Auteur Topic: Aflevering 1 - wijsmaken  (gelezen 130411 keer)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #40 Gepost op: 2-01-2016, 22:32:56 »
Even iets totaal anders, de vooruitblik op afl 2. Is degene die do you remember my face, niet Anne-Marie Jung? En er zat ook weer in: het spel verandert achter je rug...

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #41 Gepost op: 2-01-2016, 22:33:46 »
De introductie vond ik wel fijn zo, leuk voor de mensen die voor het eerst kijken. Twee leuke opdrachten, mooie beelden en een leuke groep.
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #42 Gepost op: 2-01-2016, 22:35:48 »
Even iets totaal anders, de vooruitblik op afl 2. Is degene die do you remember my face, niet Anne-Marie Jung? En er zat ook weer in: het spel verandert achter je rug...

Ik meen ook de stemmen van Margriet en Susan herkend te hebben.

Offline Rilah

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #43 Gepost op: 2-01-2016, 22:36:42 »
Goeie! Tel daarbij op dat de Mol, in mozaiek, op de rug van alle biljetten bij elkaar staat. ::ok:: ::vergroot::
Jammer, een briefje van €1000 bestaat dus helemaal niet. Maar is dat over een mozaiek in de aflevering verteld? Dat is even langs me heen gegaan.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #44 Gepost op: 2-01-2016, 22:37:25 »
Ik meen ook de stemmen van Margriet en Susan herkend te hebben.
In ieder geval een vrouwelijke mol uit een eerder seizoen ;D Kan ook bijna niet anders, met geheim genootschap :P oh wacht even, Margriet zei ook vorig jaar letterlijk zoiets bij de verkiezingsopdracht in dat dorpje.

Offline BlijBlijBlij

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Blijste Molloot!
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #45 Gepost op: 2-01-2016, 22:37:51 »
Ik 'zei' het al in Moltalk: afgaand op de titel 'Wijsmaken' ga ik voor Tim!
Want Tim maakte wijs dat deelnemen al awesome is en niet zo zeer het winnen. Als Mol kún je niet winnen!
Ik ben toch zo BLIJ vandaag... :D

Offline Qicksel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #46 Gepost op: 2-01-2016, 22:40:31 »
Even iets totaal anders, de vooruitblik op afl 2. Is degene die do you remember my face, niet Anne-Marie Jung? En er zat ook weer in: het spel verandert achter je rug...

Ik dacht dat Margriet was. Ik meen me een leuk dorpje te herinneren, dat nog enorme last heeft van nachtmerries van Margriets hoofd: "remember my face"!

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #47 Gepost op: 2-01-2016, 22:41:16 »
Kwam een beetje stroef op gang maar uiteindelijk toch een leuke eerste aflevering met genoeg om over na te denken. De twist van het omdraaien van het bord van opdracht 2 vond ik nogal vaag en het maakte het voor de kandidaten heel lastig om die opdracht een strategie te bepalen. Wat zou het idee er achter zijn geweest?
Vroeg ik me ook af. Want de mol had zo te zien ook geen invloed op welke volgorde het zou worden. Lastig mollen dan..

Even iets totaal anders, de vooruitblik op afl 2. Is degene die do you remember my face, niet Anne-Marie Jung? En er zat ook weer in: het spel verandert achter je rug...
Nee, dat zei Margriet. Net als toen ze de mol was.

Jammer, een briefje van €1000 bestaat dus helemaal niet. Maar is dat over een mozaiek in de aflevering verteld? Dat is even langs me heen gegaan.
Maar het is toch geen echt geld. Ze kunnen toch alle briefjes maken die ze willen?

Ik 'zei' het al in Moltalk: afgaand op de titel 'Wijsmaken' ga ik voor Tim!
Want Tim maakte wijs dat deelnemen al awesome is en niet zo zeer het winnen. Als Mol kún je niet winnen!
En Taeke maakte de kandidaten wijs dat geld niet belangrijk is...
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #48 Gepost op: 2-01-2016, 22:41:22 »
Dit zijn de briefjes. Ellie staat op de 'rug'. Maar Remy, Rop en Marjolein staan op mingeld ::vergroot::
Wat gaat dat voor rol spelen dit jaar?
...óf niet!

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #49 Gepost op: 2-01-2016, 22:43:22 »
Bij "wijsmaken" moest ik meteen aan Remy denken. Een muzikant maakt immers een wijs. Tel daarbij op dat er 1 muzikant gevonden moest worden, maar toch maar niet....(zoek 1 mol maar het is niet de bedoeling dat je hem vindt...)

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #50 Gepost op: 2-01-2016, 22:45:32 »
Kan ook een goeie zijn inderdaad.

