Auteur Topic: [THEORIE] Het spel verandert achter je rug  (gelezen 30099 keer)

Offline Hellevuur

  • Forumlid
  • Trust nobody!
Re: [THEORIE] Het spel verandert achter je rug
« Reactie #20 Gepost op: 4-01-2016, 23:37:43 »
Nog een leuke theorie:



We zien hier dat Taeke achterin zijn molboekje begint te schrijven.

Is het om andere kandidaten te misleiden voor het geval iemand zijn boekje wil inkijken...

of

weet hij als mol dat alle opdrachten dit jaar kunnen verdraaien en gebruikt hij het molboekje ook van achter naar voor als een hint naar zichzelf?

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [THEORIE] Het spel verandert achter je rug
« Reactie #21 Gepost op: 4-01-2016, 23:38:53 »
Wow, dat is best opvallend. Goed gevonden Hellevuur  ::ok::

Offline vlees

  • Forumlid
Re: [THEORIE] Het spel verandert achter je rug
« Reactie #22 Gepost op: 4-01-2016, 23:49:53 »
Ik had trouwens ergens HD caps van alle pagina's uit molboekjes gemaakt. Is volgens mij verder niemand op ingegaan.

http://www.wieisdemol.com/forum/index.php?topic=57309.msg1898355#msg1898355

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: [THEORIE] Het spel verandert achter je rug
« Reactie #23 Gepost op: 5-01-2016, 00:29:09 »
Remy zegt letterlijk "rug" tijdens de test

Remy heeft het daar over zijn Molverdachte Tim. Ik vind het best opvallend dat Tim zélf in zijn voorstelvideo dezelfde beeldspraak hanteert om de Mol te typeren (vanaf 8:27). Misschien is er onderling over gepraat. In afl. 1 delen Tim en Remy in elk geval niet een kamer.

« Laatst bewerkt op: 5-01-2016, 00:36:36 door Molzkovicz »

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [THEORIE] Het spel verandert achter je rug
« Reactie #24 Gepost op: 5-01-2016, 10:23:21 »
Wow Hellevuur, goede link! Had het gezien inderdaad en vond het al vreemd. Gedacht dat hij het wellicht deed zodat als iemand in zijn boekje kijkt, er niks lijkt te staan. Maar kan mooi gekoppeld zijn aan deze theorie. Van achteren naar voren. Dat is ook wat een Laatste Man doet, wat Taeke is.

Zag net ook nog een tweet van Klaas, over de achterkant van een post....Die ruggen en achterkanten allemaal ;-)

Ik denk wel echt vaak aan Taeke bij rug, gewoon omdat hij daardoor ook bekend is geworden met zijn werk als topsporter. En ik blijf ook denken aan die aankondiging op de Dam, een soort selectie net zoals met sport/ bijvoorbeeld hockey. Wie mag er mee? En uiteindelijk zijn het er 10 die doorgaan (uiteraard niet afwijkend van andere jaren volgens mij). Bij een hockeyveld  zijn er 16 (!) spelers en staan er 10 spelers en 1 keeper in  het veld, wat een verwijzing kan zijn. Taeke is daarnaast bekend geworden met rugnummer 10. Kan niet alles aan elkaar knopen nog maar ik voel ergens een verband met wat we tot nu toe gezien hebben en Taeke in zijn hoedanigheid als hockeyer/ coach. Hij staat in ieder geval hoog op mijn mollijstje voor nu.
« Laatst bewerkt op: 5-01-2016, 10:33:46 door Juuls247 »
Meer L

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [THEORIE] Het spel verandert achter je rug
« Reactie #25 Gepost op: 5-01-2016, 16:07:31 »
In seizoen 7 werd er naar de gebarenhint verwezen doordat 'Geef elkaar de hand' en 'Geef Karel de hand' de uitkomst van twee opdrachten waren. Wie weet moeten we een hint zoeken op de rug van een kandidaat.
...óf niet!

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [THEORIE] Het spel verandert achter je rug
« Reactie #26 Gepost op: 5-01-2016, 16:27:15 »
In seizoen 7 werd er naar de gebarenhint verwezen doordat 'Geef elkaar de hand' en 'Geef Karel de hand' de uitkomst van twee opdrachten waren. Wie weet moeten we een hint zoeken op de rug van een kandidaat.

Tja, dan denk ik gelijk aan Taeke: zijn identiteit tijdens het hockeyen staat op zijn rug...

Offline Melisar

  • Forumlid
Re: [THEORIE] Het spel verandert achter je rug
« Reactie #27 Gepost op: 5-01-2016, 16:33:56 »
In seizoen 7 werd er naar de gebarenhint verwezen doordat 'Geef elkaar de hand' en 'Geef Karel de hand' de uitkomst van twee opdrachten waren. Wie weet moeten we een hint zoeken op de rug van een kandidaat.

Of op de rug van Art  ::tandpastasmiley::

Ik zie hier nog steeds handboeien in.

http://www.wieisdemol.com/forum/index.php?topic=57368.msg1899120#msg1899120

Offline DylanS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [THEORIE] Het spel verandert achter je rug
« Reactie #28 Gepost op: 5-01-2016, 16:41:36 »
Of op de rug van Art  ::tandpastasmiley::

Ik zie hier nog steeds handboeien in.

http://www.wieisdemol.com/forum/index.php?topic=57368.msg1899120#msg1899120

Volgens mij is het gewoon zijn zender voor zn microfoontje.  ;)

Offline Moritz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'Maurice' maar dan anders..
Re: [THEORIE] Het spel verandert achter je rug
« Reactie #29 Gepost op: 5-01-2016, 16:42:44 »
Nog een leuke theorie:



We zien hier dat Taeke achterin zijn molboekje begint te schrijven.

Is het om andere kandidaten te misleiden voor het geval iemand zijn boekje wil inkijken...

of

weet hij als mol dat alle opdrachten dit jaar kunnen verdraaien en gebruikt hij het molboekje ook van achter naar voor als een hint naar zichzelf?
[/quote]
Ik denk zelf dat het niet wat is. Ik doe het zelf ook best vaak, dat ik mijn werk voor in mijn schrift maak, en aantekeningen en dergelijke achterin, zodat je toch alles snel en makkelijk op kunt zoeken. Wellicht heeft hij voor in zijn boekje voor elke kandidaat X aantal bladzijden voor elke kandidaat gereserveerd voor informatie, en achterin zijn boek verslagjes over de opdrachten.
Mijn molletje: Rémy

Offline Melisar

  • Forumlid
Re: [THEORIE] Het spel verandert achter je rug
« Reactie #30 Gepost op: 5-01-2016, 16:45:57 »
Volgens mij is het gewoon zijn zender voor zn microfoontje.  ;)

Ja zou natuurlijk kunnen. Meestal is dat zwart volgens mij.
In ieder geval ga ik hier op letten de volgende afleveringen  ::vergroot::

Offline spechteke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [THEORIE] Het spel verandert achter je rug
« Reactie #31 Gepost op: 5-01-2016, 16:52:54 »
Nog een leuke theorie:



We zien hier dat Taeke achterin zijn molboekje begint te schrijven.

Is het om andere kandidaten te misleiden voor het geval iemand zijn boekje wil inkijken...

of

weet hij als mol dat alle opdrachten dit jaar kunnen verdraaien en gebruikt hij het molboekje ook van achter naar voor als een hint naar zichzelf?

Het kan ook zijn dat hij wel van voor in en boekje begint, maar zijn boekje gwn andersom/ondersteboven invult
poule widm '16: 56ste,  '17: 25ste.                  5de plaats in de mol online

Offline Melisar

  • Forumlid
Re: [THEORIE] Het spel verandert achter je ru
« Reactie #32 Gepost op: 5-01-2016, 17:08:35 »
Is hij soms linkshandig??? Dat zou voor mij de enigste logische reden zijn want ik ben zelf links en ik begin met spiraalschriften ook vaak achterin  😄
Ja ik ook. Dan zou ik het logisch vinden

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [THEORIE] Het spel verandert achter je rug
« Reactie #33 Gepost op: 5-01-2016, 17:56:07 »
RUG is ook nog de universiteit van Groningen.  Maar volgens mij heeft niemand daar een link mee

Offline spechteke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [THEORIE] Het spel verandert achter je rug
« Reactie #34 Gepost op: 5-01-2016, 18:06:59 »
Achter je rug? RUGzakken? Cecile had die opdracht bij het 1e spel.

Volgens mij droeg iedereen een rugzak in de metro behalve Annemiek of aiden (?). Moet ik nog even x gaan kijken geloof ik 😊


Airen droeg volgens my ook een rugzak.
poule widm '16: 56ste,  '17: 25ste.                  5de plaats in de mol online

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [THEORIE] Het spel verandert achter je rug
« Reactie #35 Gepost op: 5-01-2016, 18:49:22 »
Citaat
Ik had trouwens ergens HD caps van alle pagina's uit molboekjes gemaakt. Is volgens mij verder niemand op ingegaan.

http://www.wieisdemol.com/forum/index.php?topic=57309.msg1898355#msg1898355

Wat mij daarbij opvalt, is dat Annemieke een heel relaas opschrijft over haar biecht. Ofwel... Een hele uitleg over waarom haar eigen opdracht niet gelukt is. Misschien is het gebruikelijk om dat te doen, maar het lijkt me dat je zelf wel weet waarom iets niet is gelukt. Tenzij het wel had kunnen lukken en je excuses aan het bedenken bent.

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [THEORIE] Het spel verandert achter je rug
« Reactie #36 Gepost op: 5-01-2016, 18:56:33 »
Wat mij daarbij opvalt, is dat Annemieke een heel relaas opschrijft over haar biecht. Ofwel... Een hele uitleg over waarom haar eigen opdracht niet gelukt is. Misschien is het gebruikelijk om dat te doen, maar het lijkt me dat je zelf wel weet waarom iets niet is gelukt. Tenzij het wel had kunnen lukken en je excuses aan het bedenken bent.

Ik denk dat ze wilde voorbereiden of oefenen wat ze zou gaan biechten

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [THEORIE] Het spel verandert achter je rug
« Reactie #37 Gepost op: 6-01-2016, 11:42:06 »
Kan iemand me helpen herinneren wanneer Susan dit destijds zei? Ik kan me de opmerking wel vaag herinneren, maar niet helemaal thuisbrengen. Was het na de Snake-opdracht?

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re: [THEORIE] Het spel verandert achter je rug
« Reactie #38 Gepost op: 9-01-2016, 22:20:37 »
Het spel verandert achter je rug,....
Zou het niet kunnen slaan op  het molgeld. Op de achterkant van dat geld staat een mozaïek. Als je veel biljetten hebt kun je een beeltenis van de mol zie, zei Art in aflevering 1. Op de biljetten aan de voorkant staan alle kandidaten.  Dus als ze zouden weten datachter hun rug (op achterkant biljet) ze de Mol zouden kunnen vinden dan verandert het spel.
Just my two cents:)...
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [THEORIE] Het spel verandert achter je rug
« Reactie #39 Gepost op: 9-01-2016, 22:36:01 »
Dat is al minstens 36 keer gezegd ::rofl::