De aanwijzingen van de vijf oud-Mollen in het klooster.
Hieruit kun je waarschijnlijk achterhalen wie kandidaat zijn, en dus afvallen als Mol.
Deductie als theorie.
De oud-Mollen gebruiken namelijk zinnen/woorden/aanwijzingen die de kandidaten zelf in de eerste aflevering hebben gezegd/gedaan.
Aanwijzing klooster: Ben jij zelf 100% betrouwbaar?
Bij het kiezen van de penningmeester zegt Taeke: Ik kies voor Tim. M'n kamergenoot, vertrouw ik 100%. Marjolein vraagt letterlijk: Vertrouw je hem nu al 100%? Valt Marjolein af ?
Aanwijzing klooster: Kijk om je heen, focus.
Airen zegt letterlijk: Focus en probeer te begrijpen wat je te doen staat. Airen is afgevallen.
Aanwijzing klooster: Probeer tunnelvisie te vermijden.
Remy zegt letterlijk bij het maken van de 1e test: Ik heb een beetje last van tunnelvisie. Ik probeer daarvoor te waken, maar ik zit nu al volledig op Tim.
Remy is afgevallen.
Aanwijzing klooster: Fanatiek spelen is geen garantie voor succes.
Cécile zegt letterlijk: Wie is fanatiek en brengt veel geld in het laatje? Valt Cécile af?
Aanwijzing klooster: Het geld lijkt soms onbelangrijk, maar dat is het niet.
Taeke zegt letterlijk: Zoveel mogelijk mensen vrij spelen. Geld is niet belangrijk. Valt Taeke af?
Aanwijzing klooster: Nog een tip. Let goed op je Molboek.
Klaas, als penningmeester bewaart het geld van de pot in zijn Molboek.
Als Ellie het geld aan Klaas geeft zegt ze letterlijk: Zul je er heel goed opletten?
Valt Ellie af ? Of Klaas?
Aanwijzing klooster: Do you remember my face?
Tim zegt letterlijk in de metro opdracht: Look at me! Look at me! I've got beautiful eyes..
Valt Tim af?
Van Rop, Annemieke en Klaas heb ik nog geen letterlijke verwijzing kunnen vinden.
Wellicht zouden dit de Mol, winnaar en verliezer kunnen zijn.