Overigens vond ik het beginstukje met Art geen klap aan. Veel leuker als de kandidaten zichzelf voorstellen. Dat wilde ik nog even kwijt. Wat mij betreft mogen de mysterieuze beelden en muziek weer terug
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #51 Gepost op: 2-01-2016, 23:02:40 »
Ik vermoed dat ze in de 1e aflevering sowieso geen afvaller wilden.
Na de test wist Art dus of hij groen of rood moest pakken zodat iedereen zeker door ging.
Hoe het hem dan lukt om de juiste kleur te pakken weet ik dan weer niet...

Misschien heeft de doos 2 vakjes? Met het deksel dicht kun je rammelen zonder dat ze door elkaar gaan maar ze blijven wel apart van elkaar. Zorg dat de gewenste kleur vooraan ligt.
Of de kleur die je niet wilt komt vast te liggen op de bodem d.m.v. een magneetje of zoiets of komt in een klein apart vakje te liggen. En dan zitten er 2 van de gewenste kleur los in de doos en kun je blind pakken.

Offline ilseed

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #52 Gepost op: 2-01-2016, 23:04:22 »
Wat een eerste aflevering!
Mijn hoofd staat een beetje op springen want genoeg theorieën en dingen om over na te denken. Eerst maar even laten bezinken en nog eens kijken.  ;D
“Happiness can be found even in the darkest of times, when one only remembers to turn on the light.”

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #53 Gepost op: 2-01-2016, 23:12:32 »
Ellie zegt in haar voorstelfilmpje: tot ie in de onderdoorgang toeslaat. Onderdoorgang, tunnel, toeslaan, mol?  ::vergroot::

Offline Jimborito

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #54 Gepost op: 2-01-2016, 23:13:20 »
Er wordt best vaak iets gezegd over de mol "achter je rug". Een rug is €1000. Follow the money is dit jaar extra belangrijk. Zou de mol op het briefje van €1000 staan?

Misschien bedoelen ze ook wel gewoon dat ze goed op de rug van het geld moeten letten

Offline nwanzi

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #55 Gepost op: 2-01-2016, 23:14:52 »
Ik vermoed dat ze in de 1e aflevering sowieso geen afvaller wilden.
Na de test wist Art dus of hij groen of rood moest pakken zodat iedereen zeker door ging.
Hoe het hem dan lukt om de juiste kleur te pakken weet ik dan weer niet...

Dat doosje is vrij smal in verhouding met de breedte van de rode en groene latjes. Dus allicht haalt dat husselen niet zoveel uit.

Offline laura12fr

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #56 Gepost op: 2-01-2016, 23:18:48 »
Dat doosje is vrij smal in verhouding met de breedte van de rode en groene latjes. Dus allicht haalt dat husselen niet zoveel uit.

Denk niet dat hier wat achter zit... Denk meer dat het een extra nadenkpuntje was voor de kandidaten om er een mogelijkheid in te gooien om de volgorde te veranderen en dus zo beter moesten nadenken waar ze elkaar plaatsten.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #57 Gepost op: 2-01-2016, 23:21:17 »
Denk niet dat hier wat achter zit... Denk meer dat het een extra nadenkpuntje was voor de kandidaten om er een mogelijkheid in te gooien om de volgorde te veranderen en dus zo beter moesten nadenken waar ze elkaar plaatsten.

Maar het kan wel veel uitmaken voor de makers. Er is altijd sowieso één aflevering waarin niemand afvalt, zo is het te beïnvloeden als degene met het rode scherm bij de onderste drie of de bovenste drie zit, door er voor te zorgen dat de andere kant de schermen te zien krijgt
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline moffeldemol

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #58 Gepost op: 2-01-2016, 23:24:33 »
Even iets totaal anders, de vooruitblik op afl 2. Is degene die do you remember my face, niet Anne-Marie Jung? En er zat ook weer in: het spel verandert achter je rug...
Volgens mij de stem van inge ipenburg

Offline laura12fr

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #59 Gepost op: 2-01-2016, 23:26:51 »
Maar het kan wel veel uitmaken voor de makers. Er is altijd sowieso één aflevering waarin niemand afvalt, zo is het te beïnvloeden als degene met het rode scherm bij de onderste drie of de bovenste drie zit, door er voor te zorgen dat de andere kant de schermen te zien krijgt

Het kan zeker veel uitmaken voor de makers. Als je de volgende aflevering bij een opdracht perse een even aantal mensen nodig hebt, is het niet zo heel handig als er iemand uit gaat.
Maar dan maken ze het wel wat moeilijk voor zichzelf. Voor hetzelfde geldt hadden ze maar tot het eerste geldpunt gekomen dan hadden ze 7 mensen "vrij moeten spelen" en met omdraaien lukt het dan niet. Dus het zou dan wel een risicovolle actie kunnen zijn.