Bij nader inzien... Wat vinden jullie van de rol van Marjolein bij deze opdracht? Ik kom daar niet helemaal uit.
Ze spreekt zichzelf tegen. Eerst vraagt ze zich af of je passagiers mag 'delen' en denkt samen met Annemieke van wel? Later wijst ze iemand erop: "Die zijn van mij, die drie in uniform." Ze vindt iemand van 36 (hoe eigenlijk? waarom heeft ze daarnaar gevraagd? ze houdt die voor zichzelf, terwijl haar eigen opdracht een stuk makkelijker oogt) en maakt het Annemieke daarmee moeilijk.
Op zich heeft ze een prachtige positie: drie mensen in uniform. Ze kunnen Maria of Juan heten, hebben een hoofddeksel op, een baard, zijn 36, vallen in de categorie mooie meisjes. Kortom... Met bijna ieders opdracht te combineren en dus de ideale positie om vooraf zeker te zijn dat je de opdrachten van anderen kunt verknallen als dat nodig mocht zijn. Komt bij... Vroeg in de metro, dus alle tijd om te beginnen met mollen voor de rest binnen is.
Mijn twijfel zit in het feit, dat ze aan de ene kant volgens mij haar opdracht goed afrondt (geen geld in de pot, gezien de keuze van Klaas) en het feit dat ze het Annemieke moeilijker maakt en een waarschijnlijk niet toegestane constructie voorstelt aan Annemieke (wel geld in de pot).
Of zou het zo zijn, dat ze zich pas na dat gesprek met Annemieke realiseert (of te horen krijgt) wat het antwoord van Klaas is en dus nog probeert te 'switchen'?