Poll

Wie is de ... Mol ?

Annemieke
5 (3.7%)
Klaas
116 (86.6%)
Tim
13 (9.7%)

Totaal aantal stemmen: 134

Auteur Topic: [poll] Wie is de... Mol ?  (gelezen 118025 keer)

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de... Mol ?
« Reactie #200 Gepost op: 16-01-2016, 08:37:53 »
Ik stem nog even op Rop.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de... Mol ?
« Reactie #201 Gepost op: 16-01-2016, 11:26:32 »
Het zou dan voor mij in ieder geval het slechtste seizoen ooit zijn. Eentje om voor altijd te vergeten.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de... Mol ?
« Reactie #202 Gepost op: 16-01-2016, 11:50:34 »
Ik vind het jammer dat aan het spel na twee afleveringen zo goed als niets af te lezen is.

In de metro hebben mol en kandidaten hetzelfde belang. Ze zullen het beide goed willen doen.

Door het alles of niks bij het zout (en niet bijvoorbeeld 500 per kar) zie je alles en eigenlijk niets. Bijna iedereen maakt wel een fout die uiteindelijk de hele opdracht had laten mislukken.

Op de trap weten we na een week nog niet zeker welke rij wel en welke niet goed was.

Blijft die topito over en een hint naar de kandidaat die het meest heeft verdiend van allemaal.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [poll] Wie is de... Mol ?
« Reactie #203 Gepost op: 16-01-2016, 11:56:11 »
Ik hoop echt dat dit allemaal niet het geval is, want ik haak na 10 jaar enorm af  ::ohno::
Waarom zouden ze dit doen?
Meer L

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [poll] Wie is de... Mol ?
« Reactie #204 Gepost op: 16-01-2016, 12:34:39 »
Ik kan me niet voorstellen dat dit bewust gedaan is i.v.m de uitzending op zaterdagavond. Als het zo gemakkelijk is om de mol te vinden bindt je toch geen nieuw publiek? Het enige wat ik me kan bedenken is dat Klaas verdacht wordt neergezet om zijn kijkers van Checkpoint of Klaas kan alles vast te houden. Maar of ik daar nu zo blij mee ben. .......
Niet iedere kijker denkt zo diep na over de Mol als de molloten hier. Maw: niet iedere kijker van WIDM is een molloot. Ik ken genoeg mensen die het programma kijken en die dat soort dingen niet zal opvallen...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Eva88ab

  • winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de... Mol ?
« Reactie #205 Gepost op: 16-01-2016, 15:23:38 »
In  eerdere posts heb ik ook gezegd dat casual kijkers niet zover door denken wat betreft de Klaas hint maar de andere aanwijzingen worden nu ook wel erg obvious.


Plus dat de 'Klaas-hint' nu ook op twitter/Facebook op de radio etc. behoorlijk veel besproken wordt.
Heb al van veel mensen gehoord dat ze de hint kenden en dat waren gewone kijkers en geen molloten. En in combinatie met de manier waarop Klaas nu weer in beeld gebracht wordt bij bijvoorbeeld het woord 'mol' in de eerste minuut van komende aflevering valt dat ook voor elke 'normale' kijker niet te missen.
Natuurlijk zullen er mensen zijn die door de verplaatsing naar de zaterdag voor het eerst zijn gaan kijken en daardoor de hints nog niet oppikken, maar iedereen die andere seizoenen gevolgd heeft (niet alleen de molloten) kunnen deze hints eenvoudig ontdekken.
Ik houd me toch (tegen beter weten in) nog vast aan een twist en blijf bij Rop als mol :)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [poll] Wie is de... Mol ?
« Reactie #206 Gepost op: 16-01-2016, 17:14:12 »
Als het voor de 'simpele' kijkers zou zijn, dan hadden ze zoiets moeten doen als met de bloemen en Margriet. Duidelijk, iedereen kan het zien of opmerken. Tegelijkertijd houd je de speculatie, want de ander heeft weer een pakje boter gezien met Anchor erop. De beginnende kijker gaat geen laatste letters van een specifieke minuut uitzoeken. Ik denk wel dat er rekening is gehouden met de beginnende kijker: het spel werd begin dit seizoen nog eens uitgelegd. Wat doet de Mol, wat zijn jokers etc. Om ook het fenomeen 'verborgen aanwijzing' uit te leggen hebben ze de molgeld-achterkant bedacht.

Ontopic: Klaas ::fluit::
...óf niet!

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de... Mol ?
« Reactie #207 Gepost op: 16-01-2016, 20:14:31 »
Ja maar er zijn een stuk minder kijkers dan vorig seizoen. De molloten kijken toch wel, dus minder nieuwe kijkers

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de... Mol ?
« Reactie #208 Gepost op: 16-01-2016, 20:16:31 »
Wie weet tegen beter weten in, maar ik blijf bij Rop. Uiteraard ga ik wel extra op Klaas letten vanavond.

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [poll] Wie is de... Mol ?
« Reactie #209 Gepost op: 16-01-2016, 21:24:20 »
Ik ga nog niet mee met de Klaas-is-de-Mol-gang. Wacht nog een weekje af en zie dan weer wat ik doe. Schrok me bijna een ongeluk toen ik het gisteren las, maar heb het nu even laten bezinken en geloof er nog niet 100% in. Het kan zoals anderen voor mij al hebben geopperd net zo goed een hint naar Klaas als kandidaat zijn. Moppermol had het over deductie. Elke titel verwijst naar een kandidaat of iets in die aard? ;D

Misschien is het dit jaar dus een of andere verknipte kandidatenhint i.p.v. een hint naar de mol? Een variatie op de allereerste simpele hint, toen je iedereens Mol gewoon kon afstrepen. Kon ook alleen maar in seizoen 1.

Voor nu hou nog ik nog steeds een oogje in het zeil bij Rop en Remy, maar Ellie deed toch ook weer vreemd met dat graven onder de stenen. Wat was dat! ??? ::rofl:: Letterlijk een molletje. Van Cécile kreeg ik eerst geen hoogte maar nu zie ik toch de eerste tekenen van een zeer scherpzinnige kandidate.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [poll] Wie is de... Mol ?
« Reactie #210 Gepost op: 16-01-2016, 21:25:37 »
34 (!) mensen moeten een nieuwe mol zoeken

Annemieke    - 3 (2.1%)
Cécile    - 3 (2.1%)
Ellie    - 4 (2.8%)
Klaas    - 47 (32.9%)
Marjolein    - 2 (1.4%)
Remy    - 34 (23.8%)
Rop    - 34 (23.8%)
Taeke    - 13 (9.1%)
Tim    - 3 (2.1%)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de... Mol ?
« Reactie #211 Gepost op: 16-01-2016, 21:47:56 »
Extra op Klaas gelet, maar ik vind m nog steeds niet verdacht. De Rop tunnel bevalt me voorlopig nog prima.

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [poll] Wie is de... Mol ?
« Reactie #212 Gepost op: 16-01-2016, 21:57:25 »
Ik zie Klaas toch wel wat verdachte dingen doen. Bovendien zie ik deze aflevering nog geen twist, die de hint een andere wending zou geven.

Tijd om me over te geven aan de Klaashint.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de... Mol ?
« Reactie #213 Gepost op: 16-01-2016, 21:58:19 »
Klaas.. helaas.. (en hoop voor het eerst dat ik er naast zit)
Erg onopvallend nog steeds..Dat maakt m nog molser voor me. Weet zeker dat ie veel geboden heeft , mooie biecht ook dat het lijkt alsof zijn beslissing 50/50 was qua bedrag inzetten.

Heeft lekker kandidaats gespeeld (zoals n mol moet doen) en bij de bied opdracht verantwoordelijk geweest voor het geldverlies. (vermoed ik dus sterk)

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de... Mol ?
« Reactie #214 Gepost op: 16-01-2016, 21:59:39 »
Ik blijf gewoon bij mijn mol hangen vanaf aflevering 1 en dus Klaas

Offline Molbelg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de... Mol ?
« Reactie #215 Gepost op: 16-01-2016, 22:00:58 »
Extra op Klaas gelet, maar ik vind m nog steeds niet verdacht. De Rop tunnel bevalt me voorlopig nog prima.
#teamamaimiljaarde

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de... Mol ?
« Reactie #216 Gepost op: 16-01-2016, 22:03:28 »
100% Klaas

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [poll] Wie is de... Mol ?
« Reactie #217 Gepost op: 16-01-2016, 22:05:11 »
Klaas..

Als Mol-die-geld-verdient-om-het-er-vervolgens-uit-te-spelen heeft 'ie toch niet goed z'n best gedaan. Dankzij hem zit er nog steeds zo'n €1500,- in de pot die er anders niet in had gezeten. Ook met veiling.
...óf niet!

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de... Mol ?
« Reactie #218 Gepost op: 16-01-2016, 22:21:21 »
Mijn schot voor de boeg Mol was Klaas, daarna is mijn stem in deze poll telkens naar Taeke gegaan. Ik zie ook na deze aflevering (vooralsnog) geen reden dat te veranderen.

Hij bracht bij opdracht 1 en 2 veel geld in de pot, maar als Mol ben je uiteraard op de hoogte van opdracht 3. Het zou mij ook niet verbazen, zoals Chris Zegers bij MolTalk opperde, als Taeke het volledige potbedrag heeft opgeschreven. Als kandidaat heb je hier helemaal niks aan, maar als Mol is het vrij logisch.

Verder blijft hij een slecht acteur (of een raar nerveus gespannen kandidaat). Hij is niet mijn enige verdachte (Klaas o.a.), maar ik houd hem nog wel op 1. Ik wil ook wel geloven in Taeke de Mol.
« Laatst bewerkt op: 16-01-2016, 22:43:23 door lightman »
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de... Mol ?
« Reactie #219 Gepost op: 16-01-2016, 22:21:35 »
34 (!) mensen moeten een nieuwe mol zoeken

Waaronder ik: als Remy het niet is, dan toch Klaas.  :(
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan