Deze keer ging ik voor Annemieke, Tim, Klaas en Cécile.
Annemieke, daar zie ik veel te veel een kandidaat in. Een van de goede, dat wel. Tim is, vind ik althans, opeens minder zichtbaar, terwijl in aflevering 1 kon je er niet omheen. Zou kunnen betekenen dat hij er vlug uitligt. Maximale exposure in aflevering 1 en dan bergaf. Met Airen was het vorige aflevering net zo.
Buiten die felbesproken megahint zie ik het nog niet gebeuren met Klaas. Dus ik wacht op bevestiging. Wat wel is, hij is penningmeester. Benieuwd wat dat gaat geven met die verspilopdracht.
Verder zie ik steeds meer kandidaat in Cécile. Ze speelt het spel toch wel goed mee. Vind het toch een verrassende kandidate. En ze observeert de anderen zeer goed.
Filmisch gezien zou ik er persoonlijk voor opteren om de Mol het klooster binnen te laten, alleen al omdat dat veel leukere beelden oplevert. Maar zoals een van de mollen van het geheime genootschap al zei, "denk contra" dus je kan net zo goed andersom redeneren. Ben vergeten te stemmen op Taeke omdat het hem echt niet kon schelen dat klooster binnen te gaan of niet. Hij lijkt zo nonchalant of hij is gewoon zo.