

Maar ik blijf voorlopig nogwel even bij Klaas hangen  ::rofl::

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de... Mol ?
« Reactie #161 Gepost op: 11-01-2016, 01:14:07 »
Dat 'letterlijk'  zou dan naar de laatste letters verwijzen

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [poll] Wie is de... Mol ?
« Reactie #162 Gepost op: 11-01-2016, 07:27:08 »
Ik hou nog een weekje mijn koers aan. Dus Rop op 1, Remy op 2. Klaas hou ik in de gaten, maar ik wil er niet aan dat een hint zo duidelijk is. Bovendien zou ik het erg flauw vinden om de mol gelijk apart te spreken, in aflevering 1.

Maar ja, de priesterhint wilde ik ook niet aan...

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de... Mol ?
« Reactie #163 Gepost op: 11-01-2016, 12:54:49 »
Klaas, helaas  :(
De nieuwe slogan van dit seizoen. ;D

Ik ga even eigenwijs zijn en vul gewoon weer Rop in.
Tell me what your telescope says

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de... Mol ?
« Reactie #164 Gepost op: 11-01-2016, 14:22:48 »
Ben ook geswitchd.

Van Taeke naar Rop ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Ik snap jullie niet hoor ::hypocriet:: ::)
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [poll] Wie is de... Mol ?
« Reactie #165 Gepost op: 11-01-2016, 16:38:42 »
Klaas, helaas  :(

Klaas Helaas.......Nieuwe quote van WIDM!  ::ohno::
Meer L

Offline Feodora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de... Mol ?
« Reactie #166 Gepost op: 11-01-2016, 20:33:17 »
Ik weiger tegen beter weten in toe te geven aan de Klaas-hint. Dus weer op Rop gestemd.

Offline molsprdr

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de... Mol ?
« Reactie #167 Gepost op: 11-01-2016, 23:03:42 »
Ik wil niet geloven in de Klaas-hint  ::ohno::

Rop is de mol.. Of Taeke..

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de... Mol ?
« Reactie #168 Gepost op: 12-01-2016, 00:05:23 »

Oud Mol Dennis Weening hebben we bij opdracht 3 horen zeggen dat we contra moeten denken. Ik dacht, laat ik dat advies nu eens op mijn eigen Molspeuren betrekken...

- Twee jaar terug was ik er na aflevering 1, op basis van de tot dan toe volledig betrouwbare multi-indicator surprise, van overtuigd dat Susan een kandidate was. Zij bleek De Mol.

- Vorig jaar ging ik er na aflevering 1, op basis van twee voor mij redelijk overtuigende momenten, vanuit dat Margriet een kandidate moest zijn. Dat heeft mij de rest van het seizoen 'verblind'. Margriet bleek De Mol.

- Dit jaar ben ik er na aflevering 1, op basis van zijn houding en reacties tijdens de executie, al behoorlijk van overtuigd dat Rop een kandidaat moet zijn. Echter, "denk dus contra", ergo, Rop is de Mol.

 ;) (en die Klaas-hint kan de prullenbak in)
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de... Mol ?
« Reactie #169 Gepost op: 12-01-2016, 11:48:37 »
Ik blijf ook lekker stug volhouden dat Rop het is.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de... Mol ?
« Reactie #170 Gepost op: 12-01-2016, 14:52:57 »
Heheh eindelijk eens wat medestanders ;)

En check ook eens waar Klaas staat op www.molbeurs.nl

DIK LAATSTE!

Wordt als aller- allerminste geacht de mol te zijn. Gisteren waren de molaandelen nog een stuk duurder, vandaag alleen maar veel verder gezakt...

Dus het nieuws is allang uit, maar de kijkers lijken er gelukkig weinig van overtuigd ::) :o :-X
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline SanderFMC

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de... Mol ?
« Reactie #171 Gepost op: 12-01-2016, 17:57:55 »
Klaas

Offline loetjef

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de... Mol ?
« Reactie #172 Gepost op: 12-01-2016, 18:00:51 »
Ik blijf toch bij Remy.

Wel grappig om te zien dat het aantal stemmen op Klaas van 7 naar 35 is gegaan. ::)

Offline Tomahawk9

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de... Mol ?
« Reactie #173 Gepost op: 12-01-2016, 18:17:27 »
Heheh eindelijk eens wat medestanders ;)

En check ook eens waar Klaas staat op www.molbeurs.nl

DIK LAATSTE!

Wordt als aller- allerminste geacht de mol te zijn. Gisteren waren de molaandelen nog een stuk duurder, vandaag alleen maar veel verder gezakt...

Dus het nieuws is allang uit, maar de kijkers lijken er gelukkig weinig van overtuigd ::) :o :-X


oeps, ik ben bang dat ik dat een beetje verpest heb :-[

Ik heb veel klaas mol koersen gekocht en nu staat hij dik op 1! Ik zie nu ook dat maar 19 mensen het spelen :/

Sorry!  :-X

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de... Mol ?
« Reactie #174 Gepost op: 12-01-2016, 20:22:40 »
Ook in ander topic gezegd, maar het gedrag van Marjolein was te duidelijk om mol te kunnen zijn. Voor de hint geldt dat blijkbaar niet. De makers wisten dat we laatste letters gingen zoeken en dan staat het er gewoon. Keurig gegroepeerd bij elkaar. Bijna te mooi om waar te zijn.

Punt is dat ik liever naar het spel kijk en dan is Marjolein een veel slechtere kandidaat.

Klaas haalt geld binnen bij de metro, ondanks poging van Marjolein om het goed te doen. Bij de topito ben ik er van overtuigd dat Marjolein de groep een vak te ver stuurt. Rol van Klaas is mij niet helemaal helder. Bij de zoutmijnen maakt iedereen er een bende van, maar staat Marjolein eerst met Klaas en later met Taeke van het verkeerde zout te scheppen en brengt de kar met het verkeerde zout weg. De foto-opdracht doet Klaas goed, terwijl Marjolein optreedt als stoorzender.

Maar ja. De hint...

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de... Mol ?
« Reactie #175 Gepost op: 12-01-2016, 20:35:38 »
Ook in ander topic gezegd, maar het gedrag van Marjolein was te duidelijk om mol te kunnen zijn. Voor de hint geldt dat blijkbaar niet. De makers wisten dat we laatste letters gingen zoeken en dan staat het er gewoon. Keurig gegroepeerd bij elkaar. Bijna te mooi om waar te zijn.

Punt is dat ik liever naar het spel kijk en dan is Marjolein een veel slechtere kandidaat.

Klaas haalt geld binnen bij de metro, ondanks poging van Marjolein om het goed te doen. Bij de topito ben ik er van overtuigd dat Marjolein de groep een vak te ver stuurt. Rol van Klaas is mij niet helemaal helder. Bij de zoutmijnen maakt iedereen er een bende van, maar staat Marjolein eerst met Klaas en later met Taeke van het verkeerde zout te scheppen en brengt de kar met het verkeerde zout weg. De foto-opdracht doet Klaas goed, terwijl Marjolein optreedt als stoorzender.

Maar ja. De hint...

Ja, Marjolein heeft in mijn ogen zowat het minst van iedereen goed gedaan, maar net als de meesten hier vind ik het allemaal zo duidelijk in beeld gebracht.

Marjolein die daar overduidelijk iedereen op die trappen gaat afleiden en die topito helemaal niet vooruit trekt, is nog net niet zo erg als in Bentota met 2 voorbij een envelop lopen. Ik zou van een Mol toch verwachten dat die subtieler de boel saboteert door achteraf 2 rijen te laten mislukken door 1 iemand een trede lager te zetten.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de... Mol ?
« Reactie #176 Gepost op: 12-01-2016, 20:41:58 »
Helemaal met je eens. Maar als het gedrag van Marjolein te opvallend is, is de hint naar Klaas dat dan niet? Ben zo bang dat ze aan het eind gaan uitleggen dat het heel dom van ons was om na het vinden van die letters op te houden met zoeken, omdat er meer of andere dingen in zaten. Dat ze ons doelbewust een tunnel insturen...

Denk wel, dat als dat zo is, dat er meer in diezelfde opdracht moet zitten. Zie het alleen niet, dus moet aannnemen dat de hint naar Klaas echt een naar Klaas is.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de... Mol ?
« Reactie #177 Gepost op: 12-01-2016, 20:55:03 »
Helemaal met je eens. Maar als het gedrag van Marjolein te opvallend is, is de hint naar Klaas dat dan niet? Ben zo bang dat ze aan het eind gaan uitleggen dat het heel dom van ons was om na het vinden van die letters op te houden met zoeken, omdat er meer of andere dingen in zaten. Dat ze ons doelbewust een tunnel insturen...

Denk wel, dat als dat zo is, dat er meer in diezelfde opdracht moet zitten. Zie het alleen niet, dus moet aannnemen dat de hint naar Klaas echt een naar Klaas is.

Die hint naar Klaas vind ik anders. Dat is een woordelijke hint waar je weinig tegen in kan brengen op dit moment. Het is volgens mij ook nog niet gebeurd dat men bewust hints in het programma heeft verwerkt die wijzen op een kandidaat die dan achteraf niet de Mol blijkt te zijn.

Misschien zijn de afleveringtitels voorspellingen en hebben ze ons iets 'wijsgemaakt'... Zulke dingen lijken me de laatste strohalm om de klaas-hint af te doen als een tegenhint.

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de... Mol ?
« Reactie #178 Gepost op: 12-01-2016, 22:43:00 »
Ik ga Klaas zeker in de gaten houden maar streep anderen  nog lang niet af.

Volledig mee eens!!!
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline SanderFMC

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de... Mol ?
« Reactie #179 Gepost op: 12-01-2016, 23:24:08 »
De hint is prachtig gevonden en brengt heel wat verwarring.
Toch vind ik dat er ook wel op af te dingen is, het is een wel erg vrije interpretatie van de afleveringstitel.

Letterlijk betekent ‘in overeenstemming met wat gezegd of geschreven is’
"Het laatste woord, letterlijk" betekent dan ook dat je echt het laatste woord moet nemen.En dat laatste woord is in aflevering twee; "molletje"

Voor de hint worden vijf laatste woorden genomen en daarvan weer de laatste letters gepakt en gehusseld ( vreemd dat alles op de juiste volgorde wordt gezegd behalve de L en de K en O en M). De uitkomst is natuurlijk prachtig helemaal in combinatie met de eerste letters die het woord mol vormen en gemonteerd op het moment dat Klaas  in de ruïne is..Dat lijkt inderdaad op teveel toeval allemaal. Maar ja Rik is de mol was ook te puzzelen en bleek geen hint.

Wanneer was 'Rik is de mol' te puzzelen? Dat moet ik dan gemist hebben vorig jaar.
De kans dat dit toeval is is in ieder geval bizar klein. Als ik het goed heb uitgerekend is de kans dat vijf woorden in willekeurige volgorde op de letters k, l, a, a en s eindigen, en dat vervolgens nadat je de woorden in de juiste volgorde hebt gezet de eerste drie woorden ook nog blijken te beginnen met achtereenvolgens m, o en l, als je uitgaat van algemene letterfrequenties in het Nederlands, ongeveer 0,00000005%. Omdat in het Nederlands relatief weinig woorden eindigen op een a is dit waarschijnlijk nog een conservatieve inschatting.

Blijft natuurlijk altijd de mogelijkheid over dat het wel er bewust ingestopt is, maar toch niet betekent dat Klaas de mol is.
« Laatst bewerkt op: 12-01-2016, 23:39:13 door SanderFMC